jaro4444 4 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 Szanowni Koledzy jako, że jak wiadomo spokojnie na pupie usiedzieć nie mogę i jak raz na dwa miesiące nie ląduje u Rogala na rolkach ze swoją furą to on czuje się opuszczony :polew: Nie mogę więc pozwolić by się nudził i ruszam z nowym projektem na mody. Tym razem pacjentem będzie moje A4 B7 Avant 2.0 TDI 140 KM z silnikiem BLB. Założenie jest takie, że wszystko zastosowane w tym wozie ma być seryjnymi wyrobami Audi i nie ma prawa rzucać się w oczy. Osiągi ok 200 KM/400 Nm całkowicie mi wystarczą. Planowany zakres robót to: - zamontowanie turbiny BRD (już jest zakupiona ) - zamontowanie drugiego (prawego) IC od silników BRD/BVA lub 2.0 TFSI 200 KM (intercooler, belkę podzderzakową i wspornik prawego IC już mam, reszta gratów zamówiona w ASO będą do 5.01.2009 r.). To powinno rozwiać problem dostarczenia odpowiedniej ilości chłodnego powietrza. Większym problemem jest sam motor. Jak wiadomo mam BLB z wadliwym napędem wałków wyrównoważających poprzez łańcuszek. Hałasuje on sobie i terkocze. Dlatego jeszcze do końca nie wiem co uczynię. Rozważam 3 drogi: - zamontowanie wałków od BLB/BRE z 2006 r. napędzanych kołem zębatym, - przerobienie mojego BLB tak jak to jest zrobione w silniku BKD czyli wywalenie wałków, zamontowanie klasycznej pompy olejowej napędzanej łańcuszkiem (tak jak np. w AWX/AVF), - zakup gołego "słupka" motoru z końca 2007 lub początku 2008 r. i zamontowanie go u mnie. Sprawa wyjaśni się w najbliższych parę dni. Skoro już się się samochód rozpędzi to trzeba go shamować. Seryjne hamulce 288 mm to cienizna więc w drodze już jest układ 321 mm na przód od Audi A6: Program będzie by Rogal, robota mechaniczna własna przy konsultacjach głównie z MR Motors. Jak znam życie Rob555 i Dynosofty nie odmówią pomocy gdy napotkam problem i zadzwonię z pytaniem Ze swojej strony obiecać mogę pełne listy części potrzebnych do modów i dokładny opis ze zdjęciami ich montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
peter22 50 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 a nie lepiej wsadzic jeden centralny IC . Jak robiłem u Witka ojca 2.5 tdi 163 KM to wspominał ze lepiej jak jest jeden niz dwa małe :naughty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 A czy spełnia on założenie: ..." Założenie jest takie, że wszystko zastosowane w tym wozie ma być seryjnymi wyrobami Audi i nie ma prawa rzucać się w oczy. "... ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miguel. 0 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2008 za zderzakiem b7 tego fmica bedzie ledwo co widać..ale skoro tak postanowiłes powodzenia w modach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"? Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7? Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba1-2 2 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"? Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7? Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... ale beszt , jaro4444 widzę że kolejny b.dobry projekt się szykuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miguel. 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Szanowny Kolego Grzybek w dniu wczorajszym widziałem wysyp Twoich postów w dziale tuning. Mam takie małe pytanie - czy Kolega wyszedł poza etap: "zawias -30, ciemne szybki, zaciski na czerwono, czerwone neonki w srodku i pod autkiem, lampki przód FK ringi, no i jakis ulter na wydech"? Jeśli tak to jakie jest kolegi doświadczenie w montażu FMIC w nadwoziu B7? Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... Moje doswiadczenie w tym temacie jest żadne. Audi mam od niedawna i dopiero sie uczę o tym autku. Z b7 nie mam styczności więc faktycznie może niepotrzebnie dodałem swoją opinię.[br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 09:48_________________________________________________ Bo akurat w B7 dość wyraźnie widać FMIC i orurowanie jeśli są w naturalnym kolorze. Malowane na czarno owszem mogą ładnie zginąć... a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa. mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tklimczak 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 dla jaro4444 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa. mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła. Kolego zapytam jeszcze raz - robiłeś coś takiego czy tylko teoretyzujesz??? Czernione (oksydowane elektrochemicznie) aluminium kosztuje krocie. Dobry FMIC wykonany w takiej technologii kosztuje min. 1000 $ + przesyłka, cła, ... Rury z nierdzewki można owszem wypiaskować i pomalować farbą czarną, z samym IC już tak różowo nie jest po jak zastosujesz farbę to po pewnym czasie obłazi (nie masz możliwości odpowiedniego przygotowania powierzchni na cienkich blaszkach). Jak obłazi czarna farba z jasnego aluminium to wygląda to bardzo nieciekawie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miguel. 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 a pozatym jak sam napisałeś możesz pomalować na czarno..farba bedzie troche izolować ale za to wydajność FMICa większa. mozna jeszcze pójść w czarnienie, oksydowanie/anodowanie dle lepszej wymiany ciepła. Kolego zapytam jeszcze raz - robiłeś coś takiego czy tylko teoretyzujesz??? Czernione (oksydowane elektrochemicznie) aluminium kosztuje krocie. Dobry FMIC wykonany w takiej technologii kosztuje min. 1000 $ + przesyłka, cła, ... Rury z nierdzewki można owszem wypiaskować i pomalować farbą czarną, z samym IC już tak różowo nie jest po jak zastosujesz farbę to po pewnym czasie obłazi (nie masz możliwości odpowiedniego przygotowania powierzchni na cienkich blaszkach). Jak obłazi czarna farba z jasnego aluminium to wygląda to bardzo nieciekawie... nie robiłem, to co pisałem jest przeczytane/zasłyszane. teraz widze cena za dodatkową oksydację faktycznie jest za wysoka w stosunku do korzyści.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scrat 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444 czekam z niecierpliwością na postępy prac no i oczywiście na rezultaty Twoich działań. Projekt jest cholernie interesujący, trzymam kciuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miguel. 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 przykładowo http://forums.evolutionm.net/extremeturbosystems-com-wa/320032-ets-now-offering-anodized-intercoolers.html http://www.full-race.com/catalog/product_info.php?products_id=262 i do b7, $ 1 095,00: http://shop.dthaus.com/product.sc;jsessionid=BD6FC0BF13090607E0316461F880FA0B.qscstrfrnt04?categoryId=-1&productId=117 i jeszcze http://www.eastwoodco.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemID=726&itemType=PRODUCT&RS=1&keyword=radiator+paint ktoś uzył tego własnie na fmica i jest zadowolony jak widać po recenzji. tyle ode mnie, bede śledził wątek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami. A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiissnia 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 jaro4444, respect za koncepcję ori gratów!! Daj znać, czy przeguby będą pasowały do piast z A6 i jeżeli możesz to podaj proszę za ile udało Ci się kupić ten komplet zwrotnic z hamulcami. A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu taki manewr można zrobić jeśli masz aluminiowe zwrotnice czyli w b6 i b7. W b5 są żeliwne i trzeba je zmienić na aluminiowe. Przerabiałem to w swojej b5. PS. Mam na sprzedanie takie zaciski [br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 12:33_________________________________________________jaro4444 Ja byłem pierwszy z tym że muszą być aluminiowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 PS. Mam na sprzedanie takie zaciski [br]Dopisany: 31 Grudzień 2008, 12:33_________________________________________________jaro4444 Ja byłem pierwszy z tym że muszą być aluminiowe A masz inne jak aluminiowe w B6/B7? Wątek dotyczy B7 to i jasne chyba jest co? Masz 312 na zwrotnice stalową? Jak tak to pisz na PW ile Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiissnia 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Niestety mam tylko 321mm od a6. Szukałem kiedyś 312mm prawie nie do zdobycia, no chyba że w ASO. W starszych modelach można zmienić zwrotnice, wszystko pasuje oprócz jednego wahacza dolnego. Ja miałem zestaw od a6 2,5tdi z 2003r i udało mi się go wcisnąć do a4b5 2,8 30v z 1997r, nawet przegub pasował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro4444 4 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Takie to już mam Dla brata kupiłbym 312 mm na stalowe zwrotnice... Grzybek - intercoolery stealth, które pokazałeś (te wyglądające porządnie) są to Lancera nie do A4 Poza tym nawet do miśka kosztują po 600 $ http://perrinperformance.com/products/show/415/Intercooler-Stealth-?category=39&model=3 Ten, który pokazałeś do A4 jest błyszczący jak psu j... i mimo to kosztuje kitem ok 1100 $. Aby pokazać skalę rozbieżności - prawy IC, wspornik i belka dolna - koszt używki 450 zł po tygodniowym poszukiwaniu. Nowe kierownica powietrza, śruby, dwa węże ciśnieniowe, opaski - koszt w ASO 449 zł po rabacie 10%. Łącznie 900 zł - 100/150 zł za moją belkę i 80-100 zł za wąż do turbiny. Powiedzmy 200 zł łącznie odzyskane. Czyli koszt oryginalnego kitu z prawym IC to ok 700 zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spetsnaz 2 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium. Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm, przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wiissnia 0 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 A po co przekładać zwrotnice? :gwizdanie: Po prostu odkręcasz swój zacisk z jarzmem, zakładasz tarcze 321 mm na swoje piasty, przykręcasz zacisk z jarzmem od 321 mm, odpowietrzasz i do przodu Warunek - zwrotnica w obu wozach musi być z aluminium. Zdaję sobie z tego sprawę, myślałem o przekładce zwrotnic alu do B5, ponieważ mają większy rozstaw śrub mocujących jarzmo, który pozwala na montowanie zacisków dwutłoczkowych. Stąd moje zapytanie o ewentualne problemy z piastą i przegubem. W audi A6 występowała stalowa zwrotnica na której były montowane hamulce 312mm, przykład: http://www.allegro.pl/item502001306_audi_a6_tdi_mcperson_zwrotnica_piasta_zawieszenie.html Przy zastosowaniu w żeliwnej zwrotnicy jarzma 4B0615125A można założyć 312mm w miejsce tarcz 288mm, zostawiając zaciski z 288. w 2,8 30v piasta z aluminiowej zwrotnicy pasowała do ORI przegubu, nie było problemu z montażem. Trzeba tylko wymienić jeden dolny wahacz bo jest inny. 312mm mają a6 z 99-00r, ja w swojej takie mam przy żeliwnych zwrotnicach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi