Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 ]Dziwne metaliczne stuki po odpaleniu silnika . Wycena wyniany rozrządu .


tomato

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Od kilku dni jestem posiadaczem mojego pierwszego Audi A4 B5 1.8 ARG 2000r . I podczas odpalania zimnego silnika słychać metaliczny dźwięk .Tak jak by pracujący wentylator stukał o chłodnice . Ale po do dodaniu obrotów stukanie zanika . I bardziej pasuje mi to na napinacz paska rozrządu. Co o tym myślicie ? Jestem wstępnie omówiony na wymianę rozrządu ale gość za samą robociznę chce 730 zł :embarrassed:

Przedstawiłem mu taki zakres prac :

1. Wymiana kompletnego rozrządu + pompa wody ,uszczelniacze na wałkach (pasek getsa i osprzęt arg nie wiem jak sie to prawidłowo piszę )

2. Pasek alternatora

3. Czyszczenie przepływomierza

4. Wymiana oleju na Mobil 10w40 (przebieg 148 000 ) wszystkie filtry

5 .Wymiana uszczelki pod klawiaturą

Jak o czymś jeszcze zapomniałem :mysli: to proszę mnie poprawić .

Za taką usługę szef zakładu w Lesku (Bieszczady) zażyczył sobie 730 zł :thumbdown: Czy takie są ceny podobnych usług ?

Dodam jeszcze że wszystkie części kupuję w jego sklepie . Za jakieś 750/850 zł :naughty:

Co wy na to bo ja jestem zielony w temacie . :sick3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

od 2 tygodni mam a4 b7 z 2005r z silnikiem 2.0T Quatro 200KM, i mam podobny problem, tylko mi stuka jak się robi ciepły, na zimno chodzi cicho jak tylko się zagrzeje to chodzi jak diesel. wymieniłem pasek rozrzadu, rolki pompe itp. i dalej to samo, metaliczny dzwięk słychać z tyłu silnika, tam jest łańcuszek i chyba vacumpompa, czy wymiana oleju coś da?? czy szlag trafił ten łańcuszek?? Czy to w ogóle jest niebezpieczne jak się jeździ?? I może ktoś wie co to jest za olej z oznaczeniem 502 00??

przyłączam się i również proszę o pomoc

Makin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I może ktoś wie co to jest za olej z oznaczeniem 502 00??

Pytałem dzisiaj w sklepie o olej z oznaczeniem 503 00 . Według książki "A4 sam naprawiam" taka ma być specyfikacja oleju od rocznika "Y" 2000 . I gość rozkładał bezradnie ręce :( Ktoś wie jaki olej spełnia takie normy ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Od kilku dni jestem posiadaczem mojego pierwszego Audi A4 B5 1.8 ARG 2000r . I podczas odpalania zimnego silnika słychać metaliczny dźwięk .Tak jak by pracujący wentylator stukał o chłodnice . Ale po do dodaniu obrotów stukanie zanika . I bardziej pasuje mi to na napinacz paska rozrządu. Co o tym myślicie ? Jestem wstępnie omówiony na wymianę rozrządu ale gość za samą robociznę chce 730 zł :embarrassed:

Przedstawiłem mu taki zakres prac :

1. Wymiana kompletnego rozrządu + pompa wody ,uszczelniacze na wałkach (pasek getsa i osprzęt arg nie wiem jak sie to prawidłowo piszę )

2. Pasek alternatora

3. Czyszczenie przepływomierza

4. Wymiana oleju na Mobil 10w40 (przebieg 148 000 ) wszystkie filtry

5 .Wymiana uszczelki pod klawiaturą

Jak o czymś jeszcze zapomniałem :mysli: to proszę mnie poprawić .

Za taką usługę szef zakładu w Lesku (Bieszczady) zażyczył sobie 730 zł :thumbdown: Czy takie są ceny podobnych usług ?

Dodam jeszcze że wszystkie części kupuję w jego sklepie . Za jakieś 750/850 zł :naughty:

Co wy na to bo ja jestem zielony w temacie . :sick3:

Stawiam na napinacz łańcucha, czy w tej wesji występuje ten droższy za 1500 zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w sklepie z częściami i podobno do mojego ARG 1.8 125 KM podobno jest ten za 1500 zł :wallbash:

Gość dzwonił przymnie do ASO i tak mu powiedzieli po podaniu nr VIN . Normalnie się załamałem ;(

Znalazłem temat o napinaczu i łańcuszku i pomyślałem że warto wymienić to ustrojstwo razem z rozrządem ale teraz to normalnie ręce opadają :embarrassed: Tyle kasy za napinacz :shocked: I nie ma zamienników :polew::wallbash::polew::wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1750zł????!!!!!

gdzie ty to kupowałeś?????? Ja dzwoniłem do serwisu do Poznania i tam do mojej b7 mają napinacz za 249zł i łańcuszek za 190zł do tego przesyłka kurierska za 20zł, no mam nadzieje że to to bo inaczej to masakra będzie. Niewiem czy to też nie może być za małe ciśnienie oleju i nie daje tyle na głowice, ktoś wie jak napędzana jest pompa oleju? Ja już nie wiem co mam myśleć o tym problemie, moja ostatnia deska ratunku to ten napinacz, a jak nie to sznur na gałąź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wymieniłem rozrząd zmieniłem olej (zalałem na maxa ) i dziwne objawy jak na razie ustąpiły . Miałem wymienić

uszczelkę pod klawiaturą ale nie doszła i nie wiem w jakim stanie jest łańcuszek :( Ale już go tak nie słychać jak na początku . Myślę że winą był mały stan oleju . Jak kupiłem auto jakieś trzy tygodnie temu to było minimum oleju w silniku . Na wolnych obrotach przykładałem ucho do pokrywy z tyłu silnika i słychać jak szumi ale tak delikatnie więc myślę że jak na razie to sobie ten napinacz odpuszczę :decayed: A i założyłem instalację gazową Stage 300 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napinacz był kupiony w serwisie tylko był ściągany przez sklep,są dwa rodzaje,hydrauliczny który kosztuje 700zł i ten o którym pisze podpinany pod kostkę (elektroniczny)1750zł jest to napinacz łańcucha a nie paska rozrządu który jest dużo.......tańszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

dzisiaj zabrałem się za swój silnik rzeby dostać się w końcu do tego napinacza łańcuszka. zdiąłem tylna pokrywe i wszystko pojawiło się jak n dłoni, tylko jak stwierdzić czy ten napinacz i łańcuszek są zużyte???? wszystko tam jest napięte jak struna. żadnego luzu wyczuwalnego ręcznie, jedynie napinacz jakby trochę mękki był, ale łańcuch napina dość mocno. Oprucz tego zauważyłem coś bardziej niepokojącego! a mianowicie, na końcu prawego wałka rozrządu, zaraz za zębatką łańcuszka jest krzywka taka jak na zaworach tylko nie jedno, a trzywierzchołkowa. Krzywka ta popycha taką małą "szklaneczkę" która ta z kolei popycha tłoczysko ze sprężyną od dodatkowej pompy wysokiego siśnienia paliwa. Ewidentnie widać że ta szklaneczka od czoła czyli powierzchnia styku z krzywką jest porysowana i pozagniatana, również widać że wierzchołki krzywki są pozagniatane, myślę że chyba w ogóle nie ma co ruszać tego napinacza i łańcuszka co?

Trzeba się zastanowić, co miało wpływ na tak szybkie zużycie tych elementów? może ktoś wie lub miał taki przypadek?

czy można jakoś zdemontować tą krzywkę z wałka? czy cały wałek jest do wymiany?

bardzo proszę o jakąś rade co robić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...