Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie, drganie, nierówna praca silnika


firemanpeace

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio miałem nie małe problemy z autem i chciałem się nimi podzielić z wami bo ja jak to powiadają "lepiej się uczyć na cudzych błędach ;)"

Otóż moj problem polegał na tym ze szarpało autem jak szatan powyżej 2tysi obrotów. Z błedów P0300 i P0302 wynikało losowe wypadanie zapłonów i Cylinder 2. Więc poczytałem na forum ze to pewnie swiece lub cewki zapłonowe. Więc wymieniłem wszystkie świece na NGK i dalej bylo to samo. No nic nie zrażając się i przeszedłem do drugiego etapu Cewki. I ludzie różnie piszą na forum odnośnie ilości wymiany cewek czy 1 czy 2 czy wszystkie 4. Ktoś napisał na forum że jak rozleci ci się łożysko w kole to wymieniasz wszystkie 4 ? Ja postanowiłem ze kupie 2 cewki. Założyłem 2 nowe i niestety dalej to samo. Przekładałem je róznie i dalej to samo i dziwnie cały czas pokazywało losowy i ten Cylinder 2. Kable sprawdzone ale tu raczej nie było mowy że one są przyczyną. Następnie przeczytałem że przyczyna nierównej pracy i szarpania może być zawór turbiny (zawór odcinający turbine, sterownik turbosprężarki ogolnie ma wiele imion;). I rzeczywiście u mnie był uwalony ten zaworek ale dalej szarpało nim jak szatan. Już człowiek lekko podirytowany czytam dalej i przczyną takiego stanu mogą być klapy w kolektorze lub wtryskiwacze. I jeżeli ktoś pisze że kolektor to takie chop siup i rozłożone to niech sie .... :):) Ja otóż troche z nim walczyłem za pierwszym razem ... Natomiast za 3 razem jak człowiek doszedł do wprawy to juz w godzinke w 2 osoby i był wyjęty. Klapy wydawały się w porządku i silniczek też oprócz oczywiście nagaru na klapach i zaworach..... Poczyściłem w miare możliwośći i może nie jest tak jak na niektórych obrazkach tutaj na forum ale napewno jest lepiej jak było;) Następnie zamieniliśmy wtryskiwacze miejscami z myślą ze jak błąd pójdzie na inny cylinder to będzie wiadomo co jest sprawcą całego zamieszania. Złożyliśmy wszystko pięknie i oczywiście dalej nim szarpie ale błąd przeskoczył na cylinder 1. To już człowiek zadowolony że znalazł sprawce zamieszania zamówiłem 2 wtryskiwacze bo też wczesniej mi się pojawiał błąd sporadycznie na 3 cylindrze. Więc kolejna rozbiórka kolektora aby dostać sie do wtryskiwaczy i wymiana. Złożone i już cyka pieknie na wolnych obrotach. Jedziemy na jazde probna i juz banan na gebie i ok 2500-3000 obr znow to je bane szarpanie!!! :wallbash: :wallbash: I ciągle to samo losowe wypadanie zapłonu oraz Cylinder 2. Ja już mówię w d... z tym wszystkim daję do mechanika place i wymagam i ma byc zrobione!!

Ale genialny teściu zaproponował ostatnią rzecz cyt. chodz jeszcze zmienimy cewki aby wszystkie były nowe ! bo między starą cewka a nową może być zbyt duża różnica w oporności i stara mimo tego że jest spawna, względem nowych to komputer może je uznawać jako niesprawne. I tak też zrobiliśmy.

I SUUUUUKKKCCCEEEESSS :banan: :banan: :banan: :banan: :banan: Auto zaczeło smigać jak ta lala a mi aż łezka sie zakreciła w oku z tej radości.

P.S Nie pisałem tego aby sie pożalic lub pochwalić tylko jak napisałem na wstępie .... lepiej sie uczyć na cudzych błędach.

P.S 2 Ale nie ma tego złego co na dobre by nie wyszło ..... wszystko poczyszczone kolektor przepustnica klapy zawory wszystkie kostki zaworki powypinane i powpinane jeszcze raz etc Więc taki mały serwis zrobiony i co najważniejsze zakończone sukcesem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tyle, że z cewkami i świecami akurat z doświadczenia wiem, że warto wymieniać komplet a nie to co się skończyło czyt 2-1sztukę ;). Nie kosztują majątku a przeważnie siadają jedna po drugiej i nie zmienia się tego co 10tyś km. W Twoim przypadku właśnie to potwierdza moją tezę ;). Fajnie, że opisałeś swój przypadek bo akurtat o problemach z wtryskiwaczami jest bardzo mało na necie. Ciężko je sprawdzić, check i wypadanie zapłonu jak najbardziej mogą dotyczyć własnie wtryskiwaczy ale przy okazji cewki też miały swój udział. Życzę bezawaryjności i powodzenia :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tyle, że z cewkami i świecami akurat z doświadczenia wiem, że warto wymieniać komplet a nie to co się skończyło czyt 2-1sztukę ;). Nie kosztują majątku a przeważnie siadają jedna po drugiej i nie zmienia się tego co 10tyś km. W Twoim przypadku właśnie to potwierdza moją tezę ;). Fajnie, że opisałeś swój przypadek bo akurtat o problemach z wtryskiwaczami jest bardzo mało na necie. Ciężko je sprawdzić, check i wypadanie zapłonu jak najbardziej mogą dotyczyć własnie wtryskiwaczy ale przy okazji cewki też miały swój udział. Życzę bezawaryjności i powodzenia :wink:

Człowiek uczy się na błędach;) Też życzę sobie i innym bezawaryjności;) Jeszcze pare kosmetycznych poprawek i niedługo chce się przejechać do słynnego gregor10 i myśle zrobić skromny stage 1;) ( tylko niewiem czy jest sens przy skrzyni multitronic) Pozdrawiam

Edytowane przez firemanpeace
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi jedna cewka siadła jak kupiłem auto w Niemczech, diagnozę zrobiłem na parkinku odpinajac kolejne kupiłem w serwisie audi Odrazu 2 za 100euro wymieniłem 1 (druga na zapas) i juz 30tys zrobiłem bez problemu. Na pytanie moje czy musze 4 wymienić pan a audi powiedział ze wymienia się uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz będąc z rodziną nad polskim morzem dopadła mnie ta sama sytuacja, wypadanie zapłonu na 2 cylindrze oraz wielokrotne wypadanie zapłonów. Wymieniłem tylko 1 cewke z drugiego cylindra chwilę pomogło w drodze do domu po chwilowym postoju odpalam auto i znowu trzęsło budą i wypadał zapłon więc po przeczytaniu tego postu też wymienię pozostałe 3 na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz będąc z rodziną nad polskim morzem dopadła mnie ta sama sytuacja, wypadanie zapłonu na 2 cylindrze oraz wielokrotne wypadanie zapłonów. Wymieniłem tylko 1 cewke z drugiego cylindra chwilę pomogło w drodze do domu po chwilowym postoju odpalam auto i znowu trzęsło budą i wypadał zapłon więc po przeczytaniu tego postu też wymienię pozostałe 3 na nowe.

Przy jakim przebiegu padla ci cewka ? Pytam bo pewnie tez u mnie kiedys padnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma reguły. Ja u siebie wymieniales przy 197 bodajże. Jedną była nowsza już także musiała paść wcześniej. Z reguły cewki wytrzymują bardzo długo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie teraz będąc z rodziną nad polskim morzem dopadła mnie ta sama sytuacja, wypadanie zapłonu na 2 cylindrze oraz wielokrotne wypadanie zapłonów. Wymieniłem tylko 1 cewke z drugiego cylindra chwilę pomogło w drodze do domu po chwilowym postoju odpalam auto i znowu trzęsło budą i wypadał zapłon więc po przeczytaniu tego postu też wymienię pozostałe 3 na nowe.

Przy jakim przebiegu padla ci cewka ? Pytam bo pewnie tez u mnie kiedys padnie

U mnie padła tylko jedna przy 219 tyś km,jutro przychidzi paczka od dzika i wymieniam pozostałe 3 na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...