Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Regeneracja przerywacza kierunkowskazów (po II lifcie)


Dr.Vee

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj na warsztat wziąłem przerywacz kierunkowskazów. Symptomami niedomagania było okresowe blokowanie się przerywacza w pozycji "włączony" i w efekcie brak pulsacyjnej pracy kierunkowskazów.

W moim aucie (rocznik 1999) przerywacz jest zintegrowany z włącznikiem świateł awaryjnych, który znajduje się za panelem centralnej konsoli.

Żeby dostać się do zespolonego przerywacza/wyłącznika należy zdjąć ramki z konsoli centralnej. Ramki są mocowane na wcisk. Najprościej otworzyć popielniczkę, pociągnąć za krawędź dolnej ramki, a następnie zdjąć górną ramkę.

Ts2kDZlr.jpg

Z wyjęciem przerywacza może być problem. Przerywacz jest mocowany na wcisk, ale ciężko go uchwycić. Mi udało się wyjąć czerwoną przykrywkę przycisku, a następnie wyciągnąć zespół przerywacza chwytając go kombinerkami.

Po odpięciu złącza zasilającgo mamy przed sobą zamknięty zespół przerywacza:

Ts2qoTnS.jpg

Otwieramy obudowę od strony złącza, wsuwając dwa niewielkie wkrętaki po stronie krótszych boków.

Po zdjęciu obudowy (uwaga na trójkątną płytkę z diodami) widać dwa przekaźniki oraz garść elementów dyskretnych:

Ts2qp_dS.jpg

Za przerywanie pracy kierunkowskazów odpowiada przekaźnik po lewej stronie - ten po prawej odpowiada za funkcję świateł awaryjnych.

Zapewne powodem wadliwej pracy jest "sklejanie się" lewego przekaźnika. Można to sprawdzić ręcznie zwierając przekaźnik dociskając kotwicę np. wkrętakiem. Prawidłowo działający przekaźnik po odjęciu nacisku powinien samoczynnie odskoczyć za każdym razem. Przekaźnik od świateł awaryjnych może posłużyć jako wzór prawidłowego działania, gdyż na pewno jest mniej zużyty :)

Jeśli przekaźnik nie działa poprawnie, to może pomóc np. spryskanie styków preparatem Kontakt K60 i delikatne odgięcie sprężyny odpowiedzialnej za powrót kotwicy przekaźnika. Po sprawdzeniu, że wszystko działa, montujemy wszystko w odwrotnej kolejności (znów uważamy na diody podświetlające przycisk) i cieszymy się poprawanie działającymi kierunkowskazami :)

Uwagi i poprawki mile widziane.

Pozdrawiam,

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak to możliwe, ale ja mam inne bebechy w tym ustrojstwie :wallbash: nie zrobiłem fotki ale przy wydrukowanej tej z rozebrana moja rózniła sie tymi kondesatorami czy jak to nazwać, tu są dwa takiej samej wielkosci, a u mnie jeden był wyraźnie wiele większy od drugiego i nie było tych elementów zaznaczonych strzałkami u mnie :wallbash:

Problem został :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kowi87 - bez zdjęcia ciężko coś powiedzieć...

Jeśli przekaźniki są w plastikowych obudowach to właściwie są nierozbieralne.

Możesz wylutować je i wymienić, ale pewnie taniej wyjdzie wymiana całego modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kowi87 - bez zdjęcia ciężko coś powiedzieć...

Jeśli przekaźniki są w plastikowych obudowach to właściwie są nierozbieralne.

Możesz wylutować je i wymienić, ale pewnie taniej wyjdzie wymiana całego modułu.

No zdjecia nie zrobiłem zapomniałem, ale wiem ze był inny niestety, musze sie rozejrzeć za takim przerywaczem po alegro :disgust:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wziąłem się swój bo już mało kiedy działał poprawnie :kwasny: (stukanie w niego już nie pomagało :gwizdanie:) i mam małe spostrzeżenia :naughty:

- przy wyjmowaniu przerywacza najlepiej wyjąć najpierw szufladkę na kubek i te trzy przyciski od halogenów i ASR/ESP

RCP6S.jpg

wtedy uzyskamy lepszy dostęp do włącznika i możemy go podważyć dwoma wkrętkami

c8ba66062254ff81m.jpg

-nie odginałem żadnej blaszki bo nie za bardzo jest co i jak, wpadłem na pomysł żeby włożyć zapałkę miedzy blaszkę/sprężynę a kotwicę :good: [to spowodowało maksymalne odchylenie się styków i teraz śmiga jak nowy :kox:]

5d064af804335029m.jpg

e2dc778f99bcd403m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie obrazka nr 1 (tzn wyciągnięcia tych 3 przycisków i kubka na napój) Bo za żadne skarby niechce mi sie to wyjąc juz nie wspominając o samym przerywaczu :/ Pytanie odnośnie tych 4 czerwonych strzale. Ja mam tam podważyć czy co zrobić, bo męczyłem sie prawie godzinę i nie udało mi sie tego wyciągnąć :/

Edit :

Udało mi sie wyciągnąć ten przerywacz tylko mam pytanie jak go "rozłożyć" ?? Nie widze tu żadnych śrubek, ani nic ?? Jakieś porady ?

Będę bardzo wdzięczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

Podobnie jak kolega kowi87 mój przekaźnik wygląda inaczej niż przedstawiowny przez was na zdjęciu.

sOCkS.jpg

Mam ktoś z was pomysł co tu trzeba zrobić, żeby te kierunkowskazy znowu migały. Obecnie stan jest taki, że jak włączę kierunkowskaz dźwigienką to pali sie cały czas. Awaryjne działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ktoś z was pomysł co tu trzeba zrobić, żeby te kierunkowskazy znowu migały. Obecnie stan jest taki, że jak włączę kierunkowskaz dźwigienką to pali sie cały czas. Awaryjne działają.

Musisz wymienić przekaźnik. Zapewne ten po lewej jest od kierunkowskazów. Sprawdź, czy prawy "cyka" przy włączeniu awaryjnych (dotknij palcem obudowy, powinno dać się wyczuć przełączanie).

Odpowiednikiem Omrona G8N chyba jest np. Hongfa HFKA/012-1ZS albo HFKA/012-1ZST.

Pozdrawiam,

Krzysiek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno czeka mnie wymiana tego przekaźnika, ale wiecie co. Nic z nim nie zrobiłem tylko wyjąłem, rozmontowałem i ponownie złożyłem i wmontowałem i...działa. Wiem, że to rozwiązanie tylko czasowe, dlatego teraz poszukam jakiegoś tańszego zamiennika.

Aha nie obyło się bez ofiar:) Jak delikatnie zdejmowałem tą ramkę osłaniającą przyciski to niestety metalowe zatrzaski ułamałay się i czeka mnie teraz klejenie. Stało się tak chyba ze starości.

Mimo to dzięki temu forum, sam we własnym zakresie usunąłem tę usterkę i dziękuje wam za to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno czeka mnie wymiana tego przekaźnika, ale wiecie co. Nic z nim nie zrobiłem tylko wyjąłem, rozmontowałem i ponownie złożyłem i wmontowałem i...działa. Wiem, że to rozwiązanie tylko czasowe, dlatego teraz poszukam jakiegoś tańszego zamiennika.

Aha nie obyło się bez ofiar:) Jak delikatnie zdejmowałem tą ramkę osłaniającą przyciski to niestety metalowe zatrzaski ułamałay się i czeka mnie teraz klejenie. Stało się tak chyba ze starości.

Mimo to dzięki temu forum, sam we własnym zakresie usunąłem tę usterkę i dziękuje wam za to.

No właśnie też mam taki przerywacz jak Ty, wymieniałes moze go juz na jakis zamiennik, bo mój niestety po rozłozeniu i ponownym zamontowaniu do samochodu i tak nie działa, objawy takie same jak Ty mam ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja wczoraj właśnie wymieniałem ten cały włącznik awaryjnych , bo też już migał jak chciał :kox:

Jeśli ktoś jest zainteresowany to kupiłem nowy ori w sklepie getem.pl w cenie 134 zł (na allegro chodzą po 170 zł)

Odpowiadając na pytania zadawane na PW, odpiszę w tym miejscu - może komuś się jeszcze przyda:

Włącznik awaryjnych z przerywaczem kierunkowskazów, nr części: 8D0941509H

Włącznik awaryjnych z przerywaczem kierunkowskazów do wersji z hakiem holowniczym nr części: 8D0941509K

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie naprawy nie pomogły (wychodzi rzeczywiście ciężko - ja rozbierałem bez tego opisu więc teraz by było łatwiej). Trochę pochodził i znowu padał. Na necie nic nie mogłem znaleźć więc w końcu wkurzony pojechałem do ASO i kupiłem w zeszłym roku ori za 168zł (na allegro też znalazłem nowy ori i był w podobnej cenie więc wołałem z ASO). Założyłem zaraz pod ASO i jest ok tylko wkurza mnie że ciężko się załączają awaryjne ale tego się mniej używa niż kierunków więc odpuściłem (ale jednak trochę to nie tak że ori a nie działa jak należy).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało mi się zregenerować według podanej instrukcji. Działa poprawnie.

Moje uwagi i porady:

- najłatwiej przerywacz wyjąć wyjmując wcześniej szufladkę na kubek i przyciski od halogenów, uwaga aby w ogóle było to możliwe musicie wyjąć górne "zatrzaski", wystarczy odgiąć je śrubokrętem do góry a później szufladka i panel przycisków wychodzą bez trudu. Następnie czas na sam przerywacz, ja zrobiłem to wyważając z dwóch stron jednocześnie płaskim śrubokrętem.

- po rozłożeniu przerywacza spryskałem styki Elektrosolem (może być inny preparat do ochrony styków) wysuszyłem suszarką i działa poprawnie

pozdrawiam i życzę powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie a ja dzisiaj naprawiłem kierunkowskazy z przekaźnikiem po liftowym czyli ten 2 typ

Opisze jak to naprawić od razu napiszę że koszt całkowitej naprawy to 4 zł i troszkę umiejętności.

Narzędzia potrzebne:

- wkrętak płaski mały

- lutownica

- odsysacz do cyny (dobrze mieć ale nie jest aż tak potrzebny)

- cyna

- miernik

- Przekaźnik (przerywacz) Hongfa HFKA/012-1ZS

ten przerywacz ma 6 nóżek wiec musimy jedna obciąć po zmierzeniu miernikiem ale można zrobić to w ciemno tez obcinając 1 z nóżek na zdjęciu będzie widać którą.

Dalej będę opisywał przy zdjęciach.

tu mamy nasz włącznik świateł awaryjnych rozebrany:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f1120e6f2d6735de.html

wylutowujemy ten mniejszy przekaźnik ku dołu zdjęcia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad41d21199d3b3d5.html

tak to wygląda jak na zdjęciu wyżej

a tak od drugiej strony

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d6ca1304da87959c.html

a dodam ze musimy wy lutować 5 nóżek

tak wygląda nasz nowy przekaźnik

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/045f09cbd33c2f13.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/054fca9499a85718.html

on ma jak już pisałem 6 nóżek

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f07110b09697c015.html

sory za kiepska jakość tego zdjęcia ale obcinamy lewą górna nóżkę

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/97367b39e02b38da.html

po obcięciu wlutowujemy nasz nowy przekaźnik w miejsce wy lutowanego (musimy lekko podgiąć nóżki) cieszymy sie nowym i działającymi kierunkami

www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a36940defe27900.html

tak to wygląda

wrazie czego pisać to pomogę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... koszt 4zł. Myślisz, że po tej naprawie długo pochodzi ? Szkoda że już za późno i 168zł u mnie poszło... do ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko do kolegi e2rdd23 Gdzie kupiłeś przekażnik na podmianę?

Dziś u mnie zaczął się problem z kierunkami, jeszcze nie wiem jakiego mam typu.

Koszt twojej naprawy jest niski i warto pokombinować. Szukam info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...