tomek86a Opublikowano 26 Stycznia 2010 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Jako że ostatnio musiałem wymienić uszczelkę pod deklem pokrywy zaworów bo zaczęło mi trochę z niej cieknąć olejem postanowiłem zrobić kilka fotek. Jest to bardzo proste ale może komuś się przyda . Przy wymianie postanowiłem przy okazji pomalować dekiel na czerwono bo stary trochę przyniszczony był . Potrzebujemy: Nową uszczelkę pod dekiel (pamiętać aby kupić 2 jedna na brzeg dekla druga na srodek do świec ok 70 pln) Podstawowy zestaw kluczy i imbusów Spray odporny na wysokie temperatury (11pln) Spray do czyszczenia silników (10pln) 6-pak :> (14pln) Chwile wolnego czasu (bezcenne ) Nowa uszczelka + spray Na początku ściągamy plastikową osłonę silnika i mamy dekielek na wierzchu jako że mam zamontowany gaz u siebie i listwę wtryskiwaczy po lewej stronie musiałem ją odkręcić od dekla. Podwiesiłem ją sobie do maski na sznurku żeby nie przeszkadzała. U mnie uszczelka zaczęła cieknąć olejem Wyciągamy kable do świec i odkręcamy cewkę zapłonową (jest na 3 imbusach). Jeżeli mamy jakieś kabelki doczepione do dekal odczepiamy je. U mnie był to tylko przewód do sądy lambda. Ściągamy górną część plastikowej osłony rozrządu (jest ona zamocowana na metalowym zatrzasku i 2 śrubkach od dekla) Czyścimy zabrudzenia z oleju spray'em do czyszczenia lub jakimś innym wynalazkiem dobrym do usuwania oleju. Wykręcamy resztę śrubek od dekla. Ściągamy dekiel. U mnie trochę go spiekło do uszczelki także trzeba użyć trochę siły albo delikatnie go podważyć aby puścił.Przy ściąganiu dekla należy uważać aby nic nie wpadło do głowicy bo jeżeli uszczelka jest stara to lubi się łamać. A tu już silniczek bez dekla I dekiel Czyścimy teraz dekiel z wszelkich zabrudzeń. A tak już wygląda czyściutki gotowy do malowania. Ważne jest dokładnie wyczyścić i odtłuścić dekiel jeżeli chcemy go malować inaczej farba szybko zacznie z niego odchodzić. Malujemy dekiel spray'em uważając aby nie zamalować nigdzie spodniej części od zaworów można użyć żółtej taśmy malarskiej do oklejenia. Po malowaniu dekla zostawiamy go na 24h aby się farba dobrze utwardziła. Ściągamy starą uszczelkę z głowicy uważając by nic do środka silnika nie wpadło może być przypieczona. A tu stara uszczelka Po wyciągnięciu starej uszczelki czyścimy dokładnie ranty w miejscach gdzie była ponieważ zawsze zostaje na nich trochę starej sklejonej uszczelki ja użyłem do tego szmatki namoczonej w preparacie do czyszczenia silników A tu już wyczyszczony silnik gotowy do zakładania uszcelki Zakładamy nową uszczelkę i pomalowany dekiel Skręcamy cewkę i zakładamy kable do świec i już gotowe A tak to wygląda już w całości Gdyby nie malowanie całość zajmuje ok 1h.
MATIUS Opublikowano 27 Stycznia 2010 Opublikowano 27 Stycznia 2010 kolego a tą pokrywę przykręcałeś z kluczem dynamo metrycznym czy normalnie>>?? przydatne info
grzesu3 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Panowie to pewnie jakaś specjalna farba? Jak się nazywa?
Lipekk Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Panowie to pewnie jakaś specjalna farba? Jak się nazywa? VHT - ma fajna strukturę po wyschnięciu i niezły kolor
mech15 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 Spray odporny na wysokie temperatury (11pln) tutaj chyba kolega pisał o farbie, więc to chyba nic specjalnego
tomek86a Opublikowano 28 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 28 Stycznia 2010 MATIUS - przykręcałem na wyczucie nie mam klucza dynamometrycznego ale trzeba bardzo uważać by nie urwać gwintu. Warto tez dokręcić jeszcze trochę po nagrzaniu silnika marewel- 5W40 Elfa grzesu3 - jest to zwykła farba do zacisków odporna na wysokie temp. Śmigam już tak z 3 miechy i nic nie odłazi. Ważne jest aby dobrze wyczyścić i odtłuścić powieszchnie malowaną + 24h schnięcia.
MATIUS Opublikowano 28 Stycznia 2010 Opublikowano 28 Stycznia 2010 dlatego ja jak będe się zabierał znowu z wymiane tej uszczelki to postram się miec klucz dynamometryczny.... bo jednak z tym dokrencaniem to loteria... :/ z kolegą przerabialiśmy to w mazdzie 626 2 razy wymieniał aż za 3 zdobył klucz kupił uszczelkę poskładał do kupy i teraz nie puszcza oleju..więc coś w tym jest. ale fotostory przydatne ta pokrywa mi się podoba mój kolega robił na czarno w mazdzie ma jakiegoś znajomego i 50zł płacił za pokrywę jednego dnia daje drugiego odbiera tak samo z zaciskami naprawdę koleś robi to dobrze jest to malowanie piecowe coś takiego ale efekt bajka sam myślę na takim czymś ale póki co bezrobocie mnie dotkneło i mody wstrzymane
tomek86a Opublikowano 29 Stycznia 2010 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2010 Ja też jak tylko zdobędę klucz dynamometryczny to posprawdzam. Jak narazie to odpukać żadnych wycieków . To malowanie piecowe musi być dobre ja niestety nie miałem możliwości tak zrobić. Pozdro MATIUS ja też poszukujący pracy
marewel Opublikowano 29 Stycznia 2010 Opublikowano 29 Stycznia 2010 marewel- 5W40 Elfa Widac ze te silnik nie lubi 10w40.
Bartas Opublikowano 9 Października 2010 Opublikowano 9 Października 2010 dobrze a jak przykrecac to z jaka sila ?
sołtys85 Opublikowano 10 Października 2010 Opublikowano 10 Października 2010 Kolego masz bardzo dobra instalację LPG ale montaż to woła o pomstę do nieba!!!! Węże są za długie o jakies 30cm. Popraw to koniecznie a zobaczysz jak kultura pracy silnika/splanie/osiągi sie poprawią.
zygmek Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 To z jaka siłą należy przykręcać lub gdzie można to sprawdzić?
karbonek Opublikowano 16 Lipca 2013 Opublikowano 16 Lipca 2013 10 albo 15NM, dokładnie nie pamiętam, za duży moment może spowodować pocięcie uszczelki i urwanie gwintu.
powerbox Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Opublikowano 19 Sierpnia 2013 10 albo 15NM, dokładnie nie pamiętam, za duży moment może spowodować pocięcie uszczelki i urwanie gwintu. zacznijmy od tego, że żle piszesz jednostki, trzeba pisać Nm jeśli masz na myśli Newton razy metr. Tak samo jak nie można dowolnie pisać kWh, i innych jednostek bo duże i małe litery znaczą coś kompletnie innego. Duże M znaczy Mega więc nie pisz Mega jak masz na myśli metr. w silnikach 1,8 (nie chcę mówic, że na pewno we wszystkich) przykręca się momentem 10Nm. Jeśli nakrętka ma rozmiar 10mm to najprawdopodobniej w innych będzie też podobnie. Dzięki temu uszczelka równo jest przygnieciona i z odpowiednią siłą. Przeciąganie nakrętek i nierówne dociąganie grozi (poza tym co napisano) wypaczeniem dekla i jeszce większe problemy z wyciekami. Jak się kupuje usczelkę za kilkadziesiąt zł ( a oryginalną za coś koło 130zł) to warto kupić ten klucz dynamometryczny za 100zł i nie zmarnować tej uszczelki i go mieć do inneych robót przy slniku. Ja mam najtańszy klucz Vorel z Castoramy ale to jest dziadostwo i go nie polecam, kupiłem pod presją czasu. Główną podziałkę ma w funtach*stopach i trzeba kombinować. Jednak nawet takim kluczem jest lepiej dokręcać niż na pałę, bo przynajmniej równo będzie. Co do nastaw klucza z "hiermarkietu" to można to bardzo łatwo zweryfikować i w razie potrzeby wykalibrować, ale zauważyłem, że nawet moje dziadostwo dość dobrze jest wykalibrowane, (chociaż pewnie szybko się rozkalibruje). Jeśli 10Nm znaczy, przykręcanie 1m lagą z siłą 1kg (można sobie wyobrazić odważnik 1kg na końcu poziomego 1m ramienia) to jeśli klucz ma 25cm (od osi śruby do miejsca zawieszenia ciężarka) to należy zawiesić 4kg i zobaczyć czy w tej okolicy klucz klika (klucz musi byc poziomo, bo inaczej się skraca relatywne ramię). Czyli z niecałymi 4kg nie powinien jeszcze klikać a z lekko ponad 4kg powinien klikać. Jak ktoś ma inną długość klucza to musi tak dobrać ciężarek czy wiaderko z piaskiem, żeby ciężar w kg razy długość w metrach wynosiło 1 [kGm] i to jest w przyblizeniu 10 Nm. To tak w pewnym (wystarczającym) przybliżeniu, bo trzeba by wziąć jeszcze pod uwagę ciężar klucza i dokładny przelicznik z miejscami po przecinku. [w tym przypadku gdy jest mowa o sile powinna być jednostka zapisana jako kG, więcej Kilogram-siła ] Wracając do tego klucza 13-108Nm 3/4cala 25cm długości - to on ma też dobre strony - ma idealne rozmiary i zasięg siły jest idealny do wielu prac przy silniku. Nawet do zakręcenia śruby wału w benzynowym nie potrzeba więcej. Wprawdzie zaczyna się od 13Nm - ale wynika to tylko z faktu, że ma główną podziałkę w funtach razy stopy, która dla równego rachunku zaczyna się od 10 a to jest 13 Nm. Ja swój odkrecam poniżej minimum, kalibruję ciężarkiem i mam z tego Vorela klucz 10Nm do pokrywy zaworów Jak się raz wykalibruje to potem można tylko zapamiętać gdzie znajduje isę 10Nm poniżej skali, zaznaczam, że nie wychodzi to tak samo jakby odjąć 3 od 13. U mnie trzeba było cofnąć aż o 6 jednostek a nie o 3 jakby wynikało na pierwszy rzut oka. Jakkolwiek jest to działanie poniżej skali producenta i tam się zaczyna już przebieg nielinowy, co nie zmienia faktu, że nawet poniżej skali klucz działa. Przy okazji pytałem w serwisie czy do uszczelki daje się silikon i powiedzieł mi mechanik na sali serwisowej, że do nowej uszczelki pokrywy zaworów nic się nie daje. Gdzie indziej widziałem, że w samych różkach gdzie uszczelka zmienia kierunek z poziomego w górę zaleca się dać odrobinkę silikonu (odpowiedniego).
airton Opublikowano 18 Maja 2016 Opublikowano 18 Maja 2016 Temat dość stary, ale chciałbym zapytać jaki jest schemat przykręcania śrub, od środka, na krzyż ?
hektor1990dzn Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 W książce sam naprawiam powinien byc czytelny opis
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się