Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Instalacja elektryczna do haka-problem!!! POMOCY!!!


pwitkow

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem założyć hak. Sama instalacja miodek-2 godz. roboty i jest. I zaczęły się schody....

Z prądem jest problem. Instalacja jest "porypana"-na każdej żarówce jest 2V napięcia cały czas,nawet jak są wyłączone światła,10V np jak mają być postojowe a 14V jak ma być stop.Podobnie jest z przeciwmgielnymi itp. I to ciągle jest ta sama jednowłóknowa żarówka. Próbowałem podpiąć zamienny moduł (taki za 250 zł) do instalacji i przekaźniki zwariowały. Podają cały czas napięcie na wtyk...świeci się kontrola FIS że mam poprzepalane żarówki. Ma może ktoś jakiś pomysł jak to rozwiązać???

PS.oryginalna wiązka AUDI 1300 zł...i 700 instalacja w ASO. Jestem zdesperowany...

POMOCY!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli mi się dobrze wydaje to światełka w naszym B7 są sterowane po CAN-ie i podłączanie czegoś bezpośrednio wiąże się z dużym ryzykiem że się coś sfajczy, a na pewno nie będzie działać poprawnie.Wydaje mi się żeby było O.K. to trzeba zastosować jakiś specjalny sterownik do haka i odpowiednio skonfigurować CAN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawidłowa odpowiedź.

Firmy produkujące haki mają takie moduły na sprzedaż.

A pro pos miernik ci oszukuje :gwizdanie:

Na żarówkach jest cały czas 12V lub napięcie ładowania.

Ale to jest PWM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja kupiłem taki moduł...w firmie produkującej haki... I miał oszukiwać instalacje CAN. I nie oszukuje...

PS.mój miernik jak najbardziej jest w porządku. Jak wytłumaczysz brak żarówki dwu-włóknowej (stop i postojowe)???? Jeśli miałaby takie samo napięcie to dlaczego świeci mocniej jak się naciśnie hamulec...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie pozycyjne jest uzyskiwane przez impulsowe załączanie tej samej żarówki co stopu, i żarówka "pokazuje uśrednione napięcie" które odpowiada jasnością świecenia pozycyjnym, a jak naciśniesz stop to dostaje napięcie na stałe i świeci normalnie i robi za stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wytłumaczysz brak żarówki dwu-włóknowej (stop i postojowe)???? Jeśli miałaby takie samo napięcie to dlaczego świeci mocniej jak się naciśnie hamulec...

Poszukaj sobie hasła PWM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ostatnio otrzymałem od firmy Goliat z Szamotuł link do Westphalii, może to Ci coś pomoże?

http://www.westfalia-automotive.de/index.php?id=6&L=4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez mam dokladany modul haka i nie jest to Can, zrobione to bylo jeszcze w niemczech.

Mam tez kontrole zerowek ale modul ja oszukuje, nie wiem dokladnie jak.

Z tego co mi sie udalo zaobserwowac to kontrola zarowek odbywa sie na podstawie piku napiecia, u mnie pokazywal woltomierz 4V ale to wartosc usredniona.

Piki są w momencie jak krzyczy o przepalonej zarowce, jak podlaczysz dobra to przestaje.

Ale dodam coś ciekawego, moj modul od haka tez caly czas podaje napiecie na wtyk(postojowe, kierunki), co prawda nigdy nic do niego nie podlaczalem a wydawalo mi sie ze to jest jakas kontrola zarowek w przyczepce. Mam wtyk 13 pinowy

Ponizej link wydaje mi sie ze do mojej instalacji, moze cos ci podpowie, jest tam cos o FIS

http://www.hakihol.pl/DMS/PL/ME_es/AU0922.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że Ty kolego masz B6 a on B7 która jest na listwie CAN .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...