Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakaz przeróbek/samodzielnych napraw aut


s3ns

Rekomendowane odpowiedzi

http://autokult.pl/25339,czy-czeka-nas-zakaz-samodzielnych-napraw-i-modyfikacji-wlasnych-aut

na niezbyt dobre info dziś natrafiłem na portalu motoryzacyjnym.

wg mnie daleko do tego, jeżeli już, ale byłaby apokalipsa krótko mówiąc ...

Piszcie jak to odbieracie ... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam że dotyczyć to będzie tuningu mechanicznego, bo można zauważyć że producentom się nie podoba, gdy ktoś np zamiast kupić 2.0TSI kupuje 1.8TSI i chipuje. i sam fakt zwiększania mocy... masz za słaby samochód to zamiast kupić nowy mocniejszy to wkładasz większe Turbo wtryski itd.

A sam pomysł poroniony i raczej nie wejdzie w życie, choć różnie bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest na pewno jak piszesz, ale takie "śliskie" sprawy zawsze mają drugie dno. Będzie dotyczyło głownie "czegoś" a pod to podejdzie własnie zapisek o autoryzacji napraw i potem będzie że od Twój znajomy Mieciu czy inny Grzesiu mający całkiem dobrze prosperujący zakładzik nie wymieni Ci już klocków w aucie bo nie ma tego tamtego.

Czym starsze auto tym więcej osób robi samemu tego typu naprawy, bo już mają to rozpracowane w 100%. Teraz to wszystko by sie skończyło. O tuningu mechanicznym już nie pisząc .. Ale też nie wydaje mi się aby to ruszyło szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sensu pomysł, każdy wie jakie ceny chore są w aso itd przeciętny człowiek nie wyrobi na serwisowanie i naprawy bo będzie musiał głodny chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że wcześniej, czy później do tego dojdzie. Na razie jednak (przy obecnym stanie prawnym) wprowadzenie takiego zakazu jest niemożliwe. Prawdę mówiąc, producenci od ładnych paru lat przygotowują nas do korzystania wyłącznie z serwisów. Odkąd motoryzacją zaczęli rządzić księgowi, zwykły zjadacz chleba nie ma czego szukać pod maską. A to potrzebny specjalny klucz, a to część nierozbieralna, a to potrzebny program z kodem. Już teraz niektórzy producenci "zabezpieczają" się przed wtykaniem nieuprawnionych łap, kodując nawet czujniki ciśnienia w ogumieniu (znajomy kupił fajny felunek do BMW, ale okazało się, że nie pojeździ bez dokupienia kodu, bo wywala mu błędy ABS i ESP).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans na takie coś.
Niby na jakiej podstawię będą oceniać mechaników, mniemam iż będą musieli wprowadzić jakiś podział w ASO, Mieciu będzie od hamulców bo ma certyfikat ale tylko na wymiane w audi A4, jak podjedziesz A3 to juz nie będzie mógł wymienić ;p :facepalm:

Pewnie jakiś pismak znów coś naciągnął i wgl.

Samochód to moja prywatna własność, skoro go kupuje to mam do niego pełne prawa tak ?, oczywiście jeśli jest kupiony w salonie, to aby utrzymać gwarancje trzeba go serwisować w aso, ale jak okres gwarancyjny się kończy to co kogo obchodzi gdzie wymienie klocki czy olej ?

Skoro chcą wprowadzić takie prawo, to może nie będziemy kupować już samochodów, tylko będziemy je dzierżawić i wtedy producent będzie mógł ograniczyć nas do wymiany podzespołów tylko w Autoryzowanym Serwisie :)

A poza tym zobaczmy ilu ludzi straciło by prace :P

Powiem tak:
a) to głupie
B) to głupie

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że glupie, to po prostu pomysł, aby więcej kasy od ludzi wydziobać. Że też ludziom takie rzeczy do głowy przychodzą.

Btw gazownicy też będą mieli przekichane ... Gazu fabrycznie nie było, więc ingerencja jak nic :facepalm: ja akurat na gazie nie latam, ale znam wiele osób które tak. Taka ustawa biłaby praktycznie we wszystko..

Musi też być wprowadzony jakiś minimalny wiek auta jak już. Kto pojedzie audi a4 b5 albo audi 80 do serwisu aso :D? Nie jeden rachunek przewyższyłby wartość auta ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jeśli jest kupiony w salonie, to aby utrzymać gwarancje trzeba go serwisować w aso,
To Dealerzy tak twierdzą, Póki co, prawo mówi co innego. Serwisowania samochodu można dokonać w każdym warsztacie spełniającym wymogi jakości usług (stosowanie zalecanych przez producenta technologii, materiałów i standardów obsługi).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli jest kupiony w salonie, to aby utrzymać gwarancje trzeba go serwisować w aso,

To Dealerzy tak twierdzą, Póki co, prawo mówi co innego. Serwisowania samochodu można dokonać w każdym warsztacie spełniającym wymogi jakości usług (stosowanie zalecanych przez producenta technologii, materiałów i standardów obsługi).

Tak wiem, ale nie chciało mi się tak długo rozpisywać już ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech tylko by ktoś przyszedł do mnie na podwórko i zabronił mi grzebać przy aucie to bym wypier... go na chodnik i tyle było by gadki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tyle samo zostałoby z jazdy tym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gentlemen, spokojnie. Tu chodzi o auta które w przyszłości same będą jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...