Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pierścienie / koronki ABS tył


ynos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

czy ktoś może podać nr koronki ABS w tylnej piaście dla A4 B5 1,9TDi AJM z ESP rok 2001.

Czy tam powinna być taka koronka:

nr 1.

zjtgdy.jpg

czy nr 2

260rgye.jpg

bo np. w intercars nie mają i nie potrafią powiedzieć, wg ETKi wychodzi że nr 2, a w innej hurtowi sądzą, że nr 1 były montowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr 2 jest na pewno w rocznikach 1995 do 1997 i we wcześniejszych latach w innych modelach audi.

Intercars ma sprzedawców do d.... idź do innego sklepu. Dobiorą ci od ręki. Koszt tych nr 2 to około 40 PLN za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam do siebie, mam takie pierścienie : L( jaki chcesz


Numer będzie taki do B5 - FEBI 27176


Czyli wg twojego rysunku to jest drugi rysunek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam b5 1.9 tdi ajm i ostatnio kupowałem obie są takie jak na rysunku nr. 2 tylko po wymianie ustaw czujnik dobrze polecam szczelinomierzem na odległość 7mm bo inaczej będzie ci wpadał pedał podczas hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nr 2wg Was. Czy piasta m ma jakiś ustalony rant do osadzenia pierścienia. Czy muszę sobie wymierzyć jak głęboko osądzać pierścień? Schłodzenie tarczy i nagrzanie pierścieni będzie dobrą metodą osadzenia?

Powaguspisz-jaka cena?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.
Jeżeli chodzi o to, czy mają być okienka czy też ząbki to na własnym doświadczeniu mówię, że jest to obojętne. Mam polifta i byłem pewny, że mam ząbki a miałem okienka. Zaryzykowałem bo tarczopiasty miałem wcześniej przygotowane w pracy na prasie (wciśnięte bieżnie łożysk i pierścienie ząbkowane). Problem z ABS pojawił się od razu po montażu lecz wystarczyło wyregulować czujniki (ich odstęp od ząbków). Zrobiłem to w sposób następujący - zdjąłem koło, delikatnie dobiłem młoteczkiem czujnik tak aby obracając tarczą słyszalne było obcieranie po czym cofnąłem go dosłownie minimalnie, na oko jakieś 0,5mm, nie więcej, po prostu na tyle aby już nie obcierał. Nie ma się co bać o przekłamanie odczytu prędkości obrotowej koła, ponieważ okienek w starym pierścieniu jest tyle samo, co przerw między ząbkami w nowym więc jeden obrót koła daje tyle samo impulsów na czujnik. Wszystko działa elegancko.
Jeżeli chodzi o wprasowywanie tych pierścieni to wprasowuje się je do oporu póki nie zaprą się na krawędzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto jak w twoim pytaniu i pierscienie z fotki nr 1.przy wymianie tarcz założyłem stare ,byly w dobrym stanie,potraktowałem je tylko szczotka drucianą.wchodzą tez bardzo łatwo, wystarczy tylko rura odpowiedniej średnicy i delikatne pobijanie tak aby równo wchodziły.no chyba ze masz dostęp do prasy.

Napisane z Lumi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dostęp do prasy i dlatego zakupiłem i przygotowałem wszystko wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wcisniesz koronki to przed zalozeniem tarczy na auto sprawdź czy sa równo osadzone

czasami sie koślawią

dobrze jest miec tulejke o srednicy 0.5-1.0mm większej od otworu w pierscieniu

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktoś ma widok tarczy wg np. ETKI? Tzn. w serwisie powiedzili mi, że pod nr 433614149A nie mają widoku, więc czy będzie to otworowany piercień, czy ząbkowany, okaże się jak zamówię i przyjdą do serwisu - bo na miejscu nie mają takich ;)



ponieważ okienek w starym pierścieniu jest tyle samo, co przerw między ząbkami w nowym

a ile powinno być w odpowiednim pierścieniu do mojego auta okienek/ ząbków na tylnych pierścieniach i ile ząbków na przednich pierścieniach/przegubach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 433 wygląda jak fajerka to starej kuchni

kup w Icarsie bo w ASO cena z sufitu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeee tam... tak szukali

przed swietami bralem dwie sztuki do AJMa

mieli na stanie jeszcze sporo sztuk

jak chcesz to Ci jutro ogarne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeee tam... tak szukali

przed swietami bralem dwie sztuki do AJMa

mieli na stanie jeszcze sporo sztuk

jak chcesz to Ci jutro ogarne

jak możesz to podaj ich nr to pójde u mnie i powiem, czego mają szukać w ich bazie:)

i te co brałeś do AJM to były z otworami, czy ząbkowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nr podalem im ori a wg tego numeru znaleźli w podrobce

dostałem te ząbkowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro podjade do nich jeszcze raz-przed tem nie miałem nr oryginalnego. Przednie mam 45zębów, domyślam się, ze tylne też tyle powinny mieć. Kojarzysz cenę u Ciebie w mieście-orientacyjnie.

Dzieki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie a teraz pytanko z innej beczki. Zdemontowałem talerzyki ze starych tarcz, położyłem nową tarczę na stole, przymierzyłem talerzyk i ... wpadł. Zero oporu są na to jakieś metody, czy tylko nowe talerzyki ? Tarcze febi , auto 1995 rok 1.9tdi 90km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...