Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Istne czary z temperaturą silnika


Surowek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od tygodnia jeżdżę po serwisach i nikt nie wie o co chodzi. Samochodzik A4 Avant 97, 1.8/125 KM. Podczas jazdy w trasie kiedy przy prędkości około 100 km/h zjeżdżając z górki wrzucę na luz to rośnie temperatura silnika z 90 do ok 110-115 st. Kiedy ponownie wrzucę bieg, temperatura normuje się i wraca do 90 stopni. W mieście jak stoję w korkach tematu w ogóle nie ma, wszystko jest OK do momentu jak zgaszę silnik. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym jego przekręceniu temperatura wskakuje na 115 st. Cofam kluczyk i ponownie przekręcam zapłon - jest OK. Jak powtórzę ta czynność po 4 sekundach to temp znowu jest wysoka (nie ma na to reguły, raz jest ok raz jest 115)

Samochód trafił do mechanika. Na VAGu nie wykazał żadnej konkretnej awarii. Został wymieniony termostat - nic nie pomogło, był kontrolowany czujnik temperatury silnika - bez zmian. Z tego co mechanik mówił to pompa wody wygląda na nową (samochód mam od 3 miesięcy) i obecnie mechanik rozkłada ręce. Ktoś coś wspominał że przyczyna może być uszczelka pod głowica ale to nie jest potwierdzona sprawa. Czy ktoś się spotkał z podobnym problemem. Najgorsze jest to ze ta temp wzrasta na luzie podczas jazdy i maleje jak wrzucam z powrotem na bieg. Stojąc w korkach temperatura utrzymuje się na 90 st.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek info.

[ Komentarz dodany przez: Iceman: 09-05-2007, 19:17 ]

zapraszam na poczatek do działu Newbie i zapoznania sie z regulaminem

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 10-05-2007, 09:00 ]

odblokowane

zmieniłem temat...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem identyczny problem w starym Renault Megane mojej malzonki-dokladnie te same objawy. Wymiana termostatu, pompy i jeszcze kilku innych elementow o ktorych pewnie nawet nie wiem nic nie dala. Okazalo sie ze poprzedni wlasciciel mial uszkodzona nagrzewnice i poblokowal jakies rurki w ukladzie chlodzenie by tam plyn nie wplywal ;) (wlozyl do jeden z nich najzyczajniejszy gumowy korek). Po wyciagnieciu korka wszystko gralo :)

Nie wiem czy w Twoim przypadku jest to samo... może są gdzieś jakieś niefabryczne zmiany w ukladzie chlodzenia?

[ Komentarz dodany przez: piotr1602: 10-05-2007, 09:57 ]

jeszcze raz cos napiszesz nie znajac regulaminu dostaniesz ostrzezenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponowałbym zrobić to (zjazd z górki na luzie) z Vagiem podłaczonym online podczas jazdy i obserwować temp. bo wskaźnik na budziku z reguły głupoty pokazuje (nie jest za dokładny)

podmieniłbym jeszcze czujnik temp., a jak to nie pomoże to agentów Mulldera i Scully (nie wiem czy dobrze napisałem) do niuni ściągnąć bo to normalnie archiwum X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojezdzij monitorujac temp na klimatroniku lub/i na VAGu. Przed wymiana i po wymianie termostatu masz dokladnie te same objawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma szans aby w 4s temperatura skakała o 25'C. Jest to fizycznie niemozliwe.

Stawiałbym na jakis błąd odczytu. Spróbuj wymienić czujnik temperatury (są dwa - wymień ten 4 pinowy) - koszt 82zł.

Alternatywnie możesz podpiąć VAGa i zobaczyć co pokazuje. Wskańnik na tablicy i wskaźnik do VAGa są zasilane innymi czujnikami - jak temperatura będzie się różnić, np. na tablicy 115'C a w VAGu 90'C - to masz na 100% walniety czujnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i dzięki za wszystkie rady.

Na dzień dobry został wymieniony termostat (takie same objawy przed jak i po wymianie) a potem był sprawdzany czujnik temperatury silnika i jest sprawny.

Dziś pojechałem do kolejnego mechanika. Jadąc przez miasto utknąłem w ogromnych korkach. Temperatura cały czas 90 st. Dojechałem do mechanika, zgasiłem silnik i po ponownym przekręceniu zapłonu było już 100 st. Mechanik uwierzył że coś jest na rzeczy J

Samochód został podpięty do Vaga (ja sam nie dysponuje takim sprzętem a mechanicy nie są skorzy do jeżdżenia i badania temperatury na trasie - nie maja czasu) Kiedy na Vagu temp była 105 st, na budziku sięgała 100 - tutaj nie włączył się drugi wentylator, który ma się włanczać przy temp 102 st. Została postawiona diagnoza:

- czujnik drugiego wentylatora albo

- uszczelka pod głowicą

Warto jeszcze napisać, że przy pracującym silniku i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego płyn chłodzący podchodzi do góry i się wylewa, poczym opada z powrotem.

Dziś został wymieniony czujnik wentylatora (70zł z robocizną). Drugi wentylator włącza się jak silnik osiągnie 102 st. Może to pomoże, jutro sprawdzę go na trasie a jak dalej będzie się grzał to zostaje wymiana uszczelki pod głowicą (koszt ok 900 PLN) :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u kolejnego mechanika, który twierdzi że z tą uszczelką pod głowica to by się wstrzymał. Zmierzył ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym - 1.4 atmosfer, nie mam ubytków płynu ani nie czuć w nim spalin.

Jestm umówiony na 26 maja na jazdę z podpiętym komputerem bo padło podejrzenie ze po wymianie tych wszystkich rzeczy (termostat, czujnik temp. silnika i czujnik drugiego wentylatora) to ciała daje sam wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej. Nie ozostaje mi nic innego jak czekać. Jesli to jest to, to 900 PLN zostaje na paliwo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli zgasisz i znów załaczysz rozgrzany motor to normalne że temp. podskoczy chwilowo, bo blok nagrzany a obiegu cieczy ani wiska nie ma :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam problem z temperatura dokladnie w takim samym modelu audi. Tylko u mnie objawy sa troszke bardziej oczywiste bym powiedzial..podczas jazdy w miescie temp 90stopni jak stoje w korkach temp skacze do 100-110 i jak rusze to odrazu spada do 90 ;/ Obdstawiam u mnie na sprzeglo wiskozowe. A u ciebie byla wogule o nim mowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem w trasie, objawy przegrzania jadąc na luzie ustapiły - wiec była to pewnie wina czujnika drugiego wentylatora, który się powinien włanczac przy 102 st. On teraz działa :)

Logiczne jest że silnik po zgaszeniu oddaje temp. ale czy u Was też to jest aż taki skok temp. U mnie przy pracującym silniku i wskazowce na 90 st. po zgaszeniu i ponownym przekręceniu zapłonu jest 100 st. Odpalasz silnik i temperatura sie normuje spadając do 90 st.

Całe szczeście widac światełko w tunelu - 26 maja umówiony do mechanika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje ze wybrałem dobry wątek, choć w tym temacie ich nie brakuje. Chcę się podzielić moim przypadkiem. Mam Audi A4 1,8 od trzech miesięcy (od 3000km LPG), a gdzieś od miesiąca borykam sie z problemem wysokiej temperatury cieczy chłodzącej. Wskakuje na ponad 100 stopni i jeżeli poruszam sie w ruchu miejskim, zatrzymywaniem sie na światłach, korki itp. to nawet powoli wzrastała do 110.

Wymieniłem termostat - nic, to samo, a nawet gorzej; wymieniłem czujnik załączający drugi wentylator i to trochę pomaga bo jak temperatura skoczy na 100 - 105 to za jakiś czas spadnie do 90, później wzrasta i tak wkoło. Ostatni staram sie omijać korki żeby nie stwarzać sytuacji przegrzania. Z tego co wszyscy piszą temperatura po rozgrzaniu powinna stać prawie bez zmiennie na 90stopni. Gdy jadę w trasie - trzyma ładnie na 90 stopni.

Ciekawa sprawa bo na początku wskazówka temperatury wariowała tzn. wahała sie od 0 do 90, wskazywała różnie ale nigdy nie przekroczyła 90.

Płyny i oleje wszystkie wymienione.

Nie wiem jaki wpływ ma instalacja LPG, bo cała akcjka rozpoczęła sie gdzieś po około 1000km na LPG.

Najgorsze w tym wszystkim jest to że obawiam sie ze jest to uszczelka pod głowicą.

Lekko ubywa mi płynu, gdzieś na 1000kim około 0,5 l, wycieków nie mogę zlokalizować.

Olej w silniku - jest lekki ubytek około 2-3mm na bagnecie po 5000km, ale może dlatego ze jest LPG.

Plam oleju w zbiorniku wyrównawczym nie widać. Dymu z tyłu nie widać.

Stracił trochę na mocy - ale może dlatego ze jest LPG. Spala mi około 11,5 litrów LPG (z klima) (8-9 Pb) i do 16 litrów w mieście (na Pb nie sprawdziłem).

W tej chwili to pozostało mi tylko wymienić sprzęgło wiskozę (objawów luzów, zużycia nie widać) albo pompę wody (?) i w ostateczności uszczelka pod głowicą.

A i o co chodzi z odpowietrzaniem, w niektórych wątkach piszą że odpowietrzenie układu zabiera im trzy dni???

Jeśli ktoś ma jakieś wskazówki lub uwagi bardzo proszę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczy Pierwsze sprawdz na klimatroniku na kanale 49 jaka jest temperatura w roznych warunkach, bo zegar nie zawsze pokazuje prawidlowa temperature, jezeli bedziesz mial temperature w normie po sprawdzeniu klimatronikiem znaczy ze czujnik masz do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Napisz jaki termostat wsadziłeś?? Jak zamiennik to nie masz gwarancji ze będzie w porządku, ja miałem podobny problem, i czytając parę wątków tym to wiem ze z zamiennikami nie zawsze wychodzi na dobre, ja akurat kupiłem nowy w ASO z uszczelka koszt 100zl. wymiana 20zl.

No ale pozostaje jeszcze uszczelka moim zdaniem 1000km i 0.5l płynu to dużo!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, tak jak pisałem 26 maja byłem u kolejnego mechanika i on kategorycznie wykluczył uszczelkę pod głowicą wskazując na wiskozę Jutro jadę ją wymieniać (imprezka wyceniona na 250 zł + robocizna) i mam nadzieje że to pomoże.

Sytuacja którą opisał Kaczy jest podobna, tylko u mnie samochód w korkach sie nie grzje, temp wzrasta dopiero po wyłączeniu silnika, po 10 sekundach jak przekrece zapłon, temp wynosi 105 st.

Ja wymieniłem termostat (założony jest VERNET), czujnik temp silnika i czujnik drugiego wentylatora - po tej ostatniej wymianie ustąpiły przegrzania na trasie.

Zaznacze że nie mam ubytków płynu jak również oleju. Instalacja LPG założona we wrześni 06 i przejechane ok 18 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Kaczy jaką masz instalację?

Możliwe, że gdzieś ci się poci przy reduktorze lub innym elemencie i stąd ubytek.

Stawiałby raczej na czujnik temp.. Sprawdź na klimatroniku, blacie i vagu temperatury i je porównaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatronic mam nie fabryczny tak więc jedynie na VAG'u mogę sprawdzić temper..

Co do termostatu - znajomy mechanik który mi wykonuje tematy związane z mechaniką zapewnia ze termostat jest OK, nie pamiętam nazwy (57zł).

Ale faktycznie, wyczytałem w paru postach o problemach z nie oryginalnymi termostatami.

Jaki wpływ na to wszystko może mieć odpowietrzanie?? Bo tak prawdę mówiąc to były trzy podejścia: wymiana płynu, wymiana termostatu i wymiana czujnika wentylatora. Wiem o odpowietrzaniu na wężu do nagrzewnicy. Jak go poluzuje to płyn wycieka, a przewody są gorące.

Zobaczymy co powie kolega Surowek po wymianie wiskozy.

Instalacja gazowa - STAG300. No i chyba trzeba będzie wydać te 40 zł i podjechać na VAG'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Ja też ciągle problemy z temperaturą, tylko w drugą stronę. Silnik ciągle niedogrzany, 5 miesięcy temu wymieniłem termostat, bo temp. była za niska, przez jakiś czas było ok choć ciągle wolno się grzał, teraz znowu wskazówka na blacie ani drgnie a na klimatroniku na 49 kanale pokazuje podczas jazdy nawet 30 stopni, tylko jak upał jest to 65, 70 stopni. Nie wiem jaki termostat założony był, ale pewnie zamiennik bo tani, dlatego moja prośba jakbyście jeszcze raz mogli polecić dobre termostaty. :rolleyes: Mam nadzieję, że jak teraz założę dobry to mi znowu po paru tysiącach nie walnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...