Skocz do zawartości
IGNOROWANY

BFB wyciek oleju z silnika po stronie turbo [rozwiązany]


lobuzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Podczas prac z pompą powietrza wtórnego zauważyłem duży wyciek z silnika po stronie turbiny. Mam problem ze zdiagnozowaniem wycieku. Uszczelka pokrywy zaworów jest sucha, minimalne pocenie w okolicach kolektora wydechowego. Na wysokości gruszki od turbiny zaczyna się masakra. W dół już wszystko jest zachlapane olejem. Nie wiem gdzie szukać przyczyny- może jakieś sugestie?

Tak to wygląda:

_20140827_185757.jpg

20140827_185846.jpg

20140827_185907.jpg

Dół wygląda strasznie:

20140827_190105.jpg

0140827_190113.jpg

Edytowane przez lobuzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim stanie trudno zidentyfikować skąd cieknie. Wymyj kercherem i wtedy patrz skąd leje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma rady. Wszystko masz zalane olejem więc tak jak Kolega wyżej napisał. Musisz umyć w miare dokładnie i szukać.

Być może z któregoś z przewodów olejowych leci ale trzeba najpierw zlokalizować wyciek

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wyglądało podobnie a winna była uszczelka pod pokrywą zaworów. Tak jak koledzy pisali wyżej wymyć + wymienić uszczelkę i dla pewności dać ją na dobrą masę uszczelniającą. Ja tego nie zrobiłem i mimo że użyłem oryginalnej uszczelki i dokręcałem kluczem dynanometrycznym dalej trochę podcieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak ciekło z pokrywy i z hydraulika z tyłu, to z przodu nie miałem ani kapki oleju. Jakby leciało z pokrywki to raczej byłoby dobrze widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik wymyty czekamy na pierwsze oznaki leju na zewnątrz. :kwasny:

Aktualizacja; wyciek zdiagnozowany: simering wałka rozrządu, czeka mnie duuuużo pracy. Zastanawiam się czy da radę zrzucić koło bez demontażu całego przodu?Jakieś porady?

Edytowane przez lobuzu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie dasz rady. Musisz rozrząd rozpiąć, a to bez rwania przodu jest trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież rozebranie przodu nie jest trudne i robi się w miarę szybko.

Za to potem masz dostęp idealny.

Moim zdaniem to zaleta że można przód rozebrać i silnik jest właśnie wzdłuż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleta ogromna takiego rozwązania bo wszystko widać jak na dłoni i przez to minimalizujemy ryzyko pomyłki.
Trudne może nie jest ale sameemu dość kłopotliwe i męczące.
Tak czy inaczej przód powinieneś zdjąć bo nnie wiadomo jak wygląda rolka prowadząca i napinająca. Pasek powinieneś bezwzględnie wymienić, a najlepiej cały rozrząd-koszt kompletu to około 500zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, simering wymieniony. Co do demontażu przodu auto to faktycznie nie jest to takie trudne, ale przyznam się, że posiłkowałem się tutorialem ze stronek:

http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/Audi_B6_A4_18T_Front_End_Removal.pdf oraz

http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/AudiA4_PassatB5.5_1.8T_UltimateTimingBeltInstall.pdf.

Czas całej operacji to 3,5 h, więc myślę ,że warto było pobrudzić sobie ręce:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...