Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 BFB] Mieszanie olejów


Rafalo

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie miałeś innego oleju, to jest to dopuszczalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nie powinno się robić takich mieszanek ale jeśli to jest incydentalny przypadek to raczej nic silnikowi nie powinno się złego stać. :) Mimo to proponuję sprawdzić przyczynę wycieku oleju i wymianę oleju. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie kiedy ostatni raz sprawdzales poziom i czy bierzesz pod uwage ze jednak autko cos tam bierze jak kazde a po tej dolewce to proponuje wymienic olej jak najszybciej ze wzgledow bezpieczenstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a po tej dolewce to proponuje wymienic olej jak najszybciej ze wzgledow bezpieczenstwa

zapytam DLACZEGO ? z jakich względów bezpieczeństwa ? myslę ze skoro smiało postawiłeś taka tezę, to równie śmiało i jasno odpowiesz mi na te pytanie :mysli: ?

większośc współczesnych oleji jest mieszalnych choc o tym sie nie pisze z czystych względów marketingowych. Sladowa ilośc dodatków stosowanych w olejach w ekstremalnych skrajnych przypadkach mogła by doprowadzic do reakcji chemicznych które przy tej ich ilosci nie powinna wyrzadzic krzywdy. Zmieszanie syntetyku z semi syntetykiem co najwzyej zmieni klase lepkości.

a jak to sie ma do tego bezpieczeństwa i jak najszybszej zmiany oleju ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieszanie syntetyku z semi syntetykiem co najwzyej zmieni klase lepkości.

a ponieważ masz TURBO lepkość ma znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączę się do tematu mieszania i lepkości. To jak dla turbin powinno być? Lepkość większa czy mniejsza? Bo ja mam olej LIQUI MOLY 5W-40 - czy ten olej może być, bo na etykietach reklamowych to aż pieją z zachwytu nad tym produktem w odniesieniu do silników doładowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ponieważ masz TURBO lepkość ma znaczenie...

chcesz powiedziec ze do turbo sie nie leje semisynetyka ?? :polew: poza tym było to dolanie do syntetyka semi s. Jesli bylo by to mieszanie nawet pół na pół to klasa oleju sie nie zamieni na tyle.. i i tak bedzie wyzsza od semi s.

czekam na odpowiedz kolegi odnosnie bezpieczeństwa i jak najszybszej zmiany oleju..

pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzieki za wszystkie odpowiedzi. dzisiaj zauwazylem , ze prawdopodobnie mam drobny wyciek z tylu na uszczelce pod pokrywa silnika. jutro prrzyjezdza znajomy i powinien mi wymienic uszczelke oraz olej z filtrem. Poza tym niepokoj moj wzbudza ubywajacy regularnie plyn w chłodnicy. jakies 4cm co 800km. to chyba tez nie jest normalne, co? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ubywajacego plynu sprawdz opaski na wezach. mi ulatywalo na opasce kolo zbiorniczka wyrownawczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ponieważ masz TURBO lepkość ma znaczenie...

chcesz powiedziec ze do turbo sie nie leje semisynetyka ?? :polew: poza tym było to dolanie do syntetyka semi s. Jesli bylo by to mieszanie nawet pół na pół to klasa oleju sie nie zamieni na tyle.. i i tak bedzie wyzsza od semi s.

czekam na odpowiedz kolegi odnosnie bezpieczeństwa i jak najszybszej zmiany oleju..

pozdrawiam :hi:

oprocz zmiany lepkosci zmienia sie gestosc oraz zmiana optymalnej temp. pracy oleju a poza tym kto zaleca mieszanie roznych olejow roznych marek zastanow sie kolego nad krytyka innych najpierw pomysl a pozniej mow i pisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteśmy przy dolewaniu i innych właściwościach oleju (starego lub nowego), mam pytanko w kwestii jazdy gdy na liczniku wyskoczy napis "Service INSP". Czy jeżeli nie zostanie skasowany w/w napis to czy przypadkiem w pewnym momencie komputer nie odetnie zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bzdura.

Inspekcje są czysto informacyjne, nie mają wpływu na jazdę i tryb awaryjny. Można z tym jeździć i 10 lat, jeśli dba się o samochód i wymianie regularnie to co potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprocz zmiany lepkosci zmienia sie gestosc oraz zmiana optymalnej temp. pracy oleju

gęstośc która nadal zostaje pomiędzy syntetykiem a semi a więc wszytsko jest ok :] poza tym nadal nie odpowiedziałeś mi jak to sie ma stricte do bezpieczeństwa ??

a poza tym kto zaleca mieszanie roznych olejow roznych marek zastanow sie kolego nad krytyka innych najpierw pomysl a pozniej mow i pisz

nikt nie zaleca, bo to jest czysty marketing.. każdy poleca swój produkt i oczekuje zysków.. tak samo ma sie to innych płynów czy części.. Akurat mieszanie oleji róznych marek ma sie jak piernik do wiatraka, jesli już to ich specyfikacja i jakośc.. - czy chcemy czy nie rynkiem rządzi ekonomia i nie szybko doczekamy sie chwili kiedy na oleju marki "xyz" będzie napisane "mieszalny z innymi olejami"

I nie krytykuje Ciebie, tylko zadałem proste pytanie ? na które chcialem uzyskac odpowiedz..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sluchaj od olejow to ja mam tez specialiste co twierdzi ze samochod bez kropli oleju moze zrobic pow.500km albo jezdzic po parkingu caly dzien, lub ze w aucie wcale nie trzeba wymieniac oleju to jezeli mozna mieszac to po jaki h...j mamy oleje syntetyczne polsynt mineralne itd no po co tomcioo lub jezeli dolal po pieciu tysiacach ten polsynt i ma jeszcze 10tys do przelatania to wg ciebie ma jezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...