Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHH] Rozrząd -parę pytań


Kurak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Kupiłem tydzień temu audi a4 b5 silnik ahh. Podobno w miarę możliwości wszystko było wymieniane a rozrząd jest jeszcze na ponad 10 tysięcy jednak postanowiłem zmienić wszystkie tego typu rzeczy aby mieć spokojne sumienie. Zastanawiam się nad częściami ruville. I właśnie chciałem się Was zapytać co jeszcze mógłbym wymienić aby wszystko było ok, ponieważ ja za bardzo się na tym wszystkim nie znam. Zamierzam wymienić 2 rolki + pasek rozrządu i do tego pompa wody. Czy jeśli chodzi o rozrząd i rzeczy z nim związane jest to wystarczające? Czy może jeszcze warto w coś zainwestować? Czytałem o jakichś paskach wielorowkowych napinaczach itp itd. Jednak tak jak wspomniałem nie znam się za bardzo na tym więc nie wiem w co i w jakie firmy zainwestować. Oprócz tego będą wymiany mam nadzieję wszystkich plynów i filtrów. Jeżeli moglibyście pomóc i doradzić co i jak to będę wdzięczny

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz posprawdzać wszystko, jak pierwszy raz wymieniałem rozrzad partacz nie powiedział mi ze mam zatarty napinacz paska alternatora, po 3tygodniach jak byłem na wakacjach 500km od domu urwał sie i wkręcił w rozrząd przestawiając go ;( . naszcęście nic sie nie stało. sprawdz napinacz,ja płaciłem 180, pasek alternatora wielorowkowy 50, ewentualnie pasek klimy bo jak coś sie urwie to może naprawde wiele szkud narobić, czasem lepiej wymienić pasek jak jest wątpliwy bo może być niezły zonk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ewentualnie pasek klimy bo jak coś sie urwie to może naprawde wiele szkud narobić, czasem lepiej wymienić pasek jak jest wątpliwy bo może być niezły zonk.Wraz z rolką prowadzącą,przy takiej wymianie lepiej zrobić komplet i spać spokojnie.Ostatnio teściowi urwało śrubę przy rolce od klimy w A6 i dużo było zabawy.Dopiero ASO sprowadzało śrubę i było O.K.Na szczęście obyło się bez mielenia wnętrzności silnika,ale auto stało u mechanika parę dni :thumbdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz komplet i orientacyjne ceny. Jak chcesz aktualne ceny to pisz do kolegi TOM77 u niego wszystko dostaniesz.

-pasek rozrządu Conti 60 zł

-rolka napinacza INA 115 zł

-rolka prowadząca INA 65 zł

-pompa wody do wyboru DOLZ 80 zł, Ruville 125 zł, SKF 170 zł

-pasek wielorowkowy Conti 45 zł

-napinacz paska wielorowkowego Febi 260 zł (ewentualnie sama rolka INA 70 zł)

-pasek klimy Conti 24 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje wymienić jeszcze uszczelniacze na wale, wałku pośrednim, wałku rozrządu i pod deklem zaworów. Koszt uszczelniaczy nie przekroczy 80zł, ale będziesz miał pewność, że nie zacznie cieknąć miesiąc po wymianie paska rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz komplet i orientacyjne ceny. Jak chcesz aktualne ceny to pisz do kolegi TOM77 u niego wszystko dostaniesz.

-pasek rozrządu Conti 60 zł

-rolka napinacza INA 115 zł

-rolka prowadząca INA 65 zł

-pompa wody do wyboru DOLZ 80 zł, Ruville 125 zł, SKF 170 zł

-pasek wielorowkowy Conti 45 zł

-napinacz paska wielorowkowego Febi 260 zł (ewentualnie sama rolka INA 70 zł)

-pasek klimy Conti 24 zł

Nie wiem pewnie moje dzialania nie sa zgodne ze sztuka ale ja w napinaczu wymieniam samo lozysko. kupuje za 20 zl w sklepie z czesciami do ciagnikow.Wymiana rozrzadu kosztuje 100 zl.oczywiscie bez pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, oddałem rano auto do mechanika własnie na wymianę rozrządu. Będzie do odebrania ok 12stek. Napiszcie mi na co mam zwrócić szczególną uwagę przed odbiorem. Chodzi mi o to jak szybko sprawdzić czy wsio jest oki, żeby potem zonków nie było. Silnik 1,9 TDI AFN 110KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to wziąć rachunek od mechanika żeby w razie problemów nie mógł się wyprzeć swojej ingerencji przy tym aucie. Po przejechaniu kilkunastu km możesz odchylić osłonę i sprawdzić czy pasek nie jest luźny. Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten mechanik to znajomy dobry mojego kumpla więc żeby był dalej polecany to mam nadzieje, ze zrobi jak się należy :D a czy po takiej robótce jakieś zalecenia co do stylu jazdy? czy wsiadać i pycić odrazu ?:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odebraniu auta z wymiany rozrządu zapytaj, lub sprawdź czy ustawił Ci kąt wtrysku, bo prawie zawsze się przestawi, możesz zdjąć osłonę rozrządu i sprawdzić lusterkiem, czy znaki na napinaczu się pokrywają, ogólnie naciąg paska (choć jak znaki się pokrywają powinno być ok), możesz w domu zdjąć pokrywę wałka rozrządu i sprawdzić ustawienie rozrządu. Jak krzywki wałka rozrządu pierwszego cylindra będą u góry, to w okienku koła zamachowego musi być widoczny znak "0" przy krawędzi okienka, trzpień fi 15mm powinien bez problemu wejść w otwór koła pasowego pompy wtryskowej, a nacięcie na tylnej części wałka rozrządu musi być w jednej płaszczyźnie (równoległe) z powierzchnią głowicy (jak nie masz nic lepszego możesz włożyć w nacięcie kawałek liniału lub suwmiarkę).

W zeszłą sobotę wymieniałem u siebie rozrząd plus czyszczenie turbo. Napinacz był naciągnięty chyba w rękach bo znaki w ogóle się nie pokrywały, choć pasek nie był bardzo luźny, na kole pasowym wału korbowego była jena nowa śruba a trzy były stare i zjechane. Nie było innej możliwości jak przecinak w dłoń i wybijanie. Prawdziwa masakra, którą urządził jakiś rzeźnik. Oczywiście kąt wtrysku też nie był ustawiony, ale to poprawiłem w zeszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej odebrałem auto. Dziwi mnie to, że po wymianie rozrządu nie podpinał auto pod kompa. jak go o to pytałem to powiedział ze nie ruszał pompy wtryskowej i nie trzeba bo on wymieniał nie demontujac przdniego pasa tylko od góry sciagajac alternator. W kazdym razie auto chodzi super mam wrazenie ze troche ciszej klekot :) jedynie byłem troche wystraszony bo po powrocie do domu dodałem troche wiecej gazu zeby wjechac na wysoki kraweznik i przy podszybiu zaczelo cos chrobotać dziwnie. tylko przy dodawaniu gazu i przy przyspieszaniu. wrocilem do niego i sie okazalo ze jeszcze byl uklad przypowietrzony i teraz z minuty na minute jest coraz lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogę :wallbash: . A po co miałby ruszać pompę przy wymianie rozrządu. Przecież przy wymianie rozrządu musi być zablokowane koło pasowe pompy wtryskowej blokadą (trzpieniem fi 15mm). Kąt wtrysku zmieni się choćby ze względu na nowy pasek, który nie jest tak rozciągnięty jak stary, bo nie sądzę, żeby każdy pasek z różnej partii jest identycznej długości. Nie mówię tu o kilku mm ale drobne różnice się zdarzają, w innym wypadku po co była by w ogóle regulacja pompy. Sprawdź sobie kąt wtrysku, a do takiego mechanika już bym nie pojechał. Mam nadzieje, że rachunek Ci wystawił, na którym jest napisane konkretnie co było robione i za ile. Po za tym nie rozumiem po co się męczyć bez rozbierania przodu auta jak to jest chwila, a później sama wymiana jest dużo łatwiejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sie tam nie znam :P w każdym razie dał gwarancje na robocizne na 60 tys km za zaplaciłem za robocizne samą 200zł wiec mysle ze nie m tragedii. Czy kąt wtrysku moge VGiem sprawdzic i ewentualnie go nastawić za pomoca kabla? Dajcie tez info jakie mogą byc objawy przestawionego tego kątu wtrysku. auto na tą chwile pali od kopa, nie kopci, przyspiesza zacnie i przy gaszeniu silnikiem nie rzuca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku możesz sprawdzić za pomocą VAGa ale ustawić trzeba poprzez obrót pompy. Wszystko masz ładnie opisane w dziale warsztat na pierwszej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja sam przedwczoraj wymieniłem rozrząd, ale pojechałem do znajomego który zajmuje się na odzień i powiedział ze na 100% trzeba ustawiać kąt wtrysku bo pewnie ruszyłem pompą, to powiedziałem że nic nie ruszałem ząbki się pokryły.

Po podłączeni VAG-a okazało się jedna że trzeba ustawić ten kąt wtrysku teraz wiem o co chodzi z tym i też sądzę jak inni tu wypowiadający się forumowicze że nie ma szans by pompa stała tak samo jak wcześniej choćby z jednego powodu zużycie paska rozrządu może być rozciągnięty. Za ustawieni pompy zapłaciłem 100zł własnej pracy przy rozrządzie nie liczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Trochę zrobił się offtop ale spoko. Byłem dzisiaj u Pana Janusza w Krakowie(polecanego przez wielu forumowiczów) no i dogadałem się na poniedziałek na wymianę rozrządu. Jak na razie dopatrzył się jeszcze wymiany klocków z tyłu. Mam w takim razie pytanie może trochę nie związane z tematem ale co tam. Jako że dopiero co kupiłem samochód, chciałbym go dobrze sprawdzić i ewentualnie doinwestować w co potrzeba i mieć spokój. Czy jeśli w warsztacie są podnośniki a nie kanał tak jak w większości warsztatów, to czy dla mechanika będzie problemem odkręcenie osłony na spodzie auta aby sprawdzić dokładnie wszystko i ewentualnie wymienić co potrzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...