• Hugo
    Hugo
    0

    Urodzony na torze, zbudowany na drogę - nowe Audi R8

      Nowe Audi R8 trafia do produkcji seryjnej zaraz po po światowej premierze R8 LMS GT3 na Salonie Samochodowym w Paryżu. Oprócz sportowego designu, Audi R8 Coupé i Spyder mają mocniejsze silniki. "R8 zajmuje wyjątkową pozycję dla Audi pod każdym względem" - mówi Michael-Julius Renz, dyrektor zarządzający Audi Sport GmbH. "Teraz jest jeszcze mocniejszy i szybszy" dodaje Oliver Hoffmann, dyrektor Techniczny Audi Sport GmbH: "Motorsport jest częścią naszego DNA. Mając około 50 procent wspólnych części z R8 LMS GT3 i nawet 60 procent z R8 LMS GT4, żaden inny samochód nie jest tak blisko wyścigów jak R8. 

      A1812853_medium.jpg
      Sercem Audi R8 jest wolnossący silnik V10, dostępny tu w dwóch wersjach. Jednostka napędowa V10, produkowana w fabryce w Győr, ma osobną chłodnicę, która kontroluje temperaturę oleju silnikowego zasysanego z suchej miski. Zasada ta została przejęta ze sportów motorowych. Pozwala ona zamontować silnik bardzo nisko, co z kolei wpływa na niski środek ciężkości pojazdu. Moduł pomp charakteryzuje się kilkoma stopniami zasysania i zapewnia odpowiednie smarowanie w różnych warunkach, także w przypadku możliwego do osiągnięcia w nowym R8 przyśpieszenia bocznego rzędu 1,5 g. Bazowa wersja modelu V10 otrzyma dodatkowe 30 KM mocy. Było 540 KM będzie 570 KM. Żeby 5,2 litrowa jednostka napędowa spełniała wszystkie normy spalin zaopatrzono ją w dodatkowy filtr cząstek stałych. Przyspieszenie 0-100 km/h – 3,4 sekundy (Spyder 3,5 s), prędkość maksymalna 324 km/h (Spyder 322 km/h). Od teraz oficjalne oznaczenie 620-konnego modelu brzmi Audi R8 V10 Performance Quattro. Tu osiągi są jeszcze lepsze – 0-100 km/h 3,1 s (Spyder 3,2 s), V-max – 331 km/h (Spyder 329 km/h).

      A1812859_medium.jpg
      Modyfikacje, które zaszły w zawieszeniu nowego modelu, wpłynęły na stabilność i precyzję prowadzenia. Wspomaganie – zarówno w przypadku dynamicznego układu kierowniczego, jak i w przypadku układu elektromechanicznego – zostało zestrojone na nowo. Poprawiony został układ kierowniczy, a system Audi drive select z trybami zawieszenia comfort, auto, dynamic i individual został zmodyfikowany tak, żeby różnice pomiędzy poszczególnymi programami jazdy były bardziej wyczuwalne. Wersja Performance otrzyma dodatkowe tryby – dry, wet i snow. Nowe oprogramowanie elektronicznej stabilizacji toru jazdy i układu ABS skróciło drogę hamowania ze 100 km/h o 1,5 metra, a z 200 km/h o całe pięć metrów. I to mimo większej masy własnej. Zmodernizowane R8 w zależności od wyposażenia waży o 15 do 20 kg więcej.

      A1812852_medium.jpg
      Nowe Audi R8 jest wyposażone fabrycznie w 19-calowe koła. Ultralekkie, 20-calowe koła o dynamicznym kształcie, z lekkimi, sportowymi oponami letnimi, są dostępne jako opcja. Audi oferuje ceramiczne tarcze hamulcowe jako alternatywę dla standardowych tarcz stalowych. Stabilizator z przodu jest opcjonalnie wykonany z polimeru wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i aluminium, które zmniejsza ciężar o około dwa kilogramy.

      A1812850_medium.jpg
       Audi postanowiło odświeżyć i znacznie wyostrzyć sylwetkę swojego sztandarowego auta. Osłona chłodnicy Singleframe jest teraz szersza i bardziej płaska. Duże wloty powietrza podzielono pionowo. Płytkie przetłoczenia w masce silnika mają przywodzić na myśl model Audi Ur-quattro. Nowy splitter z przodu auta, podobnie jak bardzo nisko zamontowana kratka wentylacyjna z tyłu, jest teraz znacznie szersza. Kratka z tyłu, jakby otacza unoszący się ku górze dyfuzor. Z kolei filtr powietrza, znajdujący się w przedziale silnikowym, przykryty jest teraz nową, trzyczęściową pokrywą. Pokrywa może być wedle życzenia zrobiona z tworzywa sztucznego lub z włókna węglowego. Wszystko to podkreśla sportowy wygląd Audi R8. 

      A1812846_medium.jpg
      Klienci R8 mogą wybierać spośród maksymalnie trzech pakietów zewnętrznych, w zależności od wersji silnika; Pakiety te dodają różne podkreślenia do przedniego splittera, listew bocznych i dyfuzora. Opcjonalnie, pierścienie Audi i emblematy na zewnątrz są malowane w kolorze Black Piano. Nowe kolory metaliczne Kemora Grey i Ascari Blue uzupełniają gamę dostępnych lakierów. Ekskluzywna oferta Audi daje klientom możliwość personalizacji wielu detali swojego Audi R8 - zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

      A1812863_medium.jpg
      Nowe modele R8 trafią do sprzedaży w pierwszy kwartale 2019 roku. 

      Źródło i zdjęcia: Audi AG

      Edytowane przez Hugo


        0


        Opinie użytkowników

        Rekomendowane komentarze

        Brak komentarzy do wyświetlenia