Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do skrzyni biegów multitronic?


slawek72

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na etapie zmiany oleju w skrzyni manualnej, z tegco co widzę oznaczenie skrzyni to LRY (A5 2.0t Q), zastanawiam się czy ten Millers- Millers Oils TRX Synth 75w-90- podejdzie po nią; - widać że spełnia zarówno specyfikacje API GL4 i GL5, czyli wychodzi na to że powinien być ok.

Czy ktoś z forumowiczów mógłby to potwierdzić, może ktoś kto ma dostęp do etki ?

Z góry dzięki za pomoc

Edytowane przez wrclaguna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja mówi o normie chyba VW 501.50

Uzupełnij profil bo ja o manualu a może masz tipa czy jakieś inne czortostwo.

Widzę że na skodzie Ci Fuchs proponują a ja Castrol wyjątkowo.

W każdym razie Castrol TAF-X lub Transaxle

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfikacja mówi o normie chyba VW 505.50

Uzupełnij profil bo ja o manualu a może masz tipa czy jakieś inne czortostwo.

Widzę że na skodzie Ci Fuchs proponują a ja Castrol wyjątkowo.

Wielkie dzięki za odpowiedź tak, tak manuala miałem na myśli ,sorki za brak info w profilu ale nie byłem tam od ostatnich zmian na forum, podejrzewam że one spowodowały braki na moim profilu.

Wracając do tematu powiadasz że potrzebuję oliwy z normą VW 505.50 , no tak, nie pytałem osobiśćie Piotrka ze zmienolej bo dziś niedziela, choć podejrzewam że on będzie miał etkę , a zależy mi w sumie na dziś bo na opieoils uk mam dosyć spory rabat do końca dzisiejszego dnia.

Generalnie zastanawiam się na Fuchsem, co do Castrola to pewno domyslasz się mojej opinii, szczerze wolałbym coś z millersa,amsoila,valvo, fuchsa, może red line albo amsoil, ewentualnie ten z aso tylko zastanawiam się kto go dla nich leje ?

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę podobny temat.

http://www.auditimes.pl/topic/629-jaki-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w/

Aso to Fuchs lub Castrol. Co do Castrola to do skrzyni jeden z najlepszych, do silnika reka Boska. [emoji12]

Chyba błąd popełniłem.

501.50 a nie 505.50.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O proszę podobny temat.

http://www.auditimes.pl/topic/629-jaki-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w/

Aso to Fuchs lub Castrol. Co do Castrola to do skrzyni jeden z najlepszych, do silnika reka Boska. [emoji12]

Super dzięki sam znalazłem taki wątek http://www.audizine.com/forum/showthread.php/535392-B8-A4-DIY-Manual-Transmission-Fluid-Change, który zresztą wklejałem już na innych forach, generalnie chciałem tylko się upwenić co do norm i rodzaju żeby nie zrobić gafy

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio latem to i Ok

http://autooleje.pl/product-pol-3264-Olej-Ravenol-TSG-75W-90-GL-4-VW-501-50-op-1l.html

Sorry jakiś zaspany jestem.

Elfa nie wlewaj żadnego bo biegi tragicznie wchodzą, próbowałem. [emoji12]

Na razie pewny to Castrol TAF-X. Nikt nie narzeka.

Edytowane przez POWER-KRIS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio latem to i Ok

http://autooleje.pl/product-pol-3264-Olej-Ravenol-TSG-75W-90-GL-4-VW-501-50-op-1l.html

Sorry jakiś zaspany jestem.

Elfa nie wlewaj żadnego bo biegi tragicznie wchodzą, próbowałem. [emoji12]

Na razie pewny to Castrol TAF-X. Nikt nie narzeka.

Kurde ale powiem Ci że dalej nie jestem do końca pewien bo większości inf technicznych ogranicza się tylko do warunków pracy oleju, a więc parametru GL, pomijając info o spełnianych normach producenta jednakże skupiając się na Fuchs'ie i tej konkretnej oliwie -http://www.fuchslubricants.com/titan-sintopoid-ls-sae-75w-90 wnioskuję że chyba będzie ok bo niby spełnia on normy G50/G51 czyli zakładam że właściwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój wybór oby był 501.50. Tylko do dyfra nie zalej, bo tam już inna bajka. A co tam wlać to trza gościa Dev znaleźć i spytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój wybór oby był 501.50. Tylko do dyfra nie zalej, bo tam już inna bajka. A co tam wlać to trza gościa Dev znaleźć i spytać.

No właśnie to jest dobra podpowiedź do Deva muszę napisać, mam jego maila bo już kiedyś brałem od niego części :wink: ,dzięki pozdr.

P.S

Tego Ravenola na początku mi nie wyświetliło ale muszę przyznać że jest to też ciekawa alternatywa ale na wyspach chyba cięzko go będzie dostać, no i chyba wolałbym pełnego syntetyka, oczywiście najważniejszą kwestią jest co "woli" skrzynka :wink:

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"API GL-5 olej przekładniowy może być akceptowany przez dyferencjały ale nie jest rekomendowany dla przekładni ponieważ GL-5 ma dwa razy więcej dodatków zmniejszających ekstremalne tarcie zabezpieczając przekładnie. W GL-5 pomimo tego, że dodatki są bardzo korzystne dla samych przekładni mogą być przyczyną korozji i są agresywne dla miękkich części jak panewki i synchronizatory z miedzi, brązu, mosiądzu, które występują w skrzyniach ręcznych."

Dev znajdziesz w każdym temacie o hamulcach. W profilu ma nr telefonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daltego widzę na audizine człowiek wybrał tego Redline MT-90 75W/90 który spełnia GL4, szczerze brałbym go ale przesadzili z ceną jak to Redline...

A tak z innej beczki to z tego co widzę tam wchodzi ponad 4l nie orientujesz się ?

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4.5 litra oleju do skrzyni

a ta jest jakaś poyebana bo widze do niej tylko ori oliwe :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe,ciekawe

Dev ogólnie auto jest "inne" bo nowe LHD kupione na wyspach(tax free sales) a pierwsza rejestracja w PL, czyli 4.5, więc 5l trzeba kupić, co myślisz syntetyk czy semi, ja obstaję za pełnym ?? No i oliwa jaka Fuchs czy możę tego Millersa którego podałem w pierwszym poście ??

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo kuzwa zawsze musi Audi testy na ludziach robić, jak nie pompą w 80 vp37,to zawieszeniem lub synchronizatorami z plasteliny wymagającymi dziwnego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie tak się zastanawiam na moimi synchro, bo rzadko ale jednak trójke przy dynamicznym przyśpieszaniu mi blokuje, muszę z raz dw sprzęgłem poprawić, oczywiście sporadycznie też jedynka na zimnym nie wskakuje i trzeba z dwa razy wzrucać i sprzęgłem poprawiać, wot taka natura tej skrzyni chyba, grr...


sprawdz numer w ETCE a potem na co sie on zamienia

tzn , masz na myśli wlepkę , bo jeśli nie to etki nie posiadam ??

P.S

Dev taki mały O.T VCDS 12.12 oczywiście nie oryginał ,mogę spokojnie aktualizację robić czy raczej nie zalecasz ??

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oznaczenie na pewno się przyda, tak mi się zdaje że chyba Fuchsa kupię, o VCDS'a pytałem z wiadomych powodów, zastanawiam się czy będzie tak jak w starszych wersjach.

A ta karta charakterystyki to niezła rozpiska :), lepkość kinematyczna dosyć niska się wydaje.

Ciekawy wątek http://www.audizine.com/forum/showthread.php/542798-manual-transmission-fluid-and-differential-fluid

i następny z dyfra http://www.audizine.com/forum/showthread.php/421561-Differential-Oil-Change-Wow

Edytowane przez slawek72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...