Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Wymiana akumulatora ?


dmdash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam pytanie do szanownych forumowiczów.

Otóż wczoraj pojechałem sobie do pracy na 11.30, a o 19 juz nie moglem odjechać do domu. Pokazuje się kontrolka akumulatora, dodatkowo miga mi kontrolka immo, sprawdzalem napięcie 9V (szok). Czy to oznaka, że akumulator umarł? Mam jeszcze pytanie, ostatnimi czasy jak odpalałem samochód to tak mi piszczałka jakaś piszczala (wiem, że to dziwnie brzmi). Z tego co czytalem to do mojego typu A4 powiniem kupic akumulator 45Ah, ale nie wiem czy mam racje. Pomocy, bo muszę jeździć ojca Omegą!! :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator pewnie do wymiany - w miejscu gdzie sprzedają akumulatory przeważnie mają urządzenie do sprawdzania stanu rozrusznika i alternatora - sprawdziłbym szczególnie to drugie skoro wspomniałeś, że coś piszczało wcześniej - może koło pasowe alternatora się wysypało, albo sam alternator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może koło pasowe alternatora się wysypało, albo sam alternator.

w sensie, że pasek alternatora? bo wymieniłem jakis 500km temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sensie, że pasek alternatora? bo wymieniłem jakis 500km temu

W sensie to, co napędza pasek - ta rolka alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oby nie, da się to jakoś sprawdzić?

Najpierw wymień akumulator, sprawdź alternator i dopiero wtedy myśl co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do akumulatora, to kupie Varty, tylko sie nie bardzo znam, jaki kupić, ale bede się wzrorował tym co mówili na forum oraz tym jaki mam, ewentualnie w sklepie mi doradzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do akumulatora, to kupie Varty, tylko sie nie bardzo znam, jaki kupić, ale bede się wzrorował tym co mówili na forum oraz tym jaki mam, ewentualnie w sklepie mi doradzą...

W sklepie na pewno mają katalog i sprawdzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak można to sprawdzić?

Albo pomiar napięcia podczas pracy silnika, albo tak jak napisałem na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem akumulator, miga mi kontrolka immo bardzo szybko i tyle, probuje odpalic, samochod gasnie odrazu. RATUJCIE, błagam! :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem akumulator, miga mi kontrolka immo bardzo szybko i tyle, probuje odpalic, samochod gasnie odrazu. RATUJCIE, błagam! :(

Masz problem z immobilizerem - poczytaj na forum - było wiele takich przypadków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wiem, ale czy to sie moglo stac od padaki akumulatora? nie mozna nim ruszyc z miejsca.[br]Dopisany: 15 Grudzień 2008, 18:09_________________________________________________zanim jeszcze to sie stalo, to padl akumulator, ale ta kontrolka sie nie palila, czyszczenie styków immo bede musial uskutecznić, ale nie mam czasu na to teraz i samochod bedzie musial stac :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłeś akumulator to fajnie ale teraz to sprawdź czy na pewno alternatora masz w dobrym stanie, bo jak będziesz miał niepoprawne ładowanie to będziesz niedługo kupował drugi akumulator. Weź miernik i sprawdź napięcie na klemach akumulatora podczas pracy silnika przy różnych obciążeniach (bez obciążenia, przy włączonych lampach, przy zał.dmuchawie) - napięcie powinno być w granicach 13,9-14,5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem akumulator, miga mi kontrolka immo bardzo szybko i tyle, probuje odpalic, samochod gasnie odrazu. RATUJCIE, błagam! :(

Kiedyś elektryk mi powiedział że trzykrotne szybkie włączenie i wyłączenie zapłonu powoduje reset immo.Warto sprobować może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłeś akumulator to fajnie ale teraz to sprawdź czy na pewno alternatora masz w dobrym stanie, bo jak będziesz miał niepoprawne ładowanie to będziesz niedługo kupował drugi akumulator. Weź miernik i sprawdź napięcie na klemach akumulatora podczas pracy silnika przy różnych obciążeniach (bez obciążenia, przy włączonych lampach, przy zał.dmuchawie) - napięcie powinno być w granicach 13,9-14,5 V.

no dobra, ok, ale najpierw wolalbym go odpalic! sprawdzic, to sprawdze jak najbardziej. Juz wczesniej czytalem o tym rozbieraniu kolumny kierownicy i czysczeniu stykow, ale to robota na caly dzien i ciekawe czy pomoze bo u mnie w ogole sie nie uruchamia, a moze inaczej zaplon jest, dostaje obrotów i gaśnie.[br]Dopisany: 15 Grudzień 2008, 22:54_________________________________________________a czy możliwe jest, że rozładowany akumulator spowodował, to że komputer zwariował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odłącz aku jeszcze raz na powiedzmy 5 min i podłącz z powrotem, jak nie pomoże to tylko vag i sprawdzenie co powoduje blokadę immo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie pomoglo, natomiast pomogl elektryk i to ze przeprogramowal mi komputer od nowa pod moje klucze ktore mam, wszystko smiga juz jak trzeba :good: skasował mnie na 200zl, to niewiele, biorac pod uwagę, że mogę już jeździć moją perełką :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...