Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż Sterownika Centralnego Zamka z pilota


Bielak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Jeżeli ktoś posiada jakis schemat lub jakies fotostory prosze o zamieszczenie tego na forum.
Przeszukalem troche w googlach ale nic konkretnego nie znalazłem.

Chce kupic centralke, cos takiego : http://moto.allegro.pl/item456293504_sam_zamontuj_sterownik_zamka_centralnego_passat_b5.html
Na dole aukcji jest przykład instrukcji montażu co, gdzie i jak podłączyć.

Z góry dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum, był gość co kupił kiedys zestaw od http://moto.allegro.pl/item449486326_audi_a3_a4_a6_c4_ster_c_zamka_z_domyk_szyb.html i dostał instrukcję, później jak ktoś chciał to ją rozsyłał do zainteresowanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na elektroda.pl jest gdzieś rozpiska kolorów kabli do (prawie) każdego auta, w tym do A4. Poszukam u siebie i zamieszczę, jeżeli posiadam takową:) Kilka ważnych informacji - centralkę w moim wypadku montowałem przy pompce w bagażniku. Zamki sterowane są minusami, więc takie sygnały muszą wyjść z centralki. Do tego jeszcze zasilanie, kierunkowskazy i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PODŁĄCZENIE STEROWNIKA CENTRALNEGO ZAMKA NA PILOTA

Nie będę się powtarzał bo część materiału i zdjęć jest tu -> http://www.a4-klub.pl/smf/b5_aeb_domykanie_szyb_z_pilota-t18219.0.html

Są tam pokazane konektory oraz miejsce gdzie należy to robić oraz narzędzia.

Zacznę od AUDI A4 rok 1995/1996 ( zg. ze schematem "sterowanie zamkiem pneumatycznym" )

Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów.

1) Zasilanie.

Zasilanie +12V należy podłączyć do grubego przewodu czerwonego z niebieskim

paskiem lub innego czerwonego, na którym jest stale +12V. Przewód taki znajduje się

poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Masę można dołączyć do grubego brązowego przewodu lub przykręcić do śrubki na

karoserii (taka śrubka znajduje się nieco powyżej zespołu złącz).

Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do czerwonego i do śrubki na

karoserii.

2) Sterowanie centralnym zamkiem.

UWAGA! Przed sprawdzeniem przewodu sterującego, należy zamknąć drzwi kierowcy lub zablokować mechanizm śrubokrętem, tak aby możliwe było blokowanie i rozlokowywanie zamka.

Sterowanie centralnym zamkiem i domykaniem zależy podłączyć do pierwszej, górnej wtyczki (pierwsza od lewej, na samej górze zespołu złącz). Aby upewnić się, czy jest to właściwa wtyczka, należy ją wypiąć a następnie spróbować zamknąć samochód kluczykiem z zewnątrz. Jeśli centralny zamek nie będzie się zamykał ani otwierał, oznaczać to będzie znalezienie właściwego przewodu. W przeciwnym razie należy wypinać następne wtyczki i sprawdzać, czy centralny zamek nadal jest sterowany z drzwi kierowcy.

Przewód sterujący ma przeważnie kolor żółty z niebieskim paskiem. Aby upewnić się, co do tego przewodu należy żabkę próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do sprawdzanego przewodu. Zapalanie i gaśnięcie próbówki podczas zamykania i otwierania centralnego zamka, oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu.

Szczegóły dotyczące podłączenia:

1. Przewód sterujący (żółty z niebieskim paskiem) należy rozciąć.

2. W tym momencie został on rozdzielony na dwa odcinki:

- pierwszy: idący od miejsca rozcięcia do siłownika w drzwiach kierowcy (wchodzi do przelotki drzwiowej)

- drugi: idący od miejsca rozcięcia w wiązkę na tył auta do pompki powietrznej.

3. Do przewodu idącego do pompki należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

Do przewodu idącego do siłownika w drzwiach kierowcy należy podłączyć przewód sterownika ( zg. ze schematem sterownika ).

4. Resztę przewodów sterownika należy podłączyć odpowiednio.

clipimage002kr5.th.jpgthpix.gif

3) Domykanie szyb

Przewód odpowiedzialny za domykanie szyb znajduje się w tej samej wtyczce co sterowanie centralnym zamkiem. Przeważnie jest to przewód koloru czerwonego z brązowym paskiem. Aby się upewnić należy odsunąć szyby, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu. Domykanie się szyb będzie oznaczało znalezienie właściwego przewodu.

4) Podłączenie kierunkowskazów.

Kierunkowskazy można je znaleźć w zespole złącz lekko poniżej wtyczki ze sterowaniem centralnym zamkiem.

Aby upewnić się co do tych przewodów należy włączyć światła awaryjne, żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem sprawdzać te przewody. Mruganie próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów.

Przewód sterownika należy podłączyć do anod diod prostowniczych, zaś katody (oznaczone jasnym paskiem) podłączyć do przewodów od

kierunkowskazów. ( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A )

clipimage002so6.th.jpgthpix.gif

AUDI A4 rok II połowa 1997/1998 ( zg. ze schematem "sterowanie "-" ) - ( 2x masa)

Tu będzie wszystko tak samo lecz zmieni się tylko sterowanie oraz kolorystyka przewodów.

A więc :

Sterowanie centralnym zamkiem i domykanie szyb.

Należy odnaleźć przewody: brązowy z białym paskiem (zamykanie) i szary z białym paskiem(otwieranie). Aby upewnić się co do tego czy są to właściwe przewody należy żabką próbówki złapać się do masy, zaś szpicem wkłuwać w badane kable. Otwieranie się i zamykanie centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie przewodów sterujących. (Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy -tak, jakby drzwi były zamknięte).

Uwaga. Może zdarzyć się że w aucie na przewodzie zamykania - brązowy z białym paskiem (-) będzie też domykanie szyb (-), w takim przypadku przewód zamykania idący od sterownika można pominąć bo przewód domykania impuls 30 sek. masy (-) zamknie zamek i domknie szyby. W przypadku gdy nasze auto nie posiada domykania szyb należy podłączyć przewód zg. ze schematem ( czyli nie pomijać przewodu zamykania wychodzącego ze sterownika ).

Kolorystyka przewodów może sie różnić !!! Więc jest wszystko napisane jak znaleźć przewody ręcznie .

Więcej mogę pomóc na maila lub priv. I polecam sterowniki MAXICAR 286-3901 oraz Maxicar 286-3409. Te właśnie zakładam w AUDI i bardzo polecam z uwagi na ich nie zawodność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

ja wszystko podłączyłem tak jak nalezy (tak mi sie wydaje:P) mam sterownik maxicar.Problem polega na tym że jak zamknę auto pilotem to domyka szyby,uzbraja alarm itd., niby wszystko ok! ale jak otwieram auto pilotem to "robi mi wietrzenie auta" tzn otwiera mi szyby do połowy.Fajna sprawa ale qrde nie w zimie. Czy ktos mi może dać jakąś wskazówkę co z tym zrobić czy wina lezy po stronie złego podłączenia jakiegoś przewodu czy może jest to kwestia"jakiegoś zakodowania kluczyka".??

za wszelkie wskazówki będę wdzięczny.pzdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolego jak długi impuls masz na otwieranie. Jak centrala będzie zbyt długo podawała - na centralny drzwi to otworzy ci szyby. Zauważ że jak wkładasz kluczyk do drzwi i przytrzymujesz go przy zamykani czy otwieraniu samochodu do oporu w lewo bądź w prawo to otwiera bądź zamyka szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec, zabarałem się do roboty, bo pilot leży nieużywany, więc chciałem go podłączyc... niestety mi nie idzie, podłączyłem + i - i słychac ze sterownik chodzi tylko co dalej... szukam roznych rozwiazan itp i nie wiem, ktory kabel musi byc podlaczony

tak jak na foto wiem ktore maja byc, ale nie wiem np co z tymi dwoma szarymi kablami...

centralkazi8.jpg[br]Dopisany: 20 Styczeń 2009, 18:39_________________________________________________to co pisze na zielono to ucielo mi nie wiem czemu ale mialo byc " te z tego co dobrze kojarze nie byly podlaczone w poprzednim aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

axel08

Zmień położenie zworki w sterowniku - skróć czas impulsu sterowania.[br]Dopisany: 29 Styczeń 2009, 19:35_________________________________________________cerB

Szary (GRAY) - to wyjście na syrenę.

Szaro-Czarny (GRAY-BLACK) - to dodatkowy kanał.

Nie bardzo rozumiem co chcesz zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam taki estetyczny dylemat - lepiej podpiąć potwierdzenie do kierunkowskazów czy postojówek?[br]Dopisany: 12 Luty 2009, 21:51_________________________________________________

4) Podłączenie kierunkowskazów.

( A więc kupić diody prostownicze 3A lub 4A )

clipimage002so6.th.jpgthpix.gif

Ja dałem diody 5A, bo (21W + 21W + 5W)/12V = 3,91A więc 3A to za mało.

Skusiłem się na tego MAXICAR 286-3901.

Kupiłem za 69zł na www.altad.com.pl, szybko przysłali, więc polecam.

Podłączyłem u siebie sterownik - na razie szybkozłączkami, ale w marcu będę miał dostęp do garażu z prądem, więc polutuję i wsadzę w koszulki.

Dodatkowy kanał podpiąłem pod klakson :D - ciężko było znaleźć, bo w wiązce przy nodze go chyba nie ma - ale znalazłem przekaźnik od klaksonu i tam się wpiąłem. O dziwo przy włączonym zapłonie nie trąbi... no ale to lepiej.

Podpiąłem resztę tak jak na schemacie od maxicara - stop (do zamykania drzwi po ruszeniu), zapłon (do otwierania po zamykaniu).

Brakuje mi tylko funkcji zabezpieczenia przed przypadkowym otwarciem auta - czyli jeśli zamknę i otworzę zamek, ale nie otworzę drzwi to np. po 1min się zamknie. Ten sterownik tego nie ma.

Aha! Schemat dostępny w necie jest nieaktualny. Ta mniejsza wiązka ma 5 przewodów - dodatkowy podpina się pod sygnał otwarcia drzwi (żeby zamknąć ponownie po ruszeniu gdy ktoś wysiądzie).

I jeszcze jedno. Kanał dodatkowy - to jest wyjście tranzystorowe, a nie przekaźnikowe 10A, ale można wylutować rezystor i wlutować przekaźnik i jest ok. Niemniej jest błąd w instrukcji.

I ogólnie witux :notworthy: :notworthy: :notworthy: dzięki! Ułatwiłeś zadanie swoim opisem.

Jeśli są pytania to pytać póki pamiętam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuję stary temat, bo mam pytanie:

Założyłem sterownik MAXICAR 286-3901, i mam problem.

Wszystko jest podłączone do właściwych przewodów i tutaj zaczyna się zabawa.

Jak mam wpięty kabel do domykania szyb, to je domyka przy zamykaniu samochodu pilotem, ale nie działa otwieranie samochodu z pilota.

Jak odepnę domykanie szyb, to działa otwieranie auta z pilota.

Gdy podczas domykania szyb, nacisnę przycisk otwierania na pilocie, to szyby przestają się domykać (tak ma być).

Sprawdziłem miernikiem jak długo podaje masę kabel od domykania i wychodzi +-30 sek.

Czy może ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kiedys ktos wrzucił zdjecia jak co do czego podlaczyc chodzi o sterownik centralnego zamka przeglądam całe forum i nie moge tego znalesc bo kupiłem sobie taki sterownik i nie wiem jak go podłaczyc czy moze ktos zamiescic takie fotki ja mam A4 B5 1999r po lifcie 1,9 TDI> Fotki te były wspaniale opisane po prostu dobra robota kolec pisał ze był u elektryka który mu pokazał gdzie ma co podłączyc i wszystko było ok takie cos by mi sie przydało ale nie stety nie wiem co sie z tym stało ze nie ma tego nigdzie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba słabo szukałeś kolego :gwizdanie: jeśli dobrze zrozumiałem to o ten wątek Ci chodziło :wink4:http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t68804.0.html;highlight=alarm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to dobry opis foto, tyle że kostka opisana w puncie 5 jest niewłaściwa. U mnie Audi A4 Avant z przełomu 1997/1998r i silnikiem AFN.

W tej kostce mam 4 przewody, dwa 12V i dwa 6V. Przytykanie tam przewodu od sterownika powodowało niekontrolowane impulsy na pompce c.z.

Rozwiązałem problem dopiero po przeczytaniu obecnego tematu, a dokładniej wątku kolegi "witux". Tutaj dziękuje koledze za info że były dwa rozwiązania:

- pierwsze 1995/1996 do połowy 1997r.

- drugie od połowy 1997r. wzwyż, dwa przewody sterujące przez masę (-).

W moim przypadku całość zlokalizowałem w kostce nr 1 w rzędzie 1; w foto-historii zaznaczonej jako pkt 3. Z tym że mam nieco inną kostkę niż ta z fotek (wtyczkę rozebrałem na trzy części (jak klocki lego) zanim dostałem się do przewodów).

U mnie górny rząd pinów:

1 pin od lewej - przewód szary z białym paskiem - otwiera zamki i przy dłuższym impulsie również szyby (nie szukałem czy jest dodatkowy przewód otwierający tylko zamki);

3 pin od lewej - przewód brązowy z białym paskiem - domykanie szyb (UWAGA przewód z drugiej strony kostki był już czerwony z brązowym paskiem - czyli jak na foto-historii);

5 pin od lewej - przewód żółty z niebieskim paskiem - zamykanie zamków (bez domykania szyb).

UWAGA następna ! - pompka posiada własny sterownik i zasilanie. Tym samym wystarcza krótki impuls w celu zamknięcia lub otwarcia zamków.

U siebie początkowo ustawiłem zworkę w zakupionym sterowniku CARPROTECT BX40, na pompkę pneumatyczną 3,5s impuls, co powodowało otwieranie szyb niemal na całość. Po przestawieniu zworki na sterowanie elektryczne impuls 0,5s - otwiera tylko zamki nie ruszając szyb. Wszystko sterowane minusem (masą).

Do sprawdzenia poprawności pinów, przydaje się miernik z żarówką jak kolega wcześniej pisał by nie popalić bezpieczników :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie gdzie się podpiąć aby alarm widział otwarcie drzwi? Podpiąłem sie pod kabelek przy drzwiach kierowcy i alarm widzi otwarcie tylko drzwi kierowcy natomiast gdy otworzy się auto pilotem i wejdzie przez inne drzwi alarm nie widzi faktu otwarcia ich i po 20 sec znów sie uzbraja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzisiaj montowałem sterownik centralnego zamka wraz z domykaniem szyb według instrukcji kolegi witex no i wszystko się zgadza tj. kolorystyka przewodów i rozmieszczenie kostek. Montowałem go w Audi A4 /AFN/ 1.9 TDI 1996. Wielkie dzięki. Pozdrawiam.[br]Dopisany: 16 Czerwiec 2010, 22:22_________________________________________________Kolego Rafciu musiałbyś się podpiąć pod lampkę środkową wewnątrz pojadu tylko alarm musi mieć zwłokę w uzbrajaniu na tyle dużą aby lampka spokojnie zgasła. Jeśli nie będziesz miał zwłoki to alarm zacznie WYĆ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Kupiłem sterownik Veyron :decayed: i mam problem. Przewertowałem schematy znalezione na forum i przesłane przez sprzedawcę ale wygląda na to, że żaden nijak nie pasuje do mojego auta. Otóż kostkę zlokalizowałem bez problemu, jednak gorzej z odpowiednimi kablami. Przy przekręcaniu kluczyka zmieniało się napięcie tylko na jednym z nich i to tak, że po otwarciu zamka było stale 12V a po przekręceniu kluczyka na zamknięcie robiło się 0. Na innych kablach w tej kostce nic się nie zmieniało. Zaznaczam, że elektryk ze mnie żaden i może coś przeoczyłem. Prosiłbym o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...