Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż foteli podgrzewanych i elektrycznie regulowanych w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Ostatnio walczyłem z wymianą foteli oraz podłączeniem do nich elektryki i ogrzewania. Akcja zakończyła się sukcesem dlatego postanowiłem napisać kilka wskazówek dla klubowiczów. Ponieważ wcześniej nie znalazłem nigdzie żadnej instrukcji bądź opisu, który by mi pomógł, zmuszony byłem zamówić kable z niemieckiej strony :

http://www.kufatec.de/shop/product_info.php/info/p144_Seat-Heating-with-Lumbar-Seat-Adjustment---Harness---Audi-A4-B7-.html


Screenshot_2015_05_29_19_13_02.jpg

Screenshot_2015_05_29_19_13_13.jpg

Screenshot_2015_05_29_19_13_24.jpg



POMOCNE TEMATY Z FORUM :


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/329513-kostka-podgrzania-fotela/#entry4582806


http://a4-klub.pl/index.php?/topic/99981-wymiana-foteli-kanapy-tylnej-w-a4-b6b7/#entry1536476

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/28002-wymiana-foteli-a4-b6-b7-elektryka-ledzwie-air-bag-od-a-do-z/#entry354216



Takie rozwiązanie polecam osobom, które nie za bardzo chcą się bawić w robienie własnoręcznie wiązki. W zestawie jest wszystko co potrzeba a cała robota polega na położeniu kabli, połączeniu kostek i powtykaniu pinów w odpowiednie miejsca.
Oczywiście potrzebne do tego są fotele sterowane elektrycznie i zaopatrzone w maty grzewcze oraz klimatronik z funkcją podgrzewania foteli.
Kable prowadzimy pod wykładziną i dlatego trzeba troszkę porozkręcać :). Dobrze jest wyjąć fotele i pozdejmować wszystkie plastiki, które będą nam przytrzymywać wykładzinę podłogową. Ja poluzowałem również tunel środkowy. Oczywiście wcześniej odłączamy akumulator z wiadomych względów. Dokładnego opisu nie podaję, skupie się natomiast na opisie podłączenia kabelków :


Konektory C i F znajdują się na tylnej ściance klimatronika. Są w nich kostki w które będziemy się wpinać. Obie kostki są rozkładane ! :

konektor F ( sześcio pinowy ):
w miejsce F1 wpinamy szary kabel z żółtą tulejką
w miejsce F2 wpinamy szary kabel bez tulejki
w miejsce F3 wpinamy czerwono-biały kabel


konektor C:
w miejsce C5 wpinamy niebiesko-fioletowy kabel
w miejsce C6 wpinamy żółty kabel


masę ( brązowy kabel ) przykręcamy do nadwozia w miejscu do tego przeznaczonym. Widoczne będzie po zdjęciu plastików przy lewym progu.

plus ( czerwono-biały kabel ) prowadzimy do skrzynki bezpieczników w pole nr. 44. Skrzynka znajduje się za zaślepką po lewej stronie deski rozdzielczej. Żeby się tam dostać należy odkręcić półkę pod kierownicą ( trzyma się na 3 śrubkach i zatrzaskach ) oraz samą skrzynkę ( nie jest to konieczne, ale znacznie ułatwia sprawę ). Zostaje nam jeszcze ten krótki kabelek który jest u mnie koloru szarego, ale dla porządku powinien też być czerwono-biały. Jeden koniec idzie do drugiego slotu w skrzynce w polu nr. 44 a drugi koniec przykręcamy do głównego zasilania ( znajduje się nad nogami kierowcy ). Bezpiecznik o wartości 30 amperów musimy dokupić.


Na koniec wszystko składamy do kupy i cieszymy się dobrze wykonaną robotą :)


Jeżeli ktoś chce się pobawić w stworzenie wiązki samodzielnie to podaje listę rzeczy potrzebnych oraz opis jak ta wiązka wygląda. Dodam tylko, że nie odizolowałem połączeń i nie rozkładałem wiązki na części pierwsze, dlatego nie mam 100 % pewności, że opis jest dobry. Robicie to na własną odpowiedzialność !! Ja po prostu próbuję pomóc :). Długości też są przybliżone.


potrzebne kable :

1) krótki czerwony z białym paskem ( na zdjęciu szary ) : dł. ok 60 cm ( zakończony 1 x oczko, 1 x duży pin )
2) czerwony z białym paskiem ( + ) : kierowca - dł. - 325 cm
pasażer - dł. - 425 cm

3) brązowy ( - ) : kierowca - dł. 325 cm
pasażer - dł. - 425 cm

4) jasny szary ( do podgrzewania ) : kierowca - dł. - 325 cm
pasażer - dł. - 425 cm

5) niebieski z fioletowym (do podgrzewania mała średnica kabla ) kierowca - dł. - 325 cm
6) żółty (do podgrzewania mała średnica kabla ) pasażer - dł. - 425 cm


7) do tego potrzeba jeszcze po około 30 cm brązowego kabla na fotel (na 2 sztuki ok 60 cm ) żeby połączyć kostki ze sobą ( - ) ( na fotkach jest ciemnoszary )

8) potrzebne zakończenia do kostek na 2 fotele : wąska blaszka szt 8
szeroka blaszka szt 4

9) zakończenia kabli w sumie potrzeba : oczka x 2
małe piny x 2 (do konektora C w klimatroniku)
duże piny ( takie jak do bezpieczników ) x 5
10) kostki do zasilania (czerwone) x 2
kostki do podgrzewania (zielone) x 2


opis połączenia :

kostka zasilania ( 10 pinów czerwona )

pozycja 4 - czerwony z białym paskiem (zakończony wąską płaską blaszką)
pozycja 5 - brązowy (zakończony wąską płaską blaszką)



kostka podgrzewania ( 6 pinów zielona - u mnie czarna )

pozycja 1 i 3 - brązowy ( u mnie ciemny szary )
pociągnięty z kostki od zasilania z pozycji 5 -> kostka podgrzewania pozycja 3 -> pozycja 1

pozycja 2 - żółty lub niebieski z fioletem

pozycja 4 - jasny szary


pozycja 4 i 3 zakończone szeroką płaską blaszką
pozycja 1 i 2 zakończone wąską płaską blaszką


wolne końce kabli:
ok 1 - 1,5 m przed końcem wchodzącym do klimatronika oba brązowe kable się splatają i wychodzą jako jeden kabel zakończony oczkiem . Natomiast czerwony z białym paskiem wydaje mi się, że też się łączy ale jedna część biegnie do klimotronika a druga odchodzi tak jak brązowy kabel.
Kable żółty i niebieski z fioletem są zakończone małymi pinami
Kable czerwone i szare zakończone są dużymi pinami
Nie wiem niestety czy szary kabel, który jest u mnie zaznaczony żółtą tulejką prowadzi do fotela pasażera czy kierowcy.

ps. dużymi pinami nazwałem zakończenia do których można wpiąć bezpiecznik (nie wiem jak się fachowo je nazywa). Będzie to widać na fotkach


Z wrzuceniem fotek będzie musiał mi ktoś pomóc. Są słabej jakości i mało ich, ale lepsze to niż nic :)
Później spróbuję zrobić jakiś amatorski schemacik tej wiązki żeby było łatwiej
Jeżeli coś źle bądź niejasno opisałem proszę o korektę lub info
Mam nadzieję, że z czasem opis się poprawi i będzie użyteczny :)
Pozdrawiam



kolega greg2505 zauważył jakiś błąd w opisie. Szczeże mówiąc nie sprawdzałem tego ( w ogóle się nie zajmowałem od powstania opisu tą wiązką ) ale na wszelki wypadek wklejam żeby ktoś sobie przez przypadek nie narobił kłopotów :
"błąd w opisie kostka podgrzewania pin 2 i 3 to są masy 1 i 4 zasilania a ty opisałeś że 1 i 3 masy 2 i 4 zasilania sprawdzałem wg ori wiązki "

za ewentualne przypadkowe wprowadzanie w błąd przepraszam

Wiazka do elektryki foteli : Kabelsatz zur NachrĂźstung Sitzverstellung/ Lordosenverstellung fĂźr Audi A4 B7/ A4 B6

5e1j.jpg


20121031191913.jpg

Klucz do odkrecania foteli :

CR-V10

623bda24977e73cb75bbef4.jpg


przewód plusa dla fotela pasażery prowadzimy od strony kierowcy, potrzeba go ok 3,5m,
z jednej strony kończymy go oczkiem ---->>
Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>: Konektor oczkowy 8,2 mm
i wpinamy się do głównego plusa jak niżej na zdjęciu

P1200301.jpg

P1200304.jpg



po drodze ,dla bezpieczeństwa ,na przewodzie plusa wstawiamy bezpiecznik 30A w obudowie ----->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>
P1200336.jpg



przewód masy wpinamy po prawej stronie pasażera kabel o.k 1,5m

P1200307.jpg



drugie końce kabli plusa i minusa zakańczamy pinami męskimi ---->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>: Konektor kostki radia ISO mski
Tak zakończone kable wkładamy w kostkę, PLUS do PIN 4 , MINUS do PIN 5, zatrzaskujemy fioletowym elementem i kable siedzą.

P1200309.jpg

P1200319.jpg




Fotele mamy wyjęte więc kable z kostką przeciągamy pod wykładziną podłogi.

Zdj_cie0045.jpg




Jeżeli mamy w podłodze kostkę fabryczną to w jej miejsce możemy wstawić tą "naszej produkcji" aby to zrobić rozchylamy do zewnątrz dwa zaciski po środku kostki (foto niżej), a kostkę wciskamy do podłogi i robi się wolne miejsce dla naszej kostki z + i -.
Tak naprawdę to w większości posiadamy już fabrycznie czerwona kostkę z podłączoną masą , wiec wystarczy pociągnąć sam kabel plusa zakończyć pinem i wstawić do fabrycznej czerwonej kostki ale ja zorientowałem się o tym dopiero jak rozebrałem gniazdo z wtyczkami a nikt tego wcześniej nie opisał.


Zdj_cie0046.jpg

Zdj_cie0048.jpg



Jeszcze co do tylnej kanapy(Avant) składamy ją i pomiędzy oparciami pokazuje się plastik(foto niżej) , pod nim jest śruba do odkręcenia aby dalej cokolwiek robić.
Dwie duże śruby które podtrzymują oparcie kanapy w pionie,raczej nie da się ich odkręcić imbusem jak jest to przewidziane fabrycznie , trzeba się wspomóc dobrym kluczem hydraulicznym/żabą i trochę siły.
Siedzisko jest na zatrzaskach więc trzeba je szarpnąć do góry, potem już przy montażu najpierw montujemy siedzisko potem oparcie.
Zdj_cie0051.jpg

Fotel kierowcy i cała reszta z danymi została już opisana na poprzednich stronach.
W moim przypadku w B7 aby działały lędźwie i pełna elektryka sterowania fotelem wystarczyło plus do 4pin i minus do 5pin.
koszty niewielkie 5,22zł --->> Tani Sklep Internetowy <www.mpartner.com.pl>
kabla na dwa fotele potrzebujemy 7-8m.
lub możemy wykorzystać z fabrycznego wyposażenia - kostki czerwone wraz z przewodami masy i pinami do nich idące.
Wszystko mamy opisane w tym wątku przeze mnie i prze osoby wcześniej się wypowiadające do zrobienia tego wystarczy nam 5-10zł i chęci a nie jak niektórzy proponują wydać ponad 50€ na kable z Niemiec.
To słynne juz kostki w fotelech...w starych 2 przewody.....

2_przewody_w_poduszkach.jpg

w nowych 3 przewody....

3_przewody_w_poduszkach.jpg

Jednak instalacja pod kostką poduszek byla 3 przewodowa , podpiecie nowych foteli z 3 przewodami nie spowodowało powstania bledu ktorego nie dalo sie wykosowac - wiec duzy POZYTYW :)

kostka_poduszki.jpg

Z czerwonej kostki wystarczylo pociagnac 1 przewod do skrzynki bezpiecznikowej pod + po stacyjce...po drodze (nad bezpiecznikami) zalożyłem po jednym bezpieczniku w oprawie (na wczesniejszych stronach takie byly pokazane...) z zabezpieczeniem 15 A....


*******************************************************************************************


No to ciagniesz tylko jednego plusa, sciagasz fotel odginasz kawałek wykładziny, wyciagasz moduł komfortu i tam w jednej ze wtyczek idzie zdaje się jeden z najgrubszych kabli zdaje się czerwono niebieski wpinasz się w niego , na przewodzie który wpiales montujesz bezpiecznik termiczny 30A i tyle, oczywiście do fotela pasażera tez musisz przedłużyć ten kabelek
Nawet mogę Ci podać namiary na aukcje allegro z pinem do wtyczki i kawałkiem kabelka
Mniej więcej taki bezpiecznik potrzeba
d05cf253d02a66c2547d8c2a4c036eca.jpg

I taki kabelek pasuje p&p do kostki
f144e3b708582ec46d7e1a76e327f00a.jpg


Opublikowano

Wiec tak jak mówiłem koszt wykonania takiej wiązki to ok 70zł w tym:
4 wtyczki-gniazda do kupienia w serwisie Audi - ok 20zł
kable wg opisu kolegi z poczatku postu. + piny + oczka + piny żeńskie ok 50zł
Potrzebne narzędzia to:
lutownica, cyna, izolacja najlepiej szmaciana która wygląda jak oryginał.

image.jpg


tak wygłada "mały pin" i ten pasuje idealnie do kostki.

image.jpg

lutownica cyna itp

image.jpg

czerwone gniazdo

image.jpg

oraz czarne 2 ujecia

image.jpg


image.jpg

2 gniazda brązowy kabel z wtyczki ogrzewania łączy się z brązowym kablem od wtyczki sterowania

image.jpg

Po sprawdzeniu izolujemy szmaciana izolacją

image.jpg

i efekt koncowy:

image.jpg

Wszystko wykonałem wg opisu kolegi z początku postu i prosiłbym go o sprawdzenie tego


Dodatkowe 4 fotki użytych pinów i tulejek (choc jeszcze nie sprawdzonych czy wejda w kostke) o raz pogladowa fotka jak nalezy wpiac sie w klimatronik

Tutaj duzy pin
image.jpg

tutaj mala tulejka


image.jpg

tak robimy kabel który bedzie szedl od głownego zasilania do skrzynki bezpieczników


image.jpg


i podpiecie pod klimatronik jest to tylko pokazane jak maja isc przewody nie robimy takiego połaczenia bez kostek!


image.jpg



**************************************************************************************************************






Aby wpiąć się do czerwonej kostki pod fotelem kierowcy – trzeba będzie podnieść podłogę. Zaczynamy od odpięcia minusowej klemy akumulatora (będziemy odpinać wiązkę airbag – żółta wtyczka pod fotelem – ponoć wystarczy nie włączać zapłonu ale lepiej nie kusić losu). Odkręcamy fotel (4 śruby XZN 10 - gwiazdka 12 ramienna) – odpinamy kostki i kładziemy fotel na tylnej kanapie (dzięki temu oszczędzamy sobie dodatkowej zabawy z demontażem pasów i słupka B).

frontseat.jpg

seatback.JPG


Teraz można brać się za podłogę – po podniesieniu przydaje się coś do zablokowania wykładziny tak aby nie przeszkadzała zbytnio przy manipulowaniu w strefie podłogi. Baniak na płyn do spryskiwaczy w moim przypadku spisał się idealnie :)

underthefloor.JPG


Wyjmujemy czerwoną kostkę wciskając ją w kierunku podłogi (z boku trzymają ją dwa plastiki – wystarczy je odchylić). W zasadzie aby ułatwić sobie montaż – można wysunąć wszystkie kostki i przeciągnąć je w okolice komfortu – łatwiej będzie przerabiać wiązkę. Kable prowadzone są w plastikowym kanale – aby je wyciągnąć trzeba odpiąć dwa plastikowe górne zapięcia.

harnessholders.JPG

redconnectorremove.JPG


Aby umożliwić instalację nowych pinów odbezpieczamy kostkę wysuwając zabezpieczenie (różowy plastik).

Zależnie od wyposażenia w naszym aucie – kostka będzie różnie obsadzona. Najbogatszy wariant to:

redconncetorpins.JPG


Pin 1: N/C
Pin 2: Zasilanie lampki przestrzeni nóg pasażera za kierowcą
Pin 3: Masa lampki przestrzeni nóg pasażera za kierowcą
Pin 4: Zasilanie elektryki fotela
Pin 5: Masa elektryki fotela
Pin 6: CAN High (sygnał ze sterownika memo)
Pin 7: CAN Low (sygnał ze sterownika memo)
Pin 8: N/C
Pin 9: Linia diagnostyczna sterownika memo
Pin 10: Połączenie sterownika memo ze sterownikiem drzwi kierowcy

CANconncection.JPG


diagconnector.JPG





Opublikowano

No to ja teraz jestem w kropce - mam wyciagnietra ori wiazke grzanych foteli i w zielonych gniazdach (te co sa w podlodze) mam inaczej przewody poprowadzone

Gniazdo nr1 Gniazdo nr2

1 - czarno-bialy przewod 1 - zolto- niebieski

2 - brazowo-bialy 2 - brazowo-bialy

3 - brazowy 3- brazowy

4 - czarno-zielony 4- czarno-zolty

Gniazda czerwone sa tak samo - maja oddzielne bezpieczniki 10amp - tzn nie w skrzynce z bezpiecznikami tylko ze tak powiem dopinane

I teraz nie wiem jak to robic ;(

Opublikowano

zielona kostka

pin1 - plus czujnika temperatury

pin2 - minus(masa) czujnika temperatury

pin3 - minus(masa) maty

pin4 - plus maty

rozpiska dotyczy wtyczki (czyli to co wyłazi z fotela) analogicznie do opisu trza uzbroić gniazdo

a tu opis czerwonej kostki (el.fotela też wtyczka)

pin1 - pusty

pin2 - masa óświetlenia stóp

pin3 - plus oświetlenia stóp

pin4 - plus ele. fotela

pin5 - minus ele.fotela

..w zielonych kostkach masz wszystko oki nawet kolorki kabelków sie zgadzają

Opublikowano

Dostałem dzisiaj wiązkę z kufateca, mam normalnie wiązkę i oprócz tego luzem jest szary kabel, około 45cm z jednej strony zakończony pinem żeńskim a z drugiej 'kółkiem', do czego on?

Opublikowano

nie jest on czasem od masy

Opublikowano

Możliwe, ale jest luzem, nie złączony z wiązką

Opublikowano

jest do podłączenia plusa. Od zasilania o którym pisałem w pierwszym poście do skrzynki z bezpiecznikami

"1) krótki czerwony z białym paskem ( na zdjęciu szary ) : dł. ok 60 cm ( zakończony 1 x oczko, 1 x duży pin )"

"ps. dużymi pinami nazwałem zakończenia do których można wpiąć bezpiecznik (nie wiem jak się fachowo je nazywa). Będzie to widać na fotkach"

"Zostaje nam jeszcze ten krótki kabelek który jest u mnie koloru szarego, ale dla porządku powinien też być czerwono-biały. Jeden koniec idzie do drugiego slotu w skrzynce w polu nr. 44 a drugi koniec przykręcamy do głównego zasilania ( znajduje się nad nogami kierowcy ). Bezpiecznik o wartości 30 amperów musimy dokupić.

"

Opublikowano

no i super, wszystko kminie! Dzięki, zapowiada się niedługo dzień dużego rezania tj. elek szyby, rnse + grzane stołki, dzięki. pozdr

Opublikowano

To raczej jest +12v ktory idzie do skrzynki bezpiecznikow. i pewnie drugi szary tez jest zakonczony zenskim pinem i wchodzi do klimatronika?

znowu nie doczytalem :wink4:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wg tego opisu pin 1(plus czujnika temperatury ) łączymy z pinem 3 (masa maty)?a nie pin 2(masa czujnika) z pinem 3

Opublikowano

Znacie kogos we Wroclawiu kto bawi sie takimi rzeczami ? Bo musze u siebie zrobic ale swoich rak wole w to nie ladowac :D

Opublikowano

Ja też chętnie komuś zlecę wykonanie i podłączenie wiązki. Oczywiście mogę zdemontować fotele, wykładziny, plastiki itp.

I też okolice Wrocławia :)

Opublikowano

Ja też chętnie komuś zlecę wykonanie i podłączenie wiązki. Oczywiście mogę zdemontować fotele, wykładziny, plastiki itp.

I też okolice Wrocławia :)

To co napisales to najgorsza robota. polozenie wiazki to nic przy calym demontazu. Masz dokladny opis na forum zrob wiazke tak jak na fotkach a potem tylko wpinasz i masz grzanie.

Opublikowano

No właśnie w tym problem, że nie mam kiedy się babrać z wiązką. Najchętniej kupiłbym od kogoś gotową (ale nie od kufateca, bo cena chora).

Tak to bym to w sumie sam popodłączał :)

Opublikowano

Chłopy :D Wczoraj zamontowałem wiązkę, wszystko super tylko jeden problem, mam auto z kierownicą po prawej stronie i jak włączam grzanie kierowcy to się włącza pasażera i na odwrót :D Które piny zamienić?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

..przy climatroniku odszukujemy złącze F i według numeracji pinów podłączamy

3 - zasilanie po stacyjce +

1 - + fotela kierowcy

2 - + fotela pasażera

..czyli zamianka pinów 1 i 2 w złączu F :cool1:

Opublikowano

gites, jutro będę walczył :P Kur.. nie lubię tych pinów wyciągać... :P.

Opublikowano

Znajdzie się ktoś kto zrobi taką wiązkę dla mnie? Resztę zrobię sam. :tongue4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...