• Hugo
    Hugo
    0

    30 lat Audi w Chinach

      Audi i First Automotive Works (FAW) świętują 30-lecie partnerstwa. Około 650 gości podczas rocznicowego wydarzenia w fabryce FAW w Changchun to przedstawiciele prowincji Jilin, partnera FAW oraz joint venture FAW-Volkswagen, a także członkowie zarządów Volkswagen AG i AUDI AG . Audi rozszerza swoje lokalne kompetencje w zakresie badań i rozwoju, aby uruchomić więcej wariantów modeli i usług cyfrowych w Chinach. Pierwszy elektryczny samochód dostosowany do chińskich klientów, Audi Q2 L e-tron , będzie dostępny już w 2019 roku. Lokalna produkcja Audi e-tron nastąpi w 2020 roku, rok po jego wprowadzeniu na rynek w Chinach.

      A1814140_medium.jpg

      W ciągu ostatnich 30 lat Audi dostarczyło do Chin ponad pięć milionów samochodów. Wielkość sprzedaży wzrosła ponad pięciokrotnie w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Modele Audi A4 L, A6 L i Q5 L są szczególnie popularne wśród chińskich klientów, a Chiny są najważniejszym rynkiem zbytu również dla Audi A8 L. Czwarta generacja tej luksusowej limuzyny jest po raz kolejny odniesieniem dla Vorsprung durch Technik. Audi A8 demonstruje to dzięki stylowemu designowi, innowacyjnym rozwiązaniom podwozia, innowacyjnej koncepcji obsługi dotykowej i konsekwentnej elektryfikacji układu napędowego. Audi było pierwszą marką samochodową, która uruchomiła usługi opracowane dla Chin, takie jak mapy 3D i chińskie rozpoznawanie znaków, aby precyzyjnie odpowiadać na życzenia chińskich klientów. Chiny będą nadal wnosić znaczny wkład w rozwój Audi.

      A1814155_medium.jpg

      Herbert Diess, prezes Volkswagen Group i przewodniczący rady nadzorczej AUDI AG, mówi: "30 lat Audi w Chinach opowiada historię sukcesu innowacji, transformacji i przyjaźni. Z niecierpliwością czekam na następne 30 lat. " Alexander Seitz, Członek Zarządu Audi ds. Finansów, podkreślił: "Wykorzystamy nasze doświadczenie do lokalnego rozwoju i wyprodukowania jeszcze większej liczby modeli specjalnie dla Chin w najbliższej przyszłości. Będziemy kontynuować wspólną historię sukcesu z najnowszymi technologiami, usługami cyfrowymi, które koncentrują się na potrzebach rynku, oraz modelami takimi jak Audi Q8 i Audi  e-tron ." Do 2022 roku Audi zamierza zwiększyć swoje lokalne portfolio FAW-VW, do ponad dziesięciu modeli. Pierwsze w pełni elektryczne modele Audi będą również sprzedawane w Chinach.

      A1814151_medium.jpg

      Obecnie Audi oferuje sześć produkowanych lokalnie  modeli. Seria Audi A4 L, A6 L, Q3 i Q5 L została zbudowana w zakładzie w Changchun na północy. Audi A3 Sedan, A3 Sportback i Audi Q2 L zjeżdżają z linii montażowej w Foshan w południowych Chinach. Kolejnym krokiem we współpracy Audi z FAW jest rozpoczęcie produkcji Audi w Tianjin. Chińskie fabryki wnoszą znaczący wkład w sieć produkcyjną Audi. Ich elastyczna struktura pozwoli na stopniową rozbudowę mocy produkcyjnych. W nadchodzących latach moce produkcyjne z partnerem FAW-Volkswagen można zwiększyć do łącznie ponad 700 000 samochodów, w zależności od popytu na rynku.

      A1814148_medium.jpg

      Audi było pierwszą marką premium, która weszła na chiński rynek w 1988 roku. W ramach umowy licencyjnej między Audi i FAW, Audi 100 było pierwszym modelem, który był produkowany z zestawów części w zakładzie FAW w Changchun. W 1995 r. Produkcja Audi została zintegrowana z joint venture FAW-Volkswagen, a współpraca była sukcesywnie rozszerzana. Jako pionier, Audi wprowadziło na drogi wersje samochodów A4 i A6 z dłuższym rozstawem osi, a także Audi A6 L e-tron - pierwszą lokalnie wyprodukowaną hybrydę plug-in firmy Volkswagen Group. W 2013 r. Audi zainaugurowało centrum rozwoju w Pekinie, otwierając drogę do innowacji w Azji. Kolejnym ważnym krokiem w rozwoju Audi w Chinach jest założenie odpowiedzialności w zakresie rozwoju całej grupy jako centrum doskonałości ogniw akumulatora wysokiego napięcia.

      Źródło i zdjęcia: Audi AG


        0


        Opinie użytkowników

        Rekomendowane komentarze

        Brak komentarzy do wyświetlenia