Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX] błędy 18074 16685 17994


drdala

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od wczoraj mam następujące problemy z autem

Na biegu jałowym mocno trzęsie samochodem.

Podczas jazdy jak na małych obrotach również mocno trzęsie.

Podłączyłem pod VAGa i mam następujące błędy:

- - - - - 18074 P1666 469A Wtryskiwacz 1 - obwód > otwarty obwód, zwarcie do masy.

- - - - - 16685 P0301 412D Cylinder 1 - wypadanie zapłonów

- - - - - 17994 Elektrozawór kontroli zawieszenia silnika.Bank 1,2 - zwarcie do plusa > cewka, zwarcie

a tak wyglądają bloki w VAGu


Przepraszam ale nie mogłem zrobić logów dynamicznych, ponieważ nie ma mi kto pomóc a nie chcę stwarzać zagrożenia na drodze.

Czy jest szansa, że jakimś środkiem przeczyszczę ten pompowtryskiwacz/e przez dolanie jakiegoś specyfiku do paliwa?

Czy duży koszt jest przy wymianie poduszki?

Jest szansa, że obejdzie się bez wymiany pompowtryskiwacza?

Proszę o pomoc i z góry dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy cylinder ma wysokie korekcje i wysokie BIPy. Zdejmij na początek pokrywę zaworów i sprawdź wtyczkę 1 pompki, podoginaj konektorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę zaworów, wyczyść i podoginaj styki wtryskiwaczy. W wielu przypadkach pomaga. Umnie bylo to samo i po tym zabiegu wszystko ustąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam niestety auto już nawet nie odpala...

Odkręciłem pokrywę zaworów i nawet wydawało mi się, że w pierwszym pompowtrysku wtyk siedział lekko i go docisnąłem. Niestety nic to nie pomogło samochód nadal nie odpala. Czy mogę jakoś sprawdzić czy dochodzi tam odpowiednie zasilanie itd.? Niestety podczas zakładania pokrywy zauważyłem, że 2 śruby przy sobie można kręcić bez żadnego oporu. Czyli albo gwint na śrubie zerwany albo gwint w tej części w którą się wkręca te śruby... to jest głowica?
Czy można to jakoś naprawić? Czy martwić się tym czy można tak ewentualnie później jeździć po naprawie.
Co dalej robić? Jak próbować naprawić samochód? Mój mechanik może go wziąć dopiero za ponad tydzień więc przez ten czas chciałbym jeszcze sam zdiagnozować co jest nie tak i ewentualnie spróbować usterkę.
Tak to wygląda... Czy widać tu coś niepokojącego?
4502820000_1470162342_thumb.jpg 2171046200_1470162344_thumb.jpg 4901301000_1470162348_thumb.jpg 9267727000_1470162351_thumb.jpg 3687979100_1470162354_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak problem na tamtym filmie jest na pompce nr 1 bipy prawie 90, korekcja maxx wiec pompka umarła raczej.

I zastanawia mnie ta wartośc 14 w grupie 18 tylko ja niebardzo wiem co to oznacza ae napewno nic dobrego,tam mają być zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik podoginał we wtykach blaszki podłączył samochód pod prostownik i pokręcił dłużej i odpalił...

No i twierdzi, że 2 pompowtryski do wymiany na 1 i drugim cylindrze. Teraz kwestia jakie kupić? on mówi, że mam włożone BPT 63164 DE, 038 130 073 AG ale jak szukam takich na allegro to wyskakują mi od 105km a ja jestem pewien, że jak ostatnio wymieniałem pompowtryski to wkładałem takie od 130km czyli chyba 038 130 073 AR. Jakie powinienem włożyć? Moje oznaczenie silnika to AWX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie kupuj pompek niewiadomego pochodzenia i stanu ..oddaj najlepiej wszystkie cztery do regeneracji ,bo jak padły dwie i wymienisz dwie to po miesiącu mogą paść następne ..poszukaj dobrego serwisu który zajmuje sie regeneracją ,wydasz trochę kasy ale masz pewność i gwarancję przynajmniej i spokój na długie tysiące km..pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy naszych stacjach nie byłbym tego taki pewny. Znajomemu padły pompowtryski w skodzie z 2011r po przejechaniu 100 000 km. Tankuje tylko na Orlenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj akurat czytałem aktualny raport o jakości paliw w polsce ,podobno paliwa poprawiły się 30 % z wyjątkiem lpg. oczywiście mowa o markowych stacjach ,podobno przestaje się opłacać chrzcić paliwa ze względu na dużo wyższe kary za oszustwa i co raz częstsze kontrole..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup dwie uzywki tulko z gwarancją jakąś, najlepiej niedaleko ciebie i z montażem. Weź kompa i po montażu kanał 13 23 ma być wszystko jak najblizej zera ewentualnie na minus

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej nie kupuj pompek niewiadomego pochodzenia i stanu ..oddaj najlepiej wszystkie cztery do regeneracji ,bo jak padły dwie i wymienisz dwie to po miesiącu mogą paść następne ..poszukaj dobrego serwisu który zajmuje sie regeneracją ,wydasz trochę kasy ale masz pewność i gwarancję przynajmniej i spokój na długie tysiące km..pozdro

Regeneracja to loteria której jestem doskonałym przykładem. Wszystkie 4 pompki regenerowałem, po 3 miesiącach jedna padła (pęknięty rozpylacz) a jedna gdzieś jeszcze trochę za mocno podlewa. Gdybym miał ponownie coś kombinować to wymieniłbym na pompkę używaną z gwarancją, najlepiej na taką która siedzi jeszcze w aucie a auto odpala rzecz jasna.

Nie polecam regenerowania po własnym przykładzie, tak jak mówię - loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to możliwe i czy to w ogóle możliwe bez "mącenia" mechanika, że przed wymianą pompek na 1 i 2 cylindrze miałem takie parametry jak na filmiku z youtube

czyli blok 13

cyl1 2.99

cyl2 -3.01

cyl3 0.14

cyl4 -0.33

Wskazywałoby na to że 3 i 4 były bardzo dobre

Nagle po wymianie 1 i 2 pompki parametry są takie

cyl1 0.94

cyl2 0.17

cyl3 0.92

cyl4 0.28

Nie pamiętam już co na plusie co na minusie ale moim zdaniem na cyl3 i cyl4 nadal powinny być podobne parametry do tych co były... czy się mylę? A tu ewidentnie pogorszył się mocno cyl3.

Co znaczy jak parametry są na plus a co jak na minus?

Czy to możliwe, czy mechanik coś może kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki nie będziesz wiedział gdzie jest + a gdzie - to nic nie stwierdzimy :)

Suma korekcji na wszystkich cylindrach musi być bliska 0 a rozbieżności nie mogą przekraczać +1,5 / -1,5
Jeżeli mieścisz się w zakresie +/- 1,0 to wszystko jest OK, a wartości mogą ulegnąć zmianie bo steruje tym ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to możliwe i czy to w ogóle możliwe bez "mącenia" mechanika, że przed wymianą pompek na 1 i 2 cylindrze miałem takie parametry

cyl1 2.99

cyl2 -3.01

Przy takich wartościach to wymiana pompki nr 2była niepotrzebna bo ona jest najlepsza i równoważy padniętą pompke jeden.

A czy były wymieniane uszczelnienia pd na pozostałych pompkach?

Oddał ci mechanik wyjęte pompki?

I najważniejsze zmień mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to możliwe i czy to w ogóle możliwe bez "mącenia" mechanika, że przed wymianą pompek na 1 i 2 cylindrze miałem takie parametry jak na filmiku z youtube

czyli blok 13

cyl1 2.99

cyl2 -3.01

cyl3 0.14

cyl4 -0.33

Wskazywałoby na to że 3 i 4 były bardzo dobre

Nagle po wymianie 1 i 2 pompki parametry są takie

cyl1 0.94

cyl2 0.17

cyl3 0.92

cyl4 0.28

Nie pamiętam już co na plusie co na minusie ale moim zdaniem na cyl3 i cyl4 nadal powinny być podobne parametry do tych co były... czy się mylę? A tu ewidentnie pogorszył się mocno cyl3.

Co znaczy jak parametry są na plus a co jak na minus?

Czy to możliwe, czy mechanik coś może kombinuje?

Prawdopodobnie niepotrzebnie pompki wymieniałeś , to typowy objaw przedostawania się spalin przez uszczelnienie pompowtrysku do szyny paliwowej w głowicy, tutaj konkretnie z pierwszego cylindra :whistling:

Trzeba było zacząć od wymiany uszczelnień przynajmniej na pierwszej i drugiej pompce, połączonej z zamianą pompek miejscami.

Jakby po takiej robocie korekcje nie wróciły do normy, to byś przynajmniej wiedział czy to wina pompki, czy warunków w cylindrze. :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście na obydwóch pompkach są przytarte uszczelki na jednym pierwsza od góry a na drugim pierwsza od dołu ( ta mała). Wymieniłem je.

Niestety po włożeniu z powrotem tych pompek samochodem trzęsło na biegu jałowym i takie parametry były na bloku 13.

5764129000_1472147984_thumb.jpg

i tu widać, że pompkę 3 mam dosyć dobrą...


więc wymieniłem pomkę 1 i drugą na kupione kilka dni temu na allegro i teraz takie parametry na bloku 13:

4922665800_1472148071_thumb.jpg


co dziwne na tych parametrach samochód zachowuje się prawie dobrze... tylko ba biegu jałowym czuć leciutkie trzęsienie a podczas jazdy wszystko jest ok... ponownie samochód ma moc i nie trzęsie podczas przyspieszania ani na małych ani na dużych obrotach...


Dlaczego teraz widać pompka 3 ma tak złe parametry? Jak ECU tym steruje? Czy pompki kupione na allegro nadają się czy odsyłać je? Co dalej robić? Mechanik oczywiście twierdzi albo jeździć jak jest albo wymiana 4 pompek... Widać, że nie zna się za bardzo na działaniu pompowtrysków i tych paramterach... jedyne co wie to, że powinny być około 0,3 - 0,5. Ale nie wie gdzie ma być + gdzie minus itd. Nie wiem czy w ogóle w moim mieście znajdę jakiegoś mądrego mechanika od pompowtrysków. Proszę Was o pomoc. Które pompki mam wymieniać? Co dalej robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie trzęsie to jeździj.

A jak chcesz grzebać to mam pytanie

Jakie te pd kupiłeś? Z jaką końcówką numeru? Takie jak miałeś w swojej? Czy inne?

Uszczelnienia na wszystkich wymienione czy tylko na 1i 2 bo w nich grzebałeś?

Masz pompki co wyjąłeś? Wiesz która była 1 a która 2?

Jezeli wymieniałeś uszczelnienia na wszystkich to włóż pompke co była na miejscu 2 za pompke 3.

Robisz to sam czy bulisz za mechanika? Jak bulisz to niegrzeb dopóki sie nie pogorszy. A i po paru dniach parametry sie troche wyrównają, nie całkiem ale powinna być poprawa.

Bo uszczelnienia sie troche ułożą, pompki z allegro niewiadomo jak długo były nie używane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem takie same jak miałem czyli z końcówką AR - 038 130 073 AR.

Uszczelnienia wymienione tylko na 1 i 2 bo tylko tu było po jednej uszczelce pościeranej. Wystarczył mi jeden zestaw do 2 pompek.

A jeśli nie wymieniłem na wszystkich to wymienić?

Bule za mechanika teraz wziął 150 za 3 h roboty przy czym wymieniał 2 raz 1 i 2 pompowtrysk bo najpierw włożył stare z nowymi uszczelkami i było nadal źle to znów zmienił 1 i 2 na te nowo kupione na allegro. Ale teraz już zamierzam sam to robić... wielkiej filozofii nie ma... w porównaniu do tego mechanika bo na pewno są tacy co bardziej znają się na temacie ale niestety chyba nie w mojej okolicy... Pompki z allegro były prawdopodobnie z samochodu który miał mniej niż 200 000 bo z większym przebiegiem nie ściąga ta firma na części. Więc słucham Was dobrzy ludzie co dalej robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj korekcje teraz, jeżeli na trzecim te korekcję będą rosły powyżej wartości na screenie ( czyli powyżej +1,18 ), albo będą się znacznie wahały w górę i w dół o to wymienił bym resztę uszczelniaczy na pompkach :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dalej bedą takie korekcje to wymień na reszcie uszczelnienia. Tylko porządnie sie przygotuj do tego jeśli chcesz to sam robić. Wszystko pomału i dokładnie. Zebyś coś niepopsuł. Bo jest tam co uwalić.

Masz te pd co wyjęte wcześniej były? Te z miejsca 1 i 2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...