erchi 10 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Panowie, jak najprościej wyjąć alternator przy 1.8T? Wg instrukcji należy zlać płyn chłodniczy z chłodnicy, zdemontować górną rurę, a następnie zająć się już samym alternatorem. Nie ma innego, prostszego sposobu? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawowy19 5 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 to jest najprostszy sposob Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp 16 Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 (edytowane) Opis wymiany termostatu ale alternator też trzeba demontować Z dolnego węża wyjmij czujnik temperatury, wcześniej podstaw jakąś miskę aby złapać płyn. Wystarczy trochę upuścić Zobacz tu: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/189157-DIY-B6-A4-1-8T-Thermostat-Replacement Edytowane 2 Listopada 2014 przez edekxp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Dzięki, wszystko jak na dłoni. Płynu upuścić po ostygnięciu silnika (przy zamkniętym termostacie)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarePB 1 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 Generalnie bez większej różnicy, ale gorącym płynem możesz się poparzyć, więc nie radzę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol1172 3 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) Nie trzeba spuszczać żadnego płynu.... Chyba że w bex jest inaczej niż w aeb.... Ja pierwszy raz demontowałem, a drugi raz to już zmieniałem regulator ze szczotkami bez demontażu alternatora.... Co z nim się stało??? Sorry faktycznie w bex wygląda na to że pasuje ją zdemontować, Edytowane 3 Listopada 2014 przez koziol1172 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 To wiem Myślałem, że przy zamkniętym termostacie zleci płyn z góry chłodnicy i tej grubej rury. Przy otwartym może i z samej nagrzewnicy.. czy to bez wpływu? Nie trzeba spuszczać żadnego płynu.... Chyba że w bex jest inaczej niż w aeb.... Ja pierwszy raz demontowałem, a drugi raz to już zmieniałem regulator ze szczotkami bez demontażu alternatora.... Co z nim się stało??? w 1.8T jest inaczej zamontowany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koziol1172 3 Opublikowano 3 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 PS AEB to też 1.8 T tylko stare z pierwszych produkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 3 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2014 (edytowane) z instrukcji: http://s10.ifotos.pl/img/altek-2pn_wpnwsqp.png a tu widać różnice w mocowaniu alternatora: http://s2.ifotos.pl/img/altek-4pn_wpnwsqe.png w AEB śruby mocujące są równolegle do osi wirnika Edycja: Nie ma potrzeby spuszczania części płynu chłodniczego ani demontażu rury do chłodnicy. Wystarczy zdemontować część dolotu i alternator spokojnie wychodzi. Dla ułatwienia dostępu do rury dolotu dobrze jest wyjąć lampę (4 śruby torx30, górne wykręcamy, dolne tylko poluźniamy). Edytowane 13 Listopada 2014 przez erchi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal82 0 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 z instrukcji: http://s10.ifotos.pl/img/altek-2pn_wpnwsqp.png a tu widać różnice w mocowaniu alternatora: http://s2.ifotos.pl/img/altek-4pn_wpnwsqe.png w AEB śruby mocujące są równolegle do osi wirnika Edycja: Nie ma potrzeby spuszczania części płynu chłodniczego ani demontażu rury do chłodnicy. Wystarczy zdemontować część dolotu i alternator spokojnie wychodzi. Dla ułatwienia dostępu do rury dolotu dobrze jest wyjąć lampę (4 śruby torx30, górne wykręcamy, dolne tylko poluźniamy). Możesz opisać to dokładniej jak "zdemontować część dolotu"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp 16 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 Nie ma potrzeby spuszczania części płynu chłodniczego ani demontażu rury do chłodnicy. Wystarczy zdemontować część dolotu i alternator spokojnie wychodzi. Dla ułatwienia dostępu do rury dolotu dobrze jest wyjąć lampę (4 śruby torx30, górne wykręcamy, dolne tylko poluźniamy). A co za problem z tym płynem? Jakby roboty nie wiadomo ile, a jak wygodniej odkręcać alternator. Podstawić wanienkę pod dolny wąż z chłodnicy i wyjąć czujnik temperatury, upuścić ze 2 litry i po kłopocie. Przewód wodny wystarczy odchylić jak również przewód dolotowy przy przepustnicy. Oczywiście każdy robi jak chce, zawsze można sobie ułatwić. Niektórzy wymieniają rozrząd bez demontażu pasa przedniego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 A sięgniesz ten czujnik od góry/spuścisz płyn bez kanału? Wbrew pozorom rura nie przeszkadza aż tak, jakby się wydawało. Demontaż lampy (cztery śrubki), poluzowanie opasek rury między intercoolerem a przepustnicą, zdjęcie rury, odkręcenie przepustnicy, wykręcenie śrub mocujących alternator i tyle. Główny przewód "+" przy alternatorze - klucz nasadowy 15. Do wymiany regulatora Bosch dodatkowo klucz nasadowy 13 i wkrętak krzyżak, Valeo - klucz nasadowy 6 (lub 7). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp 16 Opublikowano 15 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 A sięgniesz ten czujnik od góry/spuścisz płyn bez kanału? Bez problemu ale od dołu, kanału wcale nie trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 15 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2014 przy 1BE/BV zdjąć i założyć dolną osłonę silnika to będzie wyczyn! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edekxp 16 Opublikowano 16 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Etam a lewarek od czego jest.Rzecież trochę trzeba podnieść auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 16 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2014 Można podnosić i kombinować, a można zdemontować tylko rurę od intercoolera i przepustnicę. Jak komu wygodnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet 5 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Pany takie pytanie jesli mam Valeo 06B 903 016 S to musi byc o takim samym oznaczeniu czy wystarczy jak bedzie spelnial parametry? Na alledrogo znalazlem z koncowka AE i AF z silnika BFB, podejdzie do AVJa? i koncowka P ale to juz jest Bosch.... Edytowane 18 Maja 2015 przez KubaMpakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erchi 10 Opublikowano 18 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 U siebie zamiast Valeo 120A wstawiłem Bosch 140A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KubaMpakiet 5 Opublikowano 18 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2015 (edytowane) Padlo kolko na alternatorze, mam go juz na stole, tyle ze w reichu szczescie ze dojechalem jest jakas trudnosc z wymiana tego? czy lepiej ze szrotu caly zapakowac? Edytowane 18 Maja 2015 przez KubaMpakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalchelm 3 Opublikowano 5 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2015 U siebie zamiast Valeo 120A wstawiłem Bosch 140A. Kolego możesz podać oznaczenie tego Boscha ? była różnica w sprzęgle alternatora (grubość paska) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się