Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Swap skrzyni i napędu - koszta i opłacalność


KrissoPL

Rekomendowane odpowiedzi

Mam b6 ośkę z 5-biegową skrzynią biegów. Auto mam od niedawna i tak się powoli przymierzam do różnych "duperelków" ale głównym problemem jest właściwie to że to nie jest quattro i ma 5 biegów bo czego bym nie robił, to będę cały czas nieusatysfakcjonowany :) Ponieważ przeszedłem w życiu przez kilka swapów w różnych autach to taka też myśl pierwsza zawitała do głowy. Stąd też pytanie do was - jakie są przybliżone koszty obu swapów? Jak duży jest problem z dostępnością gratów itd itd....

Natomiast potem pojawiła się druga myśl a razem z nią, mocno fundamentalne pytanie - czy to jest sens? :D

Autko jest w ładnym stanie, S-line z przebiegiem 208 tyś... i czy jest sens bawić się w te przekładki? Czy może lepiej pojeździć nim sobie chwile i nazbierać fundusze a następnie kupić takiego w quattro i ze skrzynią 6-stką?

Pomóżcie bo odpowiedź na to pytanie waży właściwie nad sensem robienia czegokolwiek przy aucie bo zawsze szybciej się sprzeda jako seria.

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wartości przełożenia dla AVJ 5b naszego:

http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t.html

a tu dla BEX 6b q

http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_quattro_190ps.html

i BEX 6b ośka

http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_190ps.html

Jeżeli ja dobrze rozumuję, to finalne przełożenie na danym biegu, to przełożenie biegu x przełożenie główne, czyli ile obrotów zrobi wał korbowy żeby raz obróciło się koło napędzane.

Poniżej zestawienie już finalnych

AVJ/BEXq/BEX

14/15,3/14,5 jedynka

8/8,3/8,5 dwójka

5,3/5,8/5,9 trójka

4/4,5/4,6 czwórka

3,2/3,8/3,8 piątka

-/3,2/3,2 szósty bieg

więc wychodziłoby że skrzynia 5 biegowa ma dłuższe przełożenia:P

Edytowane przez rav14
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz wartości przełożenia dla AVJ 5b naszego:

http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t.html

a tu dla BEX 6b q

http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_quattro_190ps.html

i BEX 6b ośka

http://www.audiklub.org/dane/a4/b6/a4_1.8t_190ps.html

Jeżeli ja dobrze rozumuję, to finalne przełożenie na danym biegu, to przełożenie biegu x przełożenie główne, czyli ile obrotów zrobi wał korbowy żeby raz obróciło się koło napędzane.

Poniżej zestawienie już finalnych

AVJ/BEXq/BEX

14/15,3/14,5 jedynka

8/8,3/8,5 dwójka

5,3/5,8/5,9 trójka

4/4,5/4,6 czwórka

3,2/3,8/3,8 piątka

-/3,2/3,2 szósty bieg

więc wychodziłoby że skrzynia 5 biegowa ma dłuższe przełożenia:P

No i wszystko się zgadza. Skrzynia 5 musi miec dluzsze przelozenia bo ma jedno mniej. Po ludzku - mniejsza ilosc biegów musi jej starczyc na podobne osiągi jesli chodzi chociazby o predkosc. Ale nie zmienia to faktu ze auto z dodatkowym przelozeniemna 6 biegu bedzie mialo mniejsze obroty przy tej samej predkosci. I o to tu zasadniczo chodzi.

A jak się zapatrujecie na racjonalność w ogóle tej zabawy w moim przypadku ?:)

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale nie zmienia to faktu ze auto z dodatkowym przelozeniemna 6 biegu bedzie mialo mniejsze obroty przy tej samej predkosci. I o to tu zasadniczo chodzi.

Akurat w tym przypadku czy skrzynia 5 bieg. czy 6 bieg to przy powiedzmy 3 tyś obr/min na ostatnim biegu będziesz miał dokładnie tą samą prędkość, bo przełożenia ost. biegu są te same...

Jakby zastosować skrzynie 6 bieg. z dłuższymi przełożeniami to wtedy miałoby to sens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale to nie ma możliwości przełożenia skrzyni 6-tki z takimi przełożeniami żeby to w ogóle było sensowne? W B7 są takie same skrzynie? Nie znam się na Audi ale po prostu ilekroć wsiadałem do auta ze skrzynią 6 biegową to wląsnie w trasie tez ostatni bieg dawał zarówno mi jak i silnikowi więcej spokoju :D i o to chodzi. To jest taka opcja czy w naszych B6 to odpada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem skrzynia GBA 6biegów i ostanie przełożenie = ostatnie przełożenie w skrzyni 5 bieg - to samo.

Jednak GBA sie wysrała i w jej miejsce jest skrzynia HCK z 2.0 TDi.

Wcześniej przy 3 tyś obr miałem 160km/h(GBA) a teraz przy 3 tyś obr mam pod 180km/h(HCK).

Nie wiem jak sie ma to w przypadku skrzyń od benzyn.

Wiem że do porobionych turbo benzyn zakładają skrzynie od diesli właśnie i dla Ciebie odpowiednia by była skrzynia o kodzie HCF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...