Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Wydobycie wentylatora chłodnicy


M3I

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Mam uszkodzone łozysko na elektrycznym wentylatorze przy chłodnicy. Gdy się załącza to brzęczy.

Próbowałem się do niego dobrać . Z tego co zauwazyłem trzyma się na 3 śrubach. dwie z góry bez problemu odkręciłem , ale Trzecia jest na dole. Następnie chyba trzeba obrócić wentylatorem z plastikową obudową nieco i wyjdzie.

No ale czy ktoś przerabiał ten problem : Jak dostać się do tej Trzeciej śruby z dołu???

Silnik 2,8 i ręki nie mozna włozyć... Z dołu też niezabardzo dojście. Czyżby demontaż przodu??

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Henrykus

Też tak miałem .

Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół.

Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka.

Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable).

Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu .

A te 3 śrubki wkręć z powrotem.

Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam ten problem-czy nie ma możliwości wymiany samego łozyska ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Henrykus

Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łożyska można wymienić , ale wentylator i tak trzeba wyjąć , mam właśnie ten stary wyjęty ,i myślę o wymianie lożysk. Jednak kłopot większy jest ze szczotkami , są już krótkie , a nowych pewnie nie dostanę , bo są nietypowe - z rowkami po bokach. Gdzieś na forum jest opis "dopiłowania" innego typu szczotek.

Pozdr.

Szczotki to chyba nie problem bo można je przerobić(dopiłować) z innych wiekszych. :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak miałem .

Wentylator owszem jest na trzech śrubach , ale wyjmujesz cały zespół.

Zespół wentylatora jest założony na "bagnet" (zatrzaski) w przednim pasie, zabezpiecza go jeden wkręt i zapadka.

Ja wyjąłem i założyłem nowy bez demontażu pasa , musiałem zdemontować osłonę paska rozrządu ( zysk aż 3 cm !), rury gumowe turbosprężarki i pomocnicze , pokrywę reflektora , osłonę dolną silnika (kable).

Masz widlasty silnik jeśli zdejmiesz osłonę paska rozrządu jesteś w domu .

A te 3 śrubki wkręć z powrotem.

Nowy wentylator 120 zł plus poobdzierane ręce.

Pozdrawiam.

NIe chodzi mi o te 3 śruby które są zaraz "na magnesie" -chyba na kluczyk 10 .

Ale ja chc odkręciś wkręty czarne i zdjąć razem z plstikiem wentylator.

Zdejmowałemjuż osłone paska rozrządu, ale mimo to nie dałem rady.

Jutro jeszcze raz będę próbował . Może z kanału coś wymodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...