Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wykaz usterek ogrzewania postojowego - Fabrycznego Webasto


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

WYKAZ USTEREK OGRZEWANIA POSTOJOWEG0 (Fabrycznego) WEBASTO

Poniżej wymienione są wszystkie usterki, które mogą zostać rozpoznane przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , ogrzewania postojowego i wyszczególnione wg numeru usterki.
W pamięci usterek zostają zapamiętane maks. 3 usterki. Jeśli wystąpi kolejna usterka, skasowana zostaje usterka, która wystąpiła jako pierwsza.
Do każdej usterki zapamiętane są warunki otoczenia, w których dana usterka wystąpiła, mogą one zostać odczytane poprzez funkcję Odczyt bloku wartości mierzonych 08, grupa wskazań 012 do 014
Jeśli usterki występują tylko od czasu do czasu, lub po usunięciu usterki nie została skasowana pamięć usterek, usterki te będą wyświetlane jako Usterki występujące sporadycznie.
W tabeli usterek może pojawić się dodatkowo jeszcze rodzaj usterki (jedno z oznaczonych za pomocą wskazań wyświetla się dodatkowo do danego podzespołu lub do wskazania INFO).

Po naprawie należy zawsze ponownie odczytać pamięć usterek za pomocą VAGA i skasować jej zawartość.
Przed wymianą podzespołów zawsze należy sprawdzić wg schematu elektrycznego przynależne połączenia z potencjałem plus i połączenia z masą (zacisk 30 i 31) , jak również wszystkie złącza wtykowe (pomiędzy komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego i podzespołem rozpoznanym jako uszkodzony).
W przypadku wszystkich występujących sporadycznie usterek zwracać szczególną uwagę na ewentualne niestabilne styki w złączach wielowtykowych.
Po wymianie jakiegoś podzespołu ogrzewania postojowego należy zawsze odczytać pamięć usterek, usunąć wszystkie ewentualnie wyświetlone usterki, a następnie skasować pamięć usterek funkcja 02 i 05.

Jeśli pomimo reklamacji nie rozpoznano żadnej usterki w ogrzewaniu postojowym, to należy przeprowadzić funkcje Sprawdzanie działania elementów wykonawczych 03 i Odczyt bloku wartości mierzonych 08.
Jeśli określone usterki występują kilka razy z rzędu, a w międzyczasie nie miała miejsca prawidłowa praca, ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane, po tym jak zostanie przekroczona zapisana w liczniku usterek w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego maksymalna liczba.

Ponowne uruchomienie ogrzewania postojowego jest możliwe dopiero po skasowaniu pamięci usterek.

Jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie płomienia, przy czym w międzyczasie nie miała miejsca prawidłowa jego praca (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczonych więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek.

webasto1.png

srodekwebasta.png





ROZMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ZESPOŁU PALNIKA Z DMUCHAWĄ POWIETRZA SPALANIA

Od 02.2004 są montowane ogrzewania postojowe, w których śruba jednostki rozpylającej (poz. 3 i 4) jest wklejona w wałek dmuchawy powietrza spalania (poz. 8), śruby tej może nie dać się już poluzować, dlatego dmuchawa powietrza spalania (poz. 8) jest dostarczana wraz z elementami odpowiednimi dla danej wersji na benzynę lub na olej napędowy (poz. 3 do 10), elementy te są już wstępnie zamontowane jako części zamienne .
Dmuchawa powietrza spalania pracuje z maksymalną liczbą obrotów ok. 8000 / min. i dlatego jest wyważana fabrycznie razem z kołem wentylatora C.

Dlatego podczas wymontowania i zamontowania należy zwrócić uwagę, aby koło wentylatora na wałku dmuchawy powietrza spalania nie zostało ściśnięte lub skręcone !!!

1 - Zespół palnika
- przed zmontowaniem usunąć nagar (wyczyścić).
2 - Śruba
3 - Jednostka rozpylająca
- wersja na benzynę
- jako część zamienna oznaczona za pomocą zielonej tulejki
4 - Jednostka rozpylająca
- wersja na olej napędowy DIESEL
- jako część zamienna oznaczona za pomocą czarnej tulejki
5 - Zamocowanie palnika
- przed zmontowaniem usunąć nagar (wyczyścić).
6 - Śruba
7 - Uchwyt
- dmuchawy powietrza spalania
- zamontować właściwą stroną do dmuchawy powietrza spalania
8 - Dmuchawa powietrza spalania

Do 01.2004 były montowane dmuchawy powietrza spalania w których, szczególnie w przypadku ogrzewania zamontowanego w pozycji leżącej, przez wałek mogą dostać się do silnika pozostałości paliwa (przez to działanie silnika jest utrudnione a w trybie ogrzewania postojowego tłoczona jest do komory spalania zbyt mała ilość powietrza spalania i ogrzewanie postojowe dymi), od 01.2004 montowane są dmuchawy powietrza spalania ze zmienioną uszczelką na wałku.

Dmuchawa powietrza spalania pracuje z maksymalną liczbą obrotów ok. 8000 / min. i dlatego jest wyważana fabrycznie razem z kołem wentylatora C. Dlatego podczas wymontowania i zamontowania należy zwrócić uwagę, aby koło wentylatora na wałku dmuchawy powietrza spalania - nie zostało ściśnięte lub skręcone.

9 - Parnik paliwa
- wersja na benzynę
10 - Parnik paliwa
- wersja na olej napędowy

Od 02.2004 montowany jest zmieniony parnik paliwa, jeśli w przypadku samochodów produkowanych do 02.2004 zgłaszane są reklamacje z powodu tworzenia się dymu podczas przełączania na tryb częściowego obciążenia lub podczas trybu częściowego obciążenia, a ogrzewanie postojowe nie ma być wymontowane i nie ma zostać wymieniony parnik paliwa, to aby wyeliminować przyczynę zgłoszenia reklamacji, można poprzez funkcję Dopasowanie w kanale dopasowania 087 podnieść liczbę obrotów dmuchawy powietrza spalania w trybie obciążenia częściowego .


:arrow2:Kody bledow :

00466 Komputer sterujący elektroniki kolumny kierownicy - Usterka komputera sterującego elektroniką kolumny kierownicy nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego .

- komputer sterujący elektroniki kolumny kierownicy na skutek usterki nie może podać wymaganych danych i informuje o usterce
- przy włączonym zapłonie zasilanie napięciowe komputera sterującego elektroniki kolumny kierownicy było lub zostało przerwane
- przerwa w obu przewodach przekazu danych (magistrala danych Komfort) między komputerem sterującym elektroniki kolumny kierownicy - a komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego
- komputer sterujący ogrzewania dodatkowego nie może odczytać pakietu danych, który został wysłany przez komputer sterujący elektroniki kolumny kierownicy

00474 Komputer sterujący immobilisera - Usterka komputera sterującego elektroniką kolumny kierownicy nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego .

- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów nie wysyła pakietu danych.
- komputer sterujący ogrzewania dodatkowego nie może odczytać pakietu danych, który został wysłany przez komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
- w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w którymś z podłączonych do niego podzespołów występuje usterka, która wpływa na wyprowadzanie danych
- dopasowanie immobilisera nie zostało przeprowadzone do końca, ani zgodnie z zaleceniami
- samochód został uruchomiony kluczykiem, który nie został dopasowany do tego samochodu (np. funkcja uruchamiania awaryjnego).

00532 Usterka Sygnał za mocny może zostać wyświetlona np., jeśli do ładowania akumulatora użyto nieodpowiedniego urządzenia do ładowania.
Poprzez obydwa przewody łączące, które biegną od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do samochodu (styk „9“ i „4“ we wtyczce samochodu) mierzone jest napięcie akumulatora dla funkcji Wyłączanie na skutek zbyt niskiego napięcia. Jeśli w tym przewodzie łączącym zostanie stwierdzona usterka, nastąpi zapisanie usterki Przerwa.
Usterka Napięcie zasilania prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15 podłączony).

- przepięcia łączeniowe w trybie pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poniżej wartości dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego
- przepięcia łączeniowe w instalacji elektrycznej samochodu na wartości poniżej 9,5 V
- napięcie w instalacji elektrycznej samochodu było wyższe niż 15 V
- przerwa lub zwarcie w przewodzie łączącym komputer sterujący ogrzewania dodatkowego z akumulatorem

00664 usterka Zasilanie paliwem prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15 podłączony).
Aby zbiornik paliwa w trybie ogrzewania postojowego nie mógł zostać całkowicie opróżniony, komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów przesyła informację Sygnał za słaby gdy tylko zostanie aktywowany symbol Ostrzeżenie o rezerwie paliwalub wskaźnik poziomu paliwa znajduje się w czerwonym zakresie. Wówczas komputer sterujący komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie włącza ogrzewania postojowego (ani wentylacji postojowej). Zapobiega to uruchomieniu silnika z powodu małej ilości paliwa.

- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów wysyła poprzez magistralę danych Komfort informację Za mało paliwa w zbiorniku paliwa

01044 Komputer sterujący błędnie zakodowany - ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15podłączony).
Jeżeli przyporządkowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego (tabliczka typu) różni się od wskazania na wyświetlaczu, sprawdzić dopasowanie (kanał dopasowania 05). Jeżeli zmieniono tam rodzaj paliwa, przy pierwszym włączeniu zapłonu zmienia się ustawienie w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego (przesyłany przez magistralę danych Komfort rodzaj paliwa musi zgadzać się z rodzajem paliwa wprowadzonym w funkcji Dopasowanie).

- zapisany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego rodzaj paliwa (benzyna lub olej napędowy) nie zgadza się z rodzajem paliwa przekazywanym przez komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów poprzez magistralę danych Komfort.

01233 zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie przerwa zwarcie z potencjałem plus - ogrzewanie nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Jeśli występuje usterka zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie , to obieg układu chłodzenia w trybie ogrzewania postojowego nie zostaje przełączony na mały obieg układu chłodzenia i do ogrzania wnętrza samochodu potrzebny jest dłuższy czas ogrzewania.

- przerwa lub zwarcie w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie
- uszkodzony zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie
- kodowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie zostało przeprowadzone zgodnie z zaleceniami (w samochodach z silnikiem 4-cylindrowym nie zawsze jest np. zamontowany zawór blokowania).


01317 komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów , brak komunikacji - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Odbiór informacji jest wyświetlany w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego

- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest błędnie zakodowany (dopasowanie dla ogrzewania postojowego w kanale 18 i lub 61jest błędne).
- w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w którymś z podłączonych do niego podzespołów występuje usterka, która wpływa na wyprowadzanie danych
- przy włączonym zapłonie zasilanie napięciowe komputera sterującego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów było lub zostało przerwane


01320 komputer sterujący Climatronic , brak komunikacji , brak zacisku 30 - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Odbiór informacji pokazywany jest w bloku wartości mierzonych . Dla jednostki obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania w pamięci usterek jest podany komputer sterujący klimatyzacji Climatronic jako miejsce usterki (tak zapisane w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego ).

- jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic na skutek usterki załączonego podzespołu nie może podać wymaganych danych i informuje o usterce
- przerwa w obu przewodach przekazu danych (magistrala danych Komfort) między jednostką obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic a komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego
- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest błędnie zakodowany (dopasowanie dla ogrzewania postojowego w kanale 18 i lub 61 błędne
- jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic na skutek usterki w zasilaniu napięciowym nie może podać wymaganych danych i informuje o usterce


01330 systemu komfort , brak komunikacji , Time out - usterka centralnego komputera sterującego systemu Komfort nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Odbiór informacji wyświetlany jest w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego

- systemu Komfort nie może podać wymaganych danych z powodu usterki w załączonym elemencie i informuje o usterce
- przerwa w obu przewodach przekazu danych (magistrala danych Komfort) między centralnym komputerem sterującym systemu Komfort a komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego
- w centralnym komputerze sterującym systemu Komfort lub w jednym z podłączonych do niego podzespołów występuje usterka, która ma wpływ na wyprowadzanie danych
- komputer sterujący ogrzewania dodatkowego - nie może odczytać wysłanego przez centralny komputer sterujący systemu Komfort pakietu danych
- przy włączonym zapłonie zasilanie napięciowe centralnego komputera sterującego systemu Komfort było lub zostało przerwane


01336 Magistrala danych Komfort koncernu , wewnętrzne zasilanie napięciowe , uszkodzenie (Bus Off ), tryb jednoprzewodowy - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego, ponieważ jednak dane mogą nie być odbierane, ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa także nie zawsze mogą zostać włączone

- przerwa w przewodach, zwarcie z masą lub z potencjałem plus przewodu przekazu danych magistrali danych
- zwarcie między przewodami przekazu danych magistrali danych
- przewody magistrali danych są zamienione miejscami
- do magistrali danych podłączony jest komputer sterujący, którego wersja nie jest przewidziane dla tej magistrali danych
- przerwa w przewodach, zwarcie z masą lub z potencjałem plus w jednym przewodzie magistrali danych
- Przerwa w przewodach np. w miejscu rozgałęzienia przewodów danych magistrali danych
- przerwa w zasilaniu napięciowym jednego lub kilku komputerów sterujących podłączonych do magistrali danych
- przerwa w przewodach np. w miejscu rozgałęzienia przewodów danych magistrali danych
- przerwa w zasilaniu napięciowym do jednego lub kilku komputerów sterujących podłączonych do magistrali danych

Teraz te wazniejsze wystepujace kody bledow :

01406 01407 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek.
Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek.
Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego.
Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa.
Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować .
Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem).

UWAGA !!!
Ponieważ w ogrzewaniu postojowym może znajdować się niespalone paliwo, podczas pierwszego włączenia ogrzewania postojowego po usunięciu usterki może dojść do niekontrolowanego zapłonu w ogrzewaniu postojowym. Dlatego po usunięciu tej usterki zwrócić szczególną uwagę, aby spaliny ogrzewania postojowego zostały odprowadzone bezpośrednio do przeznaczonego w tym celu wywietrznika i z niego odessane.




- zwężenie lub nieszczelność w obszarze zasysania powietrza lub w układzie wydechowym ogrzewania postojowego
- usterka w układzie zasilania paliwem do ogrzewania postojowego
– uszkodzona pompa dozująca
- nieszczelność w ogrzewaniu postojowym
- osady w zespole palnika (tylko w przypadku eksploatacji ogrzewania postojowego z paliwem BIO)
- jednostka rozpylająca poluzowała się z dmuchawy powietrza spalania


01408 wyłączenie na skutek zbyt niskiego napięcia - stała wartość wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia jest przy kodowaniu 00XX1aktywna, może ona zostać wprowadzona lub zmieniona w funkcji Dopasowanie.
Usterka prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła . Stała wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia jest przy kodowaniu 00XX1 aktywna, nie jest jednak wyświetlana. Jeśli w przypadku zakodowanego na 00XX2 komputera sterującego została zmieniona wartość napięcia, a komputer sterujący został następnie przekodowany na 00XX1 , usterka ta może być wyświetlana także w przypadku komputerów sterujących, które są zakodowane na automatyczne wyłączenie na skutek zbyt niskiego napięcia.
Rozwiązanie: Zakodować komputer sterujący ogrzewania dodatkowego na 00XX2. Zmienić stałą wartość poprzez funkcję Dopasowanie (wartość wymagana poniżej 10,5 V) a następnie komputer sterujący zakodować ponownie na 00XX1. Przy częstym używaniu trybu ogrzewania postojowego, jeżeli samochód porusza się np. tylko na krótkich odcinkach, może dojść do tego, że akumulator nie będzie wystarczająco naładowany.

- przepięcia łączeniowe podczas pracy ogrzewania postojowego poniżej wartości zadanego napięcia minimalnego
- akumulator niewystarczająco naładowany lub uszkodzony
- wprowadzono zbyt dużą stałą wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia


01409 powtórne przerwanie płomienia - ten zapis usterki ma takie same przyczyny, jak zapis usterki 01406 (brak powstania płomienia )


01410 urządzenie grzewcze przegrzane , zadziałał bezpiecznik termiczny ogrzewania - przy tej usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Bezpiecznik termiczny ogrzewania otwiera przy temperaturze płynu chłodzącego w ogrzewaniu postojowym powyżej 110 °C i zamyka, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 105 °C.
Pompa dozująca jest wysterowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego poprzez bezpiecznik termiczny ogrzewania .
Bezpiecznik termiczny ogrzewania jest odczytywany przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego tylko w trybie ogrzewania postojowego. Ponieważ jednak ogrzewanie postojowe już przy temperaturze płynu chłodzącego 91°C przełącza się na przerwę regulacyjną, w samochodach ze sterowanym elektronicznie chłodzeniem (wyższa temperatura płynu chłodzącego) usterka ta może zostać zapisana tylko, jeśli występuje usterka w obiegu układu chłodzenia.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do bezpiecznika termicznego ogrzewania
- uszkodzony bezpiecznik termiczny ogrzewania
- powietrze w obiegu układu chłodzenia
- zwężenie w obiegu układu chłodzenia
- pompa obiegow nie pracuje.
- czujnik temperatury zamontowany nieprawidłowo (dostarcza błędne wartości temperatury) lub uszkodzony
- uszkodzony bezpiecznik termiczny ogrzewania


01411 czujnik temperatury niewiarygodny sygnał , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do czujnika temperatury
- uszkodzony czujnik temperatury

01413 pompa dozująca przerwa , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Pompa dozująca jest wysterowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego - poprzez bezpiecznik termiczny ogrzewania .

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do pompy dozującej
- uszkodzona pompa dozująca
- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do bezpiecznika termicznego ogrzewania

01414 dmuchawa powietrza spalania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą , zablokowana lub brak napięcia , zbyt duża różnica liczby obrotów - Przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do dmuchawy powietrza spalania
- uszkodzona dmuchawa powietrza spalania

01415 pompa obiegowa , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - w przypadku niektórych komputerów sterujących ogrzewania dodatkowego w funkcji Sprawdzanie działania elementów wykonawczych zostaje zapamiętana usterka pompy obiegowej , przy czym usterka nie wystąpiła, a działanie pompy obiegowej jest prawidłowe, wówczas należy skasować pamięć usterek.
Przy usterce pompy obiegowej ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Obecnie w Audi A4 pompa obiegowa jest zawsze montowana, dla urządzeń grzewczych zamontowanych w późniejszym terminie, które mają działać tylko jako ogrzewanie dodatkowe, istnieje już możliwość uruchamiania ogrzewania postojowego jako ogrzewanie dodatkowe bez pompy obiegowej. Pompa obiegowa - obecnie nie jest regulowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , jest tylko włączana lub wyłączana. W późniejszym czasie mają być montowane komputery sterujące ogrzewania dodatkowego , które będą regulowały wydajność pompy obiegowej w zależności od temperatury płynu chłodzącego w ogrzewaniu postojowym (przewidziane w przyszłości).
Pompa obiegowa może zostać włączona w celu wspomagania pompy płynu chłodzącego silnika także przy wyłączonym ogrzewaniu postojowym .

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do pompy obiegowej
- uszkodzona pompa obiegowa
- kodowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie zostało przeprowadzone zgodnie z zaleceniami


01416 sygnał wysterowania dmuchawy świeżego powietrza , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Informacja, że w dmuchawie świeżego powietrza występuje usterka, zostaje przekazana przez magistralę danych Komfort przez jednostkę obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic .

- blad w wysterowaniu dmuchawy świeżego powietrza przez jednostkę obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic - (układu klimatyzacji / ogrzewania).
- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest błędnie zakodowany (dopasowanie dla ogrzewania postojowego w kanale 18 i lub 61jest błędne).


01443 dopasowanie do akumulatora nie nastąpiło - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Jeśli dopasowanie nie zostanie przeprowadzone, wyłączenie ogrzewania postojowego wskutek za niskiego napięcia następuje przy 12,5 V.

- Po wymianie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego dopasowanie nie zostało przeprowadzone


01444 wyłączenie na skutek zbyt niskiego napięcia (Automatik) - usterka prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał .
Wartość Automatik dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia jest przy kodowaniu 00xx1 aktywna. Aktualna wartość napięcia dla wyłączenia jest wyświetlana w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego.
Przy częstym używaniu trybu ogrzewania postojowego, jeżeli samochód porusza się np. tylko na krótkich odcinkach, może dojść do tego, że akumulator nie będzie wystarczająco naładowany.

- przepięcia łączeniowe podczas pracy ogrzewania postojowego poniżej wartości zadanego napięcia minimalnego
- rezystancja przejścia w przewodzie łączącym do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- akumulator niewystarczająco naładowany lub uszkodzony

01490 czujnik płomienia , niewiarygodny sygnał , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Czujnik płomienia to fototranzystor, gdy tylko jasność płomienia zadziała na czujnik płomienia , przełącza się on. Stan przełączenia czujnika płomienia wyświetlany jest w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do czujnika płomienia
- zabrudzony lub uszkodzony czujnik płomienia

01491 swieca żarowa ogrzewania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Połączenie z masą od świecy żarowej ogrzewania do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego następuje poprzez punkt mocowania na obudowie ogrzewania postojowego, sprawdzić go w razie potrzeby pod kątem prawidłowego zamocowania, zabrudzenia i korozji.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do świecy żarowej ogrzewania
- przerwa lub rezystancja przejścia w połączeniu z masą komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- uszkodzona świeca żarowa ogrzewania

01794 komputer sterujący błędny numer nadwozia - nowy komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dostarczany jako część zamienna bez numeru nadwozia. Przy pierwszym po zamontowaniu włączeniu zapłonu, przekazywany przez magistralę danych Komfort numer nadwozia jest wczytywany i zapamiętywany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego (zabezpieczenie przed kradzieżą).
Jeśli komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został wymieniony i nie da się potem włączyć ogrzewania postojowego, zwrócić uwagę na wskazanie w bloku wartości mierzonych 090
Zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numer nadwozia wyświetlany jest w grupie wskazań 081
Jeśli komputer sterujący ogrzewania dodatkowego zostanie zamontowany w innym samochodzie (np. zamiana), nie zgadza się już przekazany i zapamiętany numer nadwozia, zostaje zapisana usterka Komputer sterujący błędny numer nadwoziaw komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . Przez wprowadzenie numeru PIN w funkcji dopasowanie, zostanie skasowany numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego.
Usterka Komputer sterujący błędny numer nadwozia nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.

- w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego jest zapamiętany inny numer nadwozia aniżeli ten, który został przekazany przez magistralę danych Komfort

65535 komputer sterujący uszkodzony - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

- przerwa w przewodach do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego (zacisk 30 lub zacisk 31 )
- niestabilne styki lub rezystancja przejścia w przewodzie łączącym do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- usterka w przebiegu programu komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- uszkodzony komputer sterujący ogrzewania dodatkowego

srodek1.png



WYMONTOWANIE JEDNOSTKI ROZPYLAJĄCEJ z DMUCHAWY POWIETRZA SPALANIA i ZAMONTOWANIE


Od 02.2004 montowane są ogrzewania postojowe, w których śruba jednostki rozpylającej jest wklejona w wałek dmuchawy powietrza spalania , śruby może nie dać się już poluzować, dlatego dmuchawa powietrza spalania dostarczana jest wraz z odpowiednimi dla wersji DIESEL lub BENZYNA elementami, które są już wstępnie zamontowane jako części zamienne .
Rysunek przedstawia jednostkę rozpylającą Adla wersji BENZYNA
Dmuchawa powietrza spalania pracuje z maksymalną liczbą obrotów ok. 8000 / min. i dlatego jest wyważana fabrycznie razem z kołem wentylatora C. Dlatego podczas wymontowania i zamontowania należy zwrócić uwagę, aby koło wentylatora na wałku dmuchawy powietrza spalania nie zostało ściśnięte lub skręcone.
Przed zamontowaniem oczyścić jednostkę rozpylającą z nagaru.

Przed wkręceniem śruby oczyścić gwint w wałku dmuchawy powietrza spalania

Jeśli śruba B montowana jest bez środka zabezpieczającego do śrub, to podczas eksploatacji ogrzewania postojowego może się ona poluzować (wówczas jednostka rozpylająca wpadnie do komory spalania). Bez jednostki rozpylającej paliwo nie jest już rozdzielane i gromadzi się w komorze spalania, nie dochodzi do spalania, także dmuchawa powietrza spalania może pracować ze zbyt wysoką liczbą obrotów (i przy tym zostać uszkodzona).

Wymienić śrubę B, montować tylko śruby z odpornym na działanie podwyższonej temperatury środkiem zabezpieczającym do śrub (środek ten utwardza się pod wpływem temperatury i pozostaje także w przy wyższych temperaturach w stanie stałym).

WYMONTOWANIE:

– W celu poluzowania śruby z łbem sześciokątnym B przytrzymać za wałek dmuchawy powietrza spalania C , który wystaje przez koło wentylatora (a nie bezpośrednio za koło wentylatora).

ZAMONTOWANIE:

– Oczyścić gwint śruby z łbem sześciokątnym B i w wałku dmuchawy powietrza spalania .
– Posmarować gwint śruby z łbem sześciokątnym B i w wałku dmuchawy powietrza spalania odpornym na działanie wysokiej temperatury środkiem zabezpieczającym do śrub .
– Zamontować jednostkę rozpylającą A na wałek dmuchawy powietrza spalania .
– W celu dokręcenia śruby z łbem sześciokątnym B przytrzymać za wałek dmuchawy powietrza spalania C który wystaje przez koło wentylatora (a nie bezpośrednio za koło wentylatora) (moment dokręcenia 3 Nm).
– Rozgrzać śrubę B np. za pomocą dmuchawy gorącego powietrza przez ok. 5 min do ok. 300 °C (w celu utwardzenia środka zabezpieczającego do śrub).

ropylaczdiesel.png


JEDNOSTKA ROZPYLAJĄCA - wersja DIESEL

A śruba (zakładać ze środkiem zabezpieczającym do śrub, moment dokręcenia 3 Nm)
B rozpylacz (zamontować właściwą stroną)
C element dystansowy
D osłona (olej napędowy)
F rozdzielacz paliwa (olej napędowy)
G uchwyt (zabarwiony na zielono, jako zabezpieczenie transportowe i do oznaczenia)

WYMONTOWANIE PARNIKA PALIWA z MOCOWANIA i ZAMONTOWANIE

Od 02.2004 montowane są ogrzewania postojowe, w których śruba jednostki rozpylającej jest wklejona w wałek dmuchawy powietrza spalania , śruby może nie dać się już poluzować, dlatego dmuchawa powietrza spalania dostarczana jest wraz z odpowiednimi dla wersji DIESEL lub BENZYNA elementami, które są już wstępnie zamontowane jako części zamienne .
Rysunek przedstawia parnik paliwa Adla wersji DIESEL
Aby paliwo było prawidłowo doprowadzane do jednostki rozpylającej, przewód paliwa Dnie może być zgięty lub ściśnięty.
Na początku produkcji były montowane parniki paliwa, w których zamontowana sprężyna naciskowa podczas eksploatacji może zmieniać swoje położenie (i przez to naprężenie własne sprężyny). Jeśli naprężenie własne sprężyny nie jest prawidłowe, paliwo płynie nierównomiernie do komory spalania i może dojść do zakłóceń podczas spalania (powstawanie dymu).
Od 02.04 w ogrzewaniach postojowych wersji DIESEL montowany jest zmieniony parnik paliwa, jeżeli w przypadku samochodów z silnikiem wysokoprężnym wyprodukowanych do 02.04 zgłaszane są reklamacje z powodu tworzenia się dymu podczas przełączania na tryb częściowego obciążenia lub podczas trybu częściowego obciążenia, a ogrzewanie postojowe nie ma być wymontowane i nie ma zostać wymieniony parnik paliwa, to aby wyeliminować przyczynę zgłoszenia reklamacji można poprzez funkcję Dopasowanie w kanale dopasowania 087 podnieść liczbę obrotów dmuchawy powietrza spalania w trybie obciążenia częściowego .


palnik.png


WYMONTOWANIE:

– Wymontować jednostkę rozpylającą z dmuchawy powietrza spalania i odłączyć podzespoły
– Odgiąć ostrożnie występy C (np. za pomocą wkrętaka).
– Poluzować przewód paliwa D z zamocowania palnika B.

ZAMONTOWANIE:

Podczas wprowadzania przewodu paliwa D w otwór E zwrócić uwagę, aby przewód paliwa nie został zgięty
Podczas mocowania parnika paliwa A w zamocowaniu palnika B za pomocą występów C zwrócić uwagę na to, aby przewód paliwa D nie został ściśnięty.
– Umieścić parnik paliwa A z przewodem paliwa D zgodnie z rysunkiem w zamocowaniu palnika B.
– Przymocować przewód paliwa D parnika paliwa A w zamocowaniu palnika B za pomocą występów C.


parniki.png


CECHY CHARAKTERYSTYCZNE PARNIKÓW PALIWA ( dla wersji BENZYNA lub DIESEL)


A parnik paliwa - wersja Benzyna
B parnik paliwa - wersja Diesel

Jako część zamienna wersja dla wersji BENZYNA jest obecnie oznaczony zielonym punktem w obszarze C
W obszarze przyłącza przewodu paliwa D parnik paliwa wersji BENZYNA ma mniejszą średnicę aniżeli parnik paliwa wersji DIESEL

Na początku produkcji były montowane parniki paliwa, w których zamontowana sprężyna naciskowa podczas eksploatacji może zmieniać swoje położenie (i przez to naprężenie własne sprężyny). Jeśli naprężenie własne sprężyny nie jest prawidłowe, paliwo płynie nierównomiernie do komory spalania i może dojść do zakłóceń podczas spalania (powstawanie dymu).

WYMONTOWANIE i ZAMONTOWANIE DMUCHAWY POWIETRZA SPALANIA

Od 02.2004 montowane są ogrzewania postojowe, w których śruba jednostki rozpylającej jest wklejona w wałek dmuchawy powietrza spalania , śruby może nie dać się już poluzować, dlatego dmuchawa powietrza spalania dostarczana jest wraz z odpowiednimi dla wersji DIESEL lub BENZYNA elementami, które są już wstępnie zamontowane jako części zamienne.
Do 01.2004 montowane były dmuchawy powietrza spalania , w których, szczególnie w przypadku ogrzewania postojowego zamontowanego w pozycji leżącej, przez wałek do silnika mogą się dostać pozostałości paliwa (przez to działanie silnika jest utrudnione a w trybie ogrzewania postojowego tłoczona jest do komory spalania zbyt mała ilość powietrza spalania i ogrzewanie postojowe dymi), od 01.2004 montowane są dmuchawy powietrza spalania ze zmienioną uszczelką na wałku.


dmuchawawebasto.png


WYMONTOWANIE :

– Zespół palnika wymontować z ogrzewania postojowego i rozmontować
– Wymontować jednostkę rozpylającą z dmuchawy powietrza spalania i odłączyć podzespoły

– Wymontować śruby E
– Zdjąć uchwyt C z dmuchawy powietrza spalania A.


ZAMONTOWANIE :

– Zamontować uchwyt C na dmuchawie powietrza spalania A w taki sposób, aby występ D uchwytu znajdował się w jednej linii z odgałęzieniem B przewodu łączącego dmuchawy powietrza spalania.
– Zmontować dmuchawę powietrza spalania z jednostką rozpylającą
– Pozostałe czynności montażowe odbywają się w odwrotnej kolejności.


USZCZELNIENIE ZESPOŁU PALNIKA wobec obudowyw przypadku OGRZEWANIA POSTOJOWEGO w pozycji leżącej

W wyniku zamontowania ogrzewania postojowego w pozycji leżącej w określonych warunkach eksploatacji może dojść do tego, że pozostałości niespalonego paliwa będą wypływać z ogrzewania postojowego w miejscu połączenia pomiędzy zespołem palnika, obudową z wymiennikiem ciepła i górną częścią obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza. Te pozostałości paliwa mogą dostać się na karbowany odcinek rury wydechowej ogrzewania postojowego i odparować podczas eksploatacji ogrzewania postojowego. Prowadzi to do reklamacji z powodu dymu i zapachu oleju napędowego podczas eksploatacji ogrzewania postojowego.

W samochodach produkowanych od 01.2004 , uszczelnienie to jest montowane fabrycznie.
Aby pozostałości paliwa nie mogły już więcej wypływać, oprócz miejsca połączenia pomiędzy zespołem palnika i obudową z wymiennikiem ciepła, należy dodatkowo uszczelnić także miejsce połączenia pomiędzy obudową z wymiennikiem ciepła i górną częścią obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza .

– Wyczyścić dokładnie z zabrudzeń, pozostałości paliwa i kleju obszar A przy zespole palnika i B przy obudowie z wymiennikiem ciepła.
– Posmarować wyczyszczone obszary A i B cienką warstwą masy klejąco-uszczelniającej .
– Zamontować zespół palnika w obudowie z wymiennikiem ciepła → Rozdział.
– Usunąć ewentualnie pozostałości masy klejąco-uszczelniającej, które wydostały się podczas montowania.


uszczelnienie.png


Uszczelnianie górnej części obudowy przeciw wydostawaniu się paliwa w przypadku ogrzewania postojowego zamontowanego w pozycji leżącej
Przez zamontowanie ogrzewania postojowego w pozycji leżącej, w określonych warunkach eksploatacji może dojść do tego, że pozostałości niespalonego paliwa będą wypływać z ogrzewania postojowego pomiędzy obudową z wymiennikiem ciepła i górną częścią obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza. Te pozostałości paliwa mogą dostać się na karbowany odcinek rury wydechowej ogrzewania postojowego i odparować podczas eksploatacji ogrzewania postojowego. Prowadzi to do reklamacji z powodu dymu i zapachu oleju napędowego podczas eksploatacji ogrzewania postojowego.

W samochodach produkowanych od 01.2004 , uszczelnienie to jest montowane fabrycznie.
Aby pozostałości paliwa nie mogły już wypływać, oprócz miejsca połączenia pomiędzy obudową z wymiennikiem ciepła i górną częścią obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza, należy dodatkowo uszczelnić także miejsce połączenia pomiędzy zespołem palnika a obudową z wymiennikiem ciepła .

– Oczyścić dokładnie z brudu, pozostałości paliwa i ewentualnie występującej masy klejowej obszar A na obudowie z wymiennikiem ciepła B i na górnej części obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza C
– Nakleić pasek masy uszczelniająco-klejącej (np. z zestawu naprawczego 8E0 261 136) na obszar A


uszczelnie2.png


SPRAWDZANIE , WYMONTOWANIE i ZAMONTOWANIE CZUJNIKA PŁOMIENIA (G64)

– Wymontować ogrzewanie postojowe
– Wymontować górną część obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza

– Podważyć ostrożnie czujnik płomienia A np. za pomocą wkrętaka z zamocowania w zespole palnika ogrzewania postojowego.

Czujnik płomienia jest częścią składową wiązki przewodów i obecnie nie może być wymieniany oddzielnie.

Czujnik fotoelektryczny (fototranzystor) A w czujniku płomienia można sprawdzić tak jak opisano w Elektrycznym sprawdzaniu podzespołów ogrzewania postojowego
eśli czujnik fotoelektryczny A czujnika płomienia lub otwór B (prowadzący do komory spalania) jest zabrudzony, należy je wyczyścić. Jeżeli z powodu usterki w innym podzespole, w komorze spalania ogrzewania postojowego znajduje się większa ilość nagaru (np. sadza, osady z koksu lub popiół z powodu usterki w zasilaniu powietrzem spalania lub układzie wydechowym), wymontować ogrzewanie postojowe, rozmontować je i wyczyścić komorę spalania.

czujnikplomienia.png


czujnikplomienia1.png

WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE (WYMIANA)



– Wymontować ogrzewanie postojowe
– Wymontować górną część obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza
– Podważyć ostrożnie czujnik płomienia A np. za pomocą wkrętaka z zamocowania w zespole palnika ogrzewania postojowego.
– Podważyć złącze wtykowe prowadzące do dmuchawy powietrza spalania D z zamocowania i rozłączyć je.
– Rozłączyć różne złącza wtykowe i wymontować z ogrzewania postojowego podłączone do wiązki przewodów podzespoły

Przed zamontowaniem czujnika płomienia sprawdzić, czy czujnik fotoelektryczny A i otwór B(do komory spalania) nie są zabrudzone i w razie potrzeby wyczyścić. Jeżeli z powodu usterki w innym podzespole, w komorze spalania ogrzewania postojowego znajduje się większa ilość nagaru (np. sadza, osady z koksu lub popiół z powodu usterki w zasilaniu powietrzem spalania lub w układzie wydechowym), rozmontować ogrzewanie postojowe i wyczyścić komorę spalania.

Podczas zamontowania czujnika płomienia zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie wiązki przewodów B, nie może ona dotykać koła wentylatora dmuchawy powietrza spalania C.

swieca.png


swieca1.png


WYMONTOWANIE I ZAMONTOWANIE ŚWIECY



– Wyjąć wtyczkę A ze świecy żarowej ogrzewania
– Wymontować świecę żarową ogrzewania B z obudowy ogrzewania postojowego (moment dokręcenia 15 Nm).
Jeżeli wymontowana świeca żarowa ogrzewania jest mocno zabrudzona (np. rdzą lub osadami z koksu z powodu usterki w zasilaniu powietrzem spalania lub w układzie wydechowym), rozmontować ogrzewanie postojowe i wyczyścić komorę spalania.

Świeca żarowa ogrzewania B wystaje przez otwór w zespole palnika C do komory spalania ogrzewania postojowego, podczas montowania ogrzewania postojowego zwrócić uwagę na prawidłowe położenie otworu.





===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/106226-montaz-i-dzialanie-webasto-diesel-19-20-tdi-all-b6b7/#entry1611998

===> http://a4-klub.pl/index.php?/topic/180476-all-b6b7-naprawa-pompki-obiegu-wody-v55-ori-webasto/#entry2532106


:arrow2:Wymiana Adaptacja Nastawy klimatronika A4 B6 B7 - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska

:arrow2:DEMONTAZ TAPICEREK FOTKI I OPISY

:arrow2:Automatyczna wentylacja - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska
- MONTAŻ PANELU MENU

:arrow2:[ALL B6/B7] Naprawa pompki obiegu wody V55 (ori Webasto) - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska

:arrow2:Rozwiązanie problemu baterii do pilota webasto - Audi A4 B6/B7 - Audi A4 Klub Polska

:arrow2: [ALL B7] [ALL B6] Pilot webasto gdzie można dostać baterie LR61 - Klimatyzacja - Audi A4 Klub Polska

:arrow2:REMONT WEBASTA MEMBRANKI I ZESTAW NAPRAWCZY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam. Kupiłem pare dni temu B6 Q tdi AVF. Ma fabryczne webasto bez pilota, z tym ze jak sie właczy to niesamowicie kopci no i ostatnio jakos za czesto mi sie włacza nawet jak jezdze po miescie i temp. silnika waha sie miedzy 70-90 stopni. Nie wiem jak prawidłowo powinno działać ale na pewno kopcic nie powinno tak ze sąsiedzi gotowi z gasnicą biec :polew: i chciałbym jesli nie ma takiej potrzeby zeby nie włączało sie samo,zebym ja mógl nim tylko zarządzać heh da sie tak??

z góry dzięki za rady i POZDRAWIAM!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ....bledy ....bledy jakie sa ? wklej tutaj a przyczyn moze byc wiele np. swieca zarowa , dmuchawa , nagar w webascie w palenisku :dontknow:
Mozesz uruchomic w czasie jazdy tylko musi byc odpowiedni zakodowane i pewnie serwisie to mozesz zrobic ale znajac zycie to nikt nie bedzie tego umial zrobic .
Masz VAGA ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00664[/b] usterka Zasilanie paliwem prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15 podłączony).

Aby zbiornik paliwa

Na początku napisane jest, że to usterka. Czytając dalej z usterki robi się normalne zjawisko: rezerwa w baku i próba odpalenia ogrzewania postojowego.

Więc jak rozumieć ten zapisany błąd/kod?

Ja miałem tak:

00664 - Fuel gauge
   07-10 - Signal too Low - Intermittent

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów wysyła poprzez magistralę danych Komfort informację za mało paliwa w zbiorniku paliwa i stad taki blad :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca jak nowa a ostatnio pojawił mi się błąd:

1 Fault Found:
01406 - No Flame
   35-10 - - - Intermittent

Doprowadzenie powietrza nie ma żadnego osadu.

Czy ta świeca ma osobny bezpiecznik? Pewnie znajduje się przy ECU?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to nie jest blad swiecy :) czytaj po kolei opis co masz sprawdzic i eleminuj przyczyne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj trochę zimno i chciałem włączyć ogrzewanie postojowe, no i niestety nie wystartowało. Podłączyłem VAG'a i znowu sterownik zarejestrował "01406 - No Flame".

Przeprowadziłem test elementów wykonawczych i pojawił się błąd:

01415 - Recirculating Pump (V55)
   30-00 - Open or Short to B+

który trochę mnie zdziwił, bo słyszałem jak pompa pracuje. Skasowałem błąd i wykonałem jeszcze raz test i już się nie pojawił. Obejrzałem pompę i chyba już było coś z nią robione, bo na samej górze ma założoną opaskę taką jak na wąż (zakręcaną śrubą).

Włączyłem webasto i jakieś 5 minut bardzo dymiło, a przy temperaturze powyżej 70 st.C dymiło tylko minimalnie. Natomiast wczoraj wchodząc do sklepu zostawiłem włączone przy temp. prawie 90st. i tak dymiło, że jeden chciał po straż pożarną dzwonić.

Sprawdzałem:

1. świecę - na amperomierzu ma ponad 15 Amper,

2. gumowe doprowadzenie powierza jest czyste

3. po odkręceniu świecy wydaje się być jak nowa, w środku pieca tak samo

4. odczytałem grupę 12 i mam tam: 1491, 17.0 st. C, Start, 12.17 V, ale to jest chyba wynik tego, że chciałem spróbować miernikiem, czy do świecy dochodzi prąd

5. odczytałem wszystkie grupy podczas dymienia, więc jakby co mogę je tu podać.

Fajkę od świecy jakoś dziwnie lekko można ściągnąć, w przeciwieństwie do tych na świecach świec żarowych - musiałem rwać.

Przy opisie błędu no flame znalazłem, że:

Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować...

Zaś na rysunku:

budowawewwebaso.png

takiej śruby nie widzę.

Panowie pomóżcie cieszyć się z tego wyposażenia, bo zima ciągle trwa...

Pozdrawiam

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad 01415 mowi nam ze przypadku niektórych komputerów sterujących ogrzewania dodatkowego( nie wiem jaki masz sterownik ) w funkcji test elementów wykonawczych zostaje zapamiętana usterka pompy obiegowej , przy czym usterka nie wystąpiła, a działanie pompy obiegowej jest prawidłowe, wówczas należy skasować pamięć usterek :)

Przez zamontowanie ogrzewania postojowego w pozycji leżącej, w określonych warunkach eksploatacji może dojść do tego, że pozostałości niespalonego paliwa będą wypływać z ogrzewania postojowego pomiędzy obudową z wymiennikiem ciepła i górną częścią obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza. Te pozostałości paliwa mogą dostać się na karbowany odcinek rury wydechowej ogrzewania postojowego i odparować podczas eksploatacji ogrzewania postojowego. Prowadzi to do lekkiego dymienia i zapachu oleju napędowego podczas eksploatacji ogrzewania postojowego.

W samochodach produkowanych od 2004 roku zostalo zamontowane uszczelnienie ( specjalna tasma klejaca nr czesci 8E0 261 136 ) takie jak na rysunku :wink4: .

uszczelnienie.png

Oczyścić dokładnie z brudu, pozostałości paliwa i ewentualnie występującej masy klejowej obszar A na obudowie z wymiennikiem ciepła B i na górnej części obudowy z prowadnicą zasysanego powietrza C

Nakleić pasek masy uszczelniająco-klejącej na obszar A

Jezeli chodzi o srube mocujaca do wałka dmuchawy powietrza spalania jest tutaj na rysunku :)

rozylenie.png

A sruba (zakładać ze środkiem zabezpieczającym do śrub, moment dokręcenia 3 Nm)

B rozpylacz (zamontować właściwą stroną)

C element dystansowy

D osłona (olej napędowy)

F rozdzielacz paliwa (olej napędowy)

G uchwyt (zabarwiony na zielono , jako zabezpieczenie transportowe i do oznaczenia)

Jesli kiedykolwiek bylo cos grzebane w webascie tzn. rozbierane mozliwe ze pomineto uszczelnienie pomiędzy zespołem palnika i obudową z wymiennikiem ciepła :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za konkretne informacje.

Ogrzewanie dymi bezpośrednio z wydechu, więc dymienie raczej nie pochodzi z pozostałości paliwa opływającego wydech po górze.

Jesli kiedykolwiek bylo cos grzebane w webascie tzn. rozbierane mozliwe ze pomineto uszczelnienie pomiędzy zespołem palnika i obudową z wymiennikiem ciepła :dontknow:

Raczej jak było rozbierane to zostało dobrze złożone, bo samochód był serwisowany w ASO. Jeżeli webasto dalej będzie dymić to na pewno w lecie go rozbiorę na drobne części i wszystko przejrzę.

Dzięki za wskazanie śruby na rozpylaczu! Ciekawe czy da się ją sprawdzić bez wyjmowania całego ogrzewania. Może przez otwór na świecę?

Mam nadzieje, że te trzy dziury na elemencie E służą do osadzenia na wirniku.

Ciągle nie potrafię sobie wyobrazić jak cały palnik, wirnik i silnik elektryczny jest ułożony względem obudowy podgrzewania postojowego a całość względem samochodu. Ale logiczne wydaje się, że rozpylacz jest skierowany do przodu, więc jak całe webasto jest minimalnie pochylone z przodu samochodu do dołu, to popuszczona śruba rozpylacza powoduje, że wirnik się obraca a rozpylacz stoi (oczywiście przy założeniu, że 3 dziurki służą do dodatkowego osadzenia). [br]Dopisany: 11 Luty 2011, 22:05_________________________________________________ETKA mi powiedziała jak to wygląda w środku i po górze więc już wiem jak to jest ułożone w aucie. Dzisiaj ogrzewanie ruszyło a było poniżej zera. Nawet nie dymiło tak bardzo... Zobaczymy co będzie jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem jezeli bodajze kilka razy wypadnie blad w webascie samo sie zablokuje :confused4: i po skasowaniu bledow nie odpali :thumbdown: wystarczy wyciagnac wtyke ze sterownika i poczekac kilka minut :) a pozniej odpalic webasto :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi się wydaje, że samo skasowanie błędów i przeprowadzenie testu el. wykonawczych pomogło. Może warto wykonać ustawienia podstawowe, bo może przepustnica podaje za dużo paliwa na starcie itp.? Czy producent przewidział wykonywanie ustawień podstawowych? Jeżeli tak to jaka jest procedura, i na jakim bloku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiecie ze przewidzial :decayed: Akumulator musi byc jest całkowicie naładowany a zaplon wylaczony

Odpalasz VAGA :) na poczatku musisz skasować wszystkie usterek jak sa :) wchodzimy w ogrzewanie postojowe 18 wybieramy funkcję nastawy podstawowe 04

webasto1.png

Aby przeprowadzic nastawy wpisujesz w kanale 011 i wciskasz IDZ wtedy uruchamiasz nastawy a jesli chcesz zakonczyc nacisnąć przycisk ← i wprowadzić nastawy podstawowe (wpisujesz kanal 033 )

Podczas pracy po wyłączeniu dmuchawa powietrza spalania ogrzewania postojowego zatrzymuje się, ogrzewanie postojowe zostaje tym samym wyłączone.

Czas pracy po wyłączeniu wynosi w zależności od trybu pracy ogrzewania postojowego przy wyłączaniu między 15 a 180 sekund.

beztytulu12.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby przeprowadzic nastawy wpisujesz w kanale 011 i wciskasz IDZ wtedy uruchamiasz nastawy a jesli chcesz zakonczyc nacisnąć przycisk ← i wprowadzić nastawy podstawowe (wpisujesz kanal 033 )

Musze przyzna, że to zdanie jest trochę zawiłe :kwasny:

Rozumiem, że nastawy przeprowadza się najpierw w kanale 011 a potem jeszcze w 033?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby przeprowadzic nastawy wpisujesz w kanale 011 i wciskasz IDZ wtedy uruchamiasz nastawy a jesli chcesz zakonczyc nacisnąć przycisk ← i wprowadzić nastawy podstawowe (wpisujesz kanal 033 )

Musze przyzna, że to zdanie jest trochę zawiłe :kwasny:

Rozumiem, że nastawy przeprowadza się najpierw w kanale 011 a potem jeszcze w 033?

tak zgadza sie :decayed: pierwsze w kanale 011 a pozniej 033

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zgadza sie :decayed: pierwsze w kanale 011 a pozniej 033

Włączyłem nastawy dla kanału 011, załączyło się ogrzewanie, nie wiedziałem do jakiego momentu mam czekać, więc wyłączyłem go poprzez włączenie i wyłączenie w FIS, bo przerwanie nastaw nie wyłączyło podgrzewania.

Dałem kanał 033 i nic się nie działo, więc po chwili zakończyłem, tak ma być?

Nad ranem ma być -10, więc zobaczymy jaki będzie dymek (o ile akumulator będzie wystarczająco naładowany) : )

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys chcial zmien wartosc napiecia tutaj kiedys napisalem jak to mniej wiecej wyglada :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173098.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbys chcial zmien wartosc napiecia tutaj kiedys napisalem jak to mniej wiecej wyglada :wink4:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=173098.0

O to właśnie mi chodziło, bo chyba u mnie ta wartość jest mocno zawyżona :) Webasto już grzeje, dymek jest, ale trochę pary też chyba leci...[br]Dopisany: 13 Luty 2011, 08:14_________________________________________________Ciągle dymi, ale już mniej. Może zapomniałem dodać, że dym jest niebiesko-siwy, więc tak jakby świeca słabo grzała. Czy świeca grzeje cały czas, czy tylko przy starcie? Może jest gdzieś spadek napięcia na kablu od świecy. Wczoraj ścisnąłem fajkę kleszczami, możliwe, że to pomogło.

Musze jeszcze raz przeczytać wskazany wątek, możliwe, że wystarczy obniżyć nieco dawkę paliwa...

Rozumiem, ze poprawne działanie ogrzewania nie generuje dymu lub generuje go w niewielkiej ilości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...