Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Uszkodzony przepływomierz powietrza 1.8T AEB


Gornano

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie help.

Wpadłem na "genialny" pomysł i wziąłem sie za czyszczenie przepływki. Więc spray KONTAKT i pędzelek w dłoń i jazda. I na tym mój geniusz sie skończył :kox::wallbash: bo ułamałem ten "języczek" ceramiczny (czy z czego on tam jest) co mierzy przepływ powietrza.

Przepływka ma nr. 058 133 471 A. Z tego cos sie dowiedziałem zamienników brak a nowy 1100zł w ASO Skoda.Oczywiście po podłączeniu auto kuleje.

1.Czy da sie to jakoś naprawić/zregenerować?

2.Czy faktycznie musi być przepływomierz o tym nr. czy może być o innym?(auto po chipie)

3.Czy puki co mogę tak jeżdzić? (z podłączonym/odłączonym/czy wogóle nie można)

4.Może ktoś chce się pozbyć swojego z AEB?

Dziękuje za odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Do momentu jak nie zakupisz ori przepływki staraj się nie pałować autka :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za odp/sugestie.

Przepływomierz już zamówiony z allegro, używka ale orginał o tym samym numerze.(ponoć sprawny i do tego gwarancja)

Pytam czy tak moge jezdzić bo w weekend mam do zrobienia 400km a pewnie do tego czasu przepływka nie dojdzie.Czyli wnioskuje że lepiej będzie odłączyć przepływke.Ok.

Kolego mstan pytałem o tą opcję (oddanie sterego przepł. i kupno nowego po rabacie) w ASO skoda i jak na złość akurat ten przepływomierz się nie kwalifikuje do takiej operacji.Stąd wybór padł na używkę.

Pozdrawiam

Witam!

Do momentu jak nie zakupisz ori przepływki staraj się nie pałować autka :wink4:

Autka napewno nie będę męczył :th:. Wyżyje sie jak zamontuje nową :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety do AEB trzeba 800 zeta szykowac na przypływkę w ASO :cool1:

O ile można ją regenerować :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety do AEB trzeba 800 zeta szykowac na przypływkę w ASO :cool1:

O ile można ją regenerować :naughty:

nie ma opcji oddania swojej i wzięcia regenerowanej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety do AEB trzeba 800 zeta szykowac na przypływkę w ASO :cool1:

O ile można ją regenerować :naughty:

nie ma opcji oddania swojej i wzięcia regenerowanej...

Dokładnie ja tak miałem,dryndałem po ASO i akurat takiej przepływki jaką mam nie da się regenerować,zaś kolega do AEB dostał regenerowaną przepływkę parę tyg później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trzeba było się zapytać ile kosztuje sam wkład.. Mnie ostatnio do AWT ok 350 pln. bez zdania starego, w ASO Rowiński :confused4:. A jak by cos to powinienem mieć przepływomierz do AEB, musze sprawdzić numer. Kumpel mi dał do mojego ale jak się okazało to nie był do AWT :(.. Ale po założeniu do mojego nawet chodził :>.. ale w jezdzie była różnica :)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety do AEB trzeba 800 zeta szykowac na przypływkę w ASO :cool1:

O ile można ją regenerować :naughty:

nie ma opcji oddania swojej i wzięcia regenerowanej...

Koleś w ASO zaśpiewał mi 1100zeta i wspomniał że można oddać swoją po czym kupić po zniżce nową ale akurat nie o tym numerze :kwasny:

Może trzeba było się zapytać ile kosztuje sam wkład..

O tym też pomyślałem ale już było po fakcie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz zakupiłem w sklepie ten sam ino bez loga z pierścieniami za 800zł :confused4:

Mojego także nie dało rady regenerować a z używką to różnie bywa :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera na to nie wpadłem. Szukałem troche w necie po nr BOSCHa i faktycznie znalazłem w cenie 710zł.Czemu dopiero teraz :wallbash: Ale jak przepływka będzie ok to w sumie nic straconego, a 500zł zaoszczędzone. A jakby co to zostaje gwarancja. Po zamontowaniu wrzuce logi to panowie ocenicie sami czy się nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma samego wkładu do AEB.

A poza tym, to musielibyście piłować śrubki, lub spawać coś do nich. :polew:

Bo to nie sa takie jak w dieslu, na klucz gwiazdka- 5 kątna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AEB nie da rady normalnie jeździć bez przepływki na dłuższą mete. Dodatkowo masz LPG to już wogóle zapomnij.

Jakby ktoś potrzebował do AWT to mam jeden oryginalny sprawny, leży w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W AEB nie da rady normalnie jeździć bez przepływki na dłuższą mete. Dodatkowo masz LPG to już wogóle zapomnij.

Jakby ktoś potrzebował do AWT to mam jeden oryginalny sprawny, leży w garażu.

Racja gregory, ciężko sie jechało, do 3000obr./min powoli rozpędzałem auto bo powyżej już straszie szarpało a przy tych cenach benzyny, od dobrego miesiąca zapomniałem o gazie więc jakoś dało rade.

W każdym razie przepływka doszła, zamontowana, i wstępnie przetestowana. Błędu nie wyświetla a auto zachowuje się tak samo jak na starej przepływce. Natomiast wyświetla w dalszym ciągu błąd 16505 (po wymianie przepustnicy na nową!) ale to odgrzeje stary temat i tam bede was męczył:)

Nie ma samego wkładu do AEB.

A poza tym, to musielibyście piłować śrubki, lub spawać coś do nich. :polew:

Bo to nie sa takie jak w dieslu, na klucz gwiazdka- 5 kątna.

Ja wkład wykręciłem bez problemu... kombinerkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Odświeżam temacik gdyż ten problem dopadł i mnie w sumie to nie wiem czy od kupna autka go nie miałem. Postanowiłem w końcu sprawdzić czy mam wszystko sprawne w autku bo wydawało mi się że jak na 150 KM to brakuje mi tych kucyków podczas jazdy. No i vag wykazał błąd 561 czyli niewłaściwy skład mieszanki - dodawanie, byłem z problemem u gazownika regulował instalkę, ale chyba nie do końca bo błędu na benzynce nie ma a jak włączę LPG to się pojawia ale to drugorzędna sprawa. Pojechałem do aso podłączyli mi VASa (chyba że źle zrozumiałem) i dowiedziałem się że mam przepływkę do wymiany, że ten błąd od składu mieszanki może też powstawać z powodu przepływki ale czy jakby była zła to byłaby różnica na jakim paliwie autko jeździ ?

Następne pytanie czy to prawda że jak jest przepływomierz walnięty to ECU wrzuca tryb awaryjny ? Bo jakoś trudno mi w to uwierzyć że bez sygnalizowania np. kontrolką check engine albo błędem po podpięciu vaga, albo chociaż nie wpuszczaniem autka powyżej iluś tyś rpm a nie tylko objawem jest spadek mocy.

Ostatnie pytanko czy taki nowy przepływomierz po montażu trzeba jakoś adaptować vagiem czy po prostu podłączam, kasuje błąd w ECU i tyle bo nie wiem czy ten tryb awaryjny sam się wykasuje czy konieczne jest podpięcie tego VASa który ma (podobno) więcej opcji ?

Proszę o opinie bo może ktoś spotkał się z takim problemem nie to żebym podważał kompetencję ASO ale jak będzie więcej opinii popierających to jakoś tak pewniej będzie wydać te pieniążki w sensie koniecznej wymiany bo ile razy słyszałem że wymienili komuś część a samochód dalej ma problem a zwrócić używanej części nie ma opcji :rolleyes:

Z góry dzięki i pozdrawiam :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widzę że wszystko może wrócić do normy po ostatniej regulacji gazu. Tyle że gazownik nie zresetował ECU(Sterownik BP) i wszystko przebiega powoli.

Błąd 561 jest błędem bardzo często występującym(w przypadku zamontowanej instalacji LPG) po niewłaściwej regulacji gazu.

Myślę że wymiana przepływki nie jest konieczna.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ASO Audi napewno resetowali ECU i odczytywali błędy jeszcze raz, więc już zaczynam się gubić co powinienem zrobić a raczej kupić żeby autko miało "swoją" moc:mysli:

A czy może mi ktoś jeszcze odpisać na to o co się pytałem we wcześniejszym poście (tym w którym tak się rozpisałem :rolleyes: - czyli tryb awaryjny i czy jest potrzebna adaptacja przepływomierza albo jak powinna wyglądać procedura po zamontowaniu nowej przepływki żeby stwierdzić na 100% że jest ona w pełni wykorzystywana przez auto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w ASO Audi napewno resetowali ECU i odczytywali błędy jeszcze raz, więc już zaczynam się gubić co powinienem zrobić a raczej kupić żeby autko miało "swoją" moc :mysli:

A czy może mi ktoś jeszcze odpisać na to o co się pytałem we wcześniejszym poście (tym w którym tak się rozpisałem :rolleyes: - czyli tryb awaryjny i czy jest potrzebna adaptacja przepływomierza albo jak powinna wyglądać procedura po zamontowaniu nowej przepływki żeby stwierdzić na 100% że jest ona w pełni wykorzystywana przez auto ?

Przepływki nie potrzeba adaptować.

Tak odczytali błędy gdyż auto ze względu na zmianę na LPG(i jego źle ustawiane parametry)odczytuje niewłaściwy skład mieszanki.

Zrób tak odepnij przepływkę i jak nie poczujesz różnicy to oznacza że masz ją do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...