Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Automatyczne skrzynie biegów - kilka pytań


faj3r

Rekomendowane odpowiedzi

Intetresuje mnie kupno A4 B7 z automatem, ale mało o nich wiem i byłbym wdzięczny za kilka wskazówek.

- czy warto? może głupie pytanie :) wiem. Podoba mi się jazda z Automatem, ale znam tylko DSG. Jak to jest w Audi?

- jak odróżnić Tiptronic od Multitronic? - wizualnie rzecz jasna. w masie ogłoszeń napisane jest po prostu 'automat' i tyle.

- czy Tiptronic czy Multitronic? która jest lepsza? - właściwie wiem, że Multitronic to bezstopniowa, a Tiptronic nie, ale nie znam zalet i wad obu rozwiązań

Dodam tylko, że 'sportowa' jazda mnie jakoś bardzo nie pociąga na polskich drogach, ale lubię dynamikę np. przy wyprzedzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

warto. :>

w b7 nie ma dsg - dopiero w b8 wystepuje Stronic .

Tip od multi na zdjeciu bedzie ciezko odróznić, musisz posledzic w jakich silnikach jakie montowano. odróznisz wsiadajac do auta i przelaczjaac skrzynie w tryb recznej zmiany. TIP bedzie mial 5 lub 6 przlozen. multi 7 - chyba kazda w b7 ma juz 7 ?right?

roznice sa dokladnie takie jak opisales. bezstopniowa skrzynia ma lepsze osiagi i mniejsze spalanie nawet niz manual. wada dla mnie to troche skuterowa jazda na stalych obrotach i brak wersji Quattro - to wlasciwie przekresla dla mnie Multi.

TIP jak to TIP, dobre, raczej neizawodne skrzynie. moja 6biegowa w trasie sprawdza sie w 100%...

moja rada- jak lubisz dynamicznie wyrpzedzac to zakup auto ze 20% mocniejsze niz gdybys brał manual.

dla mnie automat pasuje tylko do silnika z duzym momentem dostepnym od niskich obrotow. jezdze jeszcze dwoma automatami w benzynie i to troche masakra jak trzeba krecic wysokie obroty i przy kazdym wyrpzedzaniu redukuje o dwa biegi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze dodam żebyś wpisał MULTITRONIC w youtube to trochę Ci rozjaśni jak to jedzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat to porazka ludzie,,auto przez to jest nawet pare tysiecy tansze a potem jak sie cos spierniczy to koszty naprawy takiej skrzyni sa ogromne,,niepolecam automatu,,niema to jak sobie zrobic szybka redukcje :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

automat to porazka ludzie,,auto przez to jest nawet pare tysiecy tansze a potem jak sie cos spierniczy to koszty naprawy takiej skrzyni sa ogromne,,niepolecam automatu,,niema to jak sobie zrobic szybka redukcje :evil:

:polew: :polew: :polew: :polew:

ciekaw czy Twoja redukcja jest szybsza niz moje dwa nacisniecie łopatki przy kierownicy :polew: :polew:

koelgo, jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to lepiej juz nic nie mow :wallbash:

nie poleca.. dobre ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczególnie polecam szybkie redukcje na miejskie korki :gwizdanie: reszta bez komentarza, mity :thumbdown:

I zdecydowanie popieram zdanie Ola, warto :good: chcesz pojechać szybciej to wrzucasz tip i w dół lub po prostu dodajesz gazu i nie ma ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie polecam,,wspomnice te slowa jak w serwisie zaplacicie 700zl za wymiane oleju jak moj sasiad niedawno w serwisie hahaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiscie jezdze B6 z multi i jestem bardzo zadowolony, skrzynia idealna na spokojna jazde po miescie i na podrozowanie troche dalej.

jak pisal OLO_GDA skrzynie rozpoznasz po ilosc przelozen w trybie recznym. w B7 bedzie to 6 dla tipa i 7 dla multi (w B6 jest po jednym biegu mniej). napewno przejedziesz sie autem przed zakupem wiec tu tez jestes w stanie wyczuc jaka to skrzynia. w tipie bedziesz czul zmiane biegow (lekkie "szarpniecia"), natomiast multi jest calkowicie plynna (bezstopniowa). poza tym jak spojrzysz na obrotomierz to przy multi obroty niewiele beda sie zmieniac, a przy tipie wskazowka bedzie chodzila gora/dol.

multi czy tip? jezeli chcesz auto z quattro to bedzie to tylko tip, jezeli cenisz sobie komfort to zdecydowanie multi. w trybie S doskonale sie zbiera i nie ma problemu z wyprzedzaniem na krotkich, prostych odcinkach (czyt. polskie drogi). nawet jezeli skrzynia sie schrzani to multi wchodzi w tryb awaryjny i powinienes dojechac do serwisu, a przy tipie do pupa w krzakach, stoisz. jedna rada ogolnie, najlepiej jakby auto mialo nieduzy przebieg, wszystko powyzej 100tys bez udokumentowanej zmiany oleju w skrzyni moze byc tykajaca bomba.

tak czy inaczej polecam automat, jak gdzies juz wczesniej wspomnialem zawsze mozesz sobie trzymac zone/dziewczyne/kochanke za kolano :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka skrzynia to temat rzeka, znajda sie zwolennicy jak i przeciwnicy automatow czy manuali. Prawda jest taka, ze chyba kazdy chwali co ma.

Jedno jest pewne, jako zalety np. Tipa to szybkie i dynamiczne przerzucanie biegow, relaksujaca jazda nawet w korkach.

Jako minusem jest napewno swiadomosc kosztow naprawy w razie zaistnienia usterek. To jest chyba jednak to wykluczajace kryterium gdzie wielu w czasie nabycia aut decyduje sie na zakup manuala.

Ja osobiscie jezdzilem zarowno automatami jak i manualami i jakos przekonalem sie do manualnych skrzyni bo lubie "mieszac".

Ma to pewnie zwiazek z moim ADHD :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam też trochę od siebie - o możliwości rozróżnienia multi od tipa koledzy napisali już nieco wyżej, więc skupię się na pozostałych detalach...

baraka ma trochę racji przestrzegając o awaryjności tych skrzyń - szczególnie multi i szczególnie w B6 psuł się bardzo często a wynikało to z niedopracowania konstrukcji skrzyni jak i nieprawidłowego ich serwisowania i używania. Początkowo olej ATF miał wystarczyć dożywotnio ale bardzo szybko serwis przekonał się że nie jest tak kolorowo. O wycieczkach w góry czy ciąganiu przyczepek właściciele multi powinni zapomnieć... zresztą o "poważniejszym" czipie chyba też (tę kwestię aktualnie próbuję rozgryźć...). W przypadku tiptronica wygląda to już lepiej ale pisałeś że nie interesuje Cię sportowa jazda więc chyba nie ma co rozgryzać tego tematu.

Tak się jednak składa że w B7 masz już nową/poprawioną generację tych skrzyń - nie powinno się nic dziać jeśli tylko trafisz auto które było serwisowane (olej ATF i filtry wymieniane regularnie co 50/60tyś) a poprzedni właściciel nie tachał nic za sobą i nie wrzucał nagminnie P w trakcie jazdy po mieście).

Nie będę rozpisywał się o tipie bo nigdy nie jeździłem automatem tego typu - skupiam się na multi ponieważ sam tym jeżdżę i z podanego przez Ciebie opisu wydaje mi się że styl i komfort jazdy jaki oferuje ta skrzynia będzie Ci odpowiadał :) Gdy decydowałem się na zakup auta odradzano mi multi (łeee automat, łeee melex, łeee psuje się, łeeeeee w B4 miałem coś takiego...) - zdecydowałem się i nie żałuję bo autko spisuje się naprawdę świetnie. A jeśli chodzi o dynamikę - wyprzedzanie nidgy nie sprawiało mi tyle frajdy - koniec z machaniem (tak wiem że niektórzy to lubią, sorry - wolę komfort, machanie zostawiam sobie jak już kupię S-kę), wszystkim steruje prawa noga (kickdown, automatyczna redukcja i suniesz jak rakieta) a jak mi mało to mam jeszcze przełożenie SPORT (+500rpm UP). Poza takimi manewrami jest spokój i cisza - silnik przez cały czas pracuje w zakresie 2000rpm (2600rpm przy 160km/h). Podsumowując - jestem mega zadowolony. Gdyby nie to że nie zaleca się czipować najprawdopodobniej nastęne auto też byłoby w multi a tak raczej będzie 3.0TDi tip + Q :decayed:

Bliżej o charakterystyce jazdy tipem niech się wypowiedzą użytkownicy takiego automatu - chętnie poczytam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BART-S co do chipa w multi to z reguly ludzie odradzaja. ta skrzynia wytrzyma tak ok 400Nm a przy silniku jaki Ty masz (i ja tez) to dobry chip tak podciagnie moment (do ok 380Nm, zalezy od serii). wiec skrzynia bedzie pracowala na granicy mozliwosci. ale jezeli kolega faj3r nie ma zamiaru chipowac to bedzie to chyba najlepsza przekladnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no oczywiscie ze kazdy chwali to co ma :) ja tylko wyrazilem swoja opinie na temat skrzyn,a chyba forum jest od tego zeby kazdy mogl sie wypowiedziec :)..pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

baraka nikt nie ma Ci za złe ;) Ale niekoniecznie musimy zgodzić się z Twoją opinią tym bardziej, że trochę pocisnąłeś automatom - a powiedz czy jeździłeś czymś takim? Tobie się zepsuł czy słyszałeś o tym od znajomego :wink4: Piszesz żę chwalę co mam? Coś w tym jest - ale gdyby coś mi się pierdzieliło z tą skrzynią (tak jak np. koledze Paw1972 na forum audi.org), już tak wylewny bym nie był... Grunt do dorwać dobrze serwisowaną jednostkę i wszystko bangla idealnie.

Zwierzakfm - troszkę OT zrobimy ale... te 380Nm, np. montowane w 2.7TDi w A6 to już chyba zupełnie inna konstrukcja skrzyni - u nas wyświdrowanie momentu do takiej wartości pewnie rozwaliłoby skrzynię. Raczej będę szukał czegoś delikatniejszego tj. sugeruję się seryjnym B6 multi w 2.5FWD czyli 163PS przy 310Nm. Narazie rozgryzam temat - zobaczymy co z tego wyjdzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie , ze multi w 2.7TDi to juz inna konstrukcja i napewno wytrzyma wiecej.

hehehe, jak zrobisz chipa i bedzie Ci skrzynia dzialala swietnie po 2 miesiacach do daj znac, ja tez wtedy zrobie delikatny remap :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym szukał tiptronica, multi może już są poprawione, ale jak coś się zacznie dziaać ciężko znaleźć fachowca... a sama jazda automatem, jak dla m,nie, to przyjemność. miałem wcześniej passata w automacie, teraz mam manuala, jeżdziło mi się super. Lubię deptać i rzadko korzystałem z z ręcznej zmiany przełożeń. Chyba że kilka dni pojeździłem powoli :) i autko zapomniało jak zmieniać biegi... ale jeden dzień ognia i znowu chodziło jak trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

co do dyskusji automat / manual - jest ona bezcelowa. jedni lubią to drudzy tamto. wiekszość 'manualowców' plujacych na automaty nigdy w życiu z żadnym nie miała do czynienia, więc najlepiej takie uwagi jak kolegi baraka lepiej puszczać mimo uszu.

Nie znam osoby która spróbowała np. DSG i chciała wrócić do manuala.

Co do kosztów... jak chciałeś tanie auto, trzeba było kupić Cieniasa a nie Audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztów... jak chciałeś tanie auto, trzeba było kupić Cieniasa a nie Audi.

I to jest właśnie wypowiedź, na którą czekałem. Jak ktoś szuka auta taniego w utrzymaniu i serwisie, to chyba kroki w kierunku Audi, to jakaś pomyłka.

Swoją B6 mam rok. Na razie żadnej usterki (i oby tak zostało).

W razie jakby co, muszę jednak liczyć, że tanio sie nie da ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam manuala 6 biegów ojciec ma w Chryslerze automat. Powiem wam, że jak ktoś raz dziennie jedzie po bułki do sklepu to może manual jest fajny, ale jak jeździsz dużo po mieście to dla własnej wygody automat automat i jeszcze raz automat :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...