Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania całego samochodu


LiveCam

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kilka tygodni temu nabyłem A4 B8 1.8 TFSI 160 km, generalnie jestem bardzo zadowolony z tego samochód, ale mam małe obawy . Otóż na postoju ( np. w korku ) W samochodzie można wyczuć delikatne drgania. Drgania pojawiają się również na lewarku zmiany biegów i to mnie najbardziej martwi . Te drgania są minimalne, no ale je czuć .

Generalnie pojawiają się co jakiś czas problemy z załączeniem biegu pierwszego i wstecznego . Czasami pojawia się opór, ale idzie wrzucić . Niekiedy nie chcę się siłować ze skrzynią i poprostu puszczam sprzęgło i wciskam ponownie i wskakuje . Problem pojawia się czasami, nie zawsze.

Były właściciel wymieniał sprzęgło ( samo sprzęgło bez dwumasu ) .

I teraz pytanie do kolegów fachowców czy to świadczy o awari dwumasu? może poduszka silnika ( drgania ) ? Odrazu odpowiem, przy wcikaniu sprzęgła nie słychać żadnych hałasów nie szarpie nie stuka .

Przyznam szczerze, że bardzo możliwe, iż jest to moje przewrażliwienie przeniesione z poprzedniego auta i generalnie jest wszystko ok . Ale wolę zapytać czy mam się martwić czy raczej jest to w granicach normy .

W poniedziąłek jadę na wymianę nastawnika rozrządu ( akcja serwisowa ) . Może to powoduje drgania ?

Przebieg to 150tyś .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wrzucaniem biegu norma. Jeśli tylko na luzie czuć na drążku drgania ale ich nie widać to w normie, po wrzuceniu biegu i trzymaniu na sprzęgle nie powinno być nic czuć, jeśli czuć na karoserii i rzuca samochodem to sprawdź poduszki na początek. Czemu tak wcześnie ktoś wymieniał sprzęgło? Ja mam 217 tys km i oryginalne i wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej pisałeś w innym poście, że drga ci biksenon. Mam to samo też mnie zastanawia co jest, a auto mam bezwypadkowe. administrator uwalił ci tego posta, ale szukałem na forum i nie znalazłem nic na ten temat drgan. Może admin podpowie gdzieszukać, a nie zaraz zamyka wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc....

Sprawdziłem sobie z tym sprzęgłem i biegiem i przyznam, że ja nadal wyczuwam wibracje :P
W internecie znalazłem sobie jak sprawdzić dwu mas i generalnie testy pt. 5 i poniżej 1k obrotów i but i inne wypadły pozytywnie . Więc to chyba nie dwu mas .

Wiesz może w jaki sposób sprawdzić te poduszki ? Generalnie bardzo lubię grzebać przy aucie i chętnie sprawdzę :)

gregziel - napisałem do moderatora, może będzie w stanie pomóc i wskaże wątek . Dam znać jak coś się dowiem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo, miałem wylaną poduszke silnika jedną, zmieniłem obie i .... nadal to samo.

Mechanik podpiął sie pod kompa i wyszło, że jeden cylinder nie pracuje równo. Podejrzewal cewki - podmienił na chwile na prawie nówki ... i też nie pomogło.

Niedawno zmieniałem świece, mechanik mówi, że sie pobawi - zamieni je miejscami i wtedy zobaczymy na kompie czy zmieni sie też cylinder, który pokazuje odchyłke.. (nie pamiętam dokładnie jaki to pomiar)

ale z tego co pamiętam to świece jak zmieniałem to już auto drgało... następne są wtryskiwacze... strach sie bać..

dam znać, jak coś ustali

update:

jakis pomysł dlaczego auto drży na wolnych obrotach? Mam wrażenie, że coś ma problemy jak pracuje na ubogiej mieszance.. on wtedy raz pracuje na ubogiej, raz na bogatszej?

więcej odczuwalne są drgania, jak zagrzeje silnik i obroty są na nominalnym poziomie... Paliwo leje różne, raz statoil, raz shell raz orlen więc to nie przez paliwo

jakis pomysł??

Edytowane przez tdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Kurde zacząłem się coraz bardziej zastanawiać nad tym drżeniem . Wymieniłem tydzień temu rozrząd w którym pokładałem wiele nadziei, jednak drgania nie ustały, są takie jak były, również wymieniłem świece itp i to samo .

Ja akurat paliwo tankuje tylko na Orlenie i to 98 . Ja się obawiam o dwumasa, ale no wszyscy mi mówią, że kończący się dmumas to przede wszystkim głośnie stuki przy zmianie biegów itp .... a u mnie jest wszystko elegancko .

Strasznie mnie denerwuje to drganie. Nie jest ono takie jak wirująca pralka, ale no mam świra na punkcie takich pierdołek . Może ma ktoś jakiś jeszcze pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Kurde zacząłem się coraz bardziej zastanawiać nad tym drżeniem . Wymieniłem tydzień temu rozrząd w którym pokładałem wiele nadziei, jednak drgania nie ustały, są takie jak były, również wymieniłem świece itp i to samo .

Ja akurat paliwo tankuje tylko na Orlenie i to 98 . Ja się obawiam o dwumasa, ale no wszyscy mi mówią, że kończący się dmumas to przede wszystkim głośnie stuki przy zmianie biegów itp .... a u mnie jest wszystko elegancko .

Strasznie mnie denerwuje to drganie. Nie jest ono takie jak wirująca pralka, ale no mam świra na punkcie takich pierdołek . Może ma ktoś jakiś jeszcze pomysł ?

Hej, czy moze odkryles juz co bylo problemem ? ja niedawno kupilem to auto 1.8 tfsi 120km z 2011r i mam podobne objawy, stojac w korku albo dluzej na postoju, czuje delikatne drgania. Wskazowka obrotow stoi rowno wiec nie jest to spowodowane nierowna praca silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak poradził ktoś sobie z drganiami na wolnych obrotach? Jutro wrzucam auto na podnośnik i zacznę od paska klinowego zauważyłem że strasznie drga napinacz ściągnę go i odpalę silnik bez paska zobaczymy czy będzie jakiś rezultat lecz ostatnim czasu przybyło troszkę koników więc nie wiem czy to nie dwumas...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauważyłem że strasznie drga napinacz

napinacz do wymiany masz, jest najprawdopodobniej zużyty, mój wytrzymał 217 tys km, po wymianie podczas pracy silnika na wolnych obrotach napinacz ani nie drgnie, wygląda jak by rolka była przymocowana w jednej pozycji na stałe, ale napewno nie jest to przyczyna drgań samochodu.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam .

Dolacze sie do tematu... z tego co sie juz orientowalem , to te silniki 1.8 i 2.0 tfsi tak maja. Delikatne drgania sa wyczowalne juz w pocztkowej fazie uzytkowania auta , np przy przebiegu 50 tys km jest to samo. Wszystko w aucie jak nowe. Wystarczy wlaczyc system grzania albo klimy i wszystko ustaje , obroty sie delikatnie podnosza i silnik plynnie pracuje. Trzeba sie do tego przyzwyczaic. Ogolnie mi to nie przaszkadza poniewaz jest to takie delikatne drzenie malo wyczowalne ale jest. To tylko 4 cylindry rzedowka . W V 6-tce nie ma zadnych drgan. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...