dziobu 1 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Witam, mam niemały problem ze swoim audi, mianowicie auto jest w moim posiadaniu od jakichś dwóch miesięcy. Auto jest rok w kraju, a jego sugerowany przebieg to 256tys km. Od razu po zakupie zabrałem się za zmianę oleju, wlałem do niej 5w40 castrola turbo diesel. Do tej pory zrobiłem na nim 2300 km, a litrowa dolewka tego właśnie oleju zaczyna mi się kończyć (zostało mi jakieś 100ml). Mogę jeszcze dodać, że silnik pracuje równo, nie ma problemu z przyspieszaniem, czarnego dymu za mną nie widać, przynajmniej w lusterku wstecznym. Co proponujecie najpierw sprawdzić? Pierścienie, turbo? A, zapomniałbym mam lekki wyciek oleju z dolnej częsci silnika, widać, że była już uszczelniana miska olejowa (auto na sporej glebie). Pierwsze co zrobię to usunę ten wyciek bo silnik jest ciągle zarzygany nim, ale śladów pod sobie nie zostawia. Także co proponujecie najpierw sprawdzić po uszczelnieniu silnika? Kompresje na cylindrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unf 54 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 (edytowane) Pomijajac szczelnosc silnika - do benzynowego silnika 1.8T wlales castrola sygnowanego do diesla...? Po uszczelnieniu polecamy zmiane oleju na LM SHT 5w40 lub Motul 8100 X-Cess 5W40 Edytowane 5 Lutego 2016 przez Unf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobu 1 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Do turbo diesla, ktory jest przezbaczony do silników z doładowaniem, na stronie castrola jest napisane, ze ten olej nadaje sie do dieslow jak i benzynowych silnikow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unf 54 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Rozumiem. Mimo wszystko zapoznaj sie z tematem: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/343316-dlaczego-olej-castrol-ma-tak-zla-opinie-wsrod-internautow/page-1 Mnie nie musisz sluchac ale wielu bardzo doswiadczonych uzytkownikow, ktorzy zjedli zeby na 1.8T stanowczo odradzaja oleje Castrola do tego silnika. Zaufaj im Oczywiscie jesli masz wyciek to na 99,9% to jest wina ubytku oleju ale tak ogolnie jesli chcesz miec zdrowy silnik - trzymaj sie z dala od Castrola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobu 1 Opublikowano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Dobrze, w takin razie zaufam Ci i przy najbliższej wymianie zakupie LM. Teraz jesli chodzi o wycieki to owszem są, ale to na pewno nie przez te wycieku zuzycie oleju wynosi prawie litr oleju na 2300km. Usunę ten wyciek, zmienie olej i zobacze jak to bedzie. Dziekuje Ci za szybką odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert91 1 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 Ja też mam benzynkę w 1.8 z magiczną Turbiną, wciąga również olej, nie ma jakiś szczególnych chmur co prawda są jakieś wycieki i zrobiłem w rok 40 tyś km to wciągło mi 5 l oleju :0 to norma chyba przy tym silniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Magicbattle 11 Opublikowano 5 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2016 blagam was jaka norma. powiedzenie turbo pije turbo zyje to czyjs glupi zart. wiadomo ze cos tam wezmie ale bez przesady na 10tys km 0.5 l jest akceptowane ale wiecej juz bym sie martwil. na poczatek uszczelnij silnik i wymien olej. przy okazji odrazu sciagnij weze od IC i zobacz czy olej bedzie sie wylewal. przy okazji sprawdz w jakim stanie jest odma bo jesli nie byla zmieniana to napewno jest zabita syfem albo calkiem popekana co tez moze powodowac wycieki przez zbedne cisnienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Norbert91 1 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 dobra dzięki za podpowiedź jak zrobi się ciepło to o tym pomyśle a powiedzcie mi słyszeliście o czymś takim jak CERAMIZER ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 19 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Mój też bierze, poprzedni sedan też brał. Nie wiem czy to nie turbo, bo jak jest zimy to mam białe chmury. Myślałem, że to od LPG, ale to chyba jednak nie to... Wie ktoś czy od turbo jest właśnie biały dym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 6 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 para to jest w każdym aucie miałem to na padniętej turbinie i mam nawet teraz na nowej. a oleju nie pobiera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Panowie miałem szajstrola i zmieniłem na LM 5w40. Jest o niebo lepiej . Kolejna wymiana znowu na LM i nadal jest super. Ale jeśli silnik łyka oliwę w dużej ilości to proszę nie łudźcie się że po zmianie oliwy silnik będzie jak nowy. Olej to jeden a zużycie motorowni to dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek31071977 13 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Uszczelnij ten motor.Wymień na LM SHT 5w-40 I zobaczysz czy i ile dalej bierze.Skąd masz ten olej?Z tym Castrolem naprawdę coś jest na rzeczy.W aucie żony z lpg dolewka ponad litr na 10 tysi.Zmieniłem na LM ale top tec 4100 sugerowany do motorów z gazem.Bez płukanki.Na 1 wymianę do 0,5/10 tysi już zeszło.Teraz zbliża się druga i już widzę,że to będzie mniej niż 0,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Tu masz płukankę jak by coś ⤵⤵⤵ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 6 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Ten Litr na 10 tyś to nie dużo . Ja zmieniam olej co 8 tyś i jak narazie (odpukać) niecałe 0,5 l pobrał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszek13ns 1 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Uszczelniacze zaworowe, turbo, zapieczone pierścienie, odma, to są główne przyczyny że trzeba dolewać olej. Jak jeździłem na castrolu to tez musiałem dolewać. Zrobiłem płukankę i zalałem millers zużycie oleju spadło o 70%.. Potem przyszedł czas na turbo i odmę gdyż klapka upuszczająca ciśnienie zaczęła dzwonić. I przed założeniem lpg postanowiłem zajrzeć do głowicy plus wymiana uszczelniaczy zaworowych. Po tym zabiegu apetyt na olej spadł do zera mimo 320tys na blacie. Litr od wymiany do wymiany nie ma tragedii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek70 102 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Ja na 10k dole wam pół litry. Na razie ani myślę cokolwiek z tym tobić. Trochę bierze , trochę się poci pół litry na 10k to pikuś . I tak w bańce jest 5☺☺☺ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Kurcze, chciałbym tak. Mam pecha do aut jeżeli o ten olej chodzi. Miałem do tej pory 4 i każde brało pomiędzy 300ml a 1000ml na tysiąc km... Skoro para jest w każdym to gdzie ten olej się spala jak nie widać chmury... nie kumam tego. A wycieków takich być nie może. W sedanie to widziałem lekką chmurkę niebieską to wiedziałem, że gdzie to idzie, ale w obecnym to chmurki nie ma a oleju bierze nawet trochę więcej niż sedan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafal9119 6 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Nie wiem u mnie tak jest i nie bierze az tyle. A nawet jak by co to nie bedzie bialy dym tylko niebieski. Moze wycieki masz jakies? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emejcz 76 Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 (edytowane) Nie wiem, gdzieś tam się trochę poci, no ale nie aż tyle. Póki co nic z tym nie zamierzam robić. Jak będzie cieplej to zdejmę tipa i zobaczę jakie luzy na wirniku. Nie jeżdżę aż tyle aby sobie nie moc raz na 2 miesiące dolać oleju, no ale wolałbym jakby nie brał tyle. Co ciekawe w sedanie miałem rurę mocno okopconą, a tu tylko trochę. Nagrałem odpalanie po nocy. Od 17 sekundy można włączyć. Ja tam nie widzę śladu niebieskiego dymu. Uszczelniacze chyba można w takim układzie wykluczyć... Edytowane 21 Lutego 2016 przez Emejcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adamoo17 0 Opublikowano 21 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2016 Koledzy tez posiadam 1.8t olej jaki leje to motul 5w40. Olej zmieniam co 10k a dolewke robilem tylko raz 100ml po ostrym palowaniu i tyle. Dodam ze silnik suchy zadnych wyciekow. Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się