Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 3.0TDI ASB - Black Avant 282hp/605nm /Gwint KONI/ IFG10 19"


tomastbg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów !

Jakiś czas temu stwierdziłem iż przyszła pora na zmianę auta.

Wymagania były proste: coś mocnego oraz z napędem na 4 koła. Po uwzględnieniu tych kryteriów - wybór był prosty. Po długich poszukiwaniach znalazłem to czego szukałem. Może nie jest to szczyt "wypasu", ale dla chętnego nie ma rzeczy nie możliwych. Od dawna nosiłem się z zamiarem przedstawienia forumowemu gronu mojej a4. Jednak jak to w życiu bywa, zawsze jakieś przeciwności się pojawiały. Myślę że materiał jaki zgromadziłem pozwoli na to.

Model: Audi a4 b7 Rok produkcji: 2006 Silnik 3.0 TDI ASB seryjne zmierzone 233 hp 470nm

po programie, wyrzuceniu DPF'a i programowym usunięciu EGR 282hp/605nm

Skrzynia: Tiptronic Napęd: QUATTRO

Wyposażenie: Wewnętrzny s-line RNS-e z Nawigacją oraz zmieniarką w schowku

Multi kiera Parktronic tył

Zawias s-line 1BV 

 

Mody które chcę/przeprowadziłem: 

Wymiana oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego na LED - by Tomnik

Pełny pakiet światło drzwi klamki 

Diody ambiente

Tempomat

Złącze AUX 

Podświetlenie wizytownika i kubka

Bi-xenon z poziomowaniem

Czujnik zmroku i deszczu CLH I DRL

Automatyczne otwieranie klapy

Gwint KONI sport 

Większe koła ~ 19" 

 

Planowane:  Pełen pakiet zewnętrzny s-line Zmiana foteli na RECARO BOSE

 

A teraz coś na co i tak wszyscy czekają czyli fotki.

Na chwilę obecną tak się prezentuje. 

a64e328f3a9dbcafgen.jpg

1c5206f762eda943gen.jpg

f1ea2f560c7d351cgen.jpg

 Mam nadzieję że się podoba Pozdrawiam !

 

 

Edytowane przez tomastbg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że Recaro to ciężki temat, jednak żyje nadzieją że trafie kiedyś na zestaw który mnie zadowoli.

bardzo ładna a4 , zapraszamy na spoty :naughty: :hi:

Jeśli chodzi o spoty Rzeszowskie postaram się kiedyś wpaść. Jestem w RZ co tydzień ze względu na moją uczelnię, jednak czasem godziny zajęć na to nie pozwalają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z "uroków" pogody czyli deszczu itp jaką ostatnio mieliśmy postanowiłem zabrać się za korektę lakieru.

Jak to na czarnym lakierze bywa ilość swirli/hologramów mnie przerażała. Tak więc prezencja auta spadła drastycznie. Trzeba było coś z tym zrobić.

Używałem past Manzerny z padami ABW o 3 gradacjach ścieralności

Do tego IPA, wiele mikrofibr pędzelki itp.

Parę fotek z przebiegu prac:

Dekontaminacja:

f358bf6358ed.jpg

7c9252ec3389.jpg

Korekta:

fb8467ec6ba6.jpg

52c7f5d6a47e.jpg

Efekty:

88985a116ac1.jpg

5b9c3f6090d6.jpg

8679ec5c2da8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej maszyny polerskiej używałeś? Zacnie wyszło:)

Edytowane przez 64driver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego:) Maszyna to jakaś budżetówka, kupiona parę lat temu od znajomego. Po za tym że posiada regulacje obrotów to chyba tyle z jej zalet :grin: . Nazwy nawet nie starałem się zapamiętać ^_^ Auto w końcu stało się czarne. Jego kolor i nasycenie diametralnie się zmieniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne autko. Jest Q! :good:

Super robota z lakierem. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że motoryzacja jest dla mnie bardzo ważna a samochód dla mnie jak i moich znajomych nie jest tylko środkiem lokomocji zorganizowaliśmy mały event na Autodromie w Biłgoraju.

Parę fotek dla upamiętnienia.

e350987b4281.jpg

92becd90fd34.jpg

38a52216aaf1.jpg


Witam ponownie. Jako że dawno nic się tutaj nie działo to trzeba coś uaktualnić.

Autko przechodzi właśnie wymianę rozrządu (a mówią że w motorach ASB rozrząd poprawiony). Sytuacja klasyczna dla tego motoru tj. rzegotanie po rozruchu. Na chwilę obecną silnik jest po za autem wraz ze skrzynią.

d9a72450b7443.jpg

e3116c0cd1b4b.jpg

Zamówione jest wszystko co może być wymienione jeśli chodzi o rozrząd tj, łańcuchy,prowadnice, napinacze, ślizgi, pasta, uszczelki.

Do tego autko dzięki uprzejmości naszego forumowego kolegi Wandej dostanie nowe tarcze hamulcowe Zimmermana perforowane 320 mm klocki Ferrodo Ds, przewody w oplocie Hella i nowy płyn hamulcowy o podwyższonej temp. wrzenia, co mam nadzieje zapewni porządne hamowanie :naughty:

Sukcesywnie będę wrzucał fotki i przemyślenia z wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne autko, jaki koszt wymiany rozrządu? Bo nie wiem czy jest sens w ogóle to ruszać. Zerwanie paska trafia się raz na milion więc w razie czego wsadzi się drugi silnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kolego problem polega na tym że tu nie ma paska rozrządu, a są łańcuchy w ilości sztuk 4. Problem niestety dość powszechny jeśli chodzi o te silniki. Najgorsze jest to że wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują ze to auto ma fabryczny przebieg wynoszący 201 tys kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dosyc wczesnie ci sie rozrząd odezwał , ale najważniejsze że szybko zareagowałeś z wymianą teraz będzie służył przez długie lata, no o ile jeszcze pompowtryski pozwolą ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż zakładając że rozrząd jest to "dożywotni" element tego samochodu to 200 tys. km wg mnie jest wartością dość niską.

BTW tu nie ma pompowtrysku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładna sztuka :)

Jak tam przebiega wymiana ?

Napisz kolego na koniec jakbyś mógł jakie dokładnie koszty wyszły(części+robota)
Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się również na wymianę konwertera skrzyni bowiem miałem z nim małe problemy tak więc prace można powiedzieć że zwolniły. Myślę w przeciągu paru następnych dni wrzucę zdjęcia z wymiany rozrządu.

Co do kosztów postaram się opisać to najdokładniej jak mogę, jednak te będę docelowo znał w przyszłym tygodniu.


Na chwilę obecną rozrząd jest zmieniany. Z ciekawostek nie tylko napinacz lewej głowicy był trefny ale również ten odpowiedzialny za główny łańcuch. Wszystko zostało bardzo dokładnie obejrzane. Łańcuch na lewej głowicy nosił już delikatne ślady przycierania. W tym miejscu chcę utwierdzić osoby które zastanawiają się nad wyminą rozrządu czy robić samą górę czy całość w przeprowadzeniu kompletnej wymiany. Ja zdecydowałem się na całość. Prawda jest taka że wymiana samej góry jest to wg. mnie i mojego mechanika naprawa tymczasowa. Mając w ręku nowe napinacze można zauważyć różnice w ich konstrukcji.

Zgodnie z tym co dowiedzialem się, wszyskie części rozrządu produkowane są przez firmę SWAG. Zdecydowałem się na "mix" części full ORI i SWAG. Góra jest SWAG'a zaś dół ORI. Co ciekawe to są dokładnie te same części jednak te sprzedawane przez SWAG nie mają błogosławieństwa Audi co wiąże się z zeszlifowanym na nich znaczkach AUDI (zdjęcia poniżej).

1af01c9c31393.jpg

1dfcec6f6b267.jpg

f084f404a21ba.jpg

342b799b93b49.jpg

0525193a830c1.jpg

6154964592391.jpg

971657c98af61.jpg

FILM

Edytowane przez tomastbg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...