Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BLB] Niestety kolejny przypadek ciśnienia oleju - jak narazie rozwiązany


Ghostrider

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, koledzy (i koleżanki oczywiście) mam pytanie mianowicie temat napedu pompy oleju jest mi znany i niestety przytrafiło sie to bratu jak był moim autem w barcelonie, dzisiaj zaczeto rozbierać moje auto i na pierwszy ogień poszła turbina no i niestety jest uszkodzona wir niczek zamiast sie kręcić to lata na lewo i prawo u to jest moje pytanie:

wyczytałem z ETKI że jest to niby turbina o oznaczeniu 038 145 702 G (fizyczny numer będę znal jutro bo jest juz wymontowana i do mnie jedzie), czy da sie zamiast tej samej turbiny zamontować turbinę o oznaczeniu 03G 145 702 bodajże J chodzi o tą: Turbina jest ona co prawda z czujnikiem pod DPFa a u mnie go niema lub też inna turbinę o oznaczeniu 03G 145 702 H (od 2.0 TDI 170KM) bo skoro i tak musze kupić to może kupić juz mocniejsza bo i tak w przyszłości planowalem wirusa.

napęd pompy oleju jak i stan napedu będzie tez sprawdzany wiec kto wie czy nie skonczy sie to SWAPem ale to sie jeszcze okaże.

A i jeszcze jedno pytanie w wątkach o SWAPie jest wszędzie napisane o silniku BKD i teraz czy chodzi o sam blok silnika (i da się wykorzystać osprzęt od tego co jest) czy o kompletny silnik z całym osprzętem bo nie udało mi sie tego nigdzie doczytać (być może przeoczyłem coś)

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

PS Błędy udało mi się zczytać i są następujące:

464C:70 P1588 Zawory łożyskowania silnika-N144/145 przerwa TAK Lamp OFF <-- poduszka silnika ma ułamany czujnik

412B:50 P0299 Regulacja ciśnienia doładowania przekroczona dolna granica regulacji NIE Lamp OFF niezakwalifikowany

463A:20 P1570 Zablokowany komputer sterujący NIE Lamp OFF sporadyczny

0722:60 Czujnik kąta skrętu kierownicy -G85-, zasilanie nap. zacisku 30 TAK Lamp OFF <--- to było w sterowniku od ABSu a bratu "skończyły się" hamulce (twardy pedał) jak to wszystko sie stało

0214:22 Napięcie zasilania NIE Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny

Dziwny format bo są z programu VAG CAN PRO

No i reszta bledów (już nie po Canie):

Control Module Part Number: 8E0 920 901 D

Component and/or Version: KOMBI+WFS 4 H12 0110

Software Coding: 0006141

Work Shop Code: WSC 00233

3 Faults Found:

01176 - Key

004 - No Signal/Communication - Intermittent

00668 - Supply Voltage Terminal 30

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

01304 - Radio <--- Tym sie nie przejmuje bo nie mam oryginalnego radia

004 - No Signal/Communication

Control Module Part Number: 8E0 959 433 BQ

Component and/or Version: Komfortgerát T01 3332

Software Coding: 07024

Work Shop Code: WSC 06325

Additional Info: 8E1959801G Tőrsteuer.FS BRM 0406

Additional Info: 8E1959802E Tőrsteuer.BF BRM 0205

Additional Info: 8E0959801A Tőrsteuer.HL BRM 0205

Additional Info: 8E0959802A Tőrsteuer.HR BRM 0205

5 Faults Found:

01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01331 - Door Control Module: Driver Side (J386)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01332 - Door Control Module: Passenger Side (J387)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01333 - Door Control Module: Rear Left (J388)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

01334 - Door Control Module: Rear Right (J398)

53-10 - Supply Voltage Too Low - Intermittent

Domyślam się że większość błędu spowodowana była akumulatorem który się rozładował

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy sprawdzono w jakim stanie jest naped pompy olejowej? napisales ze problem dotyczy cisnienia oleju, jakiekolwiek prace rozpoczalbym od dolu silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały osprzęt silnika wykorzystujesz ze swojego BLB.Potrzebujesz silnik od BKD bez osprzętu.Może to pomoże przeczytaj ,nie ma tego dużo .Jest tam też pare fotek które zrobiłem podczas tego manewru.http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_brak_cisnienia_oleju_w_blb-t72740.0.html;msg805689;topicseen;highlight,brak+ci%C5%9Bnienia+oleju+w+blb#msg805689

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy sprawdzono w jakim stanie jest napęd pompy olejowej? napisales ze problem dotyczy cisnienia oleju, jakiekolwiek prace rozpoczalbym od dolu silnika...

Dół rozebrany i wygląda to następująco

Ts1HwX8S.jpg

Ts1Hy5u0.jpg

Ts1HyTmS.jpg

Ts1HAy7S.jpg

No i okazalo sie ze jakiś partacz grzebał przy silniku we Włoszech (bo z Włoch jest auto) i zobaczcie

jak radził sobie z śrubami jak nie mógł odkręcić (a jaki klucz dynamometryczny miał w rączkach...) :wallbash:

Ts1HD7g9.jpg

A o usuwaniu starej masy uszczelniającej to już nie wspomnę

Ts1HGQJA.jpg

Co o tym sądzicie da się to jeszcze uratować??

Na pewno pompa do wymiany i turbina, imbusik w sumie niewielkie ślady ale będzie na pewno nowy.

Wszelkie sugestie mile widziane

Pozdrawiam

Borys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zdjęciach nie widzę takiego zużycia trybów, napinacza ani imbusika, które mogłoby spowodować brak napędu pompy oleju a w konsekwencji brak ciśnienia. Najbardziej zużyty jest dolny tryb, ale nie na tyle żeby łańcuch przeskakiwał.

I jeszcze jedna rzecz: po ostatniej literze oznaczenia na zabieraku (imbusiku) można poznać czy był wymieniany. Jeśli jest D - znaczy że był. Wygląda na prawie nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na zdjęciach nie widzę takiego zużycia trybów, napinacza ani imbusika, które mogłoby spowodować brak napędu pompy oleju a w konsekwencji brak ciśnienia. Najbardziej zużyty jest dolny tryb, ale nie na tyle żeby łańcuch przeskakiwał.

I jeszcze jedna rzecz: po ostatniej literze oznaczenia na zabieraku (imbusiku) można poznać czy był wymieniany. Jeśli jest D - znaczy że był. Wygląda na prawie nowy.

tez mi sie tak wydaje ale obstawiam ze przyczyna calej awarii byla pompa oleju dlatego nie bylo cisnienia ale mylic sie oczywiscie moge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij zębatkę z obudowy i obejrzyj dokładnie jedno i drugie czy nie ma śladów zużycia.Jak robiłem swap z BLB na BKD to pompa oleju w BLB miała wżery .Zmieliła sprężynke od napinacza łańcucha ,ale nie wiem jak się tam dostała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zębatka (mała - koło łańcuchowe 03G 103 333E) oraz zbierak 03G 115 281A już mam zamówione w serwisie audi (auto viva) koszt w sumie 39zł, pompa będzie brana nowa z innego źródła bo w audi chcą 705zł a znalazłem za 500zł tez nową wiec wole te dwie stówy na turbinę odłożyć.

Duża zębatka i ślizgacz wyglądają ok nie widać po nich zużycia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz niby ok jest ale juz sie dowiadywalem i kosztuje 225zl[br]Dopisany: 05 Październik 2009, 14:25_________________________________________________Koledzy mam pytanie poszukuje turbiny niestety nie stoję najlepiej finansowo w tej chwili dlatego zdecydowałem się na kupno turbiny regenerowanej, jeśli ktoś wie czy mógłby napisać czym różnią się poszczególne turbiny o nr:

038145702 (ja mam swoją uszkodzoną z literką E) a np: K,J,N,G

Jest kilka aukcji na allegro którymi jestem zainteresowany mianowicie:

MotoMaximus

Tu albo dostane już zregenerowaną z literką E i odeślę starą albo za te same pieniądze zregenerują mi moją jeśli nie będą mieli gotowej. No i dają gwarancję na 2 lata i do tego FVat

Turbosprężarki

Trochę tańsza ale tylko rak gwarancji

Bardzo kusząca ale brak pisemnej gwarancji i FVat

MotMar1

Mam jeszcze kilka na oku ale jeśli się różnią to właśnie samą literką w nr VW/Audi bo oczywiście później jest też różnica w opisie na blaszce u mnie jest np V110 a na innych jest V550 itp.

Dokładny opis mojej turbiny (spisany z tabliczki) to:

GT1749VA

GS4 038 145 702 E V110

717858-2 s/n: EHC1603T

Za wszelkie podpowiedzi bardzo dziękuję.

Pozdrawiam

Borys O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghostrider jaki masz przebieg? :mysli:

117tkm

u mnie polecialo od turbiny podobno

Pompe olejowa mam juz nowa, 2 zbierami wiec jeden bede mial na zapas :) , turbo wyslalem do Motomaximus z Rudy Śląskiej, przy okazji calej tej roboty zmieniam tez rozrzad bo mialem go robic na 120tkm i tez juz go u siebie mam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ghostrider jaki masz przebieg? :mysli:

117tkm

u mnie polecialo od turbiny podobno

Pompe olejowa mam juz nowa, 2 zbierami wiec jeden bede mial na zapas :) , turbo wyslalem do Motomaximus z Rudy Śląskiej, przy okazji calej tej roboty zmieniam tez rozrzad bo mialem go robic na 120tkm i tez juz go u siebie mam

ale jak od turbiny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem z tego co brat mi mowil (bo pojechal moim autem do barcelony) zajechali szczesliwie na miejsce i po 3 dniach chcieli gdzies tam jechac wszedl do garazu hotelowego i odpalil auto ruszyli ujechali kawalek auto stracilo moc, po czym stracilo hamulce i nastepnie pokazal sie komunikat o cisnieniu oleju po czym zgasil silnik. po sciagnieciu auta do polski i rozebraniu go mozna bylo zobaczyc ze turbina jest trafiona. Jedna łopatka od wirniczka "gorącego" miała kawałęczek wyłamany reszta byla ok, jednak można bylo wirniczkiem ruszac na lewo i prawo (w osi pionowej po ok 0,5 cm). Po rozebraniu dołu napęd pompy w porządku napinacz sprawny zebatki nie wyrobione imbusik ma bardzo delikatne "przytarcie" ale nie az takie zeby chocby raz obrócił sie w gniezdzie czy to pompy czy w walku. jedyna rzecza ktora jeszcze zobaczylem to tak jak widac na tym zdjeciu z zbierakiem ta "gwiazda" z której sklada sie pompa oleju ma na sobie malenkie wrzerki tak jak by tam sie dostal bardzo drobniutki piasek (choc go tam nie znaleziono). Wiec po tym jak wyglada zebatka mala mam pewnosc ze ktos cos tam dlubal a ze auto z wloch to brak jakiej kolwiek historii auta.

Wiec obstawiam ze brak cisnienia byl spowodowany albo rozwalona turbina (odpadl jakis kawalek nagaru czy cos rozwalil ten kawaleczek jednej lopatki z wirniczka stracila wywazenie i rozwalilo "gniazdo" w miejscu smarowania (nie jestem fachowcem i nie umiem inaczej tego opisac), powstala nieszczelnosc w miejscu smarowania i wciagnelo troche oleju), albo sama pompa olejowa przez te wzerki nie dawala odpowiedniego Cisnienia. Wszystkie bledy jakie byly sa w pierwszym poscie.

Brachol bedac w Barcelonie scholowal auto do Audi i tam po ogledzinach odpalili auto ponownie i na wolych obrotach chodzilo normalnie jak koles dodal gazu i obroty polecialy powyzej 2000 to auto zaczelo koszmarnie kopcic na czarno i po chwili pojawila sie kontrolka braku cisnienia a jak sie odpuscilo to zgasla po tym auto zostalo zgaszone i wiecej nie bylo odpalane. Diagnozy oczywiscie bracholowi nie podali (po angielsku oczywiscie nie potrafia gadac a tlumaczka nie potrafila przetlumaczyc o co im chodzi), powiedzieli tylko ze naprawa bedzie trwala od 3-4 tygodni :shocked: . Tak wiec auto trafilo na tira i wrocilo do polski.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niedobrze ze uruchamiali.

na towim miejscu poszukalbym tego odlamanego kawalka z turbiny w dolocie.

skoro silnik bedzie rozebrany obejrzalbym stan gladzi oraz panewek walu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

okazało się, że to jednak nie była wina turbo (uszkodziło się przez brak ciśnienia) a winowajcą całej tej operacji było wyrobione gniazdo wałka po złożeniu za pierwszym razem wszystkiego do kupy pojezdzilem 1000km i po pierwszych ostrzejszych mrozach awaria powróciła i dopiero wtedy wyszło, że to gniazdo wałka ( poprzedni mechanik to d*pa a nie mechanik ale co zrobic) auto trafiło w końcu w dobre ręce (choć warsztacik mały ale panowie zajmują sie tylko i wyłącznie naprawą silników) zdemontowali miche i wałki i jak sprawdzili zbierak idealnie trzymał w wałku na długości jakies 1-2 milimetry po wysunieciu go o te 2 milimetry mozna bylo sobie nim krecic bez zadnego oporu ;( w tym momecie sie troche załamałem no ale co zrobić zacząłem szukać BKD a, że siedze na codzień w Warszawie a pochodze z Konina a warsztat jest pod Koninem tak więc tata mój jeździł do warsztatu rozmawiać z mechanikiem. W trakcie rozmowu mechanik zapytal mojego ojca wprost czy chce pojezdzic tym autem czy szybko sprzedac, ojciec oczywiscie powiedzial, ze pojezdzic no to mechanik powiedzial ze w takim razie to on musi miec ze 2 dni bo musi z kims pogadac. Dwa dni pozniej dostaje informacje ze wymyslil sposob na naprawienie uszkodzonego gniazda w wałku i ma juz firme ktora tego dokona no i ze nie musze juz szukac BKD. W kazdym badz razie gniazdo w moim wyrobionym wałku zostało naprawione i teraz trzyma na całej długości zbieraka jaki wchodzi w wałek i jest IDEALNIE dopasowane sam osobiscie pojechalem w weekend i tuz przed montarzem wziolem do lapki zbierak i walki i sam sprawdzalem jak to wyglada i jak jest spasowane (podobno wycinane jakos laserowo odpowiednio do rozmiaru zdjetego z zbieraka pozniej na jakis maszynach wywazane itd - dokładnie jak to jest robione sie niestety nie dowiem) chciałem nawet zdjęcie zrobić jednak mechanik mi nie pozwolił jak to stwierdził nie bede mu chleba zabierał - ja sprzedam pomysł jak to i gdzie zrobic a on nie bedzie miał roboty i dodal tez ze teraz predzej zbierak peknie niz gniazdo w tym walku sie wyrobi, w kazdym badz razie da sie jednak naprawic nasze kochane walki i szczerze powiem wygladalo to gniazdo tak jak by z fabryki przywiezli mi nowe walki. Przy tym calym zabiegu rozbierali tez silnik zeby zobaczyc czy gladzie panewki itp nie dostaly w ucho i na moje szczescie wszystko jest elegancko i nie bylko dodatkowych nie milych niespodzianek.

Sorry za dlugiego posta ale chcialem podzielic sie z wami nowina..

Jak narazie odkad odebrałem auto (po tej juz docelowej naprawie :) ) zrobilem ok 550 km i wszystko smiga az milo, autko zalane motulem, po wymianie turbiny, rozrzadu wraz z pompa wody na zimnym odpala pieknie na cieplym trzeba troche krecic jak to w blb no teraz mnie czeka jeszcze zmiana plynu hamulcowego ale juz zabraklo zlotowek zeby to jednorazowo wszystko zrobic...

Oczywiście bede informował Was jak auto sie spisuje i czy twu twu twu "awaria" powrocila czy nie a jesli by ktos chciał namiary na warsztat to prosze pisac na PM bo nie wiem czy mogę tak tu reklamować. Tak czy inaczej w sprawach silnikowych (czy desel czy benzyna bez znaczenia) POLECAM tego "mojego" mechanika.

PS orietacyjne koszta takiego zabiegu (zdjecie michy, walkow, naprawa gniazda walkow, ogledziny, zlozenie do kupy itd) ok 2000zł ale kwota za kazdym razem ustalana jest idnywidualnie ( i mozna sie targowac :) )

Pozdrawiam

Borys O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę ewentualnie podać CI namiar na mechanika u którego naprawiałem auto a gdzie i jak on "robił" nowe gniazdo tego niewiem - namiar wyślę CI na PM a jak jakiś moderator zajz tu i zezwoli na podanie danych ogólnie to podam

Pozdrawiam

Borys O[br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 14:52_________________________________________________Koledzy tak jak pisałem, od naprawy przejechałem już ok 2000 km jazda bardzo mieszana i nie ma na razie jakichkolwiek problemów. Nawet na dojazdach do świateł nie "blokują" sie obroty ani nic tego typu sie nie dzieje. Jedyne co to trzesie ale trochę mniej niż przed zabiegiem.

Pozdrawiam

Borys O

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...