Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Parowanie lamp Bi Xenon rozwiązanie


rafsus

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że wielkimi krokami zbliża się okres nasilania tej usterki, postanowiłem podzielić się z wami moim patentem na tą dolegliwość. :decayed:
Jeżdżę już tak od roku i wszystko jest ok, nic nie paruje ani w lampie nie mam akwarium.

Jest dużo teorii na temat dlaczego lampy parują, jednak według mnie jedna jest tylko prawdziwa, otóż inżynierowie z VALEO dali d*py i umieścili regulację lampy w najniższym punkcie gdzie podczas deszczu lub mycia zbiera się cała woda z mokrego reflektora, dodatkowo podczas mycia woda dostaję się na lampę przez otwór regulacyjny lampy znajdujący się w karoserii.

A więc do dzieła:
1. Na początku wymieniamy nieszczęsny o-ring na ciut większy jest to stary sposób jednak nie do końca działa. Oczywiście wszystko czyścimy z zabrudzeń przed złożeniem.
Stary oring
P1010198a.jpg
Nowy oring
P1010199b.jpg

2. Czyścimy gniazdo regulacji i zaznaczamy punkty odpływu wody do wywiercenia
Przed czyszczeniem
P1010200c.jpg
Po czyszczeniu + zaznaczone krzyżykami miejsca do wiercenia
P1010203d.jpg

3. Wiercimy otwory oraz fazujemy ich brzegi w celu lepszego spływu do nich wody
P1010204e.jpg

4. Składamy zębatki
P1010205f.jpg

P1010206g.jpg

5. Na środkowe otwory osłony dokładamy podkładkę i całość skręcamy. Ja dodatkowo podkładkę przykleiłem klejem z pistoletu " na gorąco"
P1010207a1.jpg
Podkładkę docinamy jak na zdjęciu w celu umożliwienia regulacji lampy

6. Dodatkowo powiększamy tylny otwór spływowy bo fabryczny jest za mały
P1010208a2.jpg

7. Całość zalewamy klejem z pistoletu jak na fotce poniżej. Dookoła zostawiając otwór z punktu 6 nie zaklejonym.
P1010209a3.jpg

Mam nadzieję że się przyda :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dokladnie ci nie powiem jaki rozmiar bo trudno to dokladnie zmierzyc :confused4: