Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej w dolocie co i jak ?


Pan Waldek

Rekomendowane odpowiedzi

Krótko i na temat, czy jedną z możliwych przyczyn nadmiernej ilości oleju w dolocie może być przypchany separator odmy znajdujący się w osłonie głowicy cylindra? Nowa osłona dla AVF to wg. katalogu gajosa 460 zł brutto numer części to: 038103469R . Separator jest niewymienny i nie oczyszczalny. Proszę o opinie.

103470.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat, czy jedną z możliwych przyczyn nadmiernej ilości oleju w dolocie może być przypchany separator odmy znajdujący się w osłonie głowicy cylindra?

Stanowczo nie !

Gdyby wylot opar odmy w pokrywie zaworów był zatkany czy przytkany to pierwszym tego objawem miałbyś wyciek oleju z najsłabszego uszczelnienia silnika a nie olej w dolocie bo gdzieś te gazy muszą znaleść ujście a wraz z nimi i olej. Jak chcesz się pozbyć oleju z dolotu to albo zamontuj solidny Oil Catch Tank albo puść odmę długim wężem pod podłogę samochodu. W tym ostatnim przypadku olej już nie będzie ciekł bo nie będzie podciśnienia wytwarzanego przez turbospręzarkę, która te opary wraz z drobinami oleju zasysa przy obecnym fabrycznym rozwiązaniu. Nie wymieniaj pokrywy zaworów bo nic Ci to nie da - olej i tak będzie walił do dolotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest przypadkiem tak,że to właśnie przez nieszczelną turbosprężarkę(jej uszczelniacze) olej dostaje się do dolotu?poprawcie mnie jeśli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no jest tak, tylko że wówczas olej idzie rzekłbym "litrami" lub inaczej widać ubytki spore, ale jeśli są one niewielkie to odma. Trzeba obadać ile tego oleju ubywa, nie odbiegając od tematu kolega Sztomel ma 100% racji to nie objaw zapchanej odmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat, czy jedną z możliwych przyczyn nadmiernej ilości oleju w dolocie może być przypchany separator odmy znajdujący się w osłonie głowicy cylindra?

Stanowczo nie !

Gdyby wylot opar odmy w pokrywie zaworów był zatkany czy przytkany to pierwszym tego objawem miałbyś wyciek oleju z najsłabszego uszczelnienia silnika a nie olej w dolocie bo gdzieś te gazy muszą znaleść ujście a wraz z nimi i olej. Jak chcesz się pozbyć oleju z dolotu to albo zamontuj solidny Oil Catch Tank albo puść odmę długim wężem pod podłogę samochodu. W tym ostatnim przypadku olej już nie będzie ciekł bo nie będzie podciśnienia wytwarzanego przez turbospręzarkę, która te opary wraz z drobinami oleju zasysa przy obecnym fabrycznym rozwiązaniu. Nie wymieniaj pokrywy zaworów bo nic Ci to nie da - olej i tak będzie walił do dolotu.

Chyba powinieneś napisać żeby podpiął to pod jakiś zbiorniczek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puszczenie odmy wężem pod podłogę to również nie za dobre rozwiązanie, pod podłoga może dojść do zamarznięcia oparów w wężu i zatkaniu go i potem jak to ująłeś ciśnienie gdzieś znajdzie ujście i przy okazji coś uszkodzi. Nie wiem czy jest idealne rozwiązanie tego problemu:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę już tak 2,5 roku, wcześniej wąż wpuszczony w butelkę a obecnie pod podłogę za silnikiem i nic nie zamarza.

A co z zapachem...? kolego Tomku...

Pozdrawiam :hi:

PS. A moze tam u Ciebie słabe zimy sa...? :wink:

Bo jak teraz (juz chyba 3 lata) buduja Ci autostrade, to sie moze ociepliło od niej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak jest :) Zapach faktycznie daje się we znaki. Jak będę miał chęci to jednak poszukam i zamontuję jakiś konkretny OCT.

To jak bedziesz miał chęci... to daj znac. To ustawie sie w kolejce do Ciebie, bo mi sie tez to marzy.

Ale chyba dopiero na wiosne.

Pozdrawiam :smiley:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej obstawiał na uszczelnienia turbiny,bo w dolocie to raczej nie ma innej opcji żeby znalazł sie olej,i to zazwyczaj turbo pada wystarczy sciągnąć węża od IC a napewno poleje sie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba dopiero na wiosne.

Pozdrawiam :smiley:

Szczerze to ja nawet wcześniejszego terminu nie brałem nawet pod uwagę :wink: i również pozdrawiam.

uszczelnienia turbiny,bo w dolocie to raczej nie ma innej opcji żeby znalazł sie olej

no jak to nie ma innej opcji jak turbo ? Nigdy nie słyszałeś o oleju w dolocie z odmy ? Jest w każdym turbodoładowanym silniku bo turbo go skutecznie zasysa do dolotu wraz z gazami ze skrzyni korbowej. Padające uszczelnienie turbosprężarki to można podejrzewać jeśli widoczne są znaczne ubytki oleju na bagnecie przy niewielkim przebiegu rzędu 1000-2000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym raczej obstawiał na uszczelnienia turbiny,bo w dolocie to raczej nie ma innej opcji żeby znalazł sie olej,i to zazwyczaj turbo pada wystarczy sciągnąć węża od IC a napewno poleje sie olej.

Też tak myślałem. Sprężarkę miałem nową- KKK wyjęta z pudełka rocznik 2012. Teraz fakt faktem mam jeszcze co innego, wspawany wydech i dużego FMICA. Przy najbliżeszj kontroli rozepnę ponownie układ i zobaczę ile się zebrało oleju. Olej w dolocie może być też objawem kończących się pierścieni, prowadnic i uszczelniaczy zaworowych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem. Sprężarkę miałem nową- KKK wyjęta z pudełka rocznik 2012. Teraz fakt faktem mam jeszcze co innego, wspawany wydech i dużego FMICA. Przy najbliżeszj kontroli rozepnę ponownie układ i zobaczę ile się zebrało oleju. Olej w dolocie może być też objawem kończących się pierścieni, prowadnic i uszczelniaczy zaworowych...

Czy przy bardzo nieznacznych ubytkach oleju na bagnecie można podejrzewać te elementy który wymieniłeś czy oleju musiałoby znikać dużo?

Wracając zaś do odmy - poza OCT czy przesunięciem węża można coś z tym zrobić czy też nawet w nowym silniku trzeba było wylewać ten olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak to nie ma innej opcji jak turbo ? Nigdy nie słyszałeś o oleju w dolocie z odmy ? Jest w każdym turbodoładowanym silniku bo turbo go skutecznie zasysa do dolotu wraz z gazami ze skrzyni korbowej. Padające uszczelnienie turbosprężarki to można podejrzewać jeśli widoczne są znaczne ubytki oleju na bagnecie przy niewielkim przebiegu rzędu 1000-2000 km.

Nie no słyszałem i jest to normalne,ale przez odme przedostaja sie nie wielkie ilości tego oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak to nie ma innej opcji jak turbo ? Nigdy nie słyszałeś o oleju w dolocie z odmy ? Jest w każdym turbodoładowanym silniku bo turbo go skutecznie zasysa do dolotu wraz z gazami ze skrzyni korbowej. Padające uszczelnienie turbosprężarki to można podejrzewać jeśli widoczne są znaczne ubytki oleju na bagnecie przy niewielkim przebiegu rzędu 1000-2000 km.

Nie no słyszałem i jest to normalne,ale przez odme przedostaja sie nie wielkie ilości tego oleju

Ale z czasem nie zrobi sie rzeki oleju,po prostu olej będzie i tyle tak jak u mnie nie mam dużo ale krąży w układzie...

OCT i po sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko i na temat, czy jedną z możliwych przyczyn nadmiernej ilości oleju w dolocie może być przypchany separator odmy znajdujący się w osłonie głowicy cylindra?

albo zamontuj solidny Oil Catch Tank albo puść odmę długim wężem pod podłogę samochodu.

Proponuje wpuscic doradcy ow waz odpiewietrzenia do mieszkania zeby sobie opary z niego wdychal. Dosyc jest syfu w powietrzu ktory sie wdycha, jeszcze sam to stposujesz i takie rady dajesz? :whip2:

ALbo wymiana pokrywy, chociaz watpie aby pomogla, albo oil catch tank, z tym ze w okresie zimowym doradzam czeste czyszczenie, aby zawartosc nie przepompowana zostala do dolotu. Ew. z tym zyc...

Jedyny problem oleju w dolocie, to recyrkulacja spalin. Za zaworem EGR tworzy sie olejowo sadzowa maz. Jednak mozna to co jakis czas czyscic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyny problem oleju w dolocie, to recyrkulacja spalin. Za zaworem EGR tworzy sie olejowo sadzowa maz. Jednak mozna to co jakis czas czyscic.

O matko, moj ulubiony moderator sie pokazał... :wink:

Pozdrawiam serdecznie... :hi:

PS. Jasne, ja bede to co jakis czas czysciła... :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra ale olej nie będzie zapiekał kierownic???

Nie będzie, turbina zasysa go po stronie zimnej a tam nie ma kierownic, dalej wędruje przez dolot do komory spalania (po drodze coś kapnie z egra i złączek:decayed:) i już go nie ma pozostaje tylko dymek:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...