Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Jak wygląda sprawa z przeglądem ?


DN11

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Na komputerku wyświetla się komunikat przegląd za 800 km, pierwszy raz mam diesla i proszę o podpowiedzi.

W książce wszystkie przeglądy long w serwisie w Niemczech ostatni przy wskazaniu 133 500 km w kwietniu 2008, pasek rozrządu też wymieniony w serwisie przy 125 000 km styczeń 2008, obecnie 162 000 km. Co powinienem wymienić sprawdzić? proszę o porady. Czy powinien to być za wszelką cenę autoryzowany serwis (drogo) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO cenowo wcale tragedii nie ma, ale gdzie byś nie robił to przede wszystkim zrezygnuj z longlife, olej co 30 tysi, zwłaszcza dla BLB to nienajlepsze rozwiązanie, koszty możesz znacząco obniżyć przywożąc np. swoje filtry ale nie żaden filtron tylko Knecht lub Hengst czyli to samo co w pudełkach z logo VW/Audi ale 2 razy taniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oznacza to kolego że przejechałeś na oleju 29tyś km... to duży błąd - nawet na LongLife bym tyle nie jeździł...

musisz kupić olej w specyfikacji do DPF 507.00 i zmieniać co 12-15tyś km...

polecane przez nas to:

MOTUL SPECIFIC VW 507.00

Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30

tak samo zmieniać filtr oleju, powietrza i raz na dwie zmiany oleju - kabinowy (koniecznie z aktywnym węglem)... ponieważ paliwko mamy kiepskie - wymieniłbym również filtr paliwa i robił to co jakieś 50tyś km...

tak jak kolega radzi - żaden filtron... do powyższych dorzuciłbym jeszcze MANN na których jeżdżę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRazny - czemu piszesz, że kolega musi kupić kolej o specyfikacji 507.00 do niezbędny do aut z DPFem ? Dlatego, że ostatnio przejechał na swoim oleju 30.000km?

B7 z BLB z 2005r. nie ma DPFa i wystarczy olej o specyfikacji 505.00...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oznacza to kolego że przejechałeś na oleju 29tyś km... to duży błąd - nawet na LongLife bym tyle nie jeździł...

musisz kupić olej w specyfikacji do DPF 507.00 i zmieniać co 12-15tyś km...

polecane przez nas to:

MOTUL SPECIFIC VW 507.00

Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30

tak samo zmieniać filtr oleju, powietrza i raz na dwie zmiany oleju - kabinowy (koniecznie z aktywnym węglem)... ponieważ paliwko mamy kiepskie - wymieniłbym również filtr paliwa i robił to co jakieś 50tyś km...

tak jak kolega radzi - żaden filtron... do powyższych dorzuciłbym jeszcze MANN na których jeżdżę...

BLB nie ma DPF i wymaga normy 505.01 przy przeglądach co 15 kkm lub LL 504.00/507.00 przy przeglądach co 30 kkm.

Piero 505.01 :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście Jaro, że 505.01 - taka literóweczka mała! :wink4:

Ja wlałem do siebie MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40 z zamiarem wymiany po 15.000km i jak na razie wszystko super :) Zobaczymy po 15.000km jak to będzie wyglądało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie wyglądało dobrze i czysto, a nie jak po Castrolu LL jakby to niemowle jakieś obrobiło w środku :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rób normlany przeglą, filtr oleju, olej, filtr powietrza i kabinowy zmień na 15 tys z longlife i jazda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej według was jest lepszy jakościowo:

MOTUL 504.00/507.00 5W-30

MOBIL1 ESP Formula 5W-30

Wiem, ze dużo osób decyduje się na MOTUL ponieważ boi się podróbek Mobila - ta kwestie pomińmy ponieważ zakupił bym olej w szwecji w autoryzowanym punkcie sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście brak DPF... głowę bym dał se uciąć... i bym chodził bez głowy :kox: - przepraszam za zamieszanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie uwagi mam tylko niewiadomą jaki olej Castrol czy Motul?

Castrol jest przeciętny... no powiedzmy - DOBRY (pod warunkiem, że oryginalny), a Motul jest zaj... - czyt. NAJLEPSZY :naughty:

Takie jest moje zdanie i chyba większości użytkowników forum.

GRazny - zdarza się, dobrze, że wszystko się wyjaśniło :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Knecht na pewno będzie lepszy a różnica w cenie niewielka.

Co do filtrona to używałem wiele razy w rożnych autach i też było ok, teraz w A4 zazwyczaj knecht lub mann a olej tylko Mobil 1 :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za MOBIL1 ESP Formula 5W-30 , jeżdzę na nim i po 12 tys. mam połowę stanu na bagnecie, a castrola pił jak smok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...