Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 B6 1.8T 163KM Quattro Avant 2004r. - prośba o opinie


skalmier

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Zdecydowałem się założyć instalację gazową do Audi A4 B6 1.8T 163KM Quattro Avant z 2004r. Obecnie ma 163KM, ale możliwe, że w przyszłości (w ciągu roku) będzie mały chip podnoszący moc do 190-200KM.

Przeglądałem fora, pytałem się specjalistów, zaczerpnąłem opinie znajomych, którzy mają te silniki i w jedyny sposób, w który mogę podsumować wszystkie wypowiedzi to fakt, że każdy użytkownik chwali swoją instalację i swoje podzespoły i neguje resztę, a każdy mechanik uważa, że najlepszy jest ten sprzęt, który potrafi założyć, serwisować lub po prostu zna się na tym, a na temat innych producentów mówi że to badziew i nie warto instalować. Ale spośród kilkunastu różnych wariantów instalacji gazowej do tego silnika wybrałem 4, które najczęściej się powtarzały. I mam prośbę do Was, co sądzicie o danym wariancie jakie on ma plusy jakie minusy, czym się różnią i czy warto zakupić nowsze oprogramowanie do samochodu z 2004 r.?

Wariant 1

Elektronika/Komputer: Stag Q-box

Wtryskiwacze: Barracuda

Reduktor: KME Silver 8mm

Przewody: Faro/miedź

Wielozawór:

Zbiornik: w kole 62 l (lub większy)

Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa

Cena: 2800zł

Wariant 2:

Elektronika/Komputer: KME NEVO

Wtryskiwacze: Barracuda

Reduktor: KME Gold 8mm

Wielozawór: Tomasetto,

Przewody: Faro/miedź

Zbiornik: w kole 62 l (lub większy)

Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa

Cena: 2800zł

Wariant 3:

Elektronika/Komputer: BRC SEQUENT 32 OBD

Wtryskiwacze: BRC IN03 My11

Reduktor: BRC Genius,

Wielozawór: BRC GPL ET98,,

Przewody: Faro/miedź

Zbiornik: w kole 62 l (lub większy)

Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa

Cena: 3200 zł

Wariant 4:

Elektronika/Komputer: Stag 4

Wtryskiwacze: Valtek

Reduktor: KME Silver 8 mm

Wielozawór: (niestety nie pamiętam nazwy)

Przewody: Faro/miedź

Zbiornik: w kole 62 l (lub większy)

Wlew: Końcówka włoska zamontowana przy standardowym wlewie paliwa

Cena: 2700 zł

Z góry wielkie dzięki za pomoc. Każda opinia będzie dla mnie bardzo cenna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja 1,2 z tym że wsadził bym golda gt możesz też czerwonego acka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego akurat tą opcję byś wybrał?

Czym się różni Stag Q-Box od Stag 300 lub Stag 4?

Z tego co widziałem komputer Stag 300 został wyprodukowany w 2006r. a Stag 4 kilka lat później. Natomiast Stag Q-Box to stosunkowo nowa rzecz i pytanie czy samochód i jego komputer pokładowy będzie w pełni wykorzystywał oprogramowanie Stag Q-Box? Nie chciałbym przepłacać za oprogramowanie, które nie będzie wykorzystywane, ponieważ oprogramowanie silnika nie jest aż tak skomplikowane jak dzisiejsze nowoczesne silniki.

Może źle myślę, ale porównuję to do podzespołów komputerów stacjonarnych. Mając procesor komputerowy z 2004 4 dokładam do niego np najnowszą kartę graficzną. Komputer owszem będzie działać ale w pełni nie wykorzysta najnowszej karty graficznej. Gdyż nie ma takiej mocy obliczeniowej. Oczywiście to tylko pierwszy lepszy przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat sterowników to musi się wypowiedzieć ktoś kto montuje instalacje, albo poczytać na forum lpg, każdy monter ma jakieś tam preferencje i montuje ac, kme czy techa kwestia ceny i dogadania.

Edytowane przez otis89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montuj Qboxa,Ac 250,Barracudy pojedyńczo i filtr Alex 360.Stag ma najwieksza sieć warsztatów i każdy gazownik lepiej lub gorzej wie o co w nim chodzi,do KME Nevo już nie każdy chce sie dotknąć,reszte sobie odppuść.Gdzie chcesz montować,bo może coś Ci doradze odnośnie warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka, ja montowałem LPG u Nowotczyńskiego w Mławie.

Stag Q-box, wtryski ACw03 - niestety na temat reduktora nic nie powiem, butla 69 w kole i korek obo wlewu. - koszt 2900 zł, czas montażu 4,5 godz.

Instalacja pod 200 koni.

Auto to A4, 1.8T, Q, Avant 163 konie - 235 000 nalotu ori.

Gaz zamontowany jakies 5 tyg temu, zrobione ponad 3000 km i nie mogę narzekac. Zalozylem instalacje pod zwiększenie mocy, z doborem zabawek zdałem się na doświadczenie gazownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ACW 03 to też b.dobre wwtryskiwacze,śmialo moga być konkurencja dla Barracudy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi.

Montować gaz chciałbym w Warszawie.

Proszę powiedz mi o co chodzi z wtryskiwaczami "Barracuda pojedyńczo"?

I jeszcze jedno pytanie.

Przy założeniu, że wybiorę wariant 1 czyli

Elektronika/Komputer: Stag Q-box

Wtryskiwacze: Barracuda

Jaki powinienem dobrać reduktor do tego zestawu spośród KME Silver 8 mm i KME Gold 8mm?

Edytowane przez skalmier
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego tak?

Sorry, że tak dopytuję ale chciałbym zgłębić temat i znać różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gold obsłuży większą moc, na twoje potrzeby to starczy czerwony acek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w takim razie KME Silver 8mm nie wystarcza? duża różnica w cenie jest między KME Silver 8mm a KME Gold 8mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goldy bardzo często buczą i jest to wkurzające.Poza tym nie wykorzystasz jego możliwości.Bierz AC 250 też jest na fi8 i daj fi 8 po całości,niestety podwyższa to cene bo i wielozawór będzie droższy,ale bedzie baza na ewentualny chip.Jeśli będzie seria to zasilenie fi 6 starczy i wtedy możesz też pomyśleć o KME Tur,obrabia 170-180 km i jest klapkowy,odporniejszy na syfiasty gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Tur też potrafi jęczeć.

Jeżeli wybierać reduktor do sterownika AC

to albo czarny AC R01 150 jeżeli bez programu, a jeżeli ma byc program to AC R01 250 i będzie śmigać.

nie wyobrażam sobię montażu w 4-5 godzin... a na pewno nie z usługą demontażu kolektora...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Tur też potrafi jęczeć.

Jeżeli wybierać reduktor do sterownika AC

to albo czarny AC R01 150 jeżeli bez programu, a jeżeli ma byc program to AC R01 250 i będzie śmigać.

nie wyobrażam sobię montażu w 4-5 godzin... a na pewno nie z usługą demontażu kolektora...

Z Turami też sie trafiło,ale wiekszość na rynku powinna być już poprawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Tur też potrafi jęczeć.

Jeżeli wybierać reduktor do sterownika AC

to albo czarny AC R01 150 jeżeli bez programu, a jeżeli ma byc program to AC R01 250 i będzie śmigać.

nie wyobrażam sobię montażu w 4-5 godzin... a na pewno nie z usługą demontażu kolektora...

W 5h to można wrzucić instalację do auta, a nie zamontować... ale większość monterów właśnie wrzuca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam reduktor KME Silver jest on dopuszczany do teoretycznie 250 KM, ja w aucie mam zrobione 191 KM i 328 Nm i daje sobie radę bez problemu. Jak nie zamierzasz modzić więcej jak pisałeś to po co przepłacać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym max do 200 KM podnieść moc i to tylko chipem gdyż nie chcę się bawić w dodatkowe wymiany poszczególnych elementów.

W każdym razie dzięki za pomoc.

A jeszcze jedno pytanie

KEM Silver masz na 6mm czy na 8mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8mm, ale co do modów to koniecznie wstaw downpipe zamiast katalizatora, mega odmula samochód, turbo zdecydowanie szybciej wstaje. Polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...