Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Kontrolka niskiego poziomu oleju silnikowego po 2300 km


niumara

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

30.11.2008 wymienilem olej na mobila 5w50 ( nie wiem jaki byl lany, auto swiezo sprowadzone z niemiec) wlalem 3,8 litra, 1 mm ponad zakreskowane pole.

dzisiaj tzn po przejechaniu 2300 km oswiecila mi sie w czasie jazdy kontrolka MIN oleju, sprawdzilem poziom i jest na min zakreskowanego pola na bagnecie, ile mniej wiecej trzeba dolac ?? 0.2 - 0.3 l ?? i czy to duzo jak na taka odleglosc ???

autko troche kopci przy mocnym przyspieszaniu na wysokich obrotach ( tyle jestem w stanie zobaczyc w lusterku :) ) i no spaliny troche smiedza jakby na spalony olej przy mocnym gazowaniu na jałowym. mocniejszy dymek widac przy schodzeniu z wysokich obrotów ( m momencie kiedy obroty wychamowują) w momencie silnego przegazowywania.

czy to normalne ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie wlałeś zły olej może miałeś już zalany inny np 10w40 w takim przypadku gdy wlewasz rzadszy silnik może "brać" olej co do ilości oleju to dolej trochę sprawdź i tak aż osiągniesz odpowiedni poziom ile to może być to się przekonasz może z 0.5 litra a może mniej :tongue4: co do kopcenia to mam auto starsze z przypuszczalnie większym przebiegiem :wink4: zalany olej castrol 10w40 diesel nie kopci i między wymianami nie bierze ani grama oleju :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie wlałeś zły olej może miałeś już zalany inny np 10w40 w takim przypadku gdy wlewasz rzadszy silnik może "brać" olej co do ilości oleju to dolej trochę sprawdź i tak aż osiągniesz odpowiedni poziom ile to może być to się przekonasz może z 0.5 litra a może mniej :tongue4: co do kopcenia to mam auto starsze z przypuszczalnie większym przebiegiem :wink4: zalany olej castrol 10w40 diesel nie kopci i między wymianami nie bierze ani grama oleju :decayed:

gdy go kupilem to jezdzilem jeszcze na tym co bylo wlane przez 2 tys km i tez mi sie kontrolka oswiecila, wymienilem olej i jest podobnie, myslalem ze zuzyty olej i dlatego bierze wiecej.

lejesz ten olej jak dlugo juz ??? od jakiego przebiegu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne ze kontrolka Ci sie zapalila przy minimum na bagnecie :mysli: nie wiem jak dokonca jest w audi ale w innych autach kontrolka mi sie zdarzyla zapalic jak mialem 2l w misce ;) (gdzie full to byly 4l)

a jesli chodzi o pojemnosc miedzy min a max to zazwyczaj jest to 1l jednak najlepiej bedzie jak sprawdzisz... majac min pol litra mozesz wlac na pewno... i radzil bym zostawic pol lub 3/4 stanu (miedzy min a max) i sprawdzic ile Ci spali nastepnym razem...

jesli sytuacja sie powtorzy obstawiam na zapieczone (lub zuzyte) pierscienie smarujace lub zgarniajace... ile masz nakulane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby 170000 ale to nigdy nie wiadomo :)

Może wlałeś za rzadki olej :mysli:. W rodzinie jest identyczny AVG z tego samego roku. Z Niemiec samochód przyjechał przy stanie licznika 200 tys. km na oleju motul 10W40. Obecnie jeździ na Mobilu 10W40 turbo diesel i nie bierze ani grama oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Zapaliła się lampka min. oleju w silniku. Sprawdziłem na bagnecie - jest OK. ( w połowie ). Po włożeniu miarki problem znika. Sytuacja powtarza się po przejechaniu ok. 100 km. Wystarczy wyjąć miarkę i włożyć, lampka gaśnie.

Proszę o opinie. Może ktoś ma podobny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Zapaliła się lampka min. oleju w silniku. Sprawdziłem na bagnecie - jest OK. ( w połowie ). Po włożeniu miarki problem znika. Sytuacja powtarza się po przejechaniu ok. 100 km. Wystarczy wyjąć miarkę i włożyć, lampka gaśnie.

Proszę o opinie. Może ktoś ma podobny problem.

Nie gaśnie ci przez to że wyciągasz miarkę tylko przez to że otworzyłeś maskę coś ala reset do kontrolek od oleju nie mniej jednak nie rozwiązuje on problemów a jedynie wygasza usterkę na zegarach. Problem może leżeć u ciebie w czujniku poziomu oleju lub w samej kostce przy czujniku moze gdzies byc zwarcie...czasem nie myłeś silnika??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...