Skocz do zawartości
IGNOROWANY

uklad wydechowy z S4 4.2 do 3.0 TDI


faja89

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanko mam zamiar zmienic uklad z ori na s4 4,2 v8 i pytanie czy podpasuje pod 3,0 tdi tem wydech czy nie bardzo prosze o podpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamontowane u siebie końcowe wydechy z S4 (puszka z końcówką) i jedyne co musiałem dokupić to nowa blenda i nowe wieszaki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku kwestia wyglądu. Auto w tej chwili wyglada prawie tak samo jak S4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie bardziej ciekawi jaka jest różnica w wydajności, nie są drogie chętnie bym się skusił.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło o jakieś ewentualne wzrosty mocy/momentu obrotowego :)? Ale to może marcin4x4 podpowie co miał na myśli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnych wzrostów nie ma :) Jedyna różnica jaką ja odczuwam to inny dźwięk na biegu jałowym ale to trzeba się wsłuchać i przy gaszeniu auta + oczywisty efekt wizualny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej pewne że wzrostów nie będzie :) tym bardziej przy wymianie samych puszek i końcówek ;)

A tak czysto teoretycznie gdyby to układ wydechowy blokował potenciał ogólnego "performance" to taka wymiana poskutkowałaby zapewne jakimiś wzrostami, ale trzeba byłoby sprawdzić czy średnica układu wydechowego z s4 byłaby odpowiednia dla aktualnego stage auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to raczej pewne że wzrostów nie będzie :) tym bardziej przy wymianie samych puszek i końcówek ;)

Tłuki od RS'a stawiają zupełnie inny opór niż w przypadku aut cywilnych, pytanie jak jest z tłumikami od eSki.

A tak czysto teoretycznie gdyby to układ wydechowy blokował potenciał ogólnego "performance" to taka wymiana poskutkowałaby zapewne jakimiś wzrostami, ale trzeba byłoby sprawdzić czy średnica układu wydechowego z s4 byłaby odpowiednia dla aktualnego stage auta.

A nie blokuje ?

Na oko średnica za mała, ale nie mam zamiaru robić całości.

Edytowane przez marcin4x4
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie blokuje ?

Na oko średnica za mała, ale nie mam zamiaru robić całości.

Nie zgłebiałem tematu w tym silniku więc nie będę expercił. Ale na czysty rozsądek wydech, a szczególnie jego koniec to nie jest element, który w pierwszej kolejności "trzyma" i nie pozwala mieć więcej mocy niż obecnie masz (chyba że wywalenie katów czy tego typu zabiegi). Zawsze na pierwszy ogień idzie ECU potem lepszy dolot, DP, potem jakieś wtryski. Układ wydechowy - większa średnica - staje się restrykcyjny przy wymianie turbo i dalszych modach.

Edytowane przez s3ns
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

S3ns, z całym szacunkiem ale „na pewno nie będzie” a są, teraz „na zdrowy rozsądek” i znowu kula w płot.

Masz już dane ile dają tłumiki, teraz poszukaj sobie ile daje wycięcie zdrowego katalizatora i wrócimy do tematu.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Masz już dane ile dają tłumiki, teraz poszukaj sobie ile daje wycięcie zdrowego katalizatora i wrócimy do tematu.

Film widziałem. Koleś komletnie odciął końcowe tłumiki z puszkami. Daje jakiś pogląd, ale praktycznie mod nie do przyjęcia. Więc tych extra 20 hp nie będzie. Co nie wstawisz, jakiś opór sie pojawi. Nie mniej pare hp to da. Generalnie nie unoś się, nie ma sensu :) jestem w temacie i nie musze nigdzie wracać.

Mówimy trochę o czym innym, więc nie ma co dalej brnąć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daje jakiś pogląd, ale praktycznie mod nie do przyjęcia.

Dla mnie i owszem nie do przyjęcia, ale dla wielu rura dobra jest.

Generalnie nie unoś się, nie ma sensu :) jestem w temacie i nie musze nigdzie wracać.

Powiedzmy że za chęć wytłumaczenia postawiłbym Ci browara gdybyś tylko bliżej mieszkał, na tym pozostańmy dla lepszego samopoczucia :)

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż końcówki ultera 90mm i będzie ok. Chyba że chcesz grubo modzić auto to zgłoś się do kogoś kto sie specjalizuje w tłumikach i niech Ci wyspawa calusieńki układ wydechowy pod 3.0 TDi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Powiedzmy że za chęć wytłumaczenia postawiłbym Ci browara gdybyś tylko bliżej mieszkał, na tym pozostańmy dla lepszego samopoczucia :)

Fajny tekst - pozostaje nic innego jak odwiedzić kiedyś 3-miasto :) Sry za off top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Fajny tekst - pozostaje nic innego jak odwiedzić kiedyś 3-miasto :) Sry za off top.

:)



Załóż końcówki ultera 90mm i będzie ok. Chyba że chcesz grubo modzić auto to zgłoś się do kogoś kto sie specjalizuje w tłumikach i niech Ci wyspawa calusieńki układ wydechowy pod 3.0 TDi

Zobaczymy w kwietniu ile wypluje, szkoda mi trochę kasy a FMIC zdecydowanie ważniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Czy wstawienie prostych rur zamiast końcowych tłumików coś da przy 3.0 TDI?
Pytam serio, bo mam dużą ochotę to zrobić z ciekawości. Generalnie chciałbym polepszyć dźwięk, przyrostu mocy nie musi być.
Chcę otworzyć końcowe tłumiki, wywalić wszystko co w środku i wstawić prostą rurę na przelot.
Końcówki mam Ultera 90mm, więc jakoś to wygląda. DPF wywalony, trochę dziwny dźwięk się pojawił, ale do przeżycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...