Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu w aucie po zamontowaniu adapteru do systemu nokia


Mesiah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dawno temu pozbyłem się concerta plus bo mnie dobijał. Grał słabo i ogólnie radio było przymulone. Na jego miejsce wskoczyła alpina 9831r. Wiadoma sprawa, że po montażu grał mi sam przód bez tyłu i suba dlatego zamówiłem wszystkim znany adapter "odpalający" tył. Po jego montażu zauważyłem ubytki prądu w aucie. Po dwóch dniach bez odpalanie napięcie na aku 11.60 gdzie nigdy poniżej 12.50 nie spadało. Szukałem przyczyny i w końcu mnie oświeciło , adapter. Po jego odłączeniu i podłączeniu radia bez niego (znów gra sam przód) poboru w aucie nie ma i nawet po kilku dniach mam ponad 12.50 na aku. Nastał dzień w którym sprzedałem te radio i adapter dorzuciłem gratis. Nabywca do tej pory nie narzekał na jakieś problemy a wiem, że tego adapteru używa. Przyszła kolej nanowe radio. Upolowałem nówkę Clariona DXZ848RMC więc zamówiłem od razu następny adapter z allegro (od poprzedniego zamówienia minęło ze 4 msc). Na allegro same pozytywy , wszystkim pięknie działa. Zamontowałem wszystko ładnie ruszyło i znów ta sama bajka tylko na innym zestawie. Pobiera mi prąd i to w dużych ilościach bo mam nowego Bannera 72AH. Znowu odłączenie adapteru i podłączenie samego radia pomogło tylko, że to nie jest wyjście z sytuacji. Zadzwoniłem do działu technicznego sklepu w którym adapter kupiłem. Pogadałem z miłym obeznanym gościem który powiedział, że pierwszy raz spotyka taki problem a adapterów sprzedają po 30 szt tygodniowo. Kazał mi wszystko podłączyć i wyjąć tylko jeden niebieski kabelek idący do wzbudzania wzmacniacza w subie (od adaptera w czerwonej kostce do żółtej małej kostki w instalacji auta). Kabelek przeciąłem i oczywiście tył już się nie załącza ale wszystko jest podpięte z adapterem i poboru nie ma. Nie wiem co z tym zrobić. W instalacji nikt nie grzebał. Nic nie jest pocięte i concert działał bez zastrzeżeń choć nie dam głowy uciąć, że na nim nie było poboru bo byłem świeżo po kupnie auta z padniętym aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj wyjmować panel z radia i powinien spaść pobór prądu. Ja nie miałem u siebie żadnych adapterów, radio JVC, 2x wzmak. Dopiero po wyjęciu panelu z radia pobór spadał o 40mA i było wszystko w normie. Najlepiej zmierz ile Ci zabiera tego prądu jak masz zamknięte auto, a ile będzie gdy wyjmiesz bezpiecznik od radia, a ile kiedy wyjmiesz panel z radia. U mnie z panelem wpiętym do radia 120mA, bez 80mA. Dosyć sporo, ale mam nieori alarm, ukp i jeszcze jeden przekaźnik podpięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adapterze jest kabel który podlaczasz pod remote lub automatyczna antenę i po wyłączeniu radia wzmak gaśnie.

Co do Alpine to tylko ich używam taki Fan Boy. [emoji12] I zawsze każdemu tłumacze że oni trochę inaczej radia robią i musi gasic się stacyjką bo inaczej wchłonie aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna rzecz kiedy wzmak jest na czuwaniu to pobiera prąd często całkiem nie mały.

Pod wzbudzenie zasilania podepnij się zasilaniem które wygasza się po wyjęciu kluczyka ze stacyjki czyli albo niebieski kabel wychodzący z radia albo zasilanie ze stacyjki ale z radia masz wygodniej upewnij się że to napięcie ginie kiedy wyłączysz radio jeśli będzie tam zasilanie wzmak się nie wygasi tylko będzie czuwał co za tym idzie będzie ubywało Ci prądu na aku po wzmak zeżre go

(pod antenę raczej nie bo będzie działać mu tył tylko kiedy będzie słuchał radia w innych okolicznościach przyrody będzie grał tylko przód więc zasilanie anteny odpada)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś z tego działu wspominał coś o kablu od radia. Sprawdzałem opcje z kablem remote (niebieski) i pobór jest dalej. Bez panela też to samo. Zaraz sprawdzę czy z remote znika napięcie po wyjęcie kluczyka.


W adapterze jest kabel który podlaczasz pod remote lub automatyczna antenę i po wyłączeniu radia wzmak gaśnie.
Co do Alpine to tylko ich używam taki Fan Boy. [emoji12] I zawsze każdemu tłumacze że oni trochę inaczej radia robią i musi gasic się stacyjką bo inaczej wchłonie aku.

Przerobiłem mnóstwo alpinek które bardzo cenie. Zaczynałem w poprzednim aucie od 9812 potem wpadło 7894 , miałem te 9833 oraz 9855. Ze starszych przez chwilę 7906 oraz 7944 (oba przegrany temat z cd , nie czytały nic nagrywanego a i z ori były problemy na dziurach). Ogólnie radia bdb ale dla mnie trochę za ostre u góry. Posłuchałem kilka wynalazków clariona i ten gra dla mnie lepiej średnicą i górą. Każdy ma jakiś gust. Jeśli kupie coś z alpiny to dopiero jak uzbieram na 7998 albo 7969 oba ponad tysiaka.

Wracając do tematu. Na poprzedniej alpinie 9831 i teraz na clarionie jest ta sama historia więc. Czy gaszę stacyjką czy nie jest pobór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce by źle zabrzmiało ale nie miałem jej poniżej 1500 czyli tych zielonych i czerwonych a tam słyszałem od ludzi ze problemy z czytaniem płyt były.U mnie w pomaranczach i niebieskich wszystko zawsze idealnie.

Tak sobie myślę może antenowy wzmak ci nie odcina masz separator do radia na remote wpiety?

Dobrze wiesz ze niemożliwe jest by wzmak chodził jak zasilanie odcięte.

Może klepnij parę zdjec tyłu radia i przejściówki bo to kuźwa musi być git, Clarion to też super sprzęt.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak nie możesz podpiąć się odpowiednio napięciem w wzbudzenie wzmaka to zostaje Ci pociągnąć zasilnie ze stacyjki albo zrobić pstryczek elektryczek

Edytowane przez Robero321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam separatora antenowego. O opcji z pstryczkiem myślałem od razu kiedy odkryłem zależność między adapterem a poborem prądu i tak zrobię w ostateczności. Zaraz będzie fota.


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b376ad5f3252dd2c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/12da91b25cfe20b8.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakiś miernik?

Trzeba sprawdzić czy po wyłączeniu radia ginie +12 na tym niebieskim kablu co idzie do czerwonej kostki i jest zaizolowany na łączeniu.

Swoją drogą Clarion ma dziwny dobór kolorów kabli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No masz racje. Kolory dziwne. Jutro zmierzę ten kabel. Ale na 100% nie ginie na nim napięcie bo po jego rozłączeniu nie ma poboru. Jestem pewien na 90%. Do czego dokładnie potrzebny mi jest separator antenowy? Stacje odbierają bdb no i wzmak nie jest podpięty pod sterowanie anteną tylko remote

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm dla mnie to zagwozdka niezła to twoje auto bo mi bez separatora nigdy nie udało się radia podmienić w Audi ale może 96 miał jeszcze zwykła antenę....

Separator służy do zasilania wzmacniacza antenowego tym samym kablem co idzie sygnał z anteny.Bo Audi na wtyku anteny ma +12 a zwykle radia nie.

Podaj model tego radia i zobacz czy nie ma na nim naklejki z opisem kabli.

Jak będziesz sprawdzał to sprawdź czy po wyjęciu panela ginie na nim zasilanie.Spotkałem się kiedyś z jakimś radiem że antena wylazila od razu po włożeniu panela i trzeba było go zawsze wyciągać żeby wzmak gasł i antena się schowala ale to chyba jakieś Daewoo było.

Masz tam i remote i aut.antenę? Jak tak to sprawdź na którym ginie napięcie po wyłączeniu i podłącz do tego w czerwonej kostce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdze te zasilanie jutro z włożonym i wyjętym panelem. Pobór w aucie jest z panelem czy bez bo testowałem.

Na radiu nie mam rozpiski model to dxz848rmc


Kryzys chyba zażegnany. Na niebieskim remote jednak nie gineło 12v po wyciągnięciu kluczyka ani zdjęciu panela. Rozłączyłem go i przytykałem. Coś z tyłu jakby w wzmaku tyka. Nie w głośnikach a fizycznie gdzieś z suba słychać tykanie po dotknięciu niebieskiego kabelka od wzbudzania wzmaka nokii do 12v. Podłączyłem go pod 12v ze stacyjki i teraz dopóki nie włożę kluczyka i nie przekręcę jest cisza. Dopiero jak to zrobię jest TYK i wzmak się wzbudza. Wydaje mi się , że to załatwia sprawę. Podpiąłem jeszcze na chwile alpine 9831 oraz blaupunkta mp 75. Na wszystkich jest to samo czyli nie ginie napięcie na remote po wyjęciu kluczyka.

Edytowane przez Mesiah
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na remote ma ginąć po wyłączeniu radia nawet jak kluczyk jest na zapłonie.

Przynajmniej w Alpine.

Ale owszem jak ten z czerwonej kostki wepniesz pod zapłon wyjdzie na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobiłem. Czerwona kostka pod stacyjke. Jeśli ma ginąć czemu tego nie robi na żadnym radiu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie myślę może od strony auta w kostce masz stały plus do tego niebieskiego podany bo ktoś coś gmerał? Trzeba było rozpiac ta silikonowy łącznik i sprawdzić czy plus idzie z radia czy instalacji auta.

Nic innego już mi do bani nie przyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro to sprawdzę. To może być to i tak pewnie będzie. Nie pamiętam już akcji ale było tak. Auto kupiłem bez radia ale miało zamontowane te boczne plasticzki żeby radio niefabryczne pasowało. Kupiłem na starcie concerta plus ze zmieniarką i po podłączeniu go radio nie ruszyło. Pobawiłem się z godzinkę i ruszyło ale musiałem podmienić jakiś jeden pin miejscami , nie pamiętam który. Może to jest powodem tych jaj. Jutro się temu przyjrzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...