Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Rozrząd, postrzepione brzegi paska- proszę o opinie fachowców >>foto<<


zimny0000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczy!! :) Może parę słów wstępu: kupiłem auto sprowadzone z Włoch, 99rok AFN w sedanie, ogólnie stan bdb, aczkolwiek książki nie mam no i nie wiadomo jak jest z tą historią... :wallbash: Filtr powietrza patrzyłem to ma nowy, na wężach od turbo nie ma żadnych nieszczelności, wycieków też żadnych nie ma od spodu, olej już wymieniłem na Mobila syntetyka, z klimy nie śmierdzi, środek nie zniszczony, opony cztery te same na oryginalnych felgach, jednym słowem właściciel raczej dbał o to auto. Ale... do czego zmierzam :naughty: mianowicie ostatnio otwierałem rozrząd i obserwowałem ten pasek... spotkałem się z opinią że jeśli widać na nim wyrażnie napisy to nie jest jeszcze na wykończeniu, choć to tylko opinia... specjalnie zrobiłem fotki bo niepokoi mnie trochę w niektórych miejscach na zewnątz takie jakby siepanie się :blink: i teraz nasuwa się pytanie.. czy to normlane, czy tak moze być czy pasek juz ma dosyć? :mysli: Bo czepiając się tych napisów na nim to chyba nie wygląda na jakiś nie wiadomo jaki zużyty... Bardzo bym prosił o wypowiedzi fachowców którzy się na tym znają, albo może ktoś już się spotkał z takim czymś... bo kurcze nie wiem co teraz zrobić, a powiem szczeże że nie uśmiecha mi się wymiana tego rozrządu akurat teraz ze względu na koszty :angry: Chciałem się tym zająć na wiosne za jakieś 10tys km. I wszystko fajnie z autkiem ale tutaj mały dylemat jest... :cool1: co mówicie?? Pozdrawiam!!

FOTY:

http://img61.imageshack.us/my.php?image=img0577cm0.jpg

http://img359.imageshack.us/my.php?image=img0579hy6.jpg

http://img126.imageshack.us/my.php?image=img0581nk1.jpg

http://img225.imageshack.us/my.php?image=img0573ap2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że znikają napisy to normalne, bo po 30 tyś już ich raczej nie będzie widać, natomiast poszarpany pasek to może być objaw, że np. o coś obciera i się strzępi, a to nie jest dobry znak.

Trzeba koniecznie sprawdzić skąd te strzępy z boku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hostorii auta to poszukaj na forum, są ludzie, którzy za nie wielką opłatą Ci to sprawdzą. Trzeba tylko :szukaj:

Z napisem na pasku to bym... :gwizdanie: się tym nie sugerował.

Każdy z nas to przeżył, wydał troszkę pieniążków na swoją bryczkę i tu nagle trzeba wydać jeszcze na jakieś dodatkowe wymiany itp.???

Ja (i jak doczytałem to inni też) wyznaję zasadę:

Nie ma regóły, jest tylko jedna zasada. Kupiłem auto od kogoś nieznajomego - wymieniam, rozrząd, filtry i olej.

Oczywiście to kosztuje, ale wiem na czym stoję :good:

Jak poszukasz na forum to znajdziesz wątek o kosztach, które trzeba ponieść na skutek zbagatelizowania sprawy wymiany rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek to jedno, stan napinacza i rolki drugie, to postrzepienie moze czasami swiadczyc o braku rownoleglosci ktorejs rolki,

chociaz nigdy sie nie przygladalem paskowi az tak szczegolowo, czy sa jakies strzepki, wydaje mi sie zebyc ich nie powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hostorii auta to poszukaj na forum, są ludzie, którzy za nie wielką opłatą Ci to sprawdzą. Trzeba tylko :szukaj:

Auto jest z Włoch więc raczej nie sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij ta plastikową osłonę paska po środku znajduje się platikowy wkręt który należy odkręcić i osłona wychodzi do góry. Wówczas będziesz mógł dokładnie zobaczyć stan tego paska na większym odcinku i jego ułożenie na rolkach. Z pierwszego zdjęcia wynika, że masz założony oryginalny pasek montowany w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hostorii auta to poszukaj na forum, są ludzie, którzy za nie wielką opłatą Ci to sprawdzą. Trzeba tylko :szukaj:

Auto jest z Włoch więc raczej nie sprawdzi.

Co do hostorii auta to poszukaj na forum, są ludzie, którzy za nie wielką opłatą Ci to sprawdzą. Trzeba tylko :szukaj:

Auto jest z Włoch więc raczej nie sprawdzi.

Słyszałem, że Włoskie pochodzenia nie figurują w naszych bazach, ale...

...właśnie ja też mam z Włoch i historia była w bazie, więc warto spróbować :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oo dzieki wszystkim za odpowiedzi!! :notworthy: a wiec tak: co do historii to nie da rady nic okreslic bo mam kolege w serwisie VW/Audi, wpisywaliśmy już VIN do Elzy i nie ma nic :angry: zadnych wpisów serwisowych... troche tego nie rozumiem bo auto wg mnie bylo serwisowane w ASO poniewaz sami mowicie o tym pasku ze jest oryginalny... musze chyba zejsc na dół i sprobowac odkrecic tą srodkową srube od obudowy i zdjąc ją... tylkom ze tam jest trudno bo chłodnica zasłania :wallbash: no ale sprobuje:D

A jeszcze co do tego paska: co mówicie, napisy niby widać wyrażnie więc chyba nie ma ze 100tys na nim przejechane, no nie?

Chociaz wiem.. to tak nie mozna oceniać:/ Ja sie tylko zastanawiam caly czas od czego są te takie strzępy w niekótrych miejscach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez napisalismy, tobie jakie sa prawdopodobne przyczyny... :rtfm:

czego wiecej sie spodziewasz? krasnoludka tam nie znajdziesz :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasek moglbyc kupiony w ASO ale auto niekoniecznie musialo byc tam serwisowane.ogolnie cena rozrzadu w ASO i sklepie to roznica tylko 150zl......do AFN-a,takze koles mogl kupic ori czesci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musashi Ty jestes też tutaj z wlkp, a mozesz mi np polecic jakiegoś dobrego mechanika, albo warsztat ktory porządnie by zmienił ten rozrząd? bo poprzednio jak miałem golfa w benzynie to robiłem wiekszosc rzeczy sam, a mechników znam takich co raczej gwarancji nie podpiszą :D tak wiec w tym dislu to sam rozrządu na pewno nie zrobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musashi Ty jestes też tutaj z wlkp, a mozesz mi np polecic jakiegoś dobrego mechanika, albo warsztat ktory porządnie by zmienił ten rozrząd? bo poprzednio jak miałem golfa w benzynie to robiłem wiekszosc rzeczy sam, a mechników znam takich co raczej gwarancji nie podpiszą :D tak wiec w tym dislu to sam rozrządu na pewno nie zrobie...

ja swoj robilem w ASO zaplacilem 1500 = czesci ( z pompa) + robota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak czasem sie dzieje że strzępi pasek ja sie już z tym spotkałem ale osobiście bym nie ryzykował koszt naprawy po urwanym pasku jest dużo większy niż jego wymiana :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie w niektórych paskach zaraz po założeniu, wyłazi nitka , nie ma powodów do zmartwień, pod warunkiem że się wie kiedy pasek został wymieniony. W twoim przypadku nawet bym się nie zastanawiał, tylko wymieniał, masz za dużo do stracenia. Miesiąc temu zakupiłem audika z takim samym silnikiem i pierwsze co zrobiłem to wymiana rozrządu, wszystkich pasków, rolek, oleju i filtrów. Zainwestowałem parę złotych , ale teraz nie muszę się zastanawiać, wytrzyma czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego z tym że ,,w większym stopniu".

Przyczyną było skrzywienie (przy wymianie rozrządu) przez ,,mechanika :wallbash:" trzpienia śruby napinacza.

Dobrze że to w porę zauważyłem, ale i tak rolka, pasek i napinacz do wymiany miałem.

Lepiej zmień ten rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy dobrze mówicie... trzeba zmienić ten rozrząd, bo po co potem płacić za znikomą oszczędność!!

Teraz sie tylko zastanawiam gdzie to zrobić... jutro pojade do serwisu VW a potem do boscha i jeszcze do mechanika i spytam sie o ceny. Jak bede wiedział konkrety to podziele się informacjami, moze komuś sie przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczy!! :) Może parę słów wstępu: kupiłem auto sprowadzone z Włoch, 99rok AFN w sedanie, ogólnie stan bdb, aczkolwiek książki nie mam no i nie wiadomo jak jest z tą historią... :wallbash: Filtr powietrza patrzyłem to ma nowy, na wężach od turbo nie ma żadnych nieszczelności, wycieków też żadnych nie ma od spodu, olej już wymieniłem na Mobila syntetyka, z klimy nie śmierdzi, środek nie zniszczony, opony cztery te same na oryginalnych felgach, jednym słowem właściciel raczej dbał o to auto. Ale... do czego zmierzam :naughty: mianowicie ostatnio otwierałem rozrząd i obserwowałem ten pasek... spotkałem się z opinią że jeśli widać na nim wyrażnie napisy to nie jest jeszcze na wykończeniu, choć to tylko opinia... specjalnie zrobiłem fotki bo niepokoi mnie trochę w niektórych miejscach na zewnątz takie jakby siepanie się :blink: i teraz nasuwa się pytanie.. czy to normlane, czy tak moze być czy pasek juz ma dosyć? :mysli: Bo czepiając się tych napisów na nim to chyba nie wygląda na jakiś nie wiadomo jaki zużyty... Bardzo bym prosił o wypowiedzi fachowców którzy się na tym znają, albo może ktoś już się spotkał z takim czymś... bo kurcze nie wiem co teraz zrobić, a powiem szczeże że nie uśmiecha mi się wymiana tego rozrządu akurat teraz ze względu na koszty.

Mam A4 TDI AFN 110KM. Rozrząd wymieniałem w 02.2007 w ASO VW Duszniki Wlkp. - 40 km od Poznania - specjalnie pojechałem do tego serwisu, bo miejscowość jest mała (wszyscy się "znają"), no i mechanicy pracują tam od przeszło 10 lat (sprawdzałem) - zapłaciłem 980 zł za absolutnie kompletny rozrząd (z częściami do wymiany rozrządu - wszystkie Oryginalne VW/Audi - wymieniane zgodnie z technologią naprawy VW/Audi - nawet śruby) i z paskami wielorowkowymi, robocizną, testem całego auta i USTAWIANIEM pompy Vagiem (o wiele lepiej teraz zapala i o 0.2 l/100km mniej pali), myciem, sprzątaniem, gwarancją na 90.000 km, wpisem w książką serwisową. Trwało od 8.10, a o 15.45 auto było gotowe. Nawet jak zostawiłem auto to mnie odwieźli do domu serwisowym VW Caddy SDI. Auto chodzi po naprawie idealnie! Polecam. Za niecały 1000 zł MAM ŚWIęTY SPOKÓJ!!! telefon 061 291 90 54. Minęło półtora roku i jestem z wymiany rozrządu nadal bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy dobrze mówicie... trzeba zmienić ten rozrząd, bo po co potem płacić za znikomą oszczędność!!

Teraz sie tylko zastanawiam gdzie to zrobić... jutro pojade do serwisu VW a potem do boscha i jeszcze do mechanika i spytam sie o ceny. Jak bede wiedział konkrety to podziele się informacjami, moze komuś sie przyda :)

ja robilem w rzepecki mroczkowski na wlocie trasa katowicka... trzeba troche potargowac sie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oki, dzieki dzieki wszystkim za informacje. dzis bylem w serwisie VW w srodzie wlkp i powiedzieli tak:

pasek, rolka prowadząca i napinacz 430zł + robota jakieś 300/400 co daje razem 800...

z tym ze nie ma w tej cenie np tego małego dolnego koła zębatego od wału... je też powinno się wymieniać bo jest mocno obciążone. tak wiec musze sie jeszcze nad tym wszystkim zastanowić... pozdrawiam!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki sam problem tylko umnie cięło pasek z drugiej strony niż uciebie wymieniłem wszystkie koła koło pompy wtryskowej wałka rozrządu i na wale to małe kupiłem je w ASO AUDI ORYGINALNE koszt 350 zł i się poprawiło już nietnie paska sprawć sobie w jakim stanie masz koła :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...