Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] EGR pada? Logi BS auto gaśnie


MarcinRoz

Czy zawór EGR ma wpływ na pracę turbiny  

  1. 1. Czy zawór EGR ma wpływ na pracę turbiny



Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zrobiłem logi grupy 003 bo mnie niepokoi praca zaworu egr. Otóż na biegu jałowym, z okolic filtra dobiega dudnienie(buczenie)... przejrzałem wszystko i wygląda na ok. Wpadłem na pomysł aby poruszać trochę ramieniem przy egr (klapa gasząca??) normalnie jest położeniu dolnym, oparty o ogranicznik, ale da się go regulować ręką i podniosłem gdzieś w granicach 80 % wychylenia i buczenie znikło... przy max wychyleniu auto gaśnie. Wszystkie wężyki wyglądają na całe. Czytałem sporo i podejrzewam zawór sterujący n18? bo n75 jest od suszarki (bodajże ten sam co do egr) Obserwowałem to ramię przy pomiarach w BS i ani drgnie. Jedynie przy gaszeniu auta, ramię to domyka się na sek i wraca do poprzedniego położenia. Błędów żadnych.

Oto logi:

Statyczny 003: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f51b9ee625574b04.html

BS 003 :http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/3d0dfd8e21fee194.html przy porządnie zagrzanym silniku

BS 003 i anomalie, po chwili pomiaru auto gaśnie : http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/d7441f55b971d876.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys walkowałem temat - bardzo podobny tez auto gaslo podczas wykonywania 003 BS.

Niewiele wtedy z tego wynikneło:

http://www.a4-klub.pl/smf/b6_avf_problem_z_zaworem_egr-t46586.0.html;msg507338#msg507338

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie ( bo juz sie pogubilem w okresleniach ) to jest erg (n18) ??? 878015870

a to klapa gasząca?? 867939261

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak, jakby elektrozawór EGR N18, mimo wysterowania na stałym poziomie chwilami otwierał się całkowicie (100%). Przy mocno zasyfionym kolektorze dolotowym udział procentowy spalin staje się za duży, silnik dławi się i gaśnie. Widać to po gwałtownych spadkach ilości powietrza mierzonego przez przepływomierz. Przede wszystkim podstaw N18 (to ten z pierwszego zdjęcia) i wyczyść kolektor i sam zawór EGR (z drugiego zdjęcia).

Z tego co piszesz klapa gasząca działa prawidłowo i nie wnosi nic do tematu.

Buczenie, o którym piszesz na wstępie, to częsty objaw w tych silnikach, najczęstsza przyczyna to rezonans obudowy filtra powietrza i/lub rury ssącej między filtrem a turbiną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to tak, jakby elektrozawór EGR N18, mimo wysterowania na stałym poziomie chwilami otwierał się całkowicie (100%). Przy mocno zasyfionym kolektorze dolotowym udział procentowy spalin staje się za duży, silnik dławi się i gaśnie. Widać to po gwałtownych spadkach ilości powietrza mierzonego przez przepływomierz. Przede wszystkim podstaw N18 (to ten z pierwszego zdjęcia) i wyczyść kolektor i sam zawór EGR (z drugiego zdjęcia).

Z tego co piszesz klapa gasząca działa prawidłowo i nie wnosi nic do tematu.

Buczenie, o którym piszesz na wstępie, to częsty objaw w tych silnikach, najczęstsza przyczyna to rezonans obudowy filtra powietrza i/lub rury ssącej między filtrem a turbiną.

Zrobię jak radzisz, lecz chciałbym dociec dlaczego gdy podniosę ramię klapy głuszącej do okolic 80-85% wychylenia to tzw. buczenie ustaje i auto pracuje cichutko... nie jest to obudowa filtra ani jej wąż do turbiny(wizualnie wyglądają dobrze), bo ewidentnie po ingerencji w spaliny( czyt. po regulacji ręką owego ramienia klapy gaszącej) buczenie ustaje... z tego co wyczytałem wnioskuję, że gazów powracających do turbiny jest za dużo...a ja je ograniczam przymykając klapę gaszącą. Pytanie co powoduje ten nadmiar gazów? Zatkany kat, egr, może źle steruje n18? Ściągałem też węzyk z EGR-a i żadnej poprawy. Help ;(

PS. Dzis zabieram się do czyszczenia kolektora i egr-u

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy wyczyszczenie EGR a i kolektora - poprawi to co dzieje sie w 003 Basic Settings.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymykając ręcznie klapę gaszącą nie ingerujesz w spaliny, tylko w ilość zasysanego powietrza. Sam napisałeś, że przy całkowitym jej wychyleniu silnik gaśnie i OK, tak właśnie ona działa. Zmniejszając przepływ powietrza przez filtr powodujesz, że przestaje rezonować i cichnie.

Gazy spalinowe nie wracają do turbiny, bo niby którędy? Wracają przez zawór EGR do kolektora ssącego i są dopalane przez silnik. Jeżeli chcesz, obserwuj grupę 003 podczas przymykania klapy gaszącej, zobaczysz, że im bardziej ją przymkniesz, tym bardziej maleje ilość powietrza mierzonego przez przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega bolo73 ma racje klapa działa prawidłowo , myśle ze czyszczenie egr nie zniweluje buczenia - ale sprubuj . Mam ta same problemy z buczeniem i zastanawiałem sie tez nad zbyt sztywną rurą pomiedzy filtrem a turbo - niestety narazie czekam az mi sie trafi na warsztacie druga a4 to podłoze , o ile tamta też nie bedzie buczeć :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega bolo73 ma racje klapa działa prawidłowo , myśle ze czyszczenie egr nie zniweluje buczenia - ale sprubuj . Mam ta same problemy z buczeniem i zastanawiałem sie tez nad zbyt sztywną rurą pomiedzy filtrem a turbo - niestety narazie czekam az mi sie trafi na warsztacie druga a4 to podłoze , o ile tamta też nie bedzie buczeć :>

Ja też twierdzę, że klapa działa prawidłowo, lecz ręczne domykanie jej( co skutkuje zmniejszeniem dopływu gazów) powoduje zniwelowanie tego buczenia,Jeśli dobrze kombinuję to "stymuluje w ten sposób zawór egr (a może go zastępuje?). Czekam jak się znajdzie jakiś "magik" co potwierdzi moją teorię.... i da przykład na rozwiązanie tego nieprzyjemnego problemu :confused4:[br]Dopisany: 14 Styczeń 2010, 00:50_________________________________________________Miałem padnięty termostat, po wymianie temp. 90'C (G2,G62) równo.EGR już nie wariuje. Da się spokojnie ukończyć pomiar. Widać też wyraźnie różnicę w wartościach:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/f95c94a8a655f923.html logi 003MS przed wymianą (max. temp. była 80'C)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/94d2d053e989592b.html logi 003MS po wymianie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8ae9a0c6aab134b3.html logi 003BS

Zauważyłem, że gdy EGR jest w pozycji ON silnik chodzi równiutko i cicho, żadnego buczenia :gwizdanie:. W pozycji OFF lekko drga buda i słychać metaliczny dźwięk z okolic turbiny, filtra pow. i nadal słychać buczenie z tych okolic :angry:. W pozycji ON wszystko cichnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że gdy EGR jest w pozycji ON silnik chodzi równiutko i cicho, żadnego buczenia :gwizdanie:. W pozycji OFF lekko drga buda i słychać metaliczny dźwięk z okolic turbiny, filtra pow. i nadal słychać buczenie z tych okolic :angry:. W pozycji ON wszystko cichnie

Nie rozwiązałem. Czytaj ze zrozumieniem. Powyższy cytat jest opisem zjawisk zachodzących podczas pomiaru grupy 003 BS (Basic Settings) [br]Dopisany: 18 Styczeń 2010, 18:28_________________________________________________TeflonPodmieniałeś już tą rurę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i jak znalazło się rozwiązanie bo mam to samo[br]Dopisany: 31 Styczeń 2010, 22:22_________________________________________________90% opinia mechanika: szklanka lub zawór lub to i to, koniec lutego stawiam do znajomego mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...