Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy


bociek666x

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio zauważyłem że w zbiorniczku wyrównawczym korek był pokryty zółtą maźią i widać ślady jakby oleju w zbiorniczku. Silnik zjada mi na 1tys. km ok. 0.4-0.5 L oleju, świeżo po wymianie rozrządu i założeniu instalacji LPG. Dodatkowo zauważyłem pod zbiorniczkiem wyrównawczym mokro i musiałem dolać trochę płynu (100-150 ml)... Auto nie kopci na biało, pod korkiem wlewu oleju brak osadu/oznak płynu chłodniczego. Myślałem o chłodnicy oleju, czarny scenariusz pęknietą uszczelka głowicy>? może ma ktoś jakieś propozycję bądź miał podobną sytuację. Aktualnie jestem za granicą w pracy i nie wiem co o tym myśleć auto jeździ normalnie temperatura na zegarze również 90* nie więcej ale pasuje wrócić do PL za niedługo i nie wiem czy taka jazda nie jest zbyt ryzykowna. Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz ale tu tylko jest czarny scenariusz.

Ubytek oleju i płynu chłodzenia, plus oliwa w zbiorniczku. Żaden magik Ci nie powie że to mała awaria.

Odkręć Kurek płynu i niech ktoś odpali auto a Ty przyglądaj się czy ciecz bulgocze lub znacząco podnosi się lub opada. I daj znać.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 150 km olej i płyn w stanie jak był po dolaniy. Odpaliłem motor przy odkreconym korku w zbiorniczku wyrównawczym i nic nie zaobserwowałem nie wiem czy to dobrze?

Edytowane przez bociek666x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź kompresję i zrób test na co2 w płynie chłodniczym, jak masz olej w płynie chłodniczym to na 100% uszczelka puściła na kanale :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie mogła klęknąć chłodniczka oleju ? Jest taka w ALT ? U mnie teraz w 80 1Z tez pojawił sie olej w zbiorniczku ale poczytałem po forach i jest to raczej rozszczelniona chłodniczka oleju a nie uszczelka pod głową. Gdyby winna była uszczelka kopciłoby na biało , no i zmieniałby sie stan płynu oraz oleju a nic takiego sie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w AWX-ie też miałem olej w zbiorniczku i wymiana chłodniczki załatwiła sprawę. O ile ALT posiada takową to warto ją sprawdzić zanim weżmiesz się za sciąganie głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. Właśnie wróciłem zza granicy, podczas pobytu sytuacja z płynem chłodniczym się nie pogarszałą zatem normalnie użytkowałem audiczke, wręcz było cały czas tak samo. Przepłukałem układ chłodzenia, jest teraz zalany nowy płyn i po przejechaniu 800km wszystko tak jak ma być - brak śladów brudu/oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Widocznie przy wymianie rozrządu i zmianie płynu syf poszedł do zbiorniczka! Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Widocznie przy wymianie rozrządu i zmianie płynu syf poszedł do zbiorniczka! Pozdr

Szczerze to się zastanawiam jak?

Jak przy zmianach tego typu może się olej dostać do układu chłodzenia?

Pamiętam dwa przypadki, które się okazały błahe przy takiej obecności płynu.

Jeden -prace przy aucie po pijaku. Koledzy sobie pomylili czy żarty po pijaku, ciężko było się zorientować.

Drugi -glikol w bańkach po oleju, nie chciało się leniowi nawet zajrzeć co w bańce jeszcze pływa

A pamiętam też auto, gdzie co jakiś czas -chyba ze 3, 4 razy przez lato olej się pojawiał w drobnych ilościach, aż w końcu zrobiło drinka, bo popuszczał...popuszczał...aż puścił.

Ja bym to przynajmniej bardzo pilnie monitorował, a w sumie, że jestem nauczony kosztów niefrasobliwości to bym "zasrał zbroję" i pewnie czapkę zrzucił...a może już nie te czasy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzam co jakiś czas zbiorniczek po wymianie i płukaniu układu i nie zaobserwowałem jak na razie niczego niepokojącego w zbiorniczku wyrównawczym. Gdyby coś się zmieniło poinformuję na forum aby mieć to na uwadze gdyby ktoś miał podobną sytuację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze tak !!!! olej w zbiorniczku wyrównawczym to NIE na 100%  USZCZELKA POD GŁOWICĄ !!!

Mój mechanik nie wierzył bo odkąd pracuje zdarzyło mu się to po raz drugi w tym silniku 1,8 turbo, albowiem padła CHŁODNICZKA OLEJU !!!! 
Po jej wymianie i płukance całego układu zapłaciłem 400 zł i ciesze się że to nie na 100% uszczelka jak wszyscy piszą !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...