Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Głośny rozruch


kraverk182

Rekomendowane odpowiedzi

chciałem zapytać czy głosny rozruch silnika 2.8 ack 30V świadczy o jego nadmiernym zużyciu ? nie występuje za każdym razem, z tego co mi się wydaje zależy od tego jak się ustawią wałki względem krzywek .. nie usłyszysz tego też za dnia tylko ewentualnie po przestanej na spokojnie nocy ... motor ma 16o tys przebiegu - udokumentowany, zalany jest olej 10w40, i pali go jakies 1l na 2000 km/ moze delikatnie lepiej ... odgos który sie pojawia trwa badzo krótko ale przyznaje ze az mnie serce boli jak to słyszę ... rozmawiałem z kilkoma osobami którzy sa właścicielami takiego silnika i w 70% przypadków też wspominali o tym zjawisku ... jezeli któs mi odpowie co jest granę będę wdzięczny ? pozdrawiam i czekam na odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

litr na 2000km?? :blink: On chyba ma wiecej przejechane niz 160 tys. bo powinien spalac litr na 10 tys jak jest w dobrym stanie :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zapisy w mądrych ksiażkach to zabezpieczenia producenta opel tez ma zapis 1,0l na 1000km przebiegu a to zużycie oleju co podałeś to tragedia sprobuj zmienić olej na jakiś inny motul,valvoline czasami taka zmiana pomaga zmniejsza się zuzycie oliwy jak nie pomoze pozostaje luknąć do silnika pierscienie, uszczelniacze zaworów co do głosnego rozruchu miałem takie coś w scorpio 20i DOHC tam wykręcał się zawór na pompie olejowej i zanim się wytworzyło cisnienie oleju grzechotało łancuch rozrządu i popychacze hydrauliczne po wkręceniu na klej do gwintów loctite problem zniknął

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obraź się kolego ale ten przebieg kompletnie nie jest wiarygodny przy tym roczniku auta. Jak chcesz się dowiedzieć coś prawdziwego spisz vin i jedz do dealera. Jeżeli nie jeździsz na gazie to auto nie powinno brać takich ilości oleju. Sprawdź uszczelnienia silnika. Jeżeli nie zauważysz wycieków to masz problem - pomierz ciśnienie na cylindrach. Czy to auto to automat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z przbiegeim to faktycznie masz cos nie tak boja ma ten sam silnik ten sam roczek i mam 230000km co do porannego rozruchu tez przez sekundke u mnie cos zarzęzi , co do oleju to mi spala podobnie, jak jezdze na krokich dystansach i jest wiele rozruchów silnika itd to pali galancie oleju ale jak pojechalem do dojczów c gdzie mialem 700km w jedna strone tam pojedzilem i wrocilem zrobilem okolo 2000km nie wzieła nawet grama, potem tosamo jakpojechałem do nas w gory w jedna strone 310km troszke namiejscu pojezdzone i powrot i zero brania oleju . Nie jest to dla mnie wielkim problemem i narazie nic nie robie bo jak maił bym wymieniac pierscienie to jest to grubsza robota i drogawa. jesli chcesz cos zrobic to sprawdz cisnienia na cylindrach to da ci odpowiez czy wymina uszczelniaczy na zaworach zmniejszy zuzycie oleju ;) POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt - litr na 2000 km to trochę dużo Mi też pociągnie troszkę oleju jak go pogonię ale nie aż tyle Podobno V-ki mają to do siebie że przy ostrzejszym traktowaniu biorą trochę oleju Może poszukaj jakiegoś majstra co by Ci wymienił uszczelniacze bez ściągania głowicy - koszt wtedy byłby niewielki A ten odgłos przy odpalaniu to może dzieje się coś z rozrusznikiem - bendix nie odbija? Mi tak rzęziło szczególnie na zimnym ale była to B3-ka i był to właśnie bendix

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten odgłos to powiedzmy metaliczne uderzanie? Bo ja miałem podobnie w Mazdzie 323 (która dużo brała oleju) kiedy był niski poziom oleju przy pierwszym odpaleniu czasami terkotały "szklanki" (pierścienie w cylindrach czy jak to się fachowo nazywa) - było to metaliczne i rytmiczne uderzanie - ale kiedy dodałem gazu, lub ponownie odpaliłem dźwięki zanikały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to granie mam przy porannym odpaleniu. Zalany mamświeży Motul 6100 wg mnie zalewać tylko Motul lub Valvoline Liqui Moly-niepamiętam piswni).

Podobno nawet wymiana szklanek nie zawsze pomaga. Co do zużycia oleju , jeśli jest to jazda na gazie i mocne butowanie to mnie nie dziwi. MOżesz ewentualnie zmierzyc ciśnienie na cylindrach ( na sucho , na mokro).

Fakt - litr na 2000 km to trochę dużo Mi też pociągnie troszkę oleju jak go pogonię ale nie aż tyle Podobno V-ki mają to do siebie że przy ostrzejszym traktowaniu biorą trochę oleju Może poszukaj jakiegoś majstra co by Ci wymienił uszczelniacze bez ściągania głowicy - koszt wtedy byłby niewielki A ten odgłos przy odpalaniu to może dzieje się coś z rozrusznikiem - bendix nie odbija? Mi tak rzęziło szczególnie na zimnym ale była to B3-ka i był to właśnie bendix

ty masz kolego tylko 12 zaworów. Tutaj jest 30 , to zupełnie inna bajka. Trzeba to przeliczyć , ile np średnio przepala slnik 4 cylindrowy , tu masz 6 garków + w zwykłym silniku masz np 8v lub 16 v ,A tu 30 V!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za wypowiedzi kolegow co faktycznie maja pod maska ten sam motor :) jezdze na gazie i raczej jest to non-stop miesto i mnostwo rozruchow, na trasie oliwa nie znika, auto nie dymi i nie ma zadnych problemow z kreceniem sie na obroty itd ... zmienie teraz olej na MOTUL i byc moze delikatnie go wyciszy z rana, ale te silniki chyba juz tak poprostu czasem maja ze musza sobie zaklekotac z rana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za wypowiedzi kolegow co faktycznie maja pod maska ten sam motor :) jezdze na gazie i raczej jest to non-stop miesto i mnostwo rozruchow, na trasie oliwa nie znika, auto nie dymi i nie ma zadnych problemow z kreceniem sie na obroty itd ... zmienie teraz olej na MOTUL i byc moze delikatnie go wyciszy z rana, ale te silniki chyba juz tak poprostu czasem maja ze musza sobie zaklekotac z rana

U mnie tego porannego zaklekotania nie miałem w silniku ALG 2,8 30v ,który miałem w poprzedniej A4 ( 230 tys .przebiegu).

W ACK też jeszcze pól roku temu nie było tego dźwieku ( 166 tys. przebiegu -raczej prawdziwy).

W obydwuch silnikach miałem MObil S 10W 40. Wg mnie olej kompletnie do d...y

NIe trzyma swoich własciwości przy wysokiej temp. silnika. Silniki go przepalają.

Obecnie na Motulu zużycie ok. 100-150 ml /1000 km , przedtem było to może nawet 2 x tyle. Także typ oleju ma na to duży wpływ.

Ostatnio po poradach kilku mechaników zaaplikowałem dodatek uszlachetniający LUCAS ( 65-70 zł/litr)- 1 litr do silnika, zresztą proporcje są podane na opakowaniu. Nie słyszałem złego słowa na temat tego środka.NIe polecam żadnych zagęszczaczy !

Lucas to amerykański środek.Podobno dobrze wpływa na gumowe uszczelnienia ,zmiękcza je.W Popychaczu hydraulicznym podobno znajduje się oring , czasami może ten środek przywrócić na nowo elastyczność oringom i sprawi że silnik się wyciszy.

Po jakims czasie będę mógł powiedzieć jak to się sprawuje.

Coś tych środkach jednak jest dobrego , gdyż miałem np. przeciekającą maglownice ,przy drążku. I szykowałem się na wymianę lub regenerację. Ale Postanowiłem spróbować bardzo chwaloneg środka STP , no i po 1-1,5 miesiącu praktycznie nic nie ubywa. MOże 3 mm ze zbiorniczka na 2 miesiące. A wcześniej było to 100 ml /tydzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz polecic jakis konkret olej ? parametry ? jezdze na 10W40 teraz ale MOTUL ma chyba cos posredniego miedzy syntetykiem a polsyntetykiem ... moze cos w ten desen ? i pomysl z tym dodatkiem tez wydaje sie byc niezly chociaz ja zawsze bylem nastawiony anty !! na tego typu wynalazki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz polecic jakis konkret olej ? parametry ? jezdze na 10W40 teraz ale MOTUL ma chyba cos posredniego miedzy syntetykiem a polsyntetykiem ... moze cos w ten desen ? i pomysl z tym dodatkiem tez wydaje sie byc niezly chociaz ja zawsze bylem nastawiony anty !! na tego typu wynalazki :)

Wynalazki typu zagęszczacz w puszkach jak coca-cola owszem nie ruszać. Ale Lucas to najwyższej jakości produkt ropopochodny. Po 2 dniach jak narazie pozytywne odczucia.

Jaki olej polecić? hmm . Motul 6100 -półsynt. ,8100-full synt. No i to samo półsyntetyk i full z Valvoline i LM.

Wszystko inne już utraciło moje zaufanie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki ... cos postaram sie uradzic, mam jeszcze 2-3 tys km do przelatania do zmiany i wtedy zadecyduje :) genaralnie te silniki duzo przechodza bo znam 2 przyklady dosyc mocnej ich eksploatacji i oprocz tego ze pija olej nic im sie nie dzieje - jada jak trzeba :))) pozdrawiam i do uslyszenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki ... cos postaram sie uradzic, mam jeszcze 2-3 tys km do przelatania do zmiany i wtedy zadecyduje :) genaralnie te silniki duzo przechodza bo znam 2 przyklady dosyc mocnej ich eksploatacji i oprocz tego ze pija olej nic im sie nie dzieje - jada jak trzeba :))) pozdrawiam i do uslyszenia !

No jak dla mnie to są zbyt słabe już.Przydało by się turbo ( 2,7 biTurbo ) ;)

No ale może dobrze że jes to co mam , bo by mnie korciło i mandaty b sie sypały.[br]Dopisany: 19 Kwiecień 2009, 23:41_________________________________________________ Powiedz mi jak u ciebie chodzi wiskoza. Czy przy obecnych tmperaturach czasami jak postoisz to elektryczny wentylator się załączy?

Po zgaszeniu gorącego silnika jaki opór stawia wiskoza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poruszam sie rannymi godzinami i popoludniem jak nie ma za duzych korkow ... elektrycznego wentylatora w swoim aucie jeszcze nie slyszalem - zwroce uwage jak postoje w korach ... a prawidlowo dzialajaca wiskoza z tego co sie orientuje powinna : z rana dac sie przekrecic reka na zimnym motorze, po rozgrzaniu do temp 90 stopni i zgaszeniu motoru powinna stawiac taki opor zeby nie dala sie ruszyc gola reka ... u mnie jak jest rozgrzana wydaje bardzo przyjemny odglos wraz ze wzrostem obrotow - jakby bylo dwa razy tyle silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lejcie zadnych uszlachetniaczy do silników. Producent na korku( i nie tylko :wink4:) Napisal ze ma byc tam olej wiec niech bedzie. A jak furki biorą olej to wymiana pierścieni niestety... Ja bym tak zrobil przy takim zuzyciu :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie lejcie zadnych uszlachetniaczy do silników. Producent na korku( i nie tylko :wink4:) Napisal ze ma byc tam olej wiec niech bedzie. A jak furki biorą olej to wymiana pierścieni niestety... Ja bym tak zrobil przy takim zuzyciu :cool1:

jak one przepalaj nie z winy pierścieni! wymiana pierscieni ,uszczelnień pomoże minimalnie.[br]Dopisany: 20 Kwiecień 2009, 20:40_________________________________________________

wydaje bardzo przyjemny odglos wraz ze wzrostem obrotow - jakby bylo dwa razy tyle silnika

no własnie u mnie tego niema. "Odkurzacz" jest jedynie przez 20 sek. gdy zapale po nocy , później jest już niezauważalnie.

Visco kręci , niby wiatr odczuwalny ,ale chyba to nie to. A przy 90 st. po zgaszeniu to moge nim kręcić lżej niż gdy jest zimny.Po zakręceniu wentylator zatrzymuje sie po 0,5 sek.

Dziś zamówiłem nowe visco. Zobaczymy jak to będzie chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to chyba cos juz bylo nie tak, nie powinna sie poruszyc nagrzana ... a z tym paleniem oleju to dziwna sprawa w tych silnikach ... teraz poaptrzylem faktury zakupowe i obliczylem ile tak naprawde spalil moj silnik i wyszlo ze 0.4 l na 1000km ... zmienie oliwe na inna i zobaczymy, moze zmniejszy mu sie apetyt a jak nie ? to bede jakos z tym zyl - nie czuje aby cos mu sie zlego dzialo bo jedzie jak trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...