konian 0 Opublikowano 17 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2008 Przed zabraniem się do pracy musiałem zaopatrzyć się w: - kierownica 8J0 419 091 B 1KT - poduszka 8J0 880 201 J 6PS - kabelek do poduszki 8J0 971 589 B - TORX 30 (do poduszki) - klucz SPLINE 55 z oprawką ½ cala na przetyczkę lub porządną grzechotką (do kierownicy) - miernik (do sprawdzenia połączeń w starej kostce gdyż wszystkie kable są czarne - w nowej są już kolorowe) - aparat (wiadomo) Zamontowane miałem: - kierownica 8P0 419 091 BG 1KT - poduszka 8E0 880 201 CE 6PS - moduł 8E0 953 549 Q lub R - taśma 4E0 953 541 A - kabelek do poduszki 4F0 971 589 A Wyglądało tak: Odkręcamy poduchę i odpinamy kostki (ja nie odłączałem akumulatora ponieważ poduszka nie ma prawa wystrzelić jeśli kluczyka nie ma w stacyjce - ALE CUDA SIĘ ZDARZAJĄ WIĘC DECYZJA NALEŻY DO WAS !!! ) wypinamy kable z obu poduszek 8E0 880 201 CE 6PS 8J0 880 201 J 6PS 4F0 971 589 A 8J0 971 589 B i przepinamy kable wg schematu - nowy kabel trzeba przepiąć do starej kostki (Chyba że ktoś kupi nową taśmę i nowy moduł a potem będzie się bawił w rozbieranie obudowy kolumny kierownicy i montaż tego wszystkiego nie zapominając że na koniec jeszcze będzie trzeba to wszystko VAGować) (schemat wykombinowałem sam i u mnie działają wszystkie przyciski, pokrętła i podświetlenie. Poduszek nie sprawdzałem z wiadomych względów) odkręcamy „starą” kierownicę Dobrze jest to robić we dwóch – jeden trzyma kiere a drugi odkręca (trzeba użyć sporej siły). Nie polecam odkręcania na tzw. „blokadzie” ponieważ można uszkodzić elektromagnes sterujący blokadą lub kołeczek. Przed zdjęciem kierownicy dobrze jest zaznaczyć jej położenie. Pomoże to w prawidłowym założeniu nowej. Składamy wszystko pamiętając o prawidłowym ułożeniu kabli od sterowania i od poduszki (można je niechcący przyciąć zakładając poduszkę) Podpinamy VAGa i sprawdzamy błędy. (U mnie wyskoczył tylko nowy VIN poduszki) Sprawdzamy czy wszystko działa i w drogę. Bardzo przydatne:http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t30102.0.html;highlight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loco87 1 Opublikowano 18 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2008 ta kierownica jest nieprzyzwoita..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malik 6 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 konian U Ciebie przydałaby się wersja kierownicy z łopatkami do Tiptronica. Dałoby się wtedy zaprogramować zmianę biegów łopatkami. Pogadaj z Adamoo bo on ma zamontowaną wersję z łopatkami do recznej skrzyni biegów (niestety taką tylko mógł kupić na ebay). Może się z Tobą zamieni. BTW: fajny schemat przepięcia pinów w kostce poduchy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamooo 2 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 konian U Ciebie przydałaby się wersja kierownicy z łopatkami do Tiptronica. Dałoby się wtedy zaprogramować zmianę biegów łopatkami. Pogadaj z Adamoo bo on ma zamontowaną wersję z łopatkami do recznej skrzyni biegów (niestety taką tylko mógł kupić na ebay). Może się z Tobą zamieni. BTW: fajny schemat przepicia pinów w kostce poduchy. => => Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malik 6 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Hehe.. się nagadał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konian 0 Opublikowano 20 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Fajnie by było mieć jeszcze łopatki, niestety nie mogłem znaleźć non s-line z łopatkami (znając życie to teraz jest ich pewnie już kilka na ebayu) Co do logów to w tej chwili nie mam dostępu do VAGa, bo koleś wyjechał do roboty. Jak tylko wróci od razu zrobię i wrzucę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamooo 2 Opublikowano 20 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2008 Fajnie by było mieć jeszcze łopatki, niestety nie mogłem znaleźć non s-line z łopatkami (znając życie to teraz jest ich pewnie już kilka na ebayu) Co do logów to w tej chwili nie mam dostępu do VAGa, bo koleś wyjechał do roboty. Jak tylko wróci od razu zrobię i wrzucę. hehe to było do malika na otrzeźwienie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdk 0 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 moze nie musiales wymieniac za duzo poniewaz miales juz sterowanie Radia itp. juz w starej kierownicy...... ja niestety tego nie mam , i mam nadzieje ze nie bede zaskoczony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boberek 4 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 nie będzie źle malikowi sie udąło w B6 to tobie si euda w B7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekdk 0 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 musze nazbierac czesci i jak na Swieta pojade do 3miasta to bede dzialal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konian 0 Opublikowano 19 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 moze nie musiales wymieniac za duzo poniewaz miales juz sterowanie Radia itp. juz w starej kierownicy...... ja niestety tego nie mam , i mam nadzieje ze nie bede zaskoczony tak - miałem sterowanie zresztą napisałem że wymieniłem "multi" na "multi" więc miałem dużo mniej roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J E L I T O 0 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 A można wiedzieć jakie koszta mniej więcej? Wygląda BOSKO. Fajnie się zgrywa z alu listewkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konian 0 Opublikowano 20 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 koszty - to zależy jak się trafi, od 250 do 1700 euro za kiere z poduchą. Do tego mogą być potrzebne jeszcze: kable, taśma inna kostka, VAGowanie no i pewnie jeszcze coś wyjdzie w trakcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alvaro 8 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jak rozróżnić kabelek 8J0 971 589 B od 4F0 971 589 A (oczywiście jeśli nie ma naklejki na kabelku z numerkiem...) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ba$ior 1 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Super robota ! Pełen profesjonalizm Ja też taką chcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konian 0 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 jak rozróżnić kabelek 8J0 971 589 B od 4F0 971 589 A najlepiej po naklejce na kablu, lub po połączeniach między kostkami (przed rozebraniem kostek zrobiłem schematy połączeń) U mnie: 4F0 971 589 A - 12 czarnych kabelków i żółtą kostkę z żółtą blokadą 8J0 971 589 B - 8 kolorowych kabelków i żółtą kostkę z fioletową blokadą jednak najbardziej pewnym jest numer na naklejce. KABEL KTÓRY ZROBIŁEM DZIAŁA TYLKO Z MODUŁEM 8E0 953 549 Q i TAŚMĄ 4E0 953 541 A!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alvaro 8 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 oczywiście chodziło mi o to jak rozpoznać jak nie ma naklejki... ale luz sprawdziłem wszystko : - mam zamontowany taki kabelek jak ty do podłączenia kiery tt również mam taki o którym piszesz, moduł też mam Q, więc muszę tylko sprawdzić jaki mam zwijak (taśmę) i jak będzie 541A to nie przewiduję żadnych niespodzianek... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konian 0 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 oczywiście chodziło mi o to jak rozpoznać jak nie ma naklejki... ale luz sprawdziłem wszystko : - mam zamontowany taki kabelek jak ty do podłączenia kiery tt również mam taki o którym piszesz, moduł też mam Q, więc muszę tylko sprawdzić jaki mam zwijak (taśmę) i jak będzie 541A to nie przewiduję żadnych niespodzianek... Ja żadnych niespodzianek nie miałem więc i u Ciebie nie powinny być. Sprawdź jeszcze czy sterowanie multi w obu kierach ma taki sam numer - to ważne bo jeśli nie jest taki sam to na 100% spalisz moduł albo coś więcej, ponieważ sterowanie multi wchodzi w miejsce masy !!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alvaro 8 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 a gdzie sąnr. na sterowaniu ? mam wyciągnąć obie części sterowania ? jeśli tak to jak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konian 0 Opublikowano 9 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2008 Trzeba odkręcić poduchę i potem "oddzielić" przyciski od kierownicy właściwej. Idzie dosyć opornie, ale nie powinno być z tym większych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się