Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ubywający płyn chłodniczy


MagdaM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tydzień temu zauważyłam wyciekający płyn chłodniczy. Zbiorniczek jednym razem potrafił osuszyć się przez zaledwie jedną noc, po ponownym zalaniu potrafił przetrzymać jednak kilka dni i kilkanaście kilometrów. Mechanicy nie wiedzieli jak to ugryźć - najpierw wymienili korek, później zbiorniczek przy nagrzewnicy, a obecnie dostałam telefon, że to prawdopodobnie jakieś szybko-złączki przy kablach doprowadzających płyn do chłodnicy się już zużyły.

I właśnie o te kable mam pytanie. Mechanik stwierdził, że w hurtowniach brak jakichkolwiek zamienników i trzeba sprowadzić oryginalne części ze sklepów ASO... po 250zł za sztukę. Przy dwóch kablach, robociźnie, i dotychczasowych próbach naprawy problemu wychodzi to niemały wydatek. Wiecie może o jakich kablach on mówi? Czy spotkaliście się z ich tańszymi zamiennikami lub kablami pasującymi od innych marek lub modeli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakiś naciągacz, a nie mechanik
Jakie kable w układzie chłodzenia ???
Może chodzi o łączenie węży z chłodnicą ?
złączka wygląda tak

tutaj do silnika 1.8, ale nie jestem pewny czy pasuje do reszty silników

http://allegro.pl/przewod-waz-chlodnicy-gorny-a4-a6-passat-b5-1-8-i4962776943.html

najlepiej zdiagnozować wyciek samemu może się okazać że problem leży w całkiem innym miejscu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź jeszcze pod uwagę króciec z tyłu silnika . Często tam cieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie chcialbym zapytac o ten krociec z tylu silnika w silniku 1,9 tdi w afn 110 kucy czy Ktos moze juz tam grzebal bo mi sie delikatnie saczy z tego miejsca a nie wiem czy tam jest oring jakis czy cos innego uszczelka prosze o pomoc dodam ze w tym kroccu sa 3 swiece do grzania plynu chlodzacego :)

Edytowane przez Vego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , jest pod nim oring który z biegiem czasu twardnieje i nie trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakieś rady co do jego wymiany, pewnie trzeba puszczać cały płyn z układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cały. Króciec jest w górnej części silnika i płynu dużo nie stracisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam problem z cieknącym krućcem z tyłu silnika (1.8 ARG) z węża idącego od nagrzewnicy.

Kruciec wygląda tak:

http://www.directupload.net/file/d/4035/lq4atai8_jpg.htm

Wymieniał ktoś z Was ten oring w środku wtyczki? Nie potrafię nigdzie znaleźć jego wymiarów, a muszę go wymienić, bo gubi płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś miał może problem z "zapoconym" szybko złączem dolnym do chłodnicy ? Czy pozostaje tylko wymiana "całości" czy można jakiś oring dokupić ? Trochę się sączy z tego :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ciekło właśnie z tego króćca z tyłu silnika (gdzie są świece do grzania płynu) - tutaj wystarczyła wymiana oringu. Drugim miejscem był pękniety plastikowy króciec z boku silnika (tam gdzie znajduję się czujnik temperatury, tutaj potrzebna była wymiana - koszt króćca 20zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...