Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 B5 1.8T problem z turbina


Radek Sztukowski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z padającą turbiną. Opisze po kolei: pierwszy raz padła poo kupnie auta, auto sprowadzone z niemiec, gość ponoć nie wymieniał oleju okey, i rozleciała się ośka w niej a oznaki przed padnięciem to tak jak by pompa paliwa z tyłu przy okolo 2300tys obrotow jak by pykla i od razu tracil moc zmienilo sie bieg i znowu przy gdzies tylu to samo. Dogadałem się z mechanikiem że da do regeneracji, zna dobrą co sprawdzone części dają oryginalne i wgl, wymienili i po 230km zas padła oznaki były takie jak za pierwszym razem czyli jak by pompa paliwa z tyłu przy okolo 2300tys obrotow jak by pykla i od razu tracil moc plus kontrolka oleju sie zapalila, zatrzymalem sie, sprawdziłem stan i był z pół cm ponad fullem. Dojechalem do domu, rano odpalam siwo za mną przejechałem kawałek z 2km max bo tak zaczął kopcić że szok, sprawdzam stan minimum, sholowałem do mechanika, wyszło że coś wpadło od strony filtra i rozwaliło te śmigiełka, mechanik mówi że nie jego, Ci z regeneracji tak samo, ale dobra wyszło ze rzeczoznawca ma przyjść i mechanikowi z ub jak coś wezmą, i mi oddadzą za tą turbinke, wymienił znowu i co przejechałem teraz prawie 300km na niej, kontrolka oleju się świeci i jak sprawdzałem wcześniej z 3 razy w różne dni oleju bylo 3/4 stanu a teraz jest full i tak jak by jest słabszy. Dodam że nie wiem czy tak powinno być ale olej jest idealnie czyściutki, jak by dopiero się go wlało. Jutro zamierzam zawieźć znowu do tego mechanika. Co o tym sąądzicie? aa i myślałem że może uszzelka pod głowicą padła i im to tez powiedziałem, ale powiedzieli że nie, jest okey. Teraz jak sprawdzałem stan płynu to nie ubyło go, także nie mam pojęcia skąd powiększony stan oleju i no tak odczekałem aż wszystko ścieknie sobie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego pompA oleju\smog w misce ,lub zawalony syfem uklad smarowania ,jak sie swieci czerwona oliwiarka to sie gasi auto i na lawecie do warsztatu ,dlatego padlo nastepne turbo slawe smarowanie ,sprawdz cisnienie oleju na cieplym i zimnym to sie okaze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem mu za pierwszym czy drugim razem o pompie ale powiedział że to nie to.. Bo w turbinach inną przyczynę znaleźli. A jeszcze przy odpaleniu silnika brzeczy łańcuszek przez chwile tak bardzoej z tylu silnika, powiedzieli że to z rozrządu a może go tak słychać z pompy oleju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj tez przez sekunde z rana chalasuje ,a smarowanie mam w normie,,pomiar cisnienia oleju prawde powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie padła pompa oleju. Kolego kontrolka jest od ciśnienia oleju a nie stanu. Możesz sprawdzić ciśnienie na ciepłym, ale jak ten napinacz rzegocze to mogę ci w ciemno powiedzieć że on i pompa oleju do wymiany. Ciekawe jak wyglądają panewki i co ze szklankami jak się jeździ bez ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...