Skocz do zawartości
IGNOROWANY

G83 - błąd czujnika


azure

Rekomendowane odpowiedzi

Sporadycznie wywala mi błąd

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

Zapewne związany z czujnikiem siedzącym na wężu wyjściowym z chłodnicy.

1. Wymienię go bez spuszczania płynu czy raczej dla spokoju spuścić?

2. Jakiego rozmiaru oring na nim siedzi - kupiłbym i przy okazji zmienił

3. Jaki numer ma ten czujnik w 1.8T BEX (o to też pytałem w odpowiednim dziale)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za numerki!

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem identyczny błąd, spryskałem wtyczkę kontaktem bo była zaśniedziała i problem znikł

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wtyk idealny, ale spsikałem go i zobaczymy. Póki co od kilku dni bez błędu, chgw co będzie dalej...

Z tego co czytałem jest to o tyle istotne, że po wywaleniu błędu może wiatrak od chłodnicy nie kręcić się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wiatrakiem to masz racje, ja ostatnio na światłach miałem taką sytuacje, że para mi spod maski poszła. Po powrocie do domu błąd 17698 a co do tego że popryskanie wtyczki coś dało to tylko na trzy dni, na obecną chwile błąd powrócił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu zmienię go u siebie - mam nadzieję, że to jego wina, a nie przekaźnika o którym na anglojęzycznych forach piszą... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń o jaki przekaźnik chodzi, mało jest info na temat tego błędu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie chodzi o przekaźnik nr 219 w skrzynce znajdującej się pod podszybiem. Czasami rdzewieje i wariuje.

rusted.jpg

Póki co nie wiem jak odkręcić najgłębiej siedzącą śrubę obudowy skrzynki przekaźników, da radę bez zdejmowania podszybia?

Zmieniłem czujnik, wykasowałem błąd. Zaczynam testowanie. Jak wywali znowu to spróbuję dobrać się do skrzynki... oby nie było takiej konieczności.


1500km za mną, błąd nie wraca i mam nadzieję, że nie wróci.

Edytowane przez azure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio u mnie pojawił sie ten błąd.. Ogólnie nie odczułem problemów z autem poza odpalaniem na ciepłym.. Na zimnym odpala od strzału ale na ciepłym już jest problem..

Czy może mieć to związek z tym czujnikiem?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio u mnie pojawił sie ten błąd.. Ogólnie nie odczułem problemów z autem poza odpalaniem na ciepłym.. Na zimnym odpala od strzału ale na ciepłym już jest problem..

Czy może mieć to związek z tym czujnikiem?

Ja takich objawów nie miałem. Jak dobrze pamiętam po wyrzuceniu błędu wiatrak na chłodnicy nie włączał się.

Zmiana czujnika rozwiązała moje problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wiatrak chodzi cały czas, a nie powinien..Problem jest z odpaleniem na ciepłym..

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jaka temperaturę powinien mieć dolny waż od chłodnicy? Górne są gorące a dolny przy czujniku ciepły..

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...