Skocz do zawartości
IGNOROWANY

po wymiania lozyska wyciskowego dalej szumi


grochos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem nowy na tym forum i noe do konca jestem obcykany w mechanice ale : zakupilem niedawno audi a4 b8 z 2008 r. 2.0 TDI 143 km z przebiegiem 175 tys. Auto z niemiec przywiozlem sam wiec przebieg raczej oryginalny . Przy zakupie odkrylem ze po wcisnieciu sprzegla slychac grzechot lozyska . No ale kupilem . A dzis wstawilem do mechanika na jego wymiane . Mechanik wymienil samo lozysko gdyz po ogledzinach sprzegla i kola dwumasowego stwierdzil ze do wymiany nadaje sie tylko lozysko po wymianie zlozyl auto do kupy i po wcisnieciu sprzegla okazalo sie ze lozysko ucichlo o jakies 70 % lecz nadal cos slychac po wsluchaniu sie . Nie jest to typowy stukot tak jak dwumasa tylko takie tarcie. Co to moze byc ? ( lozysko nowe firmy luk ) mial ktos kiedys podobny przypadek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie mam pojecia . Mechanik mowil nawet o jakis dystansach mowil moze sprzeglo moze dwumas ale nie chce wymienic bo mowi ze wymieni a efekt bedzie ten sam . Dlatego wole sie poradzic forumowiczow . A naprawde nie chce wymieniac metoda.prob i bledow .

No wlasnie nie mam pojecia . Mechanik mowil nawet o jakis dystansach mowil moze sprzeglo moze dwumas ale nie chce wymienic bo mowi ze wymieni a efekt bedzie ten sam . Dlatego wole sie poradzic forumowiczow . A naprawde nie chce wymieniac metoda.prob i bledow .

dobra po problemie okazało się , że było to takie małe łożysko w dwumasie podejrzewam, że pojechałbym gdzieś do mechanika to by mi wymienił komplet i zapłaciłbym 3 tys. a mojej dwumasy nawet nie słychać sprzęgło i docisk cały . łożysko i uszczelniacze kosztowały mnie 290zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie mam pojecia . Mechanik mowil nawet o jakis dystansach mowil moze sprzeglo moze dwumas ale nie chce wymienic bo mowi ze wymieni a efekt bedzie ten sam . Dlatego wole sie poradzic forumowiczow . A naprawde nie chce wymieniac metoda.prob i bledow .

No wlasnie nie mam pojecia . Mechanik mowil nawet o jakis dystansach mowil moze sprzeglo moze dwumas ale nie chce wymienic bo mowi ze wymieni a efekt bedzie ten sam . Dlatego wole sie poradzic forumowiczow . A naprawde nie chce wymieniac metoda.prob i bledow .

dobra po problemie okazało się , że było to takie małe łożysko w dwumasie podejrzewam, że pojechałbym gdzieś do mechanika to by mi wymienił komplet i zapłaciłbym 3 tys. a mojej dwumasy nawet nie słychać sprzęgło i docisk cały . łożysko i uszczelniacze kosztowały mnie 290zł :)

Chyba niemożliwe aby było w dwumasie bo trzeba zrzucać skrzynie aby wymienić i nie zapłaciłbyś 290zł :) - doprecyzuj kolego co to było :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia była wyciągana. za części zapłaciłem 250 łożysko wyciskowe i ok. 200 zł za reszte a za samą wymianę 350 zł po promocji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grochos, czy mógłbyś opisać dokładnie które łożysko mechanik wymienił Ci przy drugim rozbieraniu?

Mam dokładnie taki sam objaw. Sprzęgło po wciśnięciu szumi. Wymieniłem łożysko oporowe (faktycznie było zjechane i do wymiany) i po złożeniu nadal słychać tylko trochę ciszej.

Zapłaciłem za robotę niedużo w sumie ale nadal mnie to denerwuje i chciałbym to zrobić do końca.

W trakcie rozbierania mechanik stwierdził że dwumasa i sprzęgło są jak nowe. Nic nie trzęsie, sprzęgło bierze super.

Zastanawia mnie właśnie jakie tam jeszcze może być łożysko, bo mechanik powiedział że dwumasa jest nierozbieralna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie się na tym nie znam ale generalnie dwumasa jest nie rozbieralna to fakt ale jest to koło które ma w środku otwór :) i w ten otwór wchodzi wałek :) to jeśli chodzi o konstrukcję ;D a tak poważnie to po odwróceniu dwumasy masz łożysko w tym otworze . wystarczy wyjąć zabezpieczenie łożyska taki oring i je wybić . A jeśli chodzi o to że delikatnie szumi po wymianie łożyska to gwarantuję że będzie się nasilać tak jak było to u mnie . Najlepiej to jedź do serwisu i nie Pokaża schemat budowy sprzęgła i jest to łożysko skatalogowane i można je dokupić .


dowiem sie po fachowemu jak to sie nazywało itp. i dam odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki za odpowiedź. Może rzeczywiście najlepiej podjechać do serwisu i niech wydrukują, będzie od razu wiadomo jakie kupić.

Tylko się zastanawiam czy to rozbierać znowu wszystko tylko ze względu na to jedno łożysko. Może zrobić jeszcze parę tysięcy i przy okazji wymiany sprzęgła lub dwumasy to zrobić, bo już 147k na liczniku i od nowości jeszcze nie wymieniane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki za odpowiedź. Może rzeczywiście najlepiej podjechać do serwisu i niech wydrukują, będzie od razu wiadomo jakie kupić.

Tylko się zastanawiam czy to rozbierać znowu wszystko tylko ze względu na to jedno łożysko. Może zrobić jeszcze parę tysięcy i przy okazji wymiany sprzęgła lub dwumasy to zrobić, bo już 147k na liczniku i od nowości jeszcze nie wymieniane.

Ja myślałem , że również przejade pare tys. jeszcze na tym ale kilometr za kilometrem było coraz głośniej . wiec odrazu wymieniłem . generalnie polecam zamówić wszystkie łożyska zarówno te w dwumasie ( przekrój jest równy grubości małego palca) równiez te w sprzęgle i oporowe . ale skoro oporowe juz wymieniłeś to zostały dwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki za odpowiedź. Może rzeczywiście najlepiej podjechać do serwisu i niech wydrukują, będzie od razu wiadomo jakie kupić.

Tylko się zastanawiam czy to rozbierać znowu wszystko tylko ze względu na to jedno łożysko. Może zrobić jeszcze parę tysięcy i przy okazji wymiany sprzęgła lub dwumasy to zrobić, bo już 147k na liczniku i od nowości jeszcze nie wymieniane.

Ja myślałem , że również przejade pare tys. jeszcze na tym ale kilometr za kilometrem było coraz głośniej . wiec odrazu wymieniłem . generalnie polecam zamówić wszystkie łożyska zarówno te w dwumasie ( przekrój jest równy grubości małego palca) równiez te w sprzęgle i oporowe . ale skoro oporowe juz wymieniłeś to zostały dwa

Grochos, podpinam się pod temat i też proszę o dokładną informację, które części wymieniłeś - mam ten sam objaw, a mechanik stwierdził, że "dwumasa do wymiany", a z tego co widzę to może to być coś tańszego w naprawie :)

U mnie pojawia się hałas po wciśnięciu sprzęgła, ale dopiero po małej chwili od wciśnięcia. Też tak miałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega już napisał jakie łożyska wymienić trzeba :)

U mnie "szum" pojawia się mniej więcej tak od połowy wciśnięcia sprzęgła i coraz głośniej jest jak wciskam dalej do końca. W sumie to tylko przeszkadza jak się wbija jedynkę i wsteczny, bo w trakcie jazdy wcale tego nie słychać.

Trochę tak pojeżdżę jeszcze i jak będzie głośniej to wymienię komplet. Zastanawiam się jeszcze czy "szumienie" może też być spowodowane tym że wydarł się ten wałek na którym siedzi łożysko. Łożysko oporowe wkładałem sachsa.

Edytowane przez Rav333
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki za odpowiedź. Może rzeczywiście najlepiej podjechać do serwisu i niech wydrukują, będzie od razu wiadomo jakie kupić.

Tylko się zastanawiam czy to rozbierać znowu wszystko tylko ze względu na to jedno łożysko. Może zrobić jeszcze parę tysięcy i przy okazji wymiany sprzęgła lub dwumasy to zrobić, bo już 147k na liczniku i od nowości jeszcze nie wymieniane.

Ja myślałem , że również przejade pare tys. jeszcze na tym ale kilometr za kilometrem było coraz głośniej . wiec odrazu wymieniłem . generalnie polecam zamówić wszystkie łożyska zarówno te w dwumasie ( przekrój jest równy grubości małego palca) równiez te w sprzęgle i oporowe . ale skoro oporowe juz wymieniłeś to zostały dwa

Grochos, podpinam się pod temat i też proszę o dokładną informację, które części wymieniłeś - mam ten sam objaw, a mechanik stwierdził, że "dwumasa do wymiany", a z tego co widzę to może to być coś tańszego w naprawie :)

U mnie pojawia się hałas po wciśnięciu sprzęgła, ale dopiero po małej chwili od wciśnięcia. Też tak miałeś?

dokładnie miałem identyczny objaw :) po chwili od wciśnięcia sprzęgła dopiero zaczynał się ( szum - rzężenie )

Najlepiej wymienić na wszystkie te małe łożyska które są na wałku u mnie akurat broilo to ostatnie one są po około 100 zł .

Szukałem schematów w internecie odnośnie budowy sprzęgła w b8 ale niestety nie znalazłem najlepiej pojechac do serwisu oni mają i pokazać im palcem o które łożyska chodzi .

Tam jest oporowe następnie te które przechodzi przez sprzęgło i w dwumasie.

photo-e31f0911-c147-42a8-a9b4-9f30e6873d

Dokładnie to małe łożysko co jest w środku u mnie było do wymiany palcem się zakręciło i już było słychać

jak zdjęcie nie będzie działać to piszcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, dzięki za odpowiedź. Może rzeczywiście najlepiej podjechać do serwisu i niech wydrukują, będzie od razu wiadomo jakie kupić.

Tylko się zastanawiam czy to rozbierać znowu wszystko tylko ze względu na to jedno łożysko. Może zrobić jeszcze parę tysięcy i przy okazji wymiany sprzęgła lub dwumasy to zrobić, bo już 147k na liczniku i od nowości jeszcze nie wymieniane.

Ja myślałem , że również przejade pare tys. jeszcze na tym ale kilometr za kilometrem było coraz głośniej . wiec odrazu wymieniłem . generalnie polecam zamówić wszystkie łożyska zarówno te w dwumasie ( przekrój jest równy grubości małego palca) równiez te w sprzęgle i oporowe . ale skoro oporowe juz wymieniłeś to zostały dwa

Grochos, podpinam się pod temat i też proszę o dokładną informację, które części wymieniłeś - mam ten sam objaw, a mechanik stwierdził, że "dwumasa do wymiany", a z tego co widzę to może to być coś tańszego w naprawie :)

U mnie pojawia się hałas po wciśnięciu sprzęgła, ale dopiero po małej chwili od wciśnięcia. Też tak miałeś?

dokładnie miałem identyczny objaw :) po chwili od wciśnięcia sprzęgła dopiero zaczynał się ( szum - rzężenie )

Najlepiej wymienić na wszystkie te małe łożyska które są na wałku u mnie akurat broilo to ostatnie one są po około 100 zł .

Szukałem schematów w internecie odnośnie budowy sprzęgła w b8 ale niestety nie znalazłem najlepiej pojechac do serwisu oni mają i pokazać im palcem o które łożyska chodzi .

Tam jest oporowe następnie te które przechodzi przez sprzęgło i w dwumasie.

photo-e31f0911-c147-42a8-a9b4-9f30e6873d

Dokładnie to małe łożysko co jest w środku u mnie było do wymiany palcem się zakręciło i już było słychać

jak zdjęcie nie będzie działać to piszcie

zdjęcie działa - dzięki :good:

czyli chodzi o 2 łożyska - wyciskowe i to, które przechodzi przez sprzęgło i dwumasę? czy osobne jest w sprzęgle i osobne w dwumasie? gdzie je kupiłeś? w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz wyciskowego - oporowego są jeszcze dwa. Tak w ASO zamawiałem koszt nie był duży bo zapłaciłem niecałe 300 zł ale łącznie z takim oringiem i zabezpieczeniem tych łożysk :) w 2 dni sprowadzili je do mojego miasta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu cisza :) Wymieniłem pozostałe 2 łożyska i uszczelniacze. U mnie jeszcze w kole dwumasowym wyrobiła się jakaś podkładka teflonowa. Obyło się bez zmiany sprzęgła i dwumasy bo są jeszcze w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu cisza :) Wymieniłem pozostałe 2 łożyska i uszczelniacze. U mnie jeszcze w kole dwumasowym wyrobiła się jakaś podkładka teflonowa. Obyło się bez zmiany sprzęgła i dwumasy bo są jeszcze w dobrym stanie.

Ehh... U mnie już euforia o zaoszczędzonych pieniądzach legła w gruzach . Myślałem że to obiaw innych podzespołów lecz moje obawy potwierdziły się , że na wolnych obrotach czasami zacznie bujac autem to jest na 100 % dwumas ;( mogłem odrazu wymienić komplet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i w końcu cisza :) Wymieniłem pozostałe 2 łożyska i uszczelniacze. U mnie jeszcze w kole dwumasowym wyrobiła się jakaś podkładka teflonowa. Obyło się bez zmiany sprzęgła i dwumasy bo są jeszcze w dobrym stanie.

Ehh... U mnie już euforia o zaoszczędzonych pieniądzach legła w gruzach . Myślałem że to obiaw innych podzespołów lecz moje obawy potwierdziły się , że na wolnych obrotach czasami zacznie bujac autem to jest na 100 % dwumas ;( mogłem odrazu wymienić komplet

u mnie też w końcu cisza... ale dwumase podejrzewał mój mechanik jak tylko do niego podjechałem autem. I faktycznie po rozebraniu dwumas był zużyty. Wymieniłem samą dwumasę na regenerowaną + łożysko wyciskowe i 2 pozostałe łożyska (jedno jest w dwumasie, drugie jest na wałku przechodzącym przez dwumas i sprzęgło). Samego sprzęgła nie wymieniałem - wyglądało jak nowe (poprzedni właściciel musiał je wymieniać chwilę przed sprzedażą auta).

Koszt samych łożysk - łożysko wyciskowe z tuleją prowadzącą ok 220 zł, pozostałe 2 łożyska ok 160 zł (tylko one zakupione w ASO, wyciskowe w sklepie z częściami). I najpierw trzeba wyjąc dwumasę i dopiero później dobierać do tego te łożyska - w tym samym modelu i silniku VG wkładał dwumasy zarówno od LUK jak i SACHS - w ASO po VINie nie są w stanie sprawdzić jakiej firmy ma się zestaw (co wg mnie jest chore...).

Dwumas mam regenerowany ze sprzeglo-service

WAŻNE - kupując nowe koło dwumasowe (nie ważne czy w zestawie ze sprzęgłem czy bez) nie dostajemy tych 3 łożysk!!! Trzeba je kupić samemu!

U mnie był jeszcze problem z pompą sprzęgła... ale na tą chwilę, po 3 tyg. od wymiany wszystkiego i przejechaniu 1,5 tys. km jest ok

@grochos - jak dopiero dwumasa zaczyna się lekko objawiać to możesz jeszcze trochę spokojnie polatać :) oczywiście bez szaleństw i żyłowania silnika na maxa :) mi mechanik powiedział, że na swojej przejadę jeszcze spokojnie z 10 000 km. Ale chciałem to zrobić od razu, by nie płacić 2x za wyjęcie skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... drugie jest na wałku przechodzącym przez dwumas i sprzęgło...

A z której strony wałka znajduje się to łożysko? Chyba nie od skrzyni biegów, że trzeba skrzynię rozbierać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze mam to samo , ma ktos nr katalogowe lozysk ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...