Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFF] Dziwne zachowanie wskaznika paliwa


Kamill

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj skoro dzien dziecka to pojechałem na stacje i zalałem za 100zł benzynki ( zazwyczaj mam ok. 1/3 baku). Wtedy mialem ok 1/4 wiec jak dotankowalem te 25L wskaznik powinien przekroczyc przynajmniej polowe albo lepiej.

Efakt taki wsiadam do auta przekręcam stacyjkę wskaznik rośnie rośnie i bum spadl z powrotem na dół, za chwile zapalia sie lampka rezerwy :shock: . Po jakis 3 km wskaznik podniósł sie do poprzedniego stanu czyli do 1.4 i tak mam do teraz.

Obstawiam ze to cos z potencjometrem w baku, myślę ze nie byl tankowany od roku wiecej niż polowe baku, a teraz zalałem prawie 3/4 wiec moze cos tam zasniedzialo na takim polozeniu powyzej polowy, albo sie plywak zawiesil, moze jakis ofroad zrobie audicą to sie odwiesi :grin:, ewnetualnie male bara bara na tylnej kanapie :mrgreen: Sam nie wiem, bede obserwowal przez kilka nastepnych dni czy sie podniesie.

[ Dodano: 2006-06-03, 19:36 ]

Juz sie uspokoil i pokazuje troche ponad polowe...

uzupełnij profil - alv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mam podobne objawy - czy ktoś ma pomysł?

[ Dodano: 07-12-2006, 20:08 ]

No i problem rozwiązałem.

Dobrałem się wreszcie do czujnika paliwa w baku.

Sprawa jest prosta:

1) 3 śrubki w bagażniku i zdejmujemy pokrywę rewizyjną do baku

2) odkręcamy dużą plastikową nakrętkę rękami

3) odciągamy dekiel ile się uda jedną ręką

4) drugą sięgamy po czujnik paliwa (takie coś z drutem i pływakiem) i wyciągamy w górę, czujnik jest montowany tylko na wcisk, u mnie wyszedł dość lekko

5) jak mamy czujnik na wierzchu to sprawdzamy czy jest odpowiedni styk pomiędzy ścieżkami czujnika a "ślizgaczem"

6) u mnie był słaby docisk - pomogło lekkie podgięcie drutu od pływaka tak aby bardziej dociskał "ślizgacz"

7) przy zakręcaniu plastikowej akrętki baku należy zwrócić szczególną uwagę na dużą uszczelkę, która może się źle układać! troszkę się z nią pobawiłem ale to nic nadzwyczaj trudnego.

Jak na razie jest OK :grin:

czujnik1.jpg

czujnik2.jpg

czujnik3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli komuś wskaźnik pokazuje głupoty jak np u mnie po włączeniu zapłony paliwa było zawsze więcej, to polecam przeczyścić ściezki na pływaku. Problem od razu znika

Przeczyścić co ? "ścieżki" ? a możesz jaśniej? ja mam inną akcję ... jak zatankuje do pełna ... to "nie od razu" widze po przekręceniu kluczyka ze mam FULL ... mimo że full u mnie to 50 litrów ...

co zatem mam zrobic aby miec od tankowania full ? idzie mi tak do 3/4 ... a potem po "wytrześieniu" troszkę ... leci do końca ... coś się tam "przytkało" ?

z góry dizęki za rady/ew. sugestie,.

kr@mi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 2 zdjeciu widać te ścieżki po których przesuwa się styk. Trzeba je wyczyścić bo sie brudzą poprostu, ja musiałem to wyszorować pastą zaworową. Wyszło ładnie, styki też wyczyściłem i podgiąłem żeby bardziej dociskały. Po wyjęciu pływaka wszystko widać, nic trudnego :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. podlacze sie tu... wskaznik pokazywal zle stan paliwa tzn.: zatankowalem audi do pelna, wskaznik pokazywal full ale po przejechaniu 50 km wskaznik pokazywal 3/4 baku. po nocy w garazu odmienialo mu sie i pokazywal moim zdaniem wlasciwy poziom... troche mniej niz full:) ale po przejechaniu doslownie kilku km wskaznik spadal znowu na 3/4 baku. przeczyscilem styki jak pisano powyzej, na 100% nic nie zrypalem... teraz mam tak: auto zatankowane do pelna... wskaznik polazuje pol baku nastepnie w ciagu kilku sekund zapala sie rezerwa a pozniej znowu wskakuje na polowe baku... i tak caly czas... co to mzoe byc? prosze o pomoc bo juz nie mam koncepcji co do tego:)[br]Dopisany: 15 Czerwiec 2008, 23:48 _________________________________________________odpowiem sobie sam, moze komus sie przyda:) wszystko bylo ok tylko ten drucik na ktorym jest plywal lekko sie wygł:) i nie stykala sie kostka z tymi dynksami... i bylo przerwanie obwodu... drucik lekko podgiety i wszystko jest ok:) pozdrawiam, jh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę o podpowiedz - czy ten plastyk na którym jest osadzony pływak z opornikiem w modelu A4 1.8 ADR Pb sedan z 97r. wyjmuje się tak samo jak jest opisany na zdjęciach na wcisk, czy aby go wyjąc z baka trzeba wyciągną go razem z pompą. Jest on osadzony w plastykowej obudowie pompy, próbowałem go wciągnąć , wyszarpnąć ale nie chciał sie ruszyć.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Pomoże ktoś??

[br]Dopisany: 11 Czerwiec 2010, 09:47_________________________________________________Pomoże ktoś w temacie tego pływaka?/

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Kaczy u mnie w 1.6 pływak jest osadzony tak jakby na ślizgu a od spodu jest zatrzask który trzeba zwolnić podczas wyciągania pływaka do góry. Wyciąganie pływaka nie było łatwe bo też nie wiedziałem jak się za to zabrać bo nie chciał wyjść ale był po prostu "zapieczony".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam troche inny problem , czasami jak przekrece kluczyk to wskazówka nie ruszy sie z miejsca , ale jak wezme i postukam w okolice wskaznika i ponownie przekrece kluczyk , to pokazuje stan paliwa, mial moze ktos do czynienia z taka sytuacja ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...