Skocz do zawartości
IGNOROWANY

hamulec tył


wyzyk83

Rekomendowane odpowiedzi

witam koledzy. mam taki problem wymieniłem z tyłu tarcze i klocki i jedno koło się grzeje jakby nie odbijał do końca tłoczek. przed wymianą było wszystko ok. tłoczek wkręca sie lekko miałem go wyjętego nie ma żadnych wrzerów ani ozak korozji. nie mam pojęcia co może być. pacjent a4 b6

Edytowane przez wyzyk83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzywe prowadnice zacisku ,odkręć zacisk i obejrzyj prowadnice ,miałem tak po zmianie z 245 na 288

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm prowadnice chodza lekko i nie widać aby były krzywe a na strych tarczach i klockach koło sie nie grzało teraz sie grzeje jak przyszła nowa tarcz i klocki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też chodziły lekko ,ale jak zakręciłem kołem to pół obrotu ok ,pół obrotu ciężko,wyjąłem prowadnice, miała ok 2-3mm odchyłu,po założeniu nowych wszystko ok,nie zaszkodzi sprawdzić ,odkręcasz zacisk i wyciągasz prowadnicę z jarzma ,15 min roboty ze zdjęciem i złożeniem koła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz jeszcze raz rozebrać i przekonserwować zaciski i prowadnice. Powinno pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobisz jak będziesz uważał ,ja bym zaczął od prowadnic ,kiedyś miałem taki przypadek z przodu po wymianie klocków ,ale tam tłoczek miał nalot i nie wchodził do końca ,dopiero po wyczyszczeniu i nasmarowaniu koło przestało się grzać ,ewentualnie bieżnie po których chodzi klocek ,może słabo oczyściłeś, tłoczek wkręciłeś do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wkręcam do końca tłoczek czysty bez zadnych oznak korozji jarzma wyczyszczone klocki lekko chodza w jarzmach


kolego greg a jakby były krzywe prowadnice to stare klocki by nie były starte z ukosa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyminie klocków u siebie miałem to samo. Okazało się, że mehanik szkodził osłone tłoczka przy montażu i dostał się tam piach, który wszystko zblokował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wkręcam do końca tłoczek czysty bez zadnych oznak korozji jarzma wyczyszczone klocki lekko chodza w jarzmach

kolego greg a jakby były krzywe prowadnice to stare klocki by nie były starte z ukosa?

prowadnice były krzywe, ale klocki równo starte jeżdżę na nich do dziś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego greg zwracam honor dolna prowadnica jest skrzywiona przy samym sześciokącie górna jest ok czekam na nowe mam nadzieje że będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam taki problem z hamulcem w lewym tylnim kole, że grzeje się strasznie. Raczej nie będzie to od hamulca ręcznego, gdyż np w ogóle go nie uzywam, a koło i tak się grzeje. Objawy są o tyle dziwne, że póki wszystko zimne to nic nie blokuje hamulca, koło obraxca się bez oporów. Po ok 20 kilometrach już wyraźnie czuć, że opór sie pojawia (przy niewielim wzniesieniu autio stoi). Jak zajade do pracy, ok 30 kilometrów, koło gorące, czyli, że blokuje się dopiero po jakimś czasie jazdy. Czyściłem prowadnice klocków na jażmie- nie pomogło. Zanim zaczne się bawić w rozbieranie zacisku to pytanie, czy może byc jeszcze jakaś inna przyczyna takiego stanu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czytałem wczesniej ten wątek i inne podobne i wszędzie przewija się temat tych prowadnic, a nie wiem za bardzo, jak je sprawdzić :kwasny: To jest tam, gdzie sie przykręca zacisk do jażma? I jak je wyciągnąć? Nie jestem biegły w mechanice:/ Dodam, że przy okazji próbowałem wkręcić tłoczek zacisku to nawet nie drgnął- nie mam narzędzi specjalnych do tego, usiłowałe je wkręcić np. kombinerkami lub jakimiś szczypcami. Ten tłoczek ma chodzić raczej lekko, czy to normalne, że on taki duży opór stawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacisk jest przykręcony do prowadnic,jak odkręcisz śruby (2szt) ,zacisk na bok i pociągnij za prowadnicę co siedzi w jarzmie,wyjdzie bez problemu razem z gumową osłonką,najlepiej postaw ją na stole i odległości zerknij czy nie jest przechylona,jeśli tak do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK czaje. Jak nie będzie chciała wyjść z jarzma, to też będzie info, czemu się grzeje:) A co do tego tłoczka w zacisku, co wcześniej pisałem, to faktycznie duży opór powinien stawiać przy kręceniu, czy raczej powinno to się bez większego trudu kręcić? A tą prowadnice (zakładając, że nie będzie krzywa) trzeba czymś smarować, zanim się spowrotem wsadzi w jarzmo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak będzie krzywa lekko wyjdzie ,ona jest nasmarowana ,ale jak wyjmiesz i wytrzesz to trzeba nasmarować ,podjedź do sklepu moto... dadzą ci odpowiedni smar ,tłok ciężko się kręci ,żeby go wkręcić trzeba kręcąc go wciskać


DvppMEH.jpg?1prosta i krzywa prowadnica

Edytowane przez greg2505
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Greg2505 dzięki serdeczne jak narazie za wszelkie info! Musze znaleźć wolną chwilę, żeby to kurna oblukać. Jak coś to bede prosił o kolejne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...