Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jak założyć pasek wieloklinowy wspomagania i alternatora?


medyczny.ratownik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie mam taki wielki proble, z góry przepraszam jak gdzieś jest już na forum moja odpowiedz na zadane pytanie .

Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak założyć pasek wieloklinowy napędzający alternator pompę wspomagania a aud a4 b5 19 tdi z 1997 roku automat .

Bardzo proszę o poradę scholowałem pomału pod dom około 8 km od miejsca awarii i teraz muszę sobie jakoś pod domem to poradzić .

A próbowałem ściągnąć alternator i blokuje tylko jedna śruba która jest od dołu i wychodzi na wiatrak także nie da rady się jej wyciągnąć a przez to alternator .

Do sytuacji doszło podczas normalnej jazdy nagle zapaliła się kontrolka ładowania silnika .

Bardzo dziękuję za jakiekolwiek sugestie i porady .Jak by co to mój numer GG 4892424

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14uCJr.jpg

to jest AFN :hi:

[br]Dopisany: 25 Grudzień 2009, 23:09_________________________________________________poszukaj kśiążki audi a4 sam naprawiam jest jest na torrent org http://torrenty.org/torrent/387074

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Niema zadnego problemu!!!!!!!!!!!!!!!

Posluchaj ja ta ostatnia srube demontuje bez problemu poniewaz wyciagajac ja krecisz wiatrakiem (wisko) i tak na tych zeberkach jest taka wiekszy dostep po miedzy nimi sruba wychodzi juz jest ok.

Ale kolega niemial tak latwo i wzial jedno takie zeberko ulamal i bez rzadnych kosekwencji!!!!!!!!!!!!!!

W tedy alternator wychodzi moze troszke sie opierac ale bezproblemowo.

Niewiem czy masz u siebie klimatyzacje bo jesli masz to pamietaj ze pier na kole pasowym jest pasek pasek od klimy i ktory musisz zdjac-popuszczasz napinacz i pasek zchodzi to jednak muszisz zrobic na kanale lub sie polozyc pod auto..ja cala operacje przeprowadzilem na podwurku na lewarku auto podparte na koziolku i gleba na kocy i wio!! samemu dalem rady choc niepolecam !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Polecam do pomocy droga pare rak.

Tak pozatym jesli zerwal ci sie pasek to po pierwsze czy napinacz jest ok. u ciebie ?

Dwa to nie potrzebujesz do wymiany samego paska demontowac alternatora!!!!!!

pisz co i jak moze uda mi si ejakos pomoc ale naprawde jest to banalne jesli juz raz sie przez to przejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też już to przechodziłem :wink4:

operacja do wykonania samemu w pół godzinki na spokojnie :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuje za info , prawdziwi z Was kumple :) , jednak trochę znalazłem informacji że najprawdopodobniej może u mnie być do wymiany napinacz paska alternatora , wspomagania i wiatraka . Mam model AFN 1.9 TDi Automat z klimą z 1997 roku . Wiem że trochę kosztuje napinacz ale chyba jednak kupię w ASO Wrocław , no chyba że polecicie trochę tańszy napinacz ale sprawdzony i że nie walnie po iluś tyś. km. A ktoś wie może ile kosztuje w ASO napinacz ?? .

Mam zamiar zabrać się w poniedziałek i postaram się to trochę jak uda mi się zrobić opisać i zamieścić jakieś foto .

Przy okazji mam też foto wymiany tarcz i klocków hamulcowych z przodu oraz regeneracji turbiny w której czyściłem kierownice to postaram się pozamieszczać na forum . Pozdrawiam wszystkich i jeszcze raz dzięki za jakiekolwiek INFO ..

W sprawach medycznych też udzielę informacje jak bedzie potrzeba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak myslalem ze napinacz ci siadl.

Teraz tylko zdemontujesz alternator nastepnie jedna sruba do odkrecenia od wiatraka po jej odkreceniu wiatrak z wiskoza wyjdzie ci na chlodnice wtedy tam z tylu jeszce glebiej wymacaj jedna srube od napinacza bierzesz grzechotke z krutka przedluzka klucz16-17 popuszczasz napinacz wychodzi wkladasz nowy ia odwrotnie.

ja z tego co pamietam za napinacz dalem jakies 260zl. ori kolega mi zalatwial

w razie pytan pisz i do dziela nie jest tak najgorzej troche sie podrapiesz ale satysfakcja wlasnorecznej roboty ogromna :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :hi:

Dołączę się do tematu.

Tydzień temu pękł mi pasek i go trochę poszarpało. Wymieniłem pasek, ale po wymianie zauważyłem, że napinacz jest do wymiany.

I teraz pytanie:

Dzisiejszego ranka odpalam i słyszę regularne pukanie spod maski, czy to może napinacz tak hałasować?

Czy to może łożysko na alternatorze jest na wykończeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bankowo NAPINACZ.!!!

Kurcze szkoda ze nie wymieniales go odrazu jak pasek ci scielo,teraz znow troche zabawy bedziesz mial ale dasz rady.

PS. Kupuj oryginalny napinacz. :good:

Dluzej pojezdzi przerabialem to 2 razy :embarrassed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest ja 2 razy kupywalem zamiennik -tanszy zamiennik i wyszlo mi owiele drozej :shocked:

A tak raz a dobrze,ORI i se jezdzisz tylko przypatrz sie wlasnie sprzegielku alternatora czy sie nie posypalo bo ja po wymianie napinacza slyszalem takie delikatne cykanie zawsze z rana i sie okazalo ze sprzegielko padla i niestety nawet napinacz przesto dostal po tylku.!!!!!! ;(

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afn_sprzegielko_alternatora_problem_f2256538-t108786.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie . Ja już jutro będę po wymianie. Niestety dałem do warsztatu.

RS Service na Bajana we Wrocławiu podobno koszt ma wynieść 180 zł za robotę . Trochę drogo ale nie chciało mi się na zimnym robić.

Kupiłem zamiennik napinacza z rolką + pasek Bosch`a i aż nie myślę że mi pójdzie :-/ :cicho::) Jutro postaram się zamieścić jakieś foto jaki to mam zamiennik .

A co do wszechobecnego sprzęgła alternatora to ewidentnie nie mam bo sprawdzałem .

Pozdrawiam i życzę wszystkim w nowym 2010 roku udanych napraw i modyfikacji ,żebyście w nowym roku nie mieli napraw czasochłonnych i kaso-chłonnych :) ,dużo zdrowia , uśmiechu na co dzień, i tańszego paliwa ON , LPG, :PB98: .Pozdrowienia Bartłomiej Wrocław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wracałem z pracy no i ku mojemu zdziwieniu przestało mi stukać pod maską.

Coś mnie tknęło i zajrzałem pod maskę :mysli:

A tu proszę pasek ześlizgnął się z napinacza o 2 kliny. Fart, że nie spadł :notworthy: .

Telefon do mechaniora, zamówiony napinacz (oczywiście oryginał po namowach kolegów z forum :good: koszt ok. 360 zł) po drodze jeszcze filtr paliwa, kabinowy, powietrza, oleju, olej i jutro będę sobie u niego działał.

Pozdrawiam i zamieszczam fotkę jak to wygląda w tej chwili.

20091228.jpg

Ciekawe czy pasek będzie do wymiany, zaznaczam że go wymieniałem tydzień temu :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No duzo nie brakowalo.

A co do paska to jesli tydzien temu a nie jest przez ta awarie jakos uszkodzony gdzies na krawedzi delikatnie poscinany to wydaje mi sie ze mozesz go zakladac spowrotem.Mam nadzieje ze przez ten tydzien pasek niepopiskiwal.Bo wtedy bym tez niezakladal. :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie popiskiwał. Co lepsze tydzień bylo wszystko ok. , ale wczoraj jak zaczęło stukać to ten napinacz był tak odchylony, że mnie ciarki ogarnęły. Od pojawienia się stuków do sytuacji co widać na zdjęciu przejechałem może ok 20km i to jeszcze na niskich obrotach. Ale okaże się jak zdejmę pasek czy są jakieś ślady. Tym bardziej, że za 2 tygodnie czeka mnie trasa do Francji do Nantes (2 tyś km w jedną stronę). Dzięki bogu, że to wyszło teraz :notworthy:

Lukas4334 dzięki za rady :hi:

spróbuję twoim sposobem wymienić ten napinacz :good: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko.

Rob powoli napewno dasz se rade!!!!! :good:

A temu paskowi sie dobrze przyjzyj,ostatecznie mozesz zawsze kupic nowy.!!

No i szerokiej drogi :a4fan:

Pisz jak ci poszly prace,rob foty co sie da :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie napinacza :good: .

Dzieki Lukas 4334 :notworthy:

Zamieszczam Małe fotostory w Zrób to sam

http://www.a4-klub.pl/smf/b5_avg_wymiana_napinacza_paska_klinowego-t109325.0.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cała przyjemnosc po mojej stronie :polew:

Fajnie czasem cos doradzic(dobrze) ps.ja wymienialem bez sciagnietego weza od chlodnicy...ale bylo ciasniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...