Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ACK] Kiedy wiskoza jest dobra a kiedy zła ?


seban111

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z viskoza. Czytałem na forum ze jeśli auto jest dogrzane powiedzmy 93 stopnie to przy zgaszonym silniku obrócenie wentylatora od chłodnicy powinno być prawie nie możliwe. Wiec dogrzałem autko nawet do 95 stopni zgasiłem otwieram maskę patrze a wentylator obraca sie przy użyciu minimalnej siły wiec pojechałem do sklepu kupiłem oryginalna wiskozę BEHR(300zł) założyłem spoko dogrzało mi sie autko do 95 stopni( odczyt z klimatronica kanał 49) gaszę autko podchodzę zadowolony łapę za wentylator a on obraca sie tak samo leciutko jak przy tej starej viskozie :wallbash: :wallbash: :wallbash: :wallbash: czyli co nowa viskoza jest walnieta???? PROSZE O POMOC i wytłumaczenie jak krowie na rowie jak to powinno bycć z ta viskoza z góry dzięki POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zacznij od tego czy samochód Ci się grzeje, jeśli nie to tak ma być. Jeśli łapie temperaturę to przy zapalonym silniku wisco powinno tylko szumieć i chodzić równo z obrotami silnika. Jeśli wisco słabo lata to może być walnięte ale jeśli nadal ci się furak grzeje to zmień termostat. Rozgrzej furę do 95 stopni przejedz się po mieście i zobacz czy wogóle masz chłodnice gorącą. Jeśli gorąca a samochód się grzeje to może i visco, a jeśli zimna a samochód się grzeje to napewno staną termostat. A jak się nie grzeje tylko trzyma cały czas temperaturę 95 stopni to tak ma być :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak w styczniu wymieniałem rozrząd termostat pompę wody itd wszystko co było do wymiany przy rozebranym przodzie wymieniłem.

minęła zima i zauważyłem ze jak jeżdżę po miescie temp jest 90 stopni na desce rozdzielczej i jet gitara. Ale jak pojeżdżę i na chwilkę zgaszę autko na 5 10 minut i je odpalę wskaźnik na desce przekracza o jedna kreskę za 90 stopni. wiec włączyłem kanał 49 na klime i patrze a tam mi pokazuje 100 stopni ruszyłem spoko temp spadła do 93 i tak sobie jeździłem jakiś czas . Ostatnio w korku autko zagrzało mi sie do 108 i chłodnica ciepła czyli termostat otwiera. zacząłem czytac o viskozie ze jeśli jest sprawna to przy nagrzanym silniku i wyłączonym nie powinien dać sie obrócić wentylator u mnie sie obracał wiec kupiłem nową wiskozę i znów to samo ;( ;( ;( przejechałem sie kawałek spoko temp trzymała 93 na klimatroniku a wskaźnik na desce rozdzielczej był leciuteńko przed 90 stanąłem na parkingu i czekałem co będzie climatronik pokazał 98 stopni a wskaźniki na desce rozdzielczej milimetr za 90 . Ruszyłem dalej spoko temp zeszła do 93 no 94 i wróciłem do domku wkurzony ze albo kupiłem zepsuta viskozę albo sam juz nie wiem co.

czyli co jesli silnik jest nagrzany i zgaszony i wiatrak obraca sie leciutko to viskoza jest dobra??????? bo wczesniej pisali ze zła i wychodziło by na to ze nowa viskoza behr która kupilem jest walnieta i trzeba ja wymienić?????????

[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 18:53_________________________________________________widze ze niebardzo wiadomo kiedy wiskoza jest zepsuta :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie wiem kto Ci powiedzial, ze sprawdzamy na zgaszonym silniku ale ja znam troszke inny sposob... bardziej niebezpieczny :gwizdanie:

Jak masz temp 93-95 stopni to podejdz do silnika i sprobuj zatrzymac wisko na odpalonym silniku. Jezeli sie uda to znaczy, ze wisko dalej nie funkcjonuje... jezeli nie to znaczy, ze jest ok i trzeba gdzie indziej szukac przyczyny. Tylko uwazaj na rece!

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed chwilka sprawadzelm w ten sposob czy lata równo z obrotamni nie wkładałem reki . i tak na klimatroniku pokazywalo 96stopni na anologowym w desce 90 i zwiekszajac obroty najpierw nie szumiało a potem zaczeło szumiec i znow przestało gazuje gazuje i nagle znow szum czyli łapie predkosc obrotowa silnika ale bardzo rzadko a klimatronik w tym momencie pokazał 99 stopni ja juz głupieje moze klimatonik mnie kłamie????

czyli co jak temp bedzie 93 /95 topni to wisko powinno caly czas szumiec???? bo umnie to szumienie trwa okolo 30 sekund nawet moze mniej i pozniej zajakies 2 minuty znow zaszumi na jakies 30 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mam 93+ to caly czas szumi. Czyli na postoju non stop przy obecnych temperaturach. Dopiero jak rusze i kwalek przejade to przestaje.

Kolego, tak mi przyszlo do glowy.... Ty masz przedliftowy klimatronik? Co Ci pokazuje na kanale 51?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja mam ten stary klimatronik i na kanale 49 pokazuje akualna temp a na kanale 51 pokazuje 90stopni cały czas

czyli rozumiem ze musze wymienic na inna ta wiskoze bo kupilem ja 2 dni temu i jak pisałem firmy Bher i moze ma jakis feler :wallbash: bo powyzej 93 stopni takjak pisałem załaczy na 30sekund i rozłacza oczywiscie na postoju.

wczesniej myslalem ze moze klimatronik mnie oszukuje ale sprawdzalem i błedów zero. Wkuza mnie juz cała ta sytuacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ja mam ten stary klimatronik i na kanale 49 pokazuje akualna temp a na kanale 51 pokazuje 90stopni cały czas

nie wiem jak jest u ciebie, ale u mnie to właśnie temperaturę sprawdza się na kanale 51, auto z tego samego roku przed liftem to myślę że masz taki sam klimatronic jak mój, i jak masz 90 stopni na kanale 51 to chyba wszystko ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz zabiłeś mi klina hehe bo jak czytałem na forum to ludziom na kanale 51 przy włonczonym zapłonie ale nie odpalonym silniku na kanale 51 temp rosla do 90 stopni jutro to sprawdze dla pewnosci u sibie ;) ale nie podba mi sie ta praca wiskozy ze zalancza na kilka sekund ale coz trzeba samemu jakos do tego dojsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem wisko 2 miechy temu. Starej nie było ngdy słychać, kręciłą się lekko. Nowa posiada wyraźny opór nawet jak jest zimny silnik. Teraz gdy zapalę zawsze słyszalny jest jej szum, czasem tylko odczas jazdy jakby ciszej jest.

Wymieniłem wisco dlatego ,gdyż wydawało mi się że za często załącza się wentylator elektryczny.

No i faktycznie, teraz go wogóle nie słyszę ( temp. nigdy nie przekroczyła 90 st. , kanał 51. Na blacie również stoi na 90).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no rozumiem i jade dzisaj wymienic wisko na innne

Kolego M3I a jaką tepmerature pokazuje ci na kanale 49??????[br]Dopisany: 12 Czerwiec 2009, 10:24_________________________________________________dzisja od rana sprawdzałem wszystko po koleji . termostat otwiera itd . awaryjny wentylatorek po zdjeciu wytczki z czujnika chodził na jednym i na drugim biegu. Odpala autko przejechałem sie po miescie zeby ja dogrzac dojezdzam pod doma na klimatroniiku na kanale 49 temperatura 96 stopni (stroje na biegu jałowym) dodaje gazu slychac szum od wiskozy ale bardzo krutko po chwilce klimatronik pokazuje 97stopni wiec znow dodaje gazu wiskoza zwiekssza swe obroty słychać szum powietrza ale trwa to znowu jakies 30 seknud a wentylatorek pomocniczy ani drgnie . dochodzi do momentu 101 stopni pomocniczy załącza dodaje gazu wiskoza tez przyspiesza na około 30 sekund i tempertaura spada do 96 (oczywiscie dzieki dodatkowemu wentylatorkowi) na zewnatrz mam temperature 18 stopni

teraz pytania 1) dlaczego wentylatorek pomocniczy nie właczył sie wczesniej bo chyba powinien przy 95 stoniach tak wynika z jego specyfikacji ( zamowilem nowy dzisaj tak dla bezpieczenstwa)

2) zgasilem autko zapalilem zapłon klimatronik pokazał 100 stopni przytrzymalem palcem wiatrak znajomy odpalil autko i bez zadnego probelmu utrzymywałem wiatrak w miejscu nawet mogłem go lekko odepchnąć do tyłu i on powoli wracał i czekam czekam czekam i nic . Pusciłem wiatrak zaczoł sie obrac i dopiero po dodoaniu gazu wiskoza załąpała czy to normalne????????????????????????/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego wentylatorek pomocniczy nie właczył sie wczesniej bo chyba powinien przy 95 stoniach tak wynika z jego specyfikacji

Temp. silnika, którą widzi klimatronik jest brana z innego czujnika. Tak więc gdy silnik ma powiedzmy 95 stopni, to czujnik w chłodnicy widzi/ma w tej chwili, dajmy na to 91 stopni (tym bardziej, że jest zamontowany nisko, a dół chłodnicy zawsze będziesz miał chłodniejszy).

zgasilem autko zapalilem zapłon klimatronik pokazał 100 stopni przytrzymalem palcem wiatrak znajomy odpalil autko i bez zadnego probelmu utrzymywałem wiatrak w miejscu nawet mogłem go lekko odepchnąć do tyłu i on powoli wracał i czekam czekam czekam i nic . Pusciłem wiatrak zaczoł sie obrac i dopiero po dodoaniu gazu wiskoza załąpała czy to normalne????????????????????????/

Visco nigdy nie jest spięte na sztywno, w sensie na 100%.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie wymontowalem to nowe wisko wlozylem stare i oddaje to nowe do reklamacji zobaczymy co bedzie jak mi przysla nowe zaloze bo jak kolega pisał wczesniej to jemu wiskoza działą cały czas powyzej 93 stopni a umnie tak na raty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytrzymalem palcem wiatrak znajomy odpalil autko i bez zadnego probelmu utrzymywałem wiatrak w miejscu nawet mogłem go lekko odepchnąć do tyłu

niedał bym rady u siebie odepchnąć go do tyłu. ni zatrzymywałem go. Na starym visco wiatrak po zakręceniu nim robił blisko 1 obrót, teraz zatrzymuje sie prawie w mejscu.

Sprawdze tą temp na Kanale 49

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytrzymalem palcem wiatrak znajomy odpalil autko i bez zadnego probelmu utrzymywałem wiatrak w miejscu nawet mogłem go lekko odepchnąć do tyłu

niedał bym rady u siebie odepchnąć go do tyłu. ni zatrzymywałem go. Na starym visco wiatrak po zakręceniu nim robił blisko 1 obrót, teraz zatrzymuje sie prawie w mejscu.

Sprawdze tą temp na Kanale 49

Chlopaki w sklepie powiedzieli mi ze mogli zle przewozic albo zle przechowywac na magazynie ( chodzi o polozeine odpowiednia strona do gory pudełka) . U mine na 51 kanale nawet na wylonczonym silniku a wlonczonym zapłonie temp rosnie do 90 i stoi . tazke sprawdz co pokazuje kanał 49 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przytrzymalem palcem wiatrak znajomy odpalil autko i bez zadnego probelmu utrzymywałem wiatrak w miejscu nawet mogłem go lekko odepchnąć do tyłu

niedał bym rady u siebie odepchnąć go do tyłu. ni zatrzymywałem go. Na starym visco wiatrak po zakręceniu nim robił blisko 1 obrót, teraz zatrzymuje sie prawie w mejscu.

Sprawdze tą temp na Kanale 49

Chlopaki w sklepie powiedzieli mi ze mogli zle przewozic albo zle przechowywac na magazynie ( chodzi o polozeine odpowiednia strona do gory pudełka) . U mine na 51 kanale nawet na wylonczonym silniku a wlonczonym zapłonie temp rosnie do 90 i stoi . tazke sprawdz co pokazuje kanał 49 :)

też słyszałem kiedyś że musi być utrzymywane visco w pionie,tak jak jest w aucie[br]Dopisany: 14 Czerwiec 2009, 02:25_________________________________________________Sprawdziłem kanał 49. temp cały czas 88-89 stopni , raz wskoczyła na 90 gdy auto stało. Zgasiłem po chwili znowu odpaliłem temp. nadal na tym samym poziomie (88-89st.)

Kanał 51 po rozgrzaniu cały czas 90 st.

Jeździłem około godzinę , trasa 80%.

Temp na dworze 16-18 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dzisaj pojechałem do kumpla ma a3 z silnikiem 1.8T 99r . odpalilismy audika na postoju i na klimatroniku kanał 49 i czekamy az sie nagrzał . roznica była taka ze u niego wentylator jest elektryczny ale co dziwne autko nagrzało sie do 96 stopni i dopiero włonczył sie wentylator i pilnował mu tych 95 stopni.

Ja dzisja jezdzac po miescie i mała trase około 20 km potem torszke w koreczku zgasiłem autko i wyszedłem do sklepu wracam patrze a tam 107 stopni :confused4: ale szybko mi zeszło do 96 . Zakupilem nowy czujnik od dodatkowego wentylatora i czekam teraz na to nowe wisko z reklamacji załoze wsyztsko i zobaczymy co bedzie.

Ps M3I kurde zazdroszcze ci ze tak ładnie trzyma temp :) ale to jest taka zdorwa zazdrośc:) POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seban nie martw sie :) Ja w swoim 1.8T dlugo walczylem z temperatura ale w koncu doszedlem do stanu idealnego i jest tak jak powinno byc :kox:

U Ciebie to tylko kwestia czasu :)

Ja teraz walcze z 2.7 BiT bo w korku ma 96 ( czyli o 2-3 stopnie za duzo ). Wymieniam jeszcze raz termo, wisko, plyn + odpowietrzenie :D Mechanik okreslil odpowiednio moje podejscie do tematu :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seban nie martw sie :) Ja w swoim 1.8T dlugo walczylem z temperatura ale w koncu doszedlem do stanu idealnego i jest tak jak powinno byc :kox:

U Ciebie to tylko kwestia czasu :)

Ja teraz walcze z 2.7 BiT bo w korku ma 96 ( czyli o 2-3 stopnie za duzo ). Wymieniam jeszcze raz termo, wisko, plyn + odpowietrzenie :D Mechanik okreslil odpowiednio moje podejscie do tematu :kox:

no czekam na nowe wisko czujnik juz mam płyn wymieinałem na zime bo miałem zapchana nagrzewnice ale teraz jak bede wymieniał wisko i czujniek to przeczyszcze układ cały i wymienie płyn i bede czekał na efekty oby pozytywne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś podpowie, co jest nie tak, temperatura na wskaźniku nigdy nie przekracza 90 stopni, ale silnik jest tak gorący, że jak pada deszcz to maska paruje jak stoję na światłach, mam wrażenie, że chyba nie włącza się wiatrak który jest na chłodnicy, klima chodzi ok, na postoju też się nie załącza ale tem na wskaźniku nie rośnie. Trachnięty czyjnik?, chociaż w Audi na diagnostyce wyszło że wszystko ok tylko go wyczyścili (podobno)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...