Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dawka paliwa sama sie zmienia


dani270

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zmiernilem dzis dawke paliwa z 4,4mg na 4,8mg i po ok 50km jak sprawdzilem dawke to byla 3,8mg. Czy ktos potrafi mi wyjasnic dlaczego sie dawka zmienila?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w roznej ale w logach w innym poscie forumowicze mowia ze mam za duza dawke a na nagrzanym silniku jak sprawdzalem ostatnio to bylo 3.8mg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glownym moim problemem jest to ze auto glosno chodzi a czasami robi mi niespodzianki i sie wycisza tzn. pracuje tak jak powinno. jak chodzi glosno to kopci i troche zamula a jak chodzi cicho to jest bardziej elastyczny zwawszy i nie kopci. silnik jak pracuje glosno to przy 2tys obr trzeba zmieniac bieg bo jest za glosno w budzie a jak chodzi cicho to praktycznie go nie slychac w srodku przy tych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos nie halo z pompą ,może jakis syf siedzi gdzieś w jakimś zaworze i jak go załapie to zmienia dawke i dzięja sie cyrki ,zrób logi statyczne gr 000 .001. 004 .013 BS i MS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tegoi syfu to moze cos w tym jest bo ostatnio jak zmienilem filtr paliwa to po odpaleniu silnik przez chwile ciszej pracowal. Ponizej info o moim silniku i logi:

pompa wymieniona na 11, wtryski regenerowane 216,nowe turbo ale ostatnio zauwazylem ze cos lekko lopatki zjadlo mimo nowego filtra;/ nowe panewki, pierscienie, ori przeplywke filtry mana i olej motul 8100,brak kata i egr, kat wtrysku ustawiony

Dynamiczne:

000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182709.html

001 http://vaglog.rtnet.pl/log_182703.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182704.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182705.html

008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182706.html

010 http://vaglog.rtnet.pl/log_182707.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182708.html

Statyczne:

BS

000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182930.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182931.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182932.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182933.html

Norma:

000 http://vaglog.rtnet.pl/log_182923.html

001 http://vaglog.rtnet.pl/log_183435.html

003 http://vaglog.rtnet.pl/log_182924.html

004 http://vaglog.rtnet.pl/log_182925.html

008 http://vaglog.rtnet.pl/log_182926.html

007 http://vaglog.rtnet.pl/log_183436.html

011 http://vaglog.rtnet.pl/log_182927.html

013 http://vaglog.rtnet.pl/log_182928.html

023 http://vaglog.rtnet.pl/log_182929.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz map sensor ,cos dziwne wskazania są ,te wtryski coś nie zaciekawe albo masz na jakims cylindzrze nizsze spreżanie dokladnie na 2 cyl .albo coś z tym wtryskiem jest nie halo .bo odbiega od reszty . w pompie mozna by było cisnienie podbić bo jak na 11mm troche za słabo daje ,tuner to jakiś ogarniał czy wszystko wsadzone na sztuke ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dawali pompe za darmo to podmienilem a byla przywieziona z niemiec z autem innym i byla do niego prawdopodobnie regenerowana. tloki i pierscienie zmieniane niecale dwa lata temu. co do map sensora to tez go kiedys podejrzewalem bo odnosilem wrazenie ze powietrze mialo wplyw na prace silnika ale nie wiem jak go sprawdzic. jeden kolego z forum w logach niby wypatryl jakiegos marnego chipa ale watpie zeby niemiec to robil i nie bylo tego w dokumentach byl no i moim zdaniem nie czuc zeby byl mocniejszy jak 110km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No około 110-115 KM tam max wychodzi. Jeżeli jest pompa 11 wtryski 216 to tam jest coś mega nie halo. Przy tej dawce paliwa powinno być dużo lepiej, a wychodzi zwykła seria. Mój przy takich czasach jak u Ciebie pokazał zwykłe 110 KM.

Edytowane przez tomasz102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam zmiernilem dzis dawke paliwa z 4,4mg na 4,8mg i po ok 50km jak sprawdzilem dawke to byla 3,8mg. Czy ktos potrafi mi wyjasnic dlaczego sie dawka zmienen ter

po pierwsze wymien termostat i napisz od kogo kupiles 216 i jakiej firmy koncowki to moze sie wszystko wyjasni :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze termostat siedzi i postaram sie jutro wymienic a co do wtryskow to wylicytowalem z aukcji allegro i juz nie pamietam jakie tam koncowki wyly wsadzone ale pewnie najtansze. po zmianie wtryskow byla bardzo duza roznica w jezdzie i w pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze termostat siedzi i postaram sie jutro wymienic a co do wtryskow to wylicytowalem z aukcji allegro i juz nie pamietam jakie tam koncowki wyly wsadzone ale pewnie najtansze. po zmianie wtryskow byla bardzo duza roznica w jezdzie i w pracy silnika.

to inaczej ile za wtryski zaplacilels?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie facet mial cos ok 800zl za wtryski i stare sie oddawalo a wystawil aukcje od 1zl i skonczylo sie na 550zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


wystawil aukcje od 1zl i skonczylo sie na 550z

to napewno super jakosci nie są ,ale za tą cene to czego by oczekiwać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wszystko jasne wywal ten badziew co kupiles od speca speckoma teraz [vp-tdi-tuning (8)]

omnie.gif

:facepalm:

Edytowane przez krzysiek1606
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat zmieniony podbite cisnienie na pompie i auto do tego znacznie ucichlo i mniej zaczelo dymic a dawke ograniczylem do 5,8mg ale dalej dziwnie pracuje.

ostatnio przeplywke podmienilem ale odczucia z jazdy gorsze i wiekszego dymka puszczal przy pelnym gazie wiec ja umylem slodkiem do odtluszczania tarcz ale efekt poprawy byl minimalny bo dalej dziwnie buczal i mulil przy deptaniu z niskich obr.

BS
000 - http://vaglog.rtnet.pl/log_185727.html
MB
000-http://vaglog.rtnet.pl/log_185728.html

Dynamiczne
008 - http://vaglog.rtnet.pl/log_185729.html
010,011 - http://vaglog.rtnet.pl/log_185730.html


Na innym forum koledzy pisali ze dolne kolo od rozrzadu na wale moze byc za slabo dokrecone i zmieniaja sie fazy rozrzadu przez co silnik raz glosniej raz ciszej pracuje. Ktos na forum z czyms takim sie spotkal? Jak glosno pracuje silnik to brzmi jakby kat wtrysku sie zmienial albo jakby byl za mocno podlewany.

A co do wtryskow to na razie musza takie zostac.

Edytowane przez dani270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle na wymieniałeś, zgroza, weź mi wytłumacz czemu na oleju zaoszczędziłeś?
proste pytanie, czy po nocy zapalając silnik raz od razu pracuje cicho a innego dnia od razu głośno?
ja nie widzę w logach żebyś miał luz na zębatym kole wału ale sprawdzić nie zaszkodzi, a to że raz ciszej raz głośniej chodzi silnik ja bym obstawił słupek lub wadliwy zawór, do układu wtryskowego też można by się przyczepić że to jego wina ale wystarczy zrobić logi wtedy jak występuje problem i gdy go nie ma i od razu będzie widać czy to wina układu wtryskowego, możesz podmienić na próbę wtrysk sterujący
termostat wymieniłeś a płyn chłodzenia wymieniłeś?
na ile bar podbito ciśnienia w pompie?
dawkę to ustaw normalną 3-4mg max 5mg
nie warto kręcić silnika powyżej 4000obr, to nie benzyna
dolot był nie drożny a na ostatnich logach jest za drożny, albo przekombinowałeś z przepływką albo masz dużą dziurkę w dolocie
turbo późno wstaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy wymianie termostatu plynu chlodniczego nie wymienialem bo i tak mial nie cale 1,5 roku ok wymiany

co do podbicia cisnienia na pompie to jest to zrobione na oko bo brak manometra by zmierzyc

wtrysku 216 nie mam od koggo podmienic wiec ta opcja odpada ale wtryski byly zmieniane na wieksze i zeby dwa razy trafil sie wadliwy sterujacy?

rozne fora rozne wypowiedzi dlatego dawka jest 5,8 ale zwieksze ja na dniach

w poscie powyzej logi sa na innej przeplywce na ktorej silnik gorzej pracowal a w innym temacie mam logi z dioda http://a4-klub.pl/index.php?/topic/289654-test-z-dioda-zamiast-przeplywki/

Motul to raczej dobry olej i w zupelnosci wystarczy do takiego starego silnika

zazwyczaj po nocy jak go odpale to chodzi glosno ale mowa tu glownie podczas jazdy do 2tys obr i troche cichnie po przejechaniu ok 3km i po zostawieniu silnika na chwile na jalowym a czasami poprostu calkiem cicho pracuje tak jak zdrowy tdi ale to zdazalo sie glownie w upalne dni

turbo pozno wstaje odkad mam ten samochod i zastanawia mnie to czy moglo byc zle zlozone po czyszczeniu ze tak puzno wstaje bo czesto sie zdaza ze nawet te zalozone po regeneracji puzo wstaja i trzeba je odsylac na reklamacje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...